Onderwerp menu

Forum: Info lowcarb en dagboeken
Subforum: Dagboek: Maaltijdvervangers
Onderwerp: vorige :: volgende

Advertentie

Filter Onderwerp

Berichten van afgelopen:

Volgorde:

Advertentie

Get in Shape
Wat mag ik hier?

Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
Je mag geen reacties plaatsen
Je mag je berichten niet bewerken
Je mag je berichten niet verwijderen
Ja mag niet stemmen in polls

*Als je inlogd mag je meer.

Advertentie

Talantha's Modifast Ervaringen

Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3 ... 11, 12, 13 ... 53, 54, 55  Volgende
Auteur Bericht
Vrouw Weeggegevens   jilly
Weegclubfan voor het leven

Dieet: Gezond-koolhydraatarm eten

Reageer met quote
Heey hallo Talantha

Bedankt weer voor je reactie. Ik hoop niet dat je me vervelend vind, haha, maar jij bent zo'n voorbeeld voor me.....en ervaringsdeskundig!

Ik Kom vn 96 kg af, volgens mij jij ook zoiets he? Dt ws vorig jaar. Nu ben ik gestart met 85.2 op een lengte van 169/170. veel te veel. Nu 79.8. Nog steeds veel te veel. met 74 zou ik geweldig blij zijn!

5,4 g op 3 weken, niet op 2
dus 1,8 per week.
Maar dat is enorm lastig. I kom niet boven de 800 a 900 calorieen per dag. Dat is best lastig, i bedoel niet de calorieen, maar wel het vraagstu wat te eten. Ik lust niet heel veel. I hou oo niet heel erg van warme maaltijden. Tot 29 september was ik een grote emotionele eter die in eetbuien terecht kwam. En at ik alleen maar ongezond. Pizza patat chips snoep enz enz. Dat vind i lekker maar van gezond eten niet heel veel. De oorzaak heb ik opgespoord, oud zeer, en verholpen. Althans dat denk ik.
Waarom modifast: deze week ongesteld en ben bang dat ik in een eetbui terecht kom, dus als veilige haven. Bovendien heb ik een en ander gelezen op verschillende forums en die resultaten waren geweldig. Echt kilos eraf. Ik zou dat ook wel willen. NOg een andere reden is dat i even rust in de dieetchaos in mn hoofd zou willen brengen. Ofschoon ik weet dat ik bij 70 stop, dat hou i denk ik makkelijk vol.

I weet dat de nadruk bij mij op stabiliseren en het aanleren van een gezonde voedingsstijl moet liggen. Daarom doe ik het misschien langer dan 1 week, om dan alles eraf te krijgen voor mijn deadline van 10 december. Hoe sneller het eraf is, hoe meer tijd en motiviatie ik heb om mezelf gezonde voeding aan te leren.

Jij nog 10 kg! echt superknap.

Nogmaals bedankt voor je advies
hoop echt dat je het niet erg vind als ik nog even langs kom.

ps i vond de caramelpudding vanochtend lekker, en bovendien voedzamer dan mn normale ontbijt ( joghurjte klein, of beschuit droog)

groetjes en succes! Cool
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: di 19 okt 2010 8:57    
Vrouw Weeggegevens   Romaantje
Ik wil blijven afvallen bij de weegclub
Ik wil blijven afvallen bij de weegclub

Dieet: Modifast Intensive

Reageer met quote
Hallo Tally,

Hoera!!! De 68 kilo gepasseerd!! Helemaal super, vanmorgen ontbeten met champagne ;-) ? Wat een lekker gevoel zal dat zijn dat je deze mijlpaal hebt behaald! En inderdaad, hoeveel aansturing je ook hebt, uiteindelijk moet je het allemaal helemaal zelf doen en kijk wat je inmiddels al bereikt hebt, ik ben trots op je!

Balen dat je rug nog steeds niet in orde is. Verstandig dat je het paardrijden even overslaat vanavond, zodat je hopelijk donderdag weer kunt rennen. Ik sta op het punt zo naar mijn ouders te vertrekken, met mijn IPOD met Evy in de tas!

