Onderwerp menu

Forum: Info lowcarb en dagboeken
Subforum: Dagboek: Maaltijdvervangers
Onderwerp: vorige :: volgende

Advertentie

Filter Onderwerp

Berichten van afgelopen:

Volgorde:

Advertentie

Get in Shape
Wat mag ik hier?

Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
Je mag geen reacties plaatsen
Je mag je berichten niet bewerken
Je mag je berichten niet verwijderen
Ja mag niet stemmen in polls

*Als je inlogd mag je meer.

Advertentie

Talantha's Modifast Ervaringen

Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3 ... 26, 27, 28 ... 53, 54, 55  Volgende
Auteur Bericht
Vrouw Weeggegevens   jilly
Weegclubfan voor het leven

Dieet: Gezond-koolhydraatarm eten

Reageer met quote
Hi there meissie,

Feeling blue also Verward
Ik kan t niet uitstaan dat er zoveel negatief commentaar komt op maaltijdvervangers, nota bene uit de mond van mensen die zelf nog wel een kilotje of pakweg 30-35 mogen afvallen, oa mn zus die me minachtend aankijkt wanneer ik een vervanger neem en zij zich volpropt terwijl ze rond de 110 weegt en hooguit 160 lang is. Vanmorgen ook weer hier op t forum, iemand die dan even roept hoe slecht en ongezond het is, dat je gezond moet leren eten, dat het te duur is enz enz enz. Verward Ik voel me tot de verantwoording geroepen, gekleineerd en geirriteerd waarom ik niet zelf mijn keuze mag maken en een ander wel. Zo vreselijk irritant! Ik heb er ook kei hard op teruggereageerd, normaal zou ik dat nooit doen maar kennelijk ben ik even gevoelig. Ik maar tegen mn gewicht opboxen op mijn manier en een ander me even omlaag halen Heel heel boos zonder mijn keuze en methode te respecteren.
Zó, dat moest ik even kwijt.

Nou t was ook als compliment bedoelt, echt je bent zo ongeveer een beroemdheid op deze site. Kom je heel vaak tegen waar je als voorbeeld wordt genoemd, en geheel terecht.

In mijn beleving duurt t lang voor ik afval, maar t is eigenlijk niet reeel. Maar ik wil een 6 zien en geen 7. En t duurt zo lang in mn beleving. Probeer te verzinnen hoe ik t vlotter kan laten verlopen maar ik drink al water ik zondig niet dus ja, de tijd moet t doen.
Ik kan me nog steeds niet tot sporten dwingen wat ik heel slecht vind..........

naja laat ik alles positief bekijken, 72,1 is geen 97,6 Erg blij
Fijne dag! Erg blij
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: wo 19 jan 2011 10:03    
Vrouw Weeggegevens   Talantha
Mega Weegclubfan
Mega Weegclubfan

Dieet: Modifast Intensive

Reageer met quote
Stabilisatie Dag: 27
Start to Run: Lesson 10

Menuutje vandaag: 347kcal - Eenpansgerecht met kip

160gr kipfilet (borst)
200gr soja scheuten
100gr sperzieboontjes
50gr gebakken ui
50gr gebakken paprika
50gr gebakken champignon
5gr korianderpasta
125gr fruit yoghurt 0%

De kip in reepjes snijden, door een kruidenmix halen van peper, zout, look, curry en korianderpasta en aanbakken in de wok in een weinig olijfolie. Daarna de kip er weer uithalen en de fijngesneden ui, paprika en champignons aanbakken in dezelfde pan, al dan niet samen of apart, bijkruiden naar smaak. Wanneer de groentjes bijna beetgaar zijn, de kippenreepjes, sojascheuten en de sperzieboontjes (restant gisteren) toevoegen en nog even een paar minuutjes omroeren.

Voel ik me beter dan gisteren? Hmmm, gisterenavond na het paardrijden in elk geval wel. Nu ben ik, denk ik, meer vermoeid dan down, dus ja, ik voel me beter.

