Onderwerp menu

Forum: Info lowcarb en dagboeken
Subforum: Dagboek: Maaltijdvervangers
Onderwerp: vorige :: volgende

Advertentie

Filter Onderwerp

Berichten van afgelopen:

Volgorde:

Advertentie

Get in Shape
Wat mag ik hier?

Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
Je mag geen reacties plaatsen
Je mag je berichten niet bewerken
Je mag je berichten niet verwijderen
Ja mag niet stemmen in polls

*Als je inlogd mag je meer.

Advertentie

Talantha's Modifast Ervaringen

Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3 ... 29, 30, 31 ... 53, 54, 55  Volgende
Auteur Bericht
Vrouw Weeggegevens   jilly
Weegclubfan voor het leven

Dieet: Gezond-koolhydraatarm eten

Reageer met quote
Goed te horen dat je je wat beter voelt! harstikke fijn!

Ik hoop dat je snel weer helemaal beter bent en wens je alvast een prettig weekend!

groetjes!
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: za 29 jan 2011 11:27    
Vrouw Weeggegevens   Joeks
Mega Weegclubfan
Mega Weegclubfan

Dieet: Modifast en gezond eten

Reageer met quote
Hey Talantha!

Wat naar dat je zo ziek bent (geweest)! Hoop dat je je al weer een stuk beter voelt!
Knap van je dat je toch doorzet met je voedingspatroon.
Luister echter wel goed naar je lichaam he! Is belangrijk!
Je bent voor velen hier een groot voorbeeld en je hebt echt al heel veel bereikt! You are a superwoman! Erg blij

Sterkte!!!

Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: zo 30 jan 2011 9:36    
Vrouw Weeggegevens   Talantha
Mega Weegclubfan
Mega Weegclubfan

Dieet: Modifast Intensive

Reageer met quote
Zondag, 30 januari 2011 - Stabilisatie Dag: 37
Start to Run: Lesson 12

Menuutje vandaag: 776 kcal

Ontbijt: 259 kcal
85gr zelfgebakken vet- en suikervrije volkoren chocolade muffin
10gr abrikozen stroop
15gr aardbei/frambozen confituur Damhert

Tussendoortje: weggevallen

Lunch: 211kcal
200gr Zelfgebakken rosbief
100gr gemengde sla
100gr tomaat
25gr rauwe ui

Tussendoortje: weggevallen

Diner: 265kcal - Springbok met witte kool puree

150gr springbok filet
400gr witte kool
50gr gebakken ui
125gr fruit yoghurt 0%

Het gaat stilaan maar zeker de goede kant uit met mijn gezondheid, ik ben er zeker nog niet vanaf, maar wel aan de beterende hand. Vandaag la ik eens een Modifast Intensive-vrij dagje in, maar blijf wel de kcal intake en de verhouding tussen eiwitten, koolhydraten en vetten respecteren. Mijn menuutje ziet er goed uit vind ik Lach en ik kan jullie verzekeren dat mijn vet-en suikervrij receptje voor volkoren chocolade muffins héérlijk is!

Vandaag wordt het een heel rustig dagje, gezien gisteren toch wel vermoeiend is geweest. Het zonnetje schijnt hier nu wel lekker, maar het is bere-koud buiten en ondanks dat ik het stilaan weer begin voelen kriebelen om te gaan lopen, zal ik mijn gezond verstand maar laten spreken en het toch nog even uitstellen.

De hondjes liggen nog steeds uit te rusten van de lange wandeling gisteren en mijn zich herstellende lijf kan ook wel wat rust gebruiken. Ik hoop morgen de tijd te hebben, weer bij jullie allemaal langs te lopen en nog eens heel erg bedankt voor al die fijne, warme en lieve beterschapswensen! Ik bof met jullie!

Fijne zondag, iedereen!
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail BerichtGeplaatst: zo 30 jan 2011 13:44    
Vrouw Weeggegevens   Joeks
Mega Weegclubfan
Mega Weegclubfan

Dieet: Modifast en gezond eten

Reageer met quote
Hey Talantha!
Fijn om te lezen dat het weer wat beter met je gaat en dat je goed naar je lichaam luistert!

Ik ben wel erg nieuwsgierig naar die chocolade muffins! Heb je een recept hiervan?

Groetjesss

Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: zo 30 jan 2011 14:32    

Reageer met quote
Hier is nog iemand benieuwd naar je recept!

je menutje ziet er heerlijk uit! is dat lekker springbokfilet? nooit gehad! salade rosbief is heerlijk he?!

