Onderwerp menu

Forum: Info lowcarb en dagboeken
Subforum: Dagboek: Maaltijdvervangers
Onderwerp: vorige :: volgende

Advertentie

Filter Onderwerp

Berichten van afgelopen:

Volgorde:

Advertentie

Get in Shape
Wat mag ik hier?

Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
Je mag geen reacties plaatsen
Je mag je berichten niet bewerken
Je mag je berichten niet verwijderen
Ja mag niet stemmen in polls

*Als je inlogd mag je meer.

Advertentie

Talantha's Modifast Ervaringen

Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3 ... 23, 24, 25 ... 53, 54, 55  Volgende
Auteur Bericht
Vrouw Weeggegevens   Odette
Weegclubfan voor het leven

Dieet: Weg m/d Weegschaal

Reageer met quote
Groeten van mij...

Ook blij met Weegclub? Help met je donatie!! https://www.weegclub.nl/donaties/
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Bekijk de homepage BerichtGeplaatst: za 08 jan 2011 16:22    
Vrouw Weeggegevens   Talantha
Mega Weegclubfan
Mega Weegclubfan

Dieet: Modifast Intensive

Reageer met quote

Stabilisatie Dag: 16 - Menuutje vandaag: 323 kcal

150gr tartaar (biefstuk)
150gr soja scheuten
100gr rode paprika
75gr gebakken ui
125gr Yoghurt 0% Natuur

Dezelfde werkwijze als met het eenpansgerecht met kip kan worden toegepast. Ik heb echter de tartaar gekruid met peper, zout, paprika en cayenne peper en gemengd met fijngesneden paprika en ui. Daarna in de op 250° voorverwarmde oven gebakken, op een laagje grof gesneden ui en paprika, zonder toevoeging van vetstof. Wanneer gaar, nog even alles in de wok en de sojascheuten toevoegen.

Het is gisteren super verlopen! Geen grommetje meer van Arthur bij andere mensen of honden, zelfs niet toen er 2 vreemde mannen aan de poort stonden te praten. Hij is echt heel flink vooruit gegaan in de week dat ik hem bij me heb en heeft veel meer zelfvertrouwen gekregen, wat zich dus ook uit in meer stabiel gedrag. Ook het wandelen was geweldig! Alle honden mochten los lopen en Arthur galoppeerde dat het een lieve lust was. Al ging hij nooit ver uit mijn buurt. Ik ben zoooo fier op hem!

Ook Jaro was goddelijk, al was hij in het begin natuurlijk wel serieus overdondert door het kalf genaamd Arthur Erg blij. Al deed Arthur er helemaal niks aan buiten een beetje te enthousiast met hem willen spelen. Per slot van rekening is Arthur eigenlijk ook nog een pub met zijn 1 jaar, weliswaar een puberende pub, maar toch nog een pub. Maar goed, wanneer zo'n groot beest op je af komt denderden, dan is dat inderdaad nogal angstaanjagend ohhh Maar tegen het einde van de dag, was hij alweer zijn eigen doortastende zelf en liet hij zijn ongenoegen in de vorm van een verontwaardigde blaf of uithaal met zijn tandjes zien. Het is een sterk karaktertje, onze Jaro!

De eend gisteren in combinatie met de prei, champignons en ui was heerlijk! Alleen moet ik eens uitkijken naar een bakslee, waar er een rooster opkan, zodat de eend niet direct in de groentjes ligt, waardoor et velletje zijn knapperigheid verliest. Vandaag is het een beetje restjes verwerken al zal het ook best lekker zijn. Nu ik ook weer zuivel heb toegevoegd in de vorm van yoghurt, heb ik ook een dessertje om naar uit te kijken.

Het zal ervan afhangen hoe lief zich vandaag voelt, want ik zou graag opnieuw een lange wandeling met onze viervoetertjes gaan maken en anders gaan we lekker rennen in de tuin, das ook leuk. Vanavond zal het vroeg bedtijd zijn, want morgen moet ik er weer vroeg uit...De vakantie kan niet eeuwig blijven duren, spijtig genoeg...

Fijne zondag, iedereen!
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail BerichtGeplaatst: zo 09 jan 2011 10:48    
Mega Weegclubfan
Mega Weegclubfan

Reageer met quote

Menuutje vandaag: 347 kcal - Stabilisatie Dag: 17

100gr tomaat
300gr prinsessenboontjes
100gr gebakken ui
140gr mager kalfslapje
125gr magere yoghurt 0% aardbei

Tomaat in blokjes snijden, rauwe ui fijnsnipperen en beiden overgieten met scheutje azijn en water. Goed kruiden met basilicum, peper en zout. Naar smaak laten intrekken. Dan de prinsessenboontjes in zout water gaar koken en het kalfslapje tesamen met de ui in een weinig olijfolie bakken in de pan, kruiden met zwarte peper en zout. Voeg de gebakken ui nadien bij de prinsessenboonjtes en laat nog even stoven. Smakelijk!

