Onderwerp menu

Forum: Info lowcarb en dagboeken
Subforum: Dagboek: Maaltijdvervangers
Onderwerp: vorige :: volgende

Advertentie

Filter Onderwerp

Berichten van afgelopen:

Volgorde:

Advertentie

Get in Shape
Wat mag ik hier?

Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
Je mag geen reacties plaatsen
Je mag je berichten niet bewerken
Je mag je berichten niet verwijderen
Ja mag niet stemmen in polls

*Als je inlogd mag je meer.

Advertentie

Talantha's Modifast Ervaringen

Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3 ... 18, 19, 20 ... 53, 54, 55  Volgende
Auteur Bericht
Vrouw Weeggegevens   Talantha
Mega Weegclubfan
Mega Weegclubfan

Dieet: Modifast Intensive

Reageer met quote

Gisterennamiddag kreeg ik slecht nieuws te horen van liefs mama, Luka, de Deense dog die je op mijn foto's kunt zien was 's ochtends naar de dierenarts gebracht, met de symptomen van een maagtorsie. Op dat moment waren ze hem nog aan het onderzoeken, maar niet lang daarna bleek het effectief om een maagtorsie te gaan en werd hij ingeslapen.

Maagtorsies komen vaak voor bij grote rassen en komt heel plots opzetten. Het is een kanteling van de maag, waardoor de bloedtoevoer wordt afgekneld en delen na de afknelling beginnen af te sterven, waardoor de hond in shock gaat en sterft. Een oorzaak kan zijn, dat ze teveel ineens eten, zich druk maken, stress, enz...maar soms zoals bij Luka is er niet echt een verklaring. Wanneer het gebeurt, zijn er maar weinig mogelijkheden, eventueel is een operatie mogelijk, maar dat verzekert geen goede afloop, een lange pijnlijke revalidatie en het probleem kan terugkeren. Eerder dit jaar zijn we Tootje (ook te zien op 1 van mijn foto's) al verloren aan hetzelfde probleem, we waren op dat moment daar en Tootje is toen in mijn armen gestorven.

http://talantha.valtaf.be/index.php?pxd=.p&pxc=2130&current=photos

Luka was mijn grote lieveling...sinds het moment dat ik bij liefs ouders kwam, heeft hij me geadopteerd. Voor iedere andere persoon buiten liefs ouders en hijzelf, was het een hele eigenzinnige afstandelijke hond, maar vanaf de eerste seconde was Luka niet uit mijn buurt weg te slaan en gaf me zelfs likjes, dat deed hij bij niemand. Hij kon ook alles van me verdragen, meer dan van ieder andere andere persoon in zijn directe omgeving ook.

Zoals bijvoorbeeld je hoofd naast zijn kop houden, dat laat hij bij niemand toe, behalve bij mij, zoals jullie kunnen zien op de foto's.Ook zijn prooien geeft hij zonder meer aan me af, terwijl niemand anders ze van hem loskrijgt... Instant connection, diepe verbondenheid...

Luka is gisteren dus gestorven en ik zal hem heel erg missen.

Het paardrijden is gisteren om die reden niet door gegaan, ik had er echt geen zin in, zelfs het afhalen van mijn pakje op de post deed me geen plezier meer. Thuisgekomen heb ik wel alles nagekeken en gepast en de kledij hangt nu in de kast. Ik heb goed gekozen en moet maar 1 topje terugsturen, om de simpele reden dat iemand dat exemplaar blijkbaar nogal ruw gepast had en de zijnaden helemaal uitgelodderd en op sommige plaatsen zelfs bijna over waren. De fotootjes komen één van de dagen wel, maar ook daar had ik gisteren absoluut geen zin in.

Vandaag ben ik thuis, het heeft de ganse nacht heel licht gesneeuwd en tegen de ochtend aan is het nu volop bezig. Ik had in het begin van de week al geregeld om vandaag van thuis uit te werken.

Ik wens iedereen een veilige rit wanneer ze erdoorheen moeten en allemaal een fijne dag.

Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail BerichtGeplaatst: do 02 dec 2010 7:21    
Mega Weegclubfan
Mega Weegclubfan

Reageer met quote

Tja, geen zondiging zal ongestraft blijven, zo blijkt. Vanochtend schoot de weegschaal weer de hoogte in. Had ik wel verwacht, ik heb namelijk de avond dat Luka gestorven is mezelf getroost met een paar glazen rode wijn, alsook een 4-tal kleine blokjes kaas. De dag erna resulteert dat dan in gewichtsvermindering: 61.5kg door de deshydratie van het lichaam ten gevolge van alcohol, maar de dag erna zit dat vocht er natuurlijk weer bij: 62.8kg vanmorgen. Gisteren heb ik trouwens ook een paar blokjes kaas genomen... Schaam Schaam

Bovendien heb ik deze week enkel nog maar een keertje met Billy getrained en is het paardrijden om welbekende redenen niet door gegaan. Ik vrees dus dat ik deze week van de Challenge geen resultaat zal hebben geboekt, maar goed het is het einde van de wereld niet en vandaag pakken we de draad weer helemaal op. Hopelijk moet ik niet te lang in de file staan strakjes and in that case we'll visit Billy's Bootcamp Basic Training schedule again.

Het verdriet om Luka zit nog steeds diep en zal niet zo gauw verdwijnen, maar ik heb het een plaatsje kunnen geven. Luka was meer dan 8 jaar, wat voor Duitse Doggen best een respectable leeftijd is, in mensenjaren komt dat op ongeveer 80 jaar. Verder heeft hij niet afgezien en geleefd als god in Frankrijk. Het eert hem niet dat ik dagenlang tranen laat vloeien. Lieve Luka: het gaat je goed...

Vandaag heb ik een paar nieuwe spulletjes aan, a pair of long-johns Lachen niet bepaald sexy maaar wel heerlijk warm! Mijn nieuwe rode t-shirtje en daarover een wijnrood truitje met doorhangende kraag op de jeans die jullie van de foto's in de tuin kennen. De jeans is ondertussen te groot, maar nog draagbaar en met deze temperaturen buiten is het geen slecht idee om iets te grote dingen te dragen: de extra lucht tussen de kledings-lagen isoleert en houdt beter warm. Ik ben ondertussen toch wel weer blij met mijn nieuwe spulletjes.

Dit weekend mogen jullie nieuwe foto's verwachten. Het zullen er toch een aantal zijn, maar ja, als je niets meer in je kast hebt hangen dat nog past, dan is het ook geen verrassing, dat je heel wat moet bijkopen, he? Tijd voor nog een kopje koffie nu ik wens jullie allemaal een heel fijn weekend toe!

Be carefull on the road!

Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail BerichtGeplaatst: vr 03 dec 2010 8:40    
Vrouw Weeggegevens   jilly
Weegclubfan voor het leven

Dieet: Gezond-koolhydraatarm eten

Reageer met quote
Heey....

Sterkte.......
Ik snap je verdriet......

liefs mij
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: ma 06 dec 2010 10:57    
Mega Weegclubfan
Mega Weegclubfan

Reageer met quote

Eerst en vooral wil ik me even verontschuldigen voor het nogal sporadische schrijven de laatste tijd. Geloof me, het is zeker geen gebrek aan interesse, maar de werkomstandigheden zijn onlangs gewijzigd, waardoor ik niet meer de tijd heb. Op het einde van het jaar komt alles hier altijd op een veel hoger pitje te staan. Vergeef het me. I do still love it here!

Mijn afspraak met de diëtiste is gisteren afgebeld door het ziekenhuis, blijkbaar ligt het arme schaap ziek op bed. Ook de schoolraad heb ik niet kunnen bijwonen, omdat ik tot 19u op het werk vastzat. Van mijn planning is niet veel meer in huis gekomen, al was het wel net zo druk. Mijn afspraak is dus verzet naar volgende week maandag, later daarover meer.

Voor vandaag staat er ook weer heel wat op de agenda, na het werk is het richting huiswaards, waar mijn zoon en ik onze wekelijkse kookdag hebben. Op woensdag mag hij namelijk koken, terwijl mama toekijkt en aanwijzingen geeft. Hij vindt het heerlijk en het is een gezellige boel. Dan later op de avond paardrijden, waar ik alweer naar uitkijk. Al zal ik deze keer niet de tijd hebben om de uren en minuten af te tellen. Erg blij

Mijn weegschaal was vanmorgen opnieuw on track en daar ben ik blij om. Zo lieve allemaal, jullie zijn weer bij, nogmaals mijn excuus als ik al een tijdje niets heb achtergelaten, het ontbrak me helaas aan tijd.

Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail BerichtGeplaatst: wo 08 dec 2010 11:13    
Vrouw Weeggegevens   Odette

Dieet: Weg m/d Weegschaal

Reageer met quote
Is goed meissie. Zorg voor jezelf!!

Ook blij met Weegclub? Help met je donatie!! https://www.weegclub.nl/donaties/
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Bekijk de homepage BerichtGeplaatst: wo 08 dec 2010 13:20    
Mega Weegclubfan
Mega Weegclubfan

Reageer met quote
Het gaat weer de goede kant op met mijn gewicht, 60.6kg - nog 2.6kg en ik heb mijn stabilisatie gewicht bereikt. Als ik even nadenk over wat de oorzaak van die eerdere sprong aan het begin van de week, terug naar boven (63.8kg) zou kunnen geweest zijn, dan denk dat het te maken heeft met het een paar dagen niet kunnen gaan hebben. Ik heb er geen andere verklaring voor. In elk geval is de situatie weer op die manier gewijzigd, dat het haalbaar moet zijn om vóór Kerst mijn stabilisatie gewicht te halen Lach.

Vandaag werk ik dus van thuis uit, wat ik heel fijn vind. Op die manier kan je ongestoord verder werken, heb je geen last van file-leed en is het gewoon veel relaxer. Plus dat ik op die manier toch een 45-tal minuutjes langer kan slapen!

Het paardrijden gisteren was heerlijk! Er gaat niets boven het gevoel van één te zijn met je paard. Het vergt heel wat oefening, maar eens die band er is, is het zalig! Ooit hoop ik een eigen paard te kunnen houden. Das mijn allergrootste droom al sinds ik me kan herinneren. Misschien als onze hypotheek zo goed als afgelost is...nog een paar jaartjes geduld dus!

And now, my friends it's time for coffee!

Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail BerichtGeplaatst: do 09 dec 2010 12:20    

Reageer met quote
Hee Thally, een hele week niet langsgeweest. Is alles goed???

Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Bekijk de homepage BerichtGeplaatst: do 16 dec 2010 20:09    
Mega Weegclubfan
Mega Weegclubfan

Reageer met quote

Goedemorgen, Odette *glimlacht* met mij is alles prima, dank je wel, alleen heb ik het de laatste dagen zo druk gehad, dat ik er niet meer aan toe kwam hier langs te komen, buiten dan mijn gewicht in te geven. Het lijkt erop dat het de komende dagen weer wat rustiger zal worden, dus dan zal je me weer wat meer hier zien. Thanks for caring Lach

De finale eindsprint is trouwens ingezet, nog welgeteld 1.5kg en dan kan ik gaan stabiliseren. Ik hoop echt dit te kunnen bereiken voor Kerstmis en heb mijn opbouw-menuutjes al allemaal voorbereid. Alleen is Moedertje Natuur weer in aantocht en dat merkte ik op de schaal vanochtend. Maar goed, ik heb het nu al maanden volgehouden, die paar dagen extra moeten ook nog wel gaan zeker?

Op dit moment kijk ik heel erg uit naar die opbouw-fase, al moet ik eerlijk toegeven dat ik er ook wel wat huiverig tegenover sta. Ondanks het feit dat ik weet, dat ik mijn opbouw-fase prima heb gepland en mijn menuutjes goed in elkaar zitten. Bij mijn diëtiste kan ik hiermee niet terecht, de laatste afspraak was begin deze week en daar heb ik moeten vaststellen dat ze me na 6 maanden nog steeds niet geloofde ivm met mijn eetgedrag voordien.

Dat was echt een slag in mijn gezicht en raakte me diep. Ik ben een heel integer persoon en kan echt niet verdragen wanneer mensen me laten voelen dat ze denken dat ik oneerlijk zou zijn geweest. Het probleem is verder dat ze dus eigenlijk nooit naar een oorzaak voor mijn eerdere gewichtstoename hebben gezocht, buiten dan het checken van hormonale instabiliteit etc... waardoor ik dus nog steeds geen antwoord heb op het WAAROM.