Hier vanmorgen ook heel blij, ik stond op 66,6 het gewicht van voor de zwangerschap, ben helemaal blij Erg blij En nog steeds goede moed om nog verder te gaan. Ik haal trouwens mijn modifast bij de Kruidvat (drogist) en betaal hier dan 17,99 per pak voor, dus ook een goede prijs.

@Jill. Als je een paar pagina's terug leest, dan zie je dat ik ook kom inbreken in het dagboekje van Talantha. Misschien stimuleert mijn verhaal je ook om te gaan modifasten. Ook ooit 100 kilo en afgevallen tot 63 en al die 10 jaar heel goed op gewicht gebleven. Lees maar is terug en als je dan nog vragen hebt kun je die ook altijd stellen.

Groet Romaantje

Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: di 19 okt 2010 9:23    
Vrouw Weeggegevens   Talantha
Mega Weegclubfan
Mega Weegclubfan

Reageer met quote
Hoi Jill en wees gerust steeds welkom in mijn dagboekje, ik denk altijd maar: hoe meer zielen hoe meer vreugd Erg blij.

Om er even mijn statistieken bij te halen, ik heb nu 18 weken Modifast Intensive achter de rug , waarbij ik inderdaad de ongelofelijke 30kg ben kwijt geraakt. Maar als je 30kg deelt door 18 dan kom je op een gemiddelde van 1.7 kg per week uit.

Jij bent er met evenwichtig eten tot hiertoe 1.8kg per week kwijt...

Waarmee ik maar wil zeggen lieverd, dat jij met gezonde voeding evenveel resultaat hebt geboekt als ik met Modifast Intensive. Bovendien heb je dat gedaan met het dubbele aan kcal, wat betekent dat je nog wel zult moeten opbouwen nadien, maar minder lang als dat ik dat zal moeten doen.

Mocht je nu nog steeds vastberaden zijn met Modifast Intensive te beginnen, dan zou ik je het volgende willen aanraden:

- Ga een 5kg onder je einddoel. Dit omdat je na het stoppen met Modifast Intensive, ook al bouw je goed op, altijd een paar kg terug bijkomt. Op die manier heb je het ingecalculeerd.
- Van zodra je je stabilisatie gewicht hebt bereikt, neem dan heel geleidelijk de tijd om doordacht weer op te bouwen.
- Begin met 1 Modifast maaltijd opnieuw te vervangen met een gewone maaltijd en zorg ervoor dat die niet meer dan 100kcal méér bedraagt dan 1 zakje Modifast.(de twee andere blijf je Modifasten) Verhoog het aantal kcal per week telkens met 100kcal, tot je met die maaltijd zit aan +/- 600kcal.
- Hou je gewicht in die tijd in de gaten en panikeer niet als je weer iets omhoog gaat.
- Blijf dit aanhouden, tot je merkt dat het weer stabiliseert en vervang dan je tweede Modifast Intensive maaltijd met een gewone maaltijd op dezelfde manier.
- Probeer om de verhouding eiwitten, koolhydraten en vetten aan te houden die in de Modifast Intensive zitten. (staat op de verpakking)

Groetjes en ook jij heel veel succes, meid!
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail BerichtGeplaatst: di 19 okt 2010 18:56    
Mega Weegclubfan
Mega Weegclubfan

Reageer met quote
Hoi Romaantje!

*grijnst breed* Het flesje champagne is voor het weekend, dan kan ik er dubbel en dwars van genieten. En zaosl belooft, de eerste toost zal op jou zijn!

JIj zegt dat je trots bent op mij, maar meid, wat ben ik ook trots op jouw! 66.6kg het gewicht van voor je zwangerschap alweer beriekt en dàt op de weegschaal die, wat was het 2kg? meer aanduidde als de vorige? Proficiat, hoor!!!

Wat goed trouwens dat je Evy nu ook hebt opgepikt! Ik kijk nu echt uit naar donderdag en hoop dat mijn rug dan ook zover is om opnieuw Evy weer op te pikken. Dan rennen we samen ons einddoel tegemoet!

