Onderwerp menu

Forum: Info lowcarb en dagboeken
Subforum: Dagboek: Maaltijdvervangers
Onderwerp: vorige :: volgende

Advertentie

Filter Onderwerp

Berichten van afgelopen:

Volgorde:

Advertentie

Get in Shape
Wat mag ik hier?

Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
Je mag geen reacties plaatsen
Je mag je berichten niet bewerken
Je mag je berichten niet verwijderen
Ja mag niet stemmen in polls

*Als je inlogd mag je meer.

Advertentie

Talantha's Modifast Ervaringen

Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3 ... 30, 31, 32 ... 53, 54, 55  Volgende
Auteur Bericht
Vrouw Weeggegevens   Sarita2
Vaste Weegclubfan
Vaste Weegclubfan

Dieet: Maaltijdvervanger Modifast

Reageer met quote
Hoi Talantha,

Ik kom ook even in je dagboek kijken. Wat ben je goed bezig zeg! Je bent echt al heel wat afgevallen! Echt heel erg goed.

Groetjes,
Sarita

Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: ma 31 jan 2011 14:25    
Vrouw Weeggegevens   sannesan
Vaste Weegclubfan
Vaste Weegclubfan

Dieet: weight care en gezond eten

Reageer met quote
Hey meis, fijn dat je je weer wat beter voelt. Binnenkort weer met Evy mee? Erg blij kom net terug van les 3 en was weer heerlijk.
Je gaat nog altijd goed niet waar, je menu's zien er lekker uit, denk dat ik er van de week nog maar eens door heen lees voor inspiratie haha.

Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: ma 31 jan 2011 19:23    
Vrouw Weeggegevens   Talantha
Mega Weegclubfan
Mega Weegclubfan

Dieet: Modifast Intensive

Reageer met quote
Lieve meiden: Altijd welkom hier!

@ Midde: Graag gedaan en ga zeker je gang!

@ Jilly: Je vroeg me in je boekje om advies ivm met hoever je zou gaan. Wel dit is wat ik denk: ik zou me nu wat minder gaan concentreren op je gewicht en wat meer op je confectie maat. Gezien het je doel is om in dat maatje 38 te passen.

Misschien heb je al een jeans maat 38, koop er anders eentje en ga door met je afvalfase, tot die aan de losse kant komt te zitten. Begin van daaraf dan traag en doordacht met opbouwen. Tegen dat je weer bent opgebouwd, pas je weer super in je maatje 38 en de rest is dan toch niet meer zo belangrijk, toch?

@Sarita: Ook jij steeds van harte welkom en heel erg bedankt Erg blij

@ Sannesan: ja, het gaat nog steeds goed en dat geeft me een goed gevoel en flink vertrouwen in de toekomst. Wat Evy betreft, oh ik zou zooo graag willen, maar mijn lijf wil nog even niet mee. Eerst maar eens zorgen dat de griep volledig verslagen is en hopelijk kan ik volgende week les 13 gaan volgen. Maar in gedachten loop ik naast je hoor *knipoogt*
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail BerichtGeplaatst: di 01 feb 2011 10:46    
Mega Weegclubfan
Mega Weegclubfan

Reageer met quote
Stabilisatie Dag: 39
Start to Run: Lesson 12

Menuutje vandaag: 775 kcal + Groentenpuree

Ontbijt: 237 kcal
94gr zelfgebakken volkoren chocolade muffin

Tussendoortje: 158 kcal
1 Modifast Intensive Chocolate shake

Lunch:
1 Portie groentenpuree

1 Modifast Intensive Chocolate pudding

Diner: 222kcal - Kalkoenfilet met sla en tomaat
150gr kalkoenfilet
100gr tomaat
150gr gemengde bladsla
30gr rauwe ui
25gr rode paprika
125gr Fruit yoghurt 0%

Genoeg kalkoen over om vanavond een frisse salade mee te maken,lekker, snel, makkelijk én gezond! Wat wil een mens nog meer. Mijn ontbijt was trouwens weer heerlijk, die chocolade volkoren muffins zijn geweldig en houden prima in een tinnen doos. Volgend weekend een nieuwe lading maken, eens kijken welke variatie ik er deze keer kan inbrengen. I love cooking and baking!

