Onderwerp menu

Forum: Info lowcarb en dagboeken
Subforum: Dagboek: Maaltijdvervangers
Onderwerp: vorige :: volgende

Advertentie

Filter Onderwerp

Berichten van afgelopen:

Volgorde:

Advertentie

Get in Shape
Wat mag ik hier?

Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
Je mag geen reacties plaatsen
Je mag je berichten niet bewerken
Je mag je berichten niet verwijderen
Ja mag niet stemmen in polls

*Als je inlogd mag je meer.

Advertentie

Stier30 van week tot week

Ga naar pagina 1, 2, 3 ... 10, 11, 12  Volgende
Auteur Bericht
Vrouw Weeggegevens   stier30
Mega Weegclubfan
Mega Weegclubfan

Dieet: maaltijdvervangers (gezond eten)

Reageer met quote
Dag allemaal,

Bij deze ga ik een dagboekje starten, voor mij meer een weekboekje. Ik houd op een app op mijn telefoon bij wat ik eet en drink enz.
Het lijkt me daarom te veel van mezelf gevraagd dit hier nog eens bij te houden, maar om van week tot week de hoogte en diepte punten te kunnen delen, lijkt me wel wat.

Deze week ben ik 26 jaartjes jong geworden. Mijn verjaardag is altijd zo'n moeilijke dag (sowieso verjaardagen).
Toch ben ik erg trots op hoe ik me door de dag heb heen geslagen. Ik had mezelf al toegezegd 2x stukje gebak te nemen met het bezoek 's middags en 's ochtends. En alle overgebleven taart weg te doen/mee te geven aan iemand. Dit is mij gelukt.
Daarnaast heb ik wel een paar hapjes geproefd. Maar daarvoor ben ik immers ook jarig. Ik wilde vooral genieten en wel opletten, maar niet obsessief bezig zijn met eten.

Verder gaan we zien wat de nieuwe week brengt. Ik begin vol goede moed. na een mini dipje vanavond (we hadden nog een pak roze koeken "open" in de kast liggen. Dus er is er alweer één gesneuveld. Ik ben wel blij dat ik de rest (nog 3 stuks) kan laten liggen. Ik hoop dat mijn lieve vriend ze morgen mee neemt naar zijn werk en ze ergens slijt. Want ik wil die niet meer in huis.

Aangezien hij van zijn werk wel eens koek mee krijgt heb ik met hem al afgesproken dat hij dit niet meer verteld en meeneemt. Want als ik weet dat hij ze mocht meenemen en dit niet heeft gedaan, is dat een tricker om later een eetbui van te krijgen. Als ze er wel liggen in huis, is de verleiding te groot om er af en toe een te nemen.

Voor deze week even genoeg. Iedereen succes! en alvast bedankt voor het meelezen/reacties

Lieve groet, Stier30

Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail BerichtGeplaatst: zo 03 mei 2015 20:40    
Vrouw   Kaatje
Weegclubfan voor het leven
Weegclubfan voor het leven

Dieet: OERgezond

Reageer met quote
Hoi Yvonne, welkom en succes meis. Goed plan om die koeken de deur uit te doen! Erg blij
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: ma 04 mei 2015 7:49    
Mega Weegclubfan
Mega Weegclubfan

Reageer met quote
Gister ging alles tot het avondeten heel goed. Ik was aan het werk en had een maaltijdsalade mee. Maar die smaakte van geen kant ook niet helemaal op. Ik stond echt op een zwak punt om lekkers te gaan scoren of vette hap te gaan halen.
Heb een banaan en maaltijdreep gehaald. Ik had nog een snack. Die heb ik niet op, maar heb dus een halve maaltijdreep gegeten.

Ben best trots op deze keuze. Want ik ken mezelf en meestal ga ik dan aan de croissant, koeken, chocolade of rij voor ik naar huis ga langs de grote gele M.

Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail BerichtGeplaatst: di 05 mei 2015 7:12    
Vrouw Weeggegevens   Ellen
Beheerder
Beheerder

Dieet: Gezonder leven

Reageer met quote
Daar mag je ook trots op zijn,

succes
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Bekijk de homepage BerichtGeplaatst: di 05 mei 2015 7:17    
Vrouw Weeggegevens   eef69
Vaste Weegclubfan
Vaste Weegclubfan

Dieet: weight watchers

Reageer met quote
Goed hoor dat je je sterk gehouden hebt.

Zet m op hoor.

Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail BerichtGeplaatst: wo 06 mei 2015 18:11    
Mega Weegclubfan
Mega Weegclubfan

Reageer met quote
Dank je eef69.

Ik heb er nu ook alweer paar super goede dagen opzitten qua eten. Valt me echt mee. Heb wel soms "honger/trek" gevoel. Dan richt ik me op de tussendoortjes of dat het bijna etenstijd is. Het gaat me echt goed af. Drink ook veel meer dan vroeger en dat valt me ook alles mee. Ik vindt dat plassen overal zo vervelend tijdens me werk. Maar het begint te wennen.

De emoties lopen wel aan alle kanten door elkaar. Nou heb ik daar sowieso wel vaak last van, maar ik merk nu dat ik dat dus anders moet opvangen dan met eten en dat is voor mij misschien wel het moeilijkste.
Ik ben daarom blij met mijn app maatje en de sprintjes.

Vandaag het boek van Mieke Koster bikini challenge gekocht. Niet om straks in een bikini over het strand te paraderen. Dat is niet mijn ding Cool Maar ik wil wel graag een andere mindset met eten en hoe ik zelf al bezig was vindt ik wel terug hierin. Leuk om het boek te lezen.

Vanavond heb ik pizza gegeten. Dat kan ook Erg blij Als ik dan er maar geen twee eet, en om te zorgen dat mijn buikje niet gaat klagen een gekookt ei en extra verse spinazie klaargemaakt. Heerlijk.