Mijn dagen beginnen vroeger en vroeger, vanochtend was het 5 uur, ik had het opstaan moeilijker verwacht, maar het viel eigenlijk nog goed mee. Eerst naar beneden om de twee varkentjes buiten te laten, hun eten afwegen en voorzetten, brood uit de broodmachine halen, om vervolgens liefs hemd te strijken en zoonliefs kledij klaar leggen. Daarna snel, snel onder de douche, aankleden, haar drogen en wat make-up aanbrengen. Nog even snel met de doggies buiten gaan, laptop en zak klaarmaken om te werken, enfin, het was een drukke morgen!

Het trouwens ook nog serieus gevroren vannacht, waardoor ik ook nog een flink heb mogen ijskrabben, maar goed, uitneindelijk toch weggeraakt en toch nog redelijk op tijd op het werk geraakt. Strakjes eens snel mijn working-from-home days aanvragen voor januari ohhh Ik ben benieuwd hoe mijn schatjes de eerste volledige dag alleen doormaken. Shuuto is het natuurlijk wel gewend en ook met Arthur zal het wel geen probleem zijn. Ik mis ze nu al eigenlijk... *grijnst schaapachtig*

Gisteren zijn we nog eens een flinke wandeling gaan maken. Het is heerlijk om ze vrij en blij door de velden te zien galopperen. Thuis aangekomen, eerst nog lekker hun bakjes leeg gegeten en daarna zijn beiden met een diepe tevreden zucht naar dromenland vertrokken en hebben hen van de hele avond niet meer zien bewegen ohhh. Zelf hebben we het natuurlijk ook niet te laat meer gemaakt, gezien het vandaag weer werkendag was, natuurlijk.

In elk geval wens ik jullie allemaal een hele fijne maandag toe en hoop dat er bij jullie, net als hier, een stralend zonnetjes aan een strakblauwe hemel staat te schitteren!
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail BerichtGeplaatst: ma 10 jan 2011 14:34    

Reageer met quote
Hoi Talantha, gefeliciteerd met je nieuwe titel als Modifast ervaringsdeskundige!!!
Ik hoop dat je velen tot inspiratie kunt zijn...

Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Bekijk de homepage BerichtGeplaatst: ma 10 jan 2011 16:20    
Vrouw Weeggegevens   jilly

Dieet: Gezond-koolhydraatarm eten

Reageer met quote
Gefeliciteerd! hoorde t van Coby!
ps. gaat lekker hier en zo te zien ook bij jou!
Erg blij Cool Lachen Uitroep
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: ma 10 jan 2011 18:00    
Mega Weegclubfan
Mega Weegclubfan

Reageer met quote
Dank je wel, Odette en Jilly. I'll give it my best Cool

:grinnik: Don't worry, I feel a lot more energetic then that guy here above ohhh

Menuutje vandaag: 369 kcal - Stabilisatie Dag: 18

140gr Chateau Briand (rundsvlees)
440gr savooipuree
50gr gebakken ui
125gr Magere Fruit Yoghurt 0%

Variant op de rosbief en bloemkoolpuree vandaag, lekker en zo eenvoudig! Savooikool gaar koken in gezouten water, op smaak brengen met peper, zout, een weinig lookpoeder en pureren. Het vlees en de ui in een weinig olie bakken in de pan, kruiden met peper, zout en paprika. Daarna de ui door de savooipuree roeren. Smakelijk!

Wel, ik voel me goed vandaag! We zijn stabilisatiedag 18 en vanmorgen wist de schaal me te vertellen dat het lijntje terug de juiste kant opgaat. Momenteel hang ik weer keurig rond de 60kg, meer precies: 60.1kg Erg blij Dat valt me niet tegen moet ik zeggen en met de tips die ik in mijn vorig dagboekje zette voel ik me nog beter gesterkt en zekerder van mijn stuk dat ik goed bezig ben.

Het lopen is er hiertoe nog steeds niet van gekomen, al kunnen de lange wandelingen van afgelopen weekend, natuurlijk ook wel meetellen. Maar ik wil er graag terug mee beginnen, alleen ontbreekt het me nu even aan tijd, met onze nieuw kindje in huis. Arthur en Shuuto hebben zich, zoals verwacht keurig gedragen gisteren, zo heel alleen thuis. Al merkte ik wel dat Arthur heel wat gerustelling nodig had toen ik terug kwam.