Ook de weegschaal was me vanmorgen weer goed gezind en liet me opnieuw een dalend lijntje zien. Waarschijnlijk zie ik de 58 nog niet op zaterdag, wat betekent dat ik mijn volgende ophoog-fase dus even een paar dagen zal uitstellen. Maar dat vind ik niet zo erg, heb op dit moment best genoeg met mijn dagmenuutjes. Toch sinds ik aan de beterende hand ben Erg blij.

De griep is nog niet helemaal uit mijn lijf verdwenen en vannacht ben ik nog wel een keertje zwetend wakker geworden, maar het is niet meer zo erg, als een paar dagen geleden. Af en toe krijg ik nog wel wat vlagen van misselijkheid of heb het koud en warm, maar ook dat gaat de goede kant uit. Het is zoals de dokter zegt: Nog tot het einde van de week, zal ik symptomen blijven ondervinden. Hopelijk kan ik vanaf volgende week dan weer gaan lopen, want al wil het koppie wel, het lijf zegt nog Nee.

Ik ben nog steeds heel tevreden over de manier, die ik mezelf heb opgelegd, om op te bouwen na het bereiken van mijn stabilisatie gewicht. Mocht ik het plan gaan volgen van de diëtiste,( die ik begin december vaarwel zei, nadat ik merkte dat ze me al die tijd niet had gelooft wat betreft mijn eet-en drink gewoontes voor het begin van mijn Modifast Intensive programma, alsook niet had gelooft dat ik ooit zover zou raken) dan had ik veel sneller veel hoger in kcal en koolhydraten moeten zitten.

Maar daar geloof ik niet in, gezien mijn eigen historiek en het feit dat zij die niet als waarheid wilde aanvaarden. Vandaar dat ik mijn eigen opbouw-plan heb uitgedoktert en daar mee aan de slag ben gegaan, zonder begeleiding. De Modifast Intensive shakes en puddingen zijn onderhand naar de tussendoortjes verschoven en tellen niet meer als hoofdmaaltijden.

Dat maakt het ook makkelijker om ze later te vervangen door een stuk fruit, zuivel of iets anders. Maar ik zou er ook voor kunnen kiezen, ze er gewoon in te houden, misschien niet elke dag van de week, maar zo af en toe, gewoon omdat ik de chocolade versie best lekker vind. Bovendien bevatten ze daarenboven ook nog eens vitaminen, mineralen en vezels.

Het is ook grappig en interessant om mijn opbouw-evolutie te volgen. Zo gaat het lijntje per ophoging van 100kcal telkens de eerste week de hoogte in, om dan de tweede week weer een dalende trend te laten zien. In het begin is dat best spannend en zelfs even verontrustend, maar nu begin ik er stilaan meer en meer vertrouwen in te krijgen. Bovendien merk ik dat ik mezelf af en toe ook wel eens iets mag gunnen, zonder daar genadeloos voor afgestraft te worden.

Dat hebben de 2 dagen van chocolade- en speculoospasta wel aangetoond bij het uitbreken van mijn griep. Iets waar ik, moest ik niet ziek zijn geworden, misschien véél en véél later zou zijn achter gekomen. Al ben ik nog ver verwijderd van het kunnen eten van de nog gevaarlijkere kcal-bommen (omdat je er gewoon méér van eet) zoals friet, pasta's met kaassaus of een döner kebab, maar tegen de zomer aan, zal ik me die ook AF EN TOE weer kunnen gaan permiteren.

Het is iets om naar uit te kijken. Alsook die heerlijke coupe Brésielienne of Magnum op een warme zonnige dag. Ik kijk er naar uit, om er naar uit te kijken, als je begrijpt wat ik bedoel. Op dit moment lig ik er niet wakker van, dat ik ze niet eet. Ik mis ze ook niet echt, omdat ik wel veel aandacht besteed om mijn dagmenuutjes lekker en interessant te houden, met heel veel smaak en variatie.

Hmmm, tot zover mijn overpeinzingen over mijn opbouw-fase *grijnst schaapachtig*.

Ik wens jullie allemaal een fijne dag toe!
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail BerichtGeplaatst: di 01 feb 2011 10:49    
Vrouw Weeggegevens   Midde
Weegclubfan voor het leven
Weegclubfan voor het leven

Dieet: Fast 800 Diet van Dr. Michael Mosley.