The Blue Monday-feeling, comes around once in a Blue Moon on a Blue Wednesday...

:grinnik: Volgen jullie nog? Van lopen is er gisteren weer niets in huis gekomen en daar baal ik wel een beetje van. Heel de namiddag is het redelijk droog gebleven, maar op het moment dat ik mijn laptop dichtklapte begon het weer te regenen. Daarna was het tijd om te beginnen koken en toen was mijn kans natuurlijk verkeken. Ik denk maar: Today is a new day, so a new chance... Maar eerst nog de voormiddag op kantoor werken, in het naar huis rijden even sojascheuten kopen en dan de namiddag van thuis uit werken. Fijn!

Als het dan droog is, spring ik in mijn looptenue en ga hardlopen met Evy! Verder nog een half uurtje tot een uurtje trainen met Arthur, eten koken en misschien heb ik daarna een klein beetje tijd om te relaxen, misschien een heerlijk bad nemen ofzo, met een goed boek. Ik ga in elk geval proberen vanavond op tijd in mijn mandje te liggen, that's for sure!

De weegschaal vanochtend gaf weer een neerwaardse tendens aan: 60.2kg. Zo een twee-tal dagen voor ik weer moet ophogen, vind ik dat een fijne gewaarwording. Het geeft toch aan dat mijn stabilisatie plan werkt: de eerste dagen weer iets bijkomen, om vervolgens stil te vallen en daarna weer stilaan naar beneden te trekken. Dat voelt goed, veilig en vooral het schept vertrouwen!

Opbouwen is toch altijd een beetje onzekerheid en spannend, vooral dan omdat ik dit helemaal op mezelf doe...Vanaf zaterdag moet ik dan rond de 458kcal gaan zitten voor mijn avondmaaltijd dus daar ga ik vandaag eens over nadenken om die op een gezonde en verantwoorde manier te gaan invullen. Nog 2 verhogingen nadien en dan ga ik, denk ik het ontbijt vervangen. Snak zo stilaan wel naar een heerlijk stuk zelfgebakken rogge- of volkorenbrood.

Over ontbijt gesproken, ik ga zo stilaan mijn shaker en chocolade pudding eens bovenhalen met nadien een nog een lekker kopje koffie!

Fijne dag, iedereen!
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail BerichtGeplaatst: do 20 jan 2011 7:31    
Vrouw Weeggegevens   jilly

Dieet: Gezond-koolhydraatarm eten

Reageer met quote
Heey meissie!

Fijn dat the blue feelings away zijn, hier eigenlijk ook wel!
Ik heb eens goed gelezen wat je schreef over de opbouwfase. Wat geweldig dat je een beetje bent bijgekomen en nu neerwarts gaat en zo constant blijft! echt top, dat geeft moed, ook voor mij.
Zou het ook ermee te maken hebben dat je best wel heel veel lichaamsbeweging hebt? Daar schiet ik echt tekort in en t lukt maar niet om er iets aan te doen.
Lekker menutjes wederom weer! Laat het je smaken!

Hele fijne dag gewenst!
Erg blij
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: do 20 jan 2011 10:59    
Mega Weegclubfan
Mega Weegclubfan

Reageer met quote
Odette schreef:
Tally, kijk eens hier:

http://www.looptijden.nl/

Je kunt je stad en buurt opzoeken (ook België) en de route uitstippelen die je gelopen hebt . Bovenaan zie je dan hoeveel km het is en als je hem opslaat zelfs het aantal meter. Heel handig. Ik gebruik deze site om mijn wandelroutes uit te stippelen. Je kunt ook tijden invoeren om te zien of je sneller gaat in de loop van de tijd. Leuk speeltje...

Boy oh boy, voel ik me goed, eindelijk nog eens kunnen gaan lopen!! Les 10 van het Start 2 Run programma achter de rug en I feel great!

Heb tevens nog eens goed naar de straatnamen gekeken en dankzij jouw toffe site, Odette weet ik nu de afstand alsook mijn gemiddelde snelheid.