Zo heb ik hen eerst buiten gelaten en pas na uitvoerig Arthur te hebben geknuffeld (Shuuto natuurlijk niet vergetend ohhh), ging hij zijn behoefte doen. Daarna terug binnen gegaan en echt de tijd genomen om even met hem op de zetel te gaan zitten, waar hij heel dicht tegen me aan kwam liggen en zuchtend met alle poten in de lucht zich onderwierp aan een 15 minuten durende buikmassage. Na de massage ging het alweer veel beter en gewapend met een flink knabbelbeen gingen beiden weer tevreden in hun mand liggen.

Daarna werd het natuurlijk tijd om te beginnen koken. Heb trouwens gisteren nog even mijn menuutje moeten aanpassen, omdat het kalfslapje niet het gewicht had dat ik 's morgends had opgegeven, waardoor ik direct een 100Kcal te laag kwam te zitten. Op het moment zelfs had ik echter meer dan genoeg gegeten, maar een uur en een half later toch nog een yoghurtje bijgenomen, zodat het maar op -50kcal kwam. Voor lief stond er pasta met zelfgemaakte bolognese saus op het menu, wat hij heerlijk vond ohhh.

Vandaag eten we beiden hetzelfde, maar voor hem voeg ik nog gekookte aardappelen toe. Hij geeft al een tijdje aan dat hij ook wat gewicht wil verliezen en ook zijn mama vond dat het stilaan nodig was. Dat zou normal gezien geen probleem mogen zijn, gezien mijn maaltijden, lekker, mager en gezond zijn, maar lief is een beetje verslaafd aan allerlei sausjes (en snoepjes, en biertjes, en wijntjes :grinnik:)... ik ben dus benieuwd of hij het vanavond kan laten om weer een flinke kwak mayo naast zijn aardappeltjes te deponeren.

Lieve mensen, ik ga me nu nog even een lekkere kop koffie halen!

Hele fijne dag gewenst!

Laatst aangepast door Talantha op di 11 jan 2011 19:16, in totaal 1 keer bewerkt
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail BerichtGeplaatst: di 11 jan 2011 8:01    

Reageer met quote
Wat een goede tip om savooykool te gebruiken als puree. Ik doe het wel met knolselderij. Ga ik proberen!!

Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Bekijk de homepage BerichtGeplaatst: di 11 jan 2011 9:08    
Vrouw Weeggegevens   jilly

Dieet: Gezond-koolhydraatarm eten

Reageer met quote
goedemorgen!

Dank je voor je berichtje! te gek dat je nu ervaringsdeskundige bent he?! Je was ook altijd al een voorbeeld voor me, en zie nu wederom hoe goed je t onder controle hebt!

Ik mag zelf ook niet klagen, t gaat lekker alleen voor mij mag t wa sneller maar dat kan ik niet verwachten. Op het moment stagneren mn darmen al 1,5 week. Stoelgang komt niet op gang dus ik kijk t vandaag nog aan anders ga ik er een tabletje voor nemen.

Op maandag heb ik weer weegdag ingevoerd dus de structuur is ook helemaal terug. Was gisteren bij de huisarts die was helemaal onder de indruk dat ik zoveel was afgevallen. Dat is dan weer leuk.Heb daar ook nog gewogen en t matcht met mijn weegschaal. Wat hem betreft mogen er nog 5 kg vanaf. Dan zou ik op 68 uitkomen.

Heb je al foto's van shuuto en arthur? leuke namen haha.
Zal binnenkort ook weer eens wat plaatsen hier maar wis t altijd ivm privacy. Zal zo eens door mn fotos bladeren.

Je menutjes zien er heerlijk uit ofschoon ze in de cal. laag zijn, die savooikoolpuree lijkt me ook echt lekker.

tot de volgende keer!
Erg blij
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: di 11 jan 2011 10:13    
Mega Weegclubfan
Mega Weegclubfan

Reageer met quote
Stabilisatie Dag: 19
Start to Run: Lesson 9

Menuutje vandaag: 360 kcal

140gr Struisvogel steak
280gr spruitenpuree
60gr gestoofd witloof
50gr gebakken ui
125gr magere fruit yoghurt 0%

De puree versies van groenten bevallen me fantastisch en het is waar wat er in Tip 6 van de documentaire 10 dingen die je hoort te weten over afvallen [/color][/url]naar voren wordt gebracht (en waarvan ik een samenvatting van heb gemaakt): Het vult veel langer! Puree is best te vergelijken met dikke soep ohhh Ook mijn gezin is er gek op en voor ik het vergeet: lief heeft gisteren GEEN mayo bij zijn aardapelen genomen Erg blij

In elk geval is de werwijze voor dit menuutje dezelfde als gisteren:
Spruitjes gaar koken in gezouten water, op smaak brengen met peper, zout, nootmuskaat en pureren. Het witloof in de lengte in vieren delen en stoven in een weing olijfolie, ook weer kruiden met peper en zout. Daarna het vlees en de ui in een weinig olie bakken in de pan, kruiden met peper, zout en paprika. Roer de gebakken ui door de spruitjespuree. Eet smakelijk!

