Onderwerp menu

Forum: Info lowcarb en dagboeken
Subforum: Dagboek: Maaltijdvervangers
Onderwerp: vorige :: volgende

Advertentie

Filter Onderwerp

Berichten van afgelopen:

Volgorde:

Advertentie

Get in Shape
Wat mag ik hier?

Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
Je mag geen reacties plaatsen
Je mag je berichten niet bewerken
Je mag je berichten niet verwijderen
Ja mag niet stemmen in polls

*Als je inlogd mag je meer.

Advertentie

Straight Away met Vuurvlinder

Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4
Auteur Bericht
Vrouw Weeggegevens   Liesliesje
Ik wil afvallen bij de weegclub

Dieet: Straight Away

Reageer met quote
Hoihoi vuurvlinder!

Wat vervelend die duizeligheid enzo. Wel goed inderdaad om op te gaan bouwen misschien. T zijn ook gewoon weinig calorieën en voor lange tijd kan dat in principe ook niet goed zijn. Je bent ook zo ver gekomen, echt knap!
Ik deed dus altijd al avondeten en vorige weken dus fruit en zuivel erbij, suuperlekker en per week nog ongeveer 0,4 eraf. Nu mag ik wat pasta en rijst en crackers erbij maar vind het wel eng ofzo haha. Ik heb dus eergister een grote eetbui gehad met chocola en brood, superstom (periode van de maand) en nu durf ik even niet meer op de weegschaal te gaan staan. Wil wel ook gaan sportem nu ik dus meer aan de koolhydraten ga.

Fijn dat je weer even een update hebt gegeven en hoop dat je symptomen wegebben nu je wat meer weer gaat eten. En nogmaals heel knap dat je t zo lang hebt volgehouden!

Groetjes Erg blij
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: vr 30 mrt 2018 15:31    
Vrouw Weeggegevens   Vuurvlinder
Ik blijf hier bij de weegclub

Reageer met quote
Tijd voor een update!

Ik heb zojuist mijn eerste weegmoment gehad nadat ik met opbouwen ben begonnen (eerder begonnen i.v.m. duizeligheidsklachten).

Ik was ontzettend bang dat ik zou zijn aangekomen deze week. Vanwege het lekkere weer ben ik namelijk 2x uit lunchen geweest buiten de deur (salades, maar toch.. in eentje zaten (quelle horreur Rollende ogen) croutons en die durfde ik er uit beleefdheid niet uit te vissen). Ook heb ik weer voor de eerste keer bij een vriendin gegeten sinds de start van het dieet.

Dus ik stapte vanmiddag mega zenuwachtig op de weegschaal bij mijn coach, en... ik ben afgevallen! Bijna een kilo ook nog Geschokt

De laatste keer woog ik 61,6 en nu weeg ik 60,7.

Ik moet 60,1 wegen om officieel een gezond gewicht te hebben, dus dit gaat echt super lekker zo! Het is nog maar 2,7 kilo tot mijn streefgewicht van 58 kilo. Dit had ik echt niet durven dromen begin dit jaar!

Hoe gaat het bij jullie?
Was je angst over die vreetbui terecht, Liesliesje? Pasta, rijst en crackers lijken mij ook echt doodeng. Moet ik echt nog even niet aan denken nu...
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: di 10 apr 2018 15:27    
Vrouw Weeggegevens   bluezarka

Dieet: straight away

Reageer met quote
Hoe gaat het intussen Vuurvlinder? Lukt het je te stabiliseren?
Mijn vriend en ik zijn sinds januari ook begonnen met Straight Away. Hij is nu 47 kg afgevallen en ik 38 kg.
Nog een paar kg en dan gaan wij ook beginnen met stabiliseren.
Ik ben benieuwd hoe de ervaringen daarover zijn...
Succes, ik hoop dat je tot zover positief resultaat hebt!
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: vr 01 jun 2018 22:33    

Reageer met quote
Hoi Bluezarka,

Wauw wat ongelooflijk knap van jullie! Dat is echt veel zeg Geschokt

Het gaat heel goed hier. Ik ben gisteren bij mijn coach geweest en weeg nu 59.4 kilo. Ik heb dus officieel een gezond gewicht nu! Erg blij

Ik eet alleen nog de havermout en de chocolocoreep van Straight Away. Over 2 weken ga ik over op alleen nog de repen.

Hoewel de hoop vooral was dat ik stabiel zou blijven (ik begreep dat sommige mensen toch weer een stukje aankomen aan het einde), ben ik dus alsnog afgevallen.