Morgen weer gezonde avondmaaltijd. kipfiletstukjes, 2 kleine aardappels en waarschijnlijk doperwten Erg blij

Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail BerichtGeplaatst: wo 06 mei 2015 19:21    
Vrouw Weeggegevens   Noukje89
Vaste Weegclubfan
Vaste Weegclubfan

Dieet: Herbalife en gezond eten

Reageer met quote
Hoihoi,

Heb even je boekje bij gelezen. Wat heb je al goede eerste dagen erop zitten, hartstikke knap! Je bent bewust met je eten bezig. Zo kom je er wel.

Succes verder. Groetjes

Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: wo 06 mei 2015 19:54    
Vrouw Weeggegevens   eef69
Vaste Weegclubfan
Vaste Weegclubfan

Dieet: weight watchers

Reageer met quote
Daar zit het 'm ook vaak in bewust worden wat je naar binnen propt.
Als we dat niet in gaan zien kunnen we wel 20 kilo afvallen maar zit het er net zo snel weer aan.
Ik begrijp dat je wel wat aan dat boek hebt. Moet ik misschien ook maar eens gaan bekijken dan.

Maar verder ga je goed zeg. Fijn dat je steun hebt aan je app maatje want alleen is het toch moeilijker hoor. Gewoon een plaats waar je even kan klagen of je ei kwijt kan.

Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail BerichtGeplaatst: wo 06 mei 2015 22:03    
Mega Weegclubfan
Mega Weegclubfan

Reageer met quote
@ eef69 Ik vind het een leuk boekje. Het is ook niet echt een dieet, waardoor het sowieso goed te combineren is met je leven.

Gister bezig geweest met de collage opdracht. Maar hij is nog niet af. ga er van de week nog verder mee. Een omschrijving komt dus later.

Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail BerichtGeplaatst: do 07 mei 2015 8:41    
Mega Weegclubfan
Mega Weegclubfan

Reageer met quote
Afgelopen week ging eigenlijk best goed. Ik merkte vooral in het begin dat ik een trekgevoel kreeg, maar als ik me dan me doel voor ogen hield en bedacht wanneer ik weer wat ging eten, dan viel het vaak wel mee. Of kon ik mijn gevoel even negeren. Later in de week naam dat honger/trek gevoel dan ook wel af.

Het weekend was mijn moeder jarig, heb een klein puntje gebak genomen en een gevuld eitje en zalmwarpapje tussendoor. Op zich viel daardoor de schade nog wel mee. ??s Avonds een kop soep en een broodje, maar dat was duidelijk te weinig. Want ik had ??s avonds nog steeds niet een verzadigt gevoel. Toch nog twee broodjes klaargemaakt. Op za kwam ik rond de 1950kcal uit. En daar was ik best tevreden over.

Maar toen nog moederdag. We gingen naar mijn schoonouders. Ik had ??s ochtends geen maaltijdvervanger genomen want ik kreeg een lekker ontbijtje geserveerd van mijn schatje. Ik had beloofd om elke week 1 weekenddag samen met hem te ontbijten (dus geen maaltijdvervanger te nemen). ??s Middags netjes mijn lunchreep mee en gegeten en tussendoor een appel. Maar wat was dat een gevecht daar met mezelf, want het stond er letterlijk vol met schaaltjes met chocolade, en koekjes met chocolade mmmmmmm . En ow wat ben ik daar toch gek van. Mijn vriend en zijn fam. lieten zich gretig gaan met de chocolade en schoonmoeders bleef ook maar aandringen. Wat is dan Nee zeggen toch moeilijk. Eigenlijk zouden we erop uit gaan met elkaar, maar de sfeer daar was niet te harden en het leek erop dat niemand dat durfde te doorbreken en maar gewoon chocolade bleef eten. Uiteindelijk zijn we dan ook vroegtijdig vertrokken. Aangezien we daar zouden mee eten had ik niet helemaal op het avond eten gerekend. Dus kast open thuis en toen stond er nog een pak pannenkoekenmix. Daar had mijn vriend veel zin in en anders werd het toch afhaal, dus ik ben aan het bakken geslagen. Op zich geen probleem een keer pannenkoeken te eten, maar tja ik kon niet stoppen met ze te eten. Heb er 5 op. Schaam Schaam Had er ook gewoon buikpijn van later. (eerder nooit problemen mee gehad eigenlijk .) Dus deze zondag sloot ik niet zo goed af met ruim 2200kcal. (wat overigens voor mijn doen nog weinig is. We wegen niet voor niets +/-135kg)

Vanochtend was ik dan ook een beetje bang voor de weegschaal en het weegmoment. Want ik kon me voorstellen dat dit wel eens een hoop schade zou kunnen zijn, maar werd heel erg happy want er is gewoon 1,3 kg af. Geloof dat ik dat nog nooit van me leven in één week kwijt ben geraakt (althans dat ik het bewust bijhield). cheerleader

Nou dat geeft in elk geval veel motivatie om vandaag niet te gaan eetbuien (daar was ik gister bang voor, want ik zat mezelf al lekker te maken in gedachten). Sowieso ook omdat ik vanmiddag en vanavond moet werken is er afleiding en de ochtenden gaan meestal wel goed. Wil straks nog even gaan roeien op mijn roeier. Maar dat ik niet ben aangekomen geeft ook echt energie om door te zetten. En natuurlijk mijn doel voor ogen houden.

Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail BerichtGeplaatst: ma 11 mei 2015 7:30    
Berichten van afgelopen:   
Plaats reactie Tijden zijn in GMT + 1 uur
Ga naar pagina 1, 2, 3 ... 10, 11, 12  Volgende
Pagina 1 van 12