Goed dat je nog een rustige dag inlast, ziek maar eerst even goed uit.

Qua gewicht gaat t goed hier, vanochtend 69,4 en t maandelijkse feestje is er dan eindelijk waardoor ik hoop dat t gewicht nog iets zal zakken daardoor. Bijna op mn streef. Heerlijk gevoel!

Fijne dag en heel veel liefs van mij
Erg blij
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: zo 30 jan 2011 15:35    
Vrouw Weeggegevens   Odette

Dieet: Weg m/d Weegschaal

Reageer met quote
Chocolademuffins??? Ik maak gelijk rechtsomkeerd, daaaaar beginnen we niet aan...

Kwam even zeggen dat ik zaterdag mijn examen heb en dus heftig aan de studie. Omdat ik hier geen eigen boekje heb schrijf ik het hier maar even neer.

Allemaal duimen graag...

Ook blij met Weegclub? Help met je donatie!! https://www.weegclub.nl/donaties/
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Bekijk de homepage BerichtGeplaatst: zo 30 jan 2011 17:39    
Mega Weegclubfan
Mega Weegclubfan

Reageer met quote
@Odette: *lacht vrolijk* Mijn variant valt héél goed mee hoor Odette! Ik wens je heel veel succes met je examen zaterdag, mijn kaarsje brand in elk geval al voor jou!

@Joeks en Jilly: Speciaal voor jullie mijn receptje.

Ik wil hier wel even bij vermelden, dat de muffin koolhydraten met een matige glycemische index bevatten, dus niet geschikt om te eten tijdens een koolhydraten-arm- , maaltijdvervanger- of proteïne (eiwit) dieet.

volkoren chocolade muffins, zonder toegevoegde suiker en vet:

100gram - 252.94kcal - 14% eiwitten - 74% koolhydraten - 10% vet

Voor ongeveer 7 muffins van rond de 85 gram:

255gr volkoren tarwe meel
50gr Tagatesse
40gr pure cacao
340ml light soja melk
2.5gr zout
10gr bakpoeder

Oven voorverwarmen op 200°. Roer het meel, tagatesse, cacao, zout en bakpoeder met een garde door elkaar. Voeg er daarna de soja melk aan toe en roer flink door elkaar. Lepel dan de brij in aluminium muffin-vormpjes en zet ongeveer 35 à 40 minuten in de oven. Prik met een tandenstoker in het midden van de muffin, om te kijken of hij helemaal doorbakken is.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail BerichtGeplaatst: ma 31 jan 2011 8:14    
Mega Weegclubfan
Mega Weegclubfan

Reageer met quote
Stabilisatie Dag: 38
Start to Run: Lesson 12

Menuutje vandaag: 768 kcal + dessertbordje rauwkost

Ontbijt: 187 kcal
60gr zelfgebakken volkoren pompoenpit-spelt brood
30gr springbok

Tussendoortje: 158 kcal
1 Modifast Intensive Chocolate shake

Lunch:
1 Dessertbordje rauwkost

Tussendoortje: 158 kcal
1 Modifast Intensive Chocolate pudding

Diner: 265kcal - Kalkoenfilet met puree van witte kool en raap

160gr kalkoen filet
200gr witte kool
200gr raap
50gr gebakken ui
125gr fruit yoghurt 0%

Variatie op gisteren, gezien we nog wel wat over hadden. Deze keer een kalkoenborst-filet uit de oven. Oven voorverwarmen op 200°, kalkoen inwrijven met kruiden: peper, zout, gele curry en look, langs alle kanten aanbakken in een pan, ui grof snijden en in de braadslee verdelen, aangebraadde kalkoen erop leggen en dan de oven inschuiven. Braadtijd afhankelijk van de dikte van de kalkoen.

Witte kool, had ik nog over van gisteren, hoe je ondertussen puree maakt van groenten, weten jullie wel, kruiding is misschien wel fijn om weten: peper, zout, nootmuskaat en wat tijm. Voor de rapen puree: peper, zout en verse peterselie. Lekker en gezond.

Gisteren een nieuwe combinatie met brood uitgeprobeerd: Volkoren tarwe, met pompoenpitten en spelt. Vanmorgen geproefd en wat een heerlijke variatie! Het bevat wel iets meer kcal als volkoren-rogge, maar dat kan de pret niet bedreven. Ik heb smakelijk ontbeten, met een snede versgebakken pompoenpit-brood (de eerste snede vind ik altijd het lekkerst, omdat het dan nog zo heerlijk krokant is) en rest-vlees van de springbok, wat heerlijk en mager vlees is!