Tja en nu is het natuurlijk te laat, ik bedoel ze hebben in het begin wel vastgesteld dat mijn metabolisme volledig kaduul was en nu met het Modifast Intensive programma zal het zeker nog verlaagd zijn, kan ook niet anders. Vandaar ook de lange opbouw-fase, die speciaal bedoelt is om inderdaad dat metabolisme weer op te voeren en het lichaam langzaam te laten wennen aan weer meer energie en koolhydraten met hogere glycemische index.

In elk geval, ik zal me aan mijn eigen opbouw-planning houden en het met argus ogen in de gaten houden. Het is ook om die reden dat ik absoluut een reserve wilde inbouwen. Ik weet dat ik opnieuw enkele kilootjes zal bijkomen, maar van zodra ik de 61kg weer passeer ga ik toch meteen aan de noodrem trekken.

But it aint over, till the fat lady sings, dus eerst nog maar die 1.5kg verslaan en dan zien we weer verder.

Heel fijn weekend gewenst!
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail BerichtGeplaatst: vr 17 dec 2010 7:51    

Reageer met quote
Hee, daar ben je weer, gelukkig alles goed.

Weet je Thally, op de opleiding hebben wij geleerd om niet naar het verleden te kijken. De waarom vraag is vaak zo complex en je komt er soms gewoon niet uit. Kijk naar de toekomst, dat is veel effectiever. Wat wil je bereiken, hoe ga je er komen, wat moet je ervoor laten, hoe vervelend vind je dat en hoe ga je daarmee om. Allemaal positieve vragen waar je wat mee kunt.

Nog maar 1.5 kilo en meis, ik heb laatst je foto's gezien, je ziet er zooo goed uit. Complimenten voor de vasthoudendheid hoor. Laat die dietiste toch kletsen, jij hebt het voor elkaar gekregen en zij niet. En als je om advies moet komen, kom dan hier, wij kunnen je helpen. (stuur me desnoods en pbtje)

Hang in there...

Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Bekijk de homepage BerichtGeplaatst: vr 17 dec 2010 10:40    
Vrouw Weeggegevens   jilly

Dieet: Gezond-koolhydraatarm eten

Reageer met quote
Heey meissie

zo, je hebt t echt supergoed gedaan!
t klinkt ook alsof je t helemaal onder controle hebt, en vastberaden bent. Daarmee geloof ik ook dat je het kan.

Wat vervelend met die dietiste! dat is dan balen dat je het vanuit nu zelf meot doen. Ik zou me ook diep beledigd hebben gevoeld wanneer ik in ouw schoenen had gestaan.
Ik weet zeker dat het je gaat lukken, je hebt zo'n wilskracht en veel kennis......

Ik ben zelf weer terug in het regime en ben inmiddels aan mn 4e dag modifast bezig. Ik bekijk het nu van dag tot dag. De afgelopen weken lute het niet, emotioneel was ik niet stabiel en dit werkte door. Nee, ik ben geen psychosch ziek iemand maar die stress met mijn werkgever maakte mij zo ongemakkelijk en uit balans. Ik had tijd voor mezelf nodig . Ik vond het al een hele prestatie dat ik 4 dagen geleden begonnen ben, nog voor de kerst, en ik ga nu gewoon doorzetten en iedere dag mn bevindigen hier rapporteren. Dat helpt, door de weegclub bljf ik getriggerd! met kerst ga ik ook gewoon door muv t kerstmenu. maar daar let ik wel op. Ik heb besloten voorlopig niet te wegen, ik zie het wel aan mn lijf. Maar ik ga slank de zomer in!

Genoeg over mij,
e doet t echt zo goed meis!
nou toi toi toi met die opbouwfase
ik blijf je volgen

mocht ik je niet meer spreken dit jaar dan wens ik je alvast fijne feestdagen!

liefs Jill
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: vr 17 dec 2010 14:09    
Berichten van afgelopen:   
Plaats reactie Tijden zijn in GMT + 1 uur
Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3 ... 18, 19, 20 ... 53, 54, 55  Volgende
Pagina 19 van 55