Wel beste vrienden, jullie Tally is in opperbeste stemming vandaag! Vanochtend woog ik precies 60kg en dat terwijl ik toch al 4 dagen weer 100kcal meer gegeten heb! Gisterenavond zelfs nog iets meer, omdat ik ineens zin kreeg in een stukje chocolade... Moedertje Natuur heeft zo stilaan haar herauten voorop gestuurd. Ik nam maar een klein stukje: 10gr (yep, afgewogen!) van 86% cacao. Nadien echter zag ik pas dat zo'n piepkleine hoeveelheid 61kcal bevatte :whaaa: Mocht ik dàt op voorhand hebben geweten dan zou ik het niet gedaan hebben, maar goed, voor 1 keertje kan het echt geen kwaad en nu ik dat weet, kom ik er ook niet meer aan, tot ik helemaal opgebouwd ben of ingecalculeerd heb in mijn voedingsplan. So I do not regret it it ohhh

Verder zit ik met een lentegevoel...ik snak naar de lente! Nu het nog donker is buiten en ik dus de miezerige grijze lucht niet kan zien en de temperaturen weer veel zachter zijn, krijg ik het gevoel alsof het inderdaad lente aan het worden is. Vééls te vroeg, I know, but hey, whatever makes you feel good right?

Vandaag werk ik een halve dag op het kantoor en vanmiddag vertrek ik weer huiswaards om daar verder te werken: I just LOVE working from home! En ook morgen zal dat het geval zijn :genieten: en vrijdag hebben we onze eindejaarsparty in de namiddag. Gezien het dan met eten is, verplaats ik per uitzondering mijn Modifast Intensive pudding weer naar de avond en eet ik 's middags mee. Ondertussen heb ik er weer een vrij goed oog in hoe groot mijn toegelaten portie eruit ziet op mijn bord en als er dan voldoende groentjes en vlees beschikbaar is zonder saus zit ik snor ohhh

Gisteren was het de opening van een nieuwe afdeling bij ons in het bedrijf en we waren allemaal uitgenodigd om eens een kijkje te komen nemen, met een hapje en een drankje. Op zo'n gelegenheden zei ik voordien altijd resoluut Nee, wanneer ze me dan een drankje aanboden, omdat het meestal alleen fruitsap is (teveel suiker) of schuimwijn (teveel alcohol). Wat dan natuurlijk weer commentaar uitlokte van mijn collega's: Ach 1 glaasje kan toch geen kwaad, of: appelsiensap is toch gezond, etc... Bovendien werd je dan telkens opnieuw een glas aangeboden, wanneer een andere ober voorbijkwam met zijn dienblad, waarop je dan opnieuw Nee moest antwoorden.

Nu dat behoort voortaan tot de verleden tijd! Ik heb daar namelijk het volgende op gevonden: ik neem gewoon het glas schuimwijn aan, neem een piep klein slokje en loop er verder de hele tijd mee in mijn hand. Op die manier word je nadien niet meer lastig gevallen, wanneer een andere ober je opnieuw een drankje wilt aanbieden en de mensen rondom jou zijn tevreden omdat ze je ook met een glas in de hand zien staan :knipoog:. Everybody happy!

Dan zaterdag vertrekken we weer naar liefs ouders om de hele beestenboel weer bij elkaar te brengen. Nu Jaro nog een pup is, is het heel belangrijk hem zoveel mogelijk in contact te brengen met onze eigen honden, zodat er later geen problemen zou onstaan. Voor bepaalde rassen is dat heel belangrijk. Gezien Jaro ook een grote hond zal worden is dat dus ook best aan te raden. En natuurlijk gaan we daar weer volop genieten van een lange, relaxte wandeling door de velden!

Jaro kan echter nog niet mee op wandeling, een pup van 3 maanden en een half kan dat nog niet aan, maar dat zal de pret niet bedreven en ik moet al glimlachen bij het vooruitzicht dat zowel Shuuto als Arthur nadien weer verzaligd en compleet tevreden gaan liggen snurken... Maar eerst nog even genieten van het paardrijden vanavond...wat ben ik toch een gelukkig mens!

Fijne dag iedereen!
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail BerichtGeplaatst: wo 12 jan 2011 8:35    

Reageer met quote
aai

Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Bekijk de homepage BerichtGeplaatst: wo 12 jan 2011 10:56    
Berichten van afgelopen:   
Plaats reactie Tijden zijn in GMT + 1 uur
Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3 ... 23, 24, 25 ... 53, 54, 55  Volgende
Pagina 24 van 55