Les 9: 26 minuten
Afgelegde weg: 3.592m
Gemiddelde snelheid: 8.29 km/ uur

Les 10: 23 minuten
Afgelegde weg: 3.164m
Gemiddelde snelheid: 8.25 km/uur

Ik denk dat het niet slecht is... en misschien lig ik zelfs voor op het schema, gezien het doel van dit programma in 10 weken tijd 5km op een half uur te kunnen lopen. Les 10 was het begin van de 4de week! Erg blij
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail BerichtGeplaatst: do 20 jan 2011 18:17    
Mega Weegclubfan
Mega Weegclubfan

Reageer met quote
Stabilisatie Dag: 28
Start to Run: Lesson 11
10 dingen die je hoort te weten over afvallen

Menuutje vandaag: 357kcal

200gr kabeljauw filet
300gr boterboontjes
15gr Brie Crémeux
50gr Gebakken ui
5gr boter
125gr Fruit Yoghurt 0%

Oven voorverwarmen op 200°. Dan de ui aanfruiten in een weinig olijfolie, kruiden met peper en zout. Maak een bootje van zilverpapier, leg onderin de aangefruite ui en bovenop de Kabeljauwfilet, die je gekruid hebt met peper, zout en wat citroen. Snij hele dune schijfje/blokjes van de brie en leg die bovenopen de kabeljauw. Draai de papillot dicht en schuif voor circa 15 tot 20 minuten in de oven. Kook de boterboontjes gaar in gezouten water, giet af en voeg er de boter aan toe, laat nog even verder stoven. Smakelijk!

Ik voel me vandaag nog net zo goed als gisterenavond na het hardlopen, vol energie! Hopelijk blijft het zaterdag droog, want ik kijk alweer uit naar mijn volgende loopsessie, les 11!

Ook de schaal blijft de goede kant uitgaan en vanochtend mocht ik opnieuw mijn geliefde ronde getalletje zien: 60.00kg Erg blij Tally velly velly happy!

Vanaf morgen gaat er weer een verhoging met 100kcal plaatsvinden, die weer 2 weken zal worden aangehouden en zo stilaan ga ik ook weer iets meer koolhydraten (met lagere glycemische index) toevoegen in de vorm van volkoren pasta's, volle rijst, volkoren brood, stukje fruit... Aan de koolhydraten met hoge glycemische index, ben ik nog niet aan toe en die moet je sowieso zoveel mogelijk uit je voedingsplan weren.

In elk geval heb ik het gevoel dat ik de werkweek op een positieve noot kan afsluiten en met een opgetogen gevoel het weekend tegemoet kan! Ik hoop dat dat voor jullie allemaal ook zo mag zijn!

Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail BerichtGeplaatst: vr 21 jan 2011 8:15    
Vrouw Weeggegevens   sannesan
Vaste Weegclubfan
Vaste Weegclubfan

Dieet: weight care en gezond eten

Reageer met quote
Gaat goed zeg! Vind het erg knap wat jij bereikt hebt en bedankt voor je leuke berichtjes in mijn boekje Erg blij

Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: vr 21 jan 2011 11:00    
Mega Weegclubfan
Mega Weegclubfan

Reageer met quote
sannesan schreef:
Gaat goed zeg! Vind het erg knap wat jij bereikt hebt en bedankt voor je leuke berichtjes in mijn boekje Erg blij

Met heel veel plezier gedaan hoor Sannesan!
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail BerichtGeplaatst: za 22 jan 2011 13:02    
Mega Weegclubfan
Mega Weegclubfan

Reageer met quote
Stabilisatie Dag: 29
Start to Run: Lesson 11
10 dingen die je hoort te weten over afvallen

Menuutje vandaag: 459kcal - Kaasschotel

200gr prinsessenboontjes
100gr tomaat
100gr komkommer
50gr gemengde sla
50gr rauwe ui
25gr Bridelight kaas
25gr Schimmelkaas
25gr Jong Belegen kaas
25gr Oud Brugge kaas

Lekker en eenvoudig vandaag, maar iets waar ik toch al een hele tijd naar uitkeek. Kaas is namelijk toch wel heel kcal rijk en dus moest ik wachten tot ik weer genoeg kcal had opgebouwd, om iets te kunnen voorzien waar je niet alleen je holle tand mee vult. Vandaag dus een gevarieerde kaasschotel met salade!

