Onderwerp menu

Forum: Info lowcarb en dagboeken
Subforum: Dagboek: Maaltijdvervangers
Onderwerp: vorige :: volgende

Advertentie

Filter Onderwerp

Berichten van afgelopen:

Volgorde:

Advertentie

Get in Shape
Wat mag ik hier?

Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
Je mag geen reacties plaatsen
Je mag je berichten niet bewerken
Je mag je berichten niet verwijderen
Ja mag niet stemmen in polls

*Als je inlogd mag je meer.

Advertentie

Stier30 van week tot week

Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3 ... 9, 10, 11, 12  Volgende
Auteur Bericht
Vrouw   Kaatje
Weegclubfan voor het leven

Dieet: OERgezond

Reageer met quote
Als je weet dat je stress hebt en je krijgt last van je hart (of althans dat voelt zo) maar ze kunnen niets vinden, dan is het meestal hyperventilatie. Dat klinkt vreemd, maar het voelt soms exact hetzelfde als een 'hartaanval'. Hebben ze dat niet verteld in het ziekenhuis?
Probeer je rustmomentjes te nemen en ontspanningsoefeneingen te doen. aai
(Bindare dondat)
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: di 10 nov 2015 9:43    
Vrouw Weeggegevens   stier30
Mega Weegclubfan
Mega Weegclubfan

Dieet: maaltijdvervangers (gezond eten)

Reageer met quote
ja ik weet dat Kaatje, want dit is niet de eerste keer dat ik dit soort klachten heb. Maar dit voelde echt anders, en ik was niet aan het hyperventileren (hebben ze wel naar gevraagd en gekeken in de ambu). En ontspanningsoefeningen hielpen niet op dat moment.

Ik heb ook ontspanningsoefeningen en trucjes, die helpen normaliter wel. Maar dit keer leek alles erger te worden dat heb ik nog nooit gehad, sowieso was het al meer als een jaar geleden zo erg geweest. en toen had ik er echt een aanwijsbare reden voor nu niet. Dus dat alles bij elkaar maakte het dit keer denk ik ook verdachter.

Ik moet zeggen dat ik nu na het bezoek van de huisarts ook wel weer meer rust ervaar. Ik voel nog wel de na-weeën van zondag, omdat het opzich dus ook weer spanning opriep.

Dit is ook de eerste keer dat ik 112 heb laten bellen. zo ver is het nog nooit geweest.

Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail BerichtGeplaatst: di 10 nov 2015 9:55    
Vrouw   Kaatje

Reageer met quote
Ik wilde het ook niet bagatelliseren hoor, sorry als dat zo over kwam. Het klinkt akelig genoeg. Verward Ik hoop dat je je snel prettiger voelt!
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: di 10 nov 2015 9:58    
Mega Weegclubfan
Mega Weegclubfan

Reageer met quote
Lach ow zo voelde het niet. Juist goed gewoon opschrijven, wilde jou weer laten weten dat ik ervan op de hoogte ben Lach
Stome van internet als je schrijft lijken dingen soms zo anders dan je ze bedoeld. Ik vind het goed dat je kennis deelt en het is fijn als mensen je gerust kunnen stellen. Ik vind het ook fijn om hier van me af te schrijven.

Ik voel me vandaag echt opgelucht nu de huisarts me gesproken heeft en gerust gesteld. Hij had echt goed uitgelegd wat verschil is nu tussen 112 en huisartsenpost. Ik weet dat ik voortaan niet meteen een ambu moet laten komen. (niet dat ik van plan ben ze vaker te gaan bellen natuurlijk).

Verder was hij erg uitgesproken over dat alle uitslagen zo goed waren. Hij zei, je bent hartstikke gezond Lach hihi leuk om te horen als je flink overgewicht hebt.. (hij bedoelde natuurlijk buitenom mijn gewicht). Maar ik kon er wel om lachen.
Hij vond dat ik juist super bezig was en zei dat als ik eind van het jaar maar eens terug moest komen om over de kinderwens te praten, dan wilde hij het spiraal er wel uithalen, ik heb gezegd er nog wel even verder over na te denken. Maar ben wel opgelucht dat alles voor nu goed is.

Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail BerichtGeplaatst: di 10 nov 2015 10:13    
Vrouw   Kaatje

Reageer met quote
Goed nieuws dan gezien de omstandigheden, fijn zo! Erg blij
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: di 10 nov 2015 16:41    
Mega Weegclubfan
Mega Weegclubfan

Reageer met quote
Hier is het weer minder gegaan. Veel lekkere verleidingen en de planning is op t laatst omgegooid. Ik kreeg vrijdag visite van mijn schoonmoeders, ze bleef ook slapen het hele weekend. We hebben pannenkoeken gegeten. Allebei kregen we een chocolade letter. Daarvan is er al 1 op gegaan het weekend. Verder wilde ik zaterdag gewoon eten koken, maar mijn vriend en zijn moeder hadden zin in chinees, dus is er chinees gehaald. Ik heb ook nog gewoon mee ontbeten/geluncht met broodjes uit de oven enz.. Daarnaast heeft mijn eigen moeder van de week eindelijk opgemerkt dat ik ben afgevallen. Ze schrok dat het bijna 15 kg was. Nu wil ze graag met mij iets nieuws aan kleding met mij uitzoeken. Ik vind het leuk en moeilijk tegelijk. Precies hoe het tussen ons gaat, alles voelt heel erg dubbel. Ze is echt heel lief, maar er ligt gelijk een soort verwachting, druk, op me. Verder voel ik me erg gespannen, omdat ik mijn lief soort belofte heb gedaan dat we komend jaar voor een zwangerschap zullen gaan. (waar ik wel ontzettend veel zin in heb hoor, maar ik zie altijd zoveel beren op de weg, wat ook een dubbel gevoel blijft geven, maar ik had een oude broek aan van meer dan half jaar terug, die ik zonder riem toen aan kon, nu kon ik hem tot onder mijn borst aantrekken en past er prima een zwangerschapsbuik in om het maar zo te schetsen Lach ).
Alles waar ik nu in mijn hoofd over nadenk en zo'n druk weekend geeft me zo veel spanning en raak ook gefrustreerd dat ik gister een reep chocolade die ik in huis had gehaald voor het weekend (toen ik nog niet wist van alle wijzigingen en chocolade letters e.d.) heb weg zitten snaaien. Plusje valt nog mee en ik zal van de week dus nog wel wat omhoog gaan, want meestal duurt zoiets ook even voor je het echt in je gewicht terug ziet. Ik ga zo maar eens een flinke tijd roeien en proberen deze week te herpakken qua eten.

Goede nieuws, ik heb niet meer zulke erge lichamelijke klachten gehad. De craniosacraal therapeut mag ik di weer heen dus verwacht dat het goed komt daarmee!

Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail BerichtGeplaatst: ma 23 nov 2015 8:59    
Vrouw Weeggegevens   Ellen
Beheerder
Beheerder

Dieet: Gezonder leven

Reageer met quote
Gefeliciteerd kijk je ff bij de 12 wk actie
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Bekijk de homepage BerichtGeplaatst: zo 06 dec 2015 9:04    
Mega Weegclubfan
Mega Weegclubfan

Reageer met quote
Dank je wel Ellen! Heb inmiddels gereageerd. (heb ik weer, kijk ik een keer niet uitgebreid op zondag ochtend bij de weegclub, omdat we weg gingen en de batterij van de laptop niet goed was opgeladen doordat ik de sterker er vannacht niet goed in had zitten, win ik een prijs en zit iedereen met smart op een berichtje van me te wachten.)

Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail BerichtGeplaatst: zo 06 dec 2015 19:54    
Mega Weegclubfan
Mega Weegclubfan

Reageer met quote
gister op tlc een programma over morbide obesitas en zwangerschap gezien. Hoop dat het me op de moeilijkere momenten kan helpen een goede keuze te maken.
Nu op naar nieuwe doel en dan val ik niet meer in de categorie van "morbide" obesitas. Ik heb al wel 10% gewichtsverlies bereikt

Quote:
Een normaal gewicht is zelden haalbaar; er is echter met 5 tot 10% gewichtsverlies een aanzienlijke gezondheidswinst te behalen. Daarnaast heeft een leefstijl met gezondere voeding en meer bewegen ook zonder gewichtsverlies een positieve invloed op comorbiditeit en risicofactoren.

Bron: https://www.nhg.org/standaarden/volledig/nhg-standaard-obesitas

Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail BerichtGeplaatst: di 29 dec 2015 9:02    
Mega Weegclubfan
Mega Weegclubfan

Reageer met quote
Het afvallen gaat traag voor me gevoel.. Maar aan de andere kant is alles wat eraf is, eraf.

Ik moet me minder door het resultaat laten beïnvloeden en meer door het nastreven van kleine doelen.

Voor nu even weer op schrijven dat helpt vast!

1. Regelmatig eten 3 hoofdmaaltijden 2x tussendoor
2. Gezonde keuzes proberen te maken
3. Minimaal 4x per week iets aan extra beweging doen.
4. Op tijd naar bed gaan (i.p.v. gaan snaaien 's avonds laat).

Ik ga me best weer doen!

Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail BerichtGeplaatst: vr 15 jan 2016 10:38    
Berichten van afgelopen:   
Plaats reactie Tijden zijn in GMT + 1 uur
Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3 ... 9, 10, 11, 12  Volgende
Pagina 10 van 12