Reageer met quote
Met veel interesse lees ik weer in je dagboekje Lezen ik vind het zo goed van je dat je jouw eigen lijn volgt en je je niet van de wijs laat brengen, jij bent immers degene die weet en voelt wat er zich in je lichaam afspeelt.
Goed ook dat je enthousiast door gaat en nog niet toegeeft aan al die lekkere verleidingen, je bent nu al een groot voorbeeld voor me.
Heel veel succes met de laatste loodjes Uitroep

Mijn Challange is 129,9 kg !
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: di 01 feb 2011 21:56    
Mega Weegclubfan
Mega Weegclubfan

Reageer met quote
Stabilisatie Dag: 40
Start to Run: Lesson 12

Update: had geen prei meer in huis, heb het dus vervangen door boterboontjes puree.

Menuutje vandaag: 768 kcal + rauwkost

Ontbijt: 168 kcal
50gr zelfgebakken volkoren roggebrood
45gr springbok filet

1 Modifast Intensive Chocolate shake

Lunch:
1 Portie rauwkost

1 Modifast Intensive Chocolate pudding

Diner: 289kcal - Kangoeroefilet met boterboontjes-puree
184gr kangoeroefilet
410gr boterboontjes
125gr fruit yoghurt 0%

Geen idee hoe kangoeroe smaakt, ik kijk er dus wel naar uit vanavond. Bakken zal op dezelfde manier gebeuren als steak en om de smaak het beste te leren kennen, enkel kruiden met peper en zout. Boterboontjes in een weinig en gezouten water koken. Wanneer gaar afgieten, pureren en afkruiden met peper en eventueel nog wat zout.

Nope, nog steeds niet helemaal beter van de griep, akelig hardnekkig virusje is het! Wat maakt dat ik nog steeds niet op mijn oude energiepeil zit. Gisterenavond lag ik dan ook al om half tien in mijn mandje. Ook vannacht nog steeds niet gevrijwaard van het zweten, wat natuurlijk ook niet helpt. Maar goed, we zijn weer gewapend met een sterke kop koffie en strakjes zal dat thee worden.

De schaal vanmorgen heeft de dalende trend bevestigd en ik mocht 60.5kg noteren. Jullie weten ondertussen dat we sinds januari wekelijks naar liefs ouders trekken om hun nieuwe pup Jaro en onze Deense dog Arthur en Jack Russeltje Shuuto, tijdens zijn opgroei-fase zoveel mogelijk met elkaar in contact te brengen om latere territoriale problemen te vermijden. Tijdens die bezoekjes worden er door lief ook veel digitale foto's genomen waarop ik ook af en toe te zien ben.

Dat betekent dat ik eigenlijk beelden heb om mijn opbouw-evolutie te documenteren en vandaar dat ik vandaag ook 3 nieuwe fotootjes heb geplaatst in mijn fotohoekje. Ik zal proberen dat op regelmatige tijdstippen te blijven doen.

Zo, tijd voor nog een kopje koffie nu!

Fijne dag weer iedereen!

Laatst aangepast door Talantha op wo 02 feb 2011 17:44, in totaal 2 keer bewerkt
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail BerichtGeplaatst: wo 02 feb 2011 8:53    
Mega Weegclubfan
Mega Weegclubfan

Reageer met quote
midde schreef:
Met veel interesse lees ik weer in je dagboekje Lezen ik vind het zo goed van je dat je jouw eigen lijn volgt en je je niet van de wijs laat brengen, jij bent immers degene die weet en voelt wat er zich in je lichaam afspeelt.
Goed ook dat je enthousiast door gaat en nog niet toegeeft aan al die lekkere verleidingen, je bent nu al een groot voorbeeld voor me.
Heel veel succes met de laatste loodjes Uitroep

Blij je hier te zien, Midde en fijn dat je mijn ervaringen interesssant vindt!

De laatste loodjes heb ik ondertussen als sinds 24/12/2010 achter me hoor *glimlacht*. Ik ben nu volop bezig met mijn opbouw-plan, het uiteindelijke doel tegen december dit jaar is om met een gezond, evenwichtig eetparoon en een normale kcal intake te eindigen op 63kg.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail BerichtGeplaatst: wo 02 feb 2011 8:58    
Vrouw Weeggegevens   Areane
Ik blijf hier bij de weegclub
Ik blijf hier bij de weegclub

Dieet: weight watchers

Reageer met quote
Woah, wat ben je veel afgevallen!! Goed zeg Erg blij

Wat is die groentenpuree die je eet? Is dat iets dat je zelf maakt?