Toen ik begon met afbouwen in april woog ik 61.6 kilo, en dat is dus langzaam blijven zakken. Ik hoop dus dat ik uiteindelijk bij die 58 kilo kom, of zelfs iets daaronder. Maar ik heb nu een gezond gewicht, en dat vind ik het allerbelangrijkste.

Ik heb al héél lang geen 5'je op de weegschaal zien staan, dus dat het er nu weer is is echt fantastisch. Applaus

Wat bij mij waarschijnlijk echt helpt, is dat ik van mezelf al vrij weinig at, en geen ongezonde gewoontes had. Zoals je in mijn OP kunt lezen ben ik vooral aangekomen door een ongeluk en de nasleep daarvan.

Ik heb deze week vrij veel koolhydraten gegeten bij het avondeten (pasta, aardappels en zelfs één ijsje!), en ook dat heeft dus verder geen problemen gegeven. Ik heb inmiddels dus ook helemaal niet meer het idee dat ik nog op dieet ben, vandaar dat ik niet zoveel meer post hier.

Hoe gaat het nu bij jullie? En bij de anderen die mee hebben geschreven in dit topic? Ik vind het echt leuk dat zoveel mensen nog iets hebben aan mijn dagboekje!
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: za 02 jun 2018 9:19    

Reageer met quote
Wat goed!!! Echt super voor je dat de 5 weer in beeld is, weer bijna terug op je eigen gewicht.
Onze coach gaf ook al aan dat het stabiliseren ongeveer zo in zijn werk zal gaan, minderen met maaltijdvervangers en langzaamaan iedere week wat voedingsproducten erbij. Zolang je blijft afvallen tenminste. Ben blij van jou te horen dat je ondertussen alweer redelijk normaal eet en nog maar 2 maaltijdvervangers per dag eet en stabiel blijft, zelfs nog wat afvalt!
Mijn vriend zal waarschijnlijk eerder zijn streefgewicht bereikt hebben dan ik dus zullen apart van elkaar dat vervolg traject ingaan... maar gaat vast goed komen.
We zijn voor nu in ieder geval blij dat het ons weinig moeite kost en de weken vliegen voorbij. Nog nooit zijn we zoveel afgevallen!
Helaas is ons probleem wel dat we te veel eten en ligt er niet, zoals bij jou, een andere oorzaak aan ten grondslag dat we de controle op ons gewicht zijn verloren jaren geleden....
Het volgende traject is daarom best een grote uitdaging!
Als we zover zijn zal ik zeker even laten weten hoe het gaat!
Veel succes met je laatste loodjes, hoewel je nu eigenlijk al geslaagd bent in je doel...
Gefeliciteerd!!!
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: za 02 jun 2018 9:46    

Reageer met quote
Hoi iedereen,

Net terug van mijn coach: ik weeg nu 58,9 kilo! Mijn streefgewicht is 58 kilo, en ik ben sinds januari dit jaar 12,1 kilo afgevallen. Ik ben er nu dus echt bijna. Erg blij

Ben echt ongelooflijk happy met het resultaat, en kan me nu echt niet meer voorstellen dat ik afgelopen januari niet zou zijn begonnen hiermee. Ik voel me zoveel gezonder en blijer!

Ik ben nu officieel over op alleen de Chocoloco-repen, en zie mijn coach nog 1x in de twee weken. Verder tel ik eigenlijk niks meer, ik eet gewoon normaal. Of nouja, normaal voor mij: ik ben van nature niet zo'n eter.

Omdat ik dit dagboekje ook bijhoud om anderen te helpen die in dezelfde situatie zitten, zal ik hier even kort toelichten wat ik dan eet op één dag. Ik ben wel maar 1.55 meter, dus ik heb veel minder eten nodig dan de meeste mensen hier, ga dit dus niet precies nadoen als je veel langer bent dan ik, dat lijkt me niet gezond. Lachen

Ontbijtopties:
- kommetje havermout
- kuipje van 150g volle Griekse yoghurt van de AH met wat honing of rozijnen (ja, VOLLE yoghurt, 5% vet!)
- muslireep
Lunch:
- kommetje havermout
- kuipje volle Griekse yoghurt van de AH met wat honing of rozijnen. Vaak ook wat fruit uit de tuin in de yoghurt.
Tussendoor:
- Straight Away reep (chocoloco)
Avondeten
- Ik eet echt alles weer, en wij eten vooral ovenschotels. Wel eten we vaak koolhydraatarme of paleo-ovenschotels. Maar ik heb ook pasta gegeten en zelfs een vrij zware aardappelschotel. Wel eet ik kleinere porties dan vroeger.
Avondsnack
- Klein kuipje Activia pruimen
- Hier zondig ik soms ook met bijvoorbeeld laatst een magnum-ijsje. Het is nu zomer, en af en toe een ijsje kan gelukkig weer. smullen Natuurlijk doe ik dit niet iedere dag! Alles met mate.