Ik zit weer lekker in het ritme en ondanks het feit dat ik nog steeds moe ben, 's nachts nog wel zwetend wakker wordt, toch voel ik me beter, nog niet helemaal zoals ik moet zijn, maar beter. De vervelende drang naar verboden zoetigheden is daardoor ook verdwenen, dus kan ik zonder afleiding gewoon weer verder gaan. Zaterdag en zondag waren beiden prima dagen wat dat betreft en tijdens de week is het sowieso al veel makkelijker.

Gezien ik nu weer brood eet en zelf bak, wilde ik natuurlijk ook exact weten hoeveel de kcal en de eiwit-, koolhydraat-, vetverhouding van mijn baksels zijn. De calorie-tabel op Valtaf heeft me daar bij geholpen, alleen spijtig dat zelf-gemaakten gerechten er niet mogen komen in te staan.

Eventueel zou de veel gebruikte combinaties-functionliteit uitkomst bieden, ware het niet, dat de porties dagelijks iets kunnen verschillen, de ene keer een paar gram meer dan de andere omdat ik geen snijmachine heb en met de hand afsnijd. Dus nu heb ik een excel-sheet gemaakt, die dit exact kan berekenen en dus geef ik het in onder Extra Handmatig toegevoegd.

Vanaf volgende week zaterdag zou ik opnieuw met 100kcal moeten ophogen, maar gezien ik nog steeds herstellende ben van de griep, de dagen ervoor daardoor meer heb gegeten dan voorzien en veel minder beweging heb gehad, ga ik dat misschien wel uitstellen tot ik weer onder de 60kg ben gekomen. Op dit moment weeg ik 61.7kg. Afgezien van die paar dagen, heb ik niet speciaal meer honger en vullen de porties heel goed. Dus beter safe then sorry in dit geval.

Nu is het tijd voor nog een kopje koffie en dan kom ik eens bij jullie piepen!

Fijne start van de week iedereen.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail BerichtGeplaatst: ma 31 jan 2011 8:17    
Vrouw Weeggegevens   Midde

Dieet: Fast 800 Diet van Dr. Michael Mosley.

Reageer met quote
Hallo Talantha, Zwaaien
Ik kom ook even in jou dagboekje kijken Lezen en ik wil je even bedanken voor je berichtje in mijn dagboekje Erg blij want dat motiveert me enorm, iedereen is ook zo aardig hier op deze site.
Als ik straks de kindjes op bed liggen ga ik nog even verder lezen bij je hoor, je hebt allemaal lekkere recepten en goede tips hier.
Groetjes van Midde Zwaaien

Mijn Challange is 129,9 kg !
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: ma 31 jan 2011 11:47    

Reageer met quote
Hallo!

Dank je voor het recept van de muffin! Ik leg t nog heel even weg voor als ik ook kan gaan stabiliseren. T ziet er heerlijk uit, en het brood dat je bakt klinkt ook heerlijk Erg blij . Vind zelfgebakken dingen als brood veel lekkerder dan kant&klaar of van de bakker. Maar voorlopig zit dat er voor mij nog niet in.

Lief dat je even langskwam in mn boekje.
Zoals je hebt kunnen lezen zit ik nog een beetje in dubio over mn streef. Ik ben nu 69,2 met een maat 38 ( nederlandse maat) en mn streef is 68. Ik ga bewust niet voor maat 36 omdat ik daar niet op gebouwd ben ( dat zit zo tussen mn oren). IEr is een kans dat ik volgende week, na t afronden van t maandelijkse feestje misschien nog wat extra gewicht verlies en op mn streef of dicht in de buurt kom. Mn strategie om op te bouwen ligt gereed en ik heb er zin in! Ik heb dus wel al voldoende vooruit gekeken, recepten uitgezocht en een strategie bedacht. En natuurlijk zijn jouw menutjes ook een enorme houvast voor me.
Ik zit alleen nog te dubben over mn gewicht van 68 of dat t moet worden. maar dat wijst de tijd wel uit.

Maatje 34 lees ik! jeetje Erg blij wat een prestatie!

Nogmaals dank voor je lieve woorden en steun in mn boekje!
fijne dag Erg blij
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: ma 31 jan 2011 11:49    
Berichten van afgelopen:   
Plaats reactie Tijden zijn in GMT + 1 uur
Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3 ... 29, 30, 31 ... 53, 54, 55  Volgende
Pagina 30 van 55