Handig trouwens, die 10 tips!!!

Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: wo 02 feb 2011 9:45    
Mega Weegclubfan
Mega Weegclubfan

Reageer met quote
Areane schreef:
Woah, wat ben je veel afgevallen!! Goed zeg Erg blij

Wat is die groentenpuree die je eet? Is dat iets dat je zelf maakt?

Handig trouwens, die 10 tips!!!

Dank je wel, Areane Erg blij

Die groentenpurees maak ik inderdaad gewoon zelf, ze bevatten ook alleen de aangegeven groenten en dus gen aardappellen erbij. Het is poepsimpel, je weet precies wat je erin doet en smaakt heerlijk!

De groentenpuree van gisteren was het restje van de vorige dag: groene kool puree en raapjes-puree, lekker!!
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail BerichtGeplaatst: wo 02 feb 2011 9:55    
Mega Weegclubfan
Mega Weegclubfan

Reageer met quote
Hmmm, blijkbaar wordt de link naar mijn artikel iedere keer weer weggehaald. Laat ik de 10 dingen die je hoort te weten over afvallen dan maar zo nog eens weergeven:

Een tijdje geleden zag ik namelijk een reportage op BBC1: "10 things you need to know about losing weight." Je kan het ook bekijken via YouTube, echt een aanrader! Er worden niet alleen tips gegeven, maar ook wetenschappelijk uitgelegd waarom. Ik vond het zo interessant, dat ik er een samenvatting van heb gemaakt, here goes:

10 dingen die je hoort te weten over afvallen

Tip 1: Sla geen maaltijden over
Reden: Wanneer we maaltijden overslaan en onze maag dus leeg is, wordt het hormoon Ghreline aangemaakt dat het signaal zendt naar onze hersenen om vooral hoog-calorische, vette, gesuikerde dingen te eten. Op die momenten grijpen we dus heel makkelijk naar koekjes, chocolade, junk-food , etc... Zelfs al hebben we een salade bij de hand. Het is iets dat we niet kunnen controleren, wel even weerstaan, maar die drang is heel erg overweldigend. Het is dus niet enkel wilskracht die faalt, die ons doet snaaien, maar een biologische reactie.

Tip 2: Neem een kleiner bord wanneer je je maaltijd opschept.
Reden: Wanneer we meer voedsel zien liggen, gaan we doorgaans door met eten, zelfs al zijn we reeds voldaan. Er zijn maar weinig mensen, die effectief stoppen met eten zodra ze een voldaan gevoel hebben. Zoek een bord, dat net de portie die je nodig hebt kan bevatten en zet je grote borden weg. Het is dus niet meteen de bedoeling om een dessertbordje te nemen ipv een groot bord, je moet effectief voldaan zijn met de portie die op je bord ligt.

Tip 3: Die kennen we allemaal wel - Tel je calorieën
Reden: Wanneer we ons bewust zijn van het aantal kcal dat ons voedsel bevat en daar de laag-kcal variant van nemen, kunnen we ook heel wat kcal minder eten en toch nog lekker en zelfs veel eten, zonder bij te komen en/of af te vallen.

Tip 4: Wijs je metabolisme niet aan als schuldige voor niet afvallen of bijkomen (behalve als het medisch aangetoond is natuurlijk;))
Reden: De meeste mensen vergeten heel vaak dingen die ze gegeten of gedronken hebben. Zelfs mensen die een eetdagboek bijhouden nét nadat ze gegeten hebben, hebben vaak 40% minder aangegeven, dan ze werkelijk op een dag gegeten hebben. Omdat er vaak niet bij stil wordt staan dat ook drankjes, tussendoortje of sauzen veel kcal kunnen bevatten. Verder worden porties vaak kleiner ingeschat, dan ze in wekelijkheid zijn wanneer niet afgewogen op een weegschaal. Bij mensen die het via geheugen doen, is dat zelfs tot 60%! Waardoor het lijkt alsof ze minder kcal per dag hadden, dan in werkelijkheid. Bij de meesten onder ons werkt het metabolisme prima en kan het niet daarop worden afgeschoven.