Met het bovenstaande dagmenu heb ik nooit honger. Mocht jij wel honger ervaren, dan raad ik aan om wat grotere porties te nemen tijdens het ontbijt en de lunch. Volgens mij eet ik iets minder dan wat Straight Away zelf aanbeveelt, maar ik ben dus klein van stuk en meer dan dit heb ik voor mijn gevoel niet nodig.

Ik ben heel benieuwd hoe het nu gaat met iedereen die hier het afgelopen half jaar heeft meegeschreven. Alle updates welkom! Erg blij

Hoe gaat het opbouwen nu bij jullie Bluezarka? Kan me voorstellen dat het spannend is als je moeite hebt met eetgewoontes, maar jullie zijn al zo ontzettend ver gekomen nu! Volhouden hoor!
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: vr 15 jun 2018 13:10    
Vrouw Weeggegevens   Logano
Super Weegclubfan
Super Weegclubfan

Dieet: Gezonder leven

Reageer met quote
Ik heb veel bewondering voor hoe ver je gekomen bent en dat je al meer dan 12 kilo verloren bent! Kan me voorstellen dat je blij bent met het resultaat. Wat fijn dat je nu ook gewoon ook aardappelen en pasta kan eten zonder dat je er direct van aan komt.

Ik heb nooit zo gelooft in die shakes en repen die het eten vervangen. Altijd heel bang dat je dan weer direct aankomt als je weer 'normaal' gaat eten. Maar denk dat bij mij zoiets ook niet werkt aangezien mijn mindset compleet veranderd moest worden.. en dat gaat momenteel steeds beter. Maar ondertussen heeft dat wel een half jaar geduurd. Daarnaast woon ik nog thuis dus dat is ook niet echt makkelijk om dan zo'n dieet te volgen.

Maar hier dus het resultaat dat het wel gewoon goed gaat met shakes en repen. Het zit misschien ook gewoon tussen mijn oren. haha.

Ik ben zelf ook niet zo groot van stuk, 1,60m. En heb erg moeite met de porties van het eten. Nu ik jouw bericht zo lees besef ik ook maar al te goed dat ik eigenlijk te vaak te grote porties neem voor mijn lengte. En ik merk ook wel dat ik al wat sneller vol zit de laatste tijd, alleen moet ik nog goed leren luisteren naar dat gevoel en mezelf niet volstoppen omdat het lekker is. Bij mij gaat het met kleine stappen vooruit. Misschien dat het bij jou ook inderdaad scheelt dat je deze porties etc. al gewend was. En dat het daarom wat meer vanzelfsprekend voor je is dat je nu ook niet meer eet dan dat.

Fijn dat je je verhaal deelt. Het geeft voor mij in ieder geval wel wat leer momenten. En ik vind inderdaad ook dat je soms eens een ijsje mag eten. Als je het maar niet iedere dag doet. Op dat moment kun je er ook extra van genieten. En dat is zoveel meer waard dan een schuldgevoel.

Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: ma 18 jun 2018 7:49    

Reageer met quote
https://www.weegclub.nl/forum/40-kilo-minder-mij-eindstreep-in-zicht-t55634.html

Ik ben nu 42 kg afgevallen, mijn vriend 50 kg.
Hij gaat over 4 kg stabiliseren, ik nog 11 kg wachten tot ik die uitdaging aan kan gaan.
Wat super motiverend dat het bij jullie zo goed gaat die overgang naar een stabiel gewicht en 'vrij' dieet...
Ik hoop zo dat het ons ook goed af zal gaan!
We zitten nu in week 24....
Gisteravond kip kerrie met gewokte andijvie en campignons gegeten, vanavond gaan we voor kip paksoi...
Heerlijk om weer een weekje te kokkerellen!
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: za 23 jun 2018 13:37    
Berichten van afgelopen:   
Plaats reactie Tijden zijn in GMT + 1 uur
Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4
Pagina 4 van 4