Ik hoop dat je een fijne dag bij je ouders hebt gehad!
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail BerichtGeplaatst: di 19 okt 2010 19:04    
Vrouw Weeggegevens   Odette

Dieet: Weg m/d Weegschaal

Reageer met quote
Kwam even kijken hoe het hier gaat, maar met ALLE dames gaat het goed. Wat fijn zo'n clubje. GO meiden!!!

Ook blij met Weegclub? Help met je donatie!! https://www.weegclub.nl/donaties/
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Bekijk de homepage BerichtGeplaatst: wo 20 okt 2010 14:47    
Mega Weegclubfan
Mega Weegclubfan

Reageer met quote
Eindelijk weer een beetje meer tijd...ik heb jullie gemist!

67.9kg...ik kan nog steeds niet geloven dat dàt inderdaad mijn gewicht nu is. Als ik het onderaan in mijn ticker zie staan, denk ik nog steeds héél even dat het een vergissing moet zijn en in gedachten wisselen de cijfers van plaats naar 97.6kg. Vreemd hoor. En toch is het correct, blijft mijn weegschaal me dit cijfer aanbieden en merk ik dat mijn kledij, nu Belgische maar 40 (Nederlandse maat 3Cool me stilaan te ruim komt te zitten. Dus het moet toch echt wel zo zijn.

Mijn hele garderobe, de kledij ik bewaard had, toen ik inderdaad nog 97.9kg woog, de kledij waarvan ik eigenlijk had gedacht er NOOIT meer in te passen, mijn 'tussenfase kledij' zoals ik ze steeds in gedachten had omdat ik toenertijd al gewicht wilde verliezen, zijn me nu allemaal te ruim geworden. Nog nét niet op het punt dat ze ondraagbaar worden, maar ook dat zal niet zo lang meer duren. En toch kan ik het nog steeds niet echt geloven. Is that really me?

Eergisteren haalde ik het allerkleinste kledingstuk uit mijn nu lege bewaarkoffer, een getailleerd klassiek donkerblauw rokje dat ooit nog van mijn toen zooo slanke vriendinnetje uit mijn tienerjaren was geweest en was achter gebleven tijdens één van de sleep-overs. Het is een Franse maat (=Belgische)36, wat overeenkomt met een Nederlandse maat 34 en zij stond er toenertijd prachtig elegant mee. De vriendschap is niet blijven duren, we zijn elkaar al jaren uit het oog verloren, maar dat rokje bewaarde ik nog steeds. Dus eergisteren trok ik mijn stoute schoenen aan en probeerde ik het aan te trekken...En ongelofelijk maar waar: het paste!!

Het zat natuurlijk nog wel véél te strak en ik heb best mogen sjorren om die rits dicht te krijgen, maar ze ging wel degelijk dicht, het paste. Toen ik vanmorgen datzelfde rokje op de strijkplank zag liggen, schudde ik mijn hoofd in ongeloof: I must have been dreaming. Ik vermoed dat wanneer ik eindelijk op mijn streefdoel zit, dat dàt mijn uiteindelijke maat zal worden... nog zo iets waar ik mijn hoofd moet ziet rond te krijgen. Het is vreemd dat je wanneer je lichaam zo verandert, je verstand het niet meteen lijkt te accepteren. Soms wanneer ik voorbij een spiegelend raam kom, en vluchtig naar de reflectie kijk herken ik de weerspiegelende persoon niet als mezelf. But it's really me, isn't it? Ik ben eindelijk echt wel slank.

Wat mijn rug betreft, kan ik gelukkig melden dat het weer een heel stuk beter gaat. Het paardrijden woensdag is zoals verwacht een week uitgesteld, maar ik ben gaan kijken wat best wel zwaar viel, maar ik geloof dat ik vanaf zaterdag weer mijn loopschoenen zal mogen aantrekken en Evy in mijn oren stoppen. Kalmpjes aan weer beginnen en weer stilaan aan mijn conditie en spieropbouw werken. Fijn! Meer spieren, meer verbranding en re-tuning of the body.

Met dit alles zou ik bijna vergeten dat vanavond het weekend begint! Nog een laatste drukke werdag en dan, relax!!

Geniet ervan!
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail BerichtGeplaatst: vr 22 okt 2010 7:25    

Reageer met quote
Heey goeiemorgen!