Tip 5: Voeg 10% meer eiwitten toe om langer een voldaan gevoel te hebben.
Reden: Wanneer we eten maken we een hormoon PYY aan, die onze hersenen aanstuurt om aan te geven dat we voldaan zijn.(in tegenstelling tot het hormoon Ghreline - dat ons juist aanzet om te eten, ref tip 1) Uit wetenschappelijk onderzoek is nu gebleken dat eiwitten meer hormoon PYY doet produceren, waardoor we langer een voldaan gevoel blijven hebben en daardoor ook minder zullen eten tijdens onze volgende maaltijd.

Tip 6: Eet dikke soep om langer voldaan te blijven

Reden: Een dikke goed gemixte maaltijdsoep blijft veel langer in de maag om te verteren dan een maaltijd met vaste voeding en een glas water, met dezelfde ingrediënten (en hoeveelheid) als de soep. De reden hiervoor is, dat wanneer je het vaste voedsel eet en daarna en glas water drinkt, je maag door het water eerst uitzet en wanneer het water als eerste de maag weer verlaat, weer inkrimpt. Daardoor wordt het hormoon Ghreline weer sneller aangemaakt, waardoor je weer sneller honger krijgt. Dat is niet het geval bij het eten van de dikke soep.

Tip 7: Vermijd teveel variatie in 1 maaltijd

Reden: Door onze evolutie zijn we geprogrammeerd om zoveel variatie in onze maaltijden te voorzien. Omdat dat op dat moment nodig was. NU echter, wanneer we teveel keuze voor onze neus zetten, hebben we nog steeds die drang om van alles wat te eten, wat bij buffets en teveel keuze ertoe leidt dat we tot 30% meer eten dan we anders zouden doen.

Tip 8: Eet meer magere melkproducten om minder vet en dus kcal op te nemen.
Reden: De calcium in onze melkproducten (kaas, yoghurt, etc...)bindt zich met de vetten die we eten, waardoor die niet kunnen worden opgenomen en ipv daarvan worden afgevoerd. Dit zorgt er dus voor dat we minder vet - kcal opnemen.
De test die gedaan werd was 1 week weinig melkproducten and 1 week veel melkproducten. De menuutjes bevatten exact hetzelfde aantal kcal en vetten. Uit de test-resultaten bleek dat de stoelgang de tweede week (met veel melkproducten) 50% meer vetten bevatten, dan de eerste week.

Tip 9: Verhoog je activiteits-niveau om meer kcal te verbranden
Reden: Je lichaam heeft tijdens sport energie nodig, dat haalt het in eerste instantie uit koolhydraten, omdat het lichaam dat makkelijker omzet naar energie. Nadien echter is onze voorraad koolhydraten uitgeput en duurt het +/- 22u alvorens het lichaam die voorraad weer heeft kunnen aanvullen. In de tussentijd is ons lichaam dus verplicht om onze vetten aanspreken om de spieren verder van energie te voorzien, zelfs wanneer we slapen, de zogenaamde after-burn. We verbranden dus meer vet na het sporten dan tijdens het sporten.

Tip 10: Toch meer verbranden zonder sport is mogelijk
Reden: Sommigen onder ons hebben gewoon geen zin of kunnen gewoon niet sporten. Wanneer ze echter kleine wijzigingen in hun normale routine brengen, aka meer de trap nemen, bewegen tijdens het zitten, rechtstaan terwijl je telefoneert, etc... kan al gauw tot meer dan 240kcal meer verbranding per dag leiden.

De documentaire bevestigde mijn eigen inzichten wat betreft afvallen en meer bepaald, dat je op je koolhydraten, eiwitten en vetten moet letten IN COMBINATIE met je Kcal intake. Dat eiwitten er inderdaad voor zorgen dat je minder snel honger hebt en dat je geen maaltijden mag overslaan.

Ik heb ook nieuwe dingen geleerd: zoals het feit dat een dikke goed gemixte maaltijdsoep, langer vult dan vaste voeding en dat de calcium in magere melkproducten vetten aan zich bindt, waardoor we meer vet uitscheiden ipv opnemen. En nog belangrijker, nu begrijp ik eindelijk ook waarom ohhh.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail BerichtGeplaatst: wo 02 feb 2011 18:01    
Berichten van afgelopen:   
Plaats reactie Tijden zijn in GMT + 1 uur
Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3 ... 30, 31, 32 ... 53, 54, 55  Volgende
Pagina 31 van 55