Nog even snel snel mijn dagboekje invullen, want seffens vertrekken we weer richting liefs ouders met de hondjes! Weer een fijne actieve dag tegemoet, alleen valt het weer opnieuw flink tegen. Deze keer heeft lief zijn beroemde overheerlijke cannelloni recept gemaakt voor hen vanavond en ga ik dus aan de kaasschotel, lekker!

Het gaat nog steeds super met mijn opbouw-fase en vanmorgen viel ik zowat achterover toen ik op de schaal ging staan: 58.9kg! Als dat geen mooi en zeker begin is van de volgende verhoging! Eerst wist ik niet goed waaraan ik dit gewichtsverlies te danken had, maar dan realiseerde ik me dat ik toch weer twee loopsessies had gehad deze week en daar moet het mee te maken hebben, alsook het feit dat nu Arthur er is, ik toch nog meer beweging heb als voorheen.

Ik ben er in elk geval enorm blij mee en begin vol vertrouwen met de volgende ophoging. In totaal moet ik nu 14 dagen rond de 458kcal hangen wat betreft mijn avondeten. Daar is best heel wat mee te doen, en zo stilaan ga ik ook wat meer koolhydraten toevoegen, in de vorm van volkoren producten en volwaardige rijst. Nog niet elke dag, maar stilaan wel meer en meer. Normaal gezien zou mijn avondmaaltijd helemaal moeten zijn opgebouwd begin maart en hang ik dan tss de 600 à 700kcal voor die maaltijd.

Volgens mijn opbouwplan, begin ik dan op 5 maart met een andere maaltijd te vervangen.Initieel had ik gedacht dit met de lunch te doen, maar ben nu van gedachten verandert en ben van plan met het ontbijt te beginnen. Lijkt me nu heerlijk om een zelfgemaakte volkoren boterham, met omelet, kipfilet of rookvlees te eten! 's Middags houd ik dan mijn bordje rauwkost aan en mijn chocolade Modifast shake of pudding.

Zo lieverds, ik wens jullie een hele fijne zaterdag! Hopelijk heb ik morgen de kans weer bij jullie allemaal even langs te gaan!

Keep up the good work and keep believing in yourselves!
We can do this!
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail BerichtGeplaatst: za 22 jan 2011 13:04    
Vrouw Weeggegevens   Odette

Dieet: Weg m/d Weegschaal

Reageer met quote
Talantha, ik zet het even in jouw boekje omdat ik weet dat zo ongeveer iedereen hier leest.
Vandaag lees ik niet mee omdat ik van slag ben omdat de man van een deelnemer hier gisteren is overleden.
Je staat er even alleen voor meid...

Ook blij met Weegclub? Help met je donatie!! https://www.weegclub.nl/donaties/
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Bekijk de homepage BerichtGeplaatst: za 22 jan 2011 14:18    
Mega Weegclubfan
Mega Weegclubfan

Reageer met quote
Odette schreef:
Talantha, ik zet het even in jouw boekje omdat ik weet dat zo ongeveer iedereen hier leest.
Vandaag lees ik niet mee omdat ik van slag ben omdat de man van een deelnemer hier gisteren is overleden.
Je staat er even alleen voor meid...

Sterkte gewenst, lieverd.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail BerichtGeplaatst: zo 23 jan 2011 9:32    
Berichten van afgelopen:   
Plaats reactie Tijden zijn in GMT + 1 uur
Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3 ... 26, 27, 28 ... 53, 54, 55  Volgende
Pagina 27 van 55