WAAAAUW! Toppie! 67 kg!
Gefeliciteerd!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
Een resultaat waar je trots op mag zijn en dat op zo'n korte tijd!

Ikzelf krijg nogal wat kritieken op modifast.
Ik heb te horen gekregen dat ik het maximaal 3 dagen mag doen. Na 3 dagen gaat je verbranding in de spaarstand. De 4e dag moet je je lichaam het signaal geven dat er genoeg te eten is, dus normaal eten en wat meer ( wel nog steeds gezond) dan is er nis aan de hand en kan ik gerust weer overschakelen.
I geloof er wel een beetje in dat je soms een beetje moet wisselen om je licaam niet in de rust verbanding moet laten gaan. Dus dan doe i t zo maar toch?
Ik wil ook niet dat mn verbranding in de sprstand gaat.
Heb dit nog gekoppeld aan je wijze advies over dat ik met normaal eten ook netes was afgevallen dus ik doe nu een beete modifast en een beetje van mezelf.

Heb 2 dagen alleen maar modifast genomen
De 3e dag ontbijt en luch modifast en het avondmaal blikje vis ( 200 calorieen).
Vanochtend (dag 4) heb ik 2 sneetjes roggebrood genomen ( ook zo 200 cal) en dan ga ik vanmiddag weer terug naar modifast. Dan weet mn verbranding in ieder geval dat er geen hongerwinter op komst is haha.

Wil je nog verder gaan met afvallen?

veel liefs van mij
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: vr 22 okt 2010 8:58    
Vrouw Weeggegevens   D-aantje
Vaste Weegclubfan
Vaste Weegclubfan

Dieet: Gezond eten (eerst Modifast)

Reageer met quote
Oh, wat ga je nog steeds goed Talantha, super! Applausje voor jou hoor!

Mijn dagboekje
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: vr 22 okt 2010 10:26    

Reageer met quote
Heey hoi hallo....

Hoe gaat t?
Ik moest even aan je denken, hoe goed je bezig bent, van 97 naar 67! jeetje..............t blijft voor mij een motivatie.

Ben ook nog aan de modifast, maar doe het een beetje op een rare manier denk ik. Soms 1x dags, soms 2x daags en een beetje soep, geen maaltijden in ieder geval. Bij alles wat ik eet let ik op de calorieen maar om een of andere reden is mn hongergevoel gestopt en zou ik als ik dat zou willen misschien wel een hele dag zonder eten kunnen, maarja dat ga i ntuurlijk niet doen.

Vandaag bijvoorbeeld, het is nu 16 u ( bijna) heb ik pas 2x modifast op verder niks. Dus moet ik zo maar gauw de 2e erbij doen. Nu moet ik bekennen dat ik een behoorlijke dosis stress achter de rug heb dit weekend dus wellicht ligt t daaraan.

In mijn eetdagboekje, moet je mar eens kijken, is eigenlijk niemand positief over modifasten.

Naja, ik ben nu van 96 naar 77.5. Ineens ging het even heel erg snel want ben nu net 4 ween bij de weegclub en gestart met 85,7. Maar het gaat me nog niet snel genoeg want liever zat ik op 70 of 69. Dat is voor mij acceptabel maar ik voel mij nu nog net zo zwaar als bij 96 kg.

Nu jij langer bezig bent, val je dan nog iedere week goed af, of merk je dat t stukken minder wordt?

Groetjes en nogmaals respect!
Cool
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: wo 27 okt 2010 15:00    
Mega Weegclubfan
Mega Weegclubfan

Reageer met quote
Hoi iedereen, sorry dat ik de laatste tijd wat afwezig lijk. Slecht nieuws gekregen, vandaar. Maar ik kom zo snel mogelijk weer terug en ondertussen blijf ik verder gaan met Modifast. Veel succes!
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail BerichtGeplaatst: vr 29 okt 2010 7:15    
Berichten van afgelopen:   
Plaats reactie Tijden zijn in GMT + 1 uur
Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3 ... 11, 12, 13 ... 53, 54, 55  Volgende
Pagina 12 van 55