Onderwerp menu

Forum: Weegclub
Subforum: Sprintjes (gesloten)
Onderwerp: vorige :: volgende

Advertentie

Filter Onderwerp

Berichten van afgelopen:

Volgorde:

Advertentie

Get in Shape
Wat mag ik hier?

Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
Je mag geen reacties plaatsen
Je mag je berichten niet bewerken
Je mag je berichten niet verwijderen
Ja mag niet stemmen in polls

*Als je inlogd mag je meer.

Advertentie

Steun elkaar sprintje

Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6  Volgende
Auteur Bericht
Vrouw   FRIDAY
Weegclubfan voor het leven

Dieet: Gezond leven

Reageer met quote
Nicky303 schreef:

Wat gaat er goed, wat gaat er minder goed en wat kunnen we er aan doen om het (nog) beter te laten gaan?

Wat gaat er goed?
Ik heb nu 12 dagen geen zoetigheid / geraffineerde suikers meer gegeten en ik heb nu minder eetdrang, en begin mijn gezonde maaltijden weer steeds lekkerder te vinden.
Bewegen gaat goed, ik had vorige week zo'n 540 minuten beweging (fietsen, wandelen, schoonmaken), dus bijna een uur gemiddeld per dag, en deze week tot dusver 420 minuten.
Wat ook goed gaat is het eten van gezonde maaltijden; meestal soep en een salade bij de lunch. Ik heb nu besloten dat ik niet meer zoals tot voor kort, TWEE keer per dag in de keuken ga staan, dat wordt echt te vermoeiend. Dus ik doe nu in principe één keer per dag moeite in de keuken: ik maak een grote salade en een grote pan soep voor de lunch en daar eten we dan 's avonds ook nog van, of ik maak b.v. s avonds een groenteprutje met bonen en de volgende dag doe ik er groentebouillon bij en dan heb ik soep.

Wat gaat er minder goed? Ik val niet af... Ik eet af en toe teveel, heb mini-eetbuien door b.v. 's nachts een paar rijstwafels of glutenvrije boterhammen te eten met beleg.
Ik probeer me er maar niet druk om te maken, gezien alle heftige gebeurtenissen in mijn leven nu. Ben al blij dat ik van de suikers af kan blijven.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: za 22 jun 2019 20:05    
Vrouw Weeggegevens   onig58
Super Weegclubfan
Super Weegclubfan

Dieet: Gezond eten

Reageer met quote
Nicky303 schreef:
Hoe gaat het dames?
Wat gaat er goed, wat gaat er minder goed en wat kunnen we er aan doen om het (nog) beter te laten gaan?

Hier gaat het eten goed tot 1400 kal per dag, 3 liter water en thee ook prima en bewegen is weer terug opgebouwd nu de hond wat verder kan.

Minder goed? Geen idee, tips om het nog beter te doen zijn altijd welkom.

Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: za 22 jun 2019 21:30    
Vrouw   FRIDAY

Reageer met quote
Vanmorgen gewogen: aangekomen! Ik snap het niet erg want voor mijn idee ben ik goed bezig...
Baal hiervan en merk ik dat ik gedachten heb als 'barst ook maar, ik geef het op'... maar ja, dat is niet echt een optie, niet als ik trouw aan mijzelf en mijn gezondheid wil zijn...
Zucht.
Misschien dat ik wél ga kijken hoe ik mijn eetpatroon kan vereenvoudigen. Want zó veel werk in de keuken verzetten en dan de weegschaal de verkeerde kant op zien wijzen.... tja. daar heb ik toch wel veel moeite mee.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: zo 23 jun 2019 12:40    
Super Weegclubfan
Super Weegclubfan

Reageer met quote
Nicky303 schreef:
Vanmorgen gewogen: aangekomen! Ik snap het niet erg want voor mijn idee ben ik goed bezig...
Baal hiervan en merk ik dat ik gedachten heb als 'barst ook maar, ik geef het op'... maar ja, dat is niet echt een optie, niet als ik trouw aan mijzelf en mijn gezondheid wil zijn...
Zucht.
Misschien dat ik wél ga kijken hoe ik mijn eetpatroon kan vereenvoudigen. Want zó veel werk in de keuken verzetten en dan de weegschaal de verkeerde kant op zien wijzen.... tja. daar heb ik toch wel veel moeite mee.

Ik begrijp je helemaal! Maar volhouden!

Ik wil je graag helpen als je dat fijn vind (hoeft niet hoor!). Maar dan heb ik wel inzicht nodig in wat je dagelijks binnenkrijgt en hoeveel je beweegt.

Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: zo 23 jun 2019 13:46    
Vrouw Weeggegevens   VeganMama
Vaste Weegclubfan
Vaste Weegclubfan

Dieet: Gezond eten, vegan

Reageer met quote
Ik zou je ook graag willen helpen als je daar behoefte aan hebt. Wil je bijvoorbeeld graag wat ideeën voor simpele whole-foods gerechten?
Ik weet dat sommige mensen er veel baat bij hebben om een vast week menu te hebben. Kan je ervan af wijken als je daar zin in hebt, maar heb je verder een goed idee van wat je gaat eten. Dan weet je of dat werkt qua calorieën en verzadigd voelen. Laat maar weten als je wat ideeën wil. Lach

Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: zo 23 jun 2019 14:00    
Vrouw   FRIDAY

Reageer met quote
Wat lief van jullie dat je wilt helpen. Dank jullie wel. Echt lief.

Ik zou echter zo niet weten, hoe... Ik heb echt letterlijk een boekenkast vol met boeken over afvallen, voeding, te boven komen van eetbuiproblematiek, enzovoorts. Informatie heb ik voor mijn gevoel meer dan genoeg...
Ik ben ook een half jaar in behandeling geweest voor de eetbuistoornis. Vergeleken bij hoe het ging toen ik daar begon, gaat het nu stukken beter... maar afvallen - tja.

Waar ik het meest aan heb is denk ik de uitwisseling, reacties op mijn dagboekje en hier op het sprintje.
Ik heb ook veel aan de challenge-sprintjes 'Positief gedrag beloond' zoals nu de juni-challenge, zie hier https://www.weegclub.nl/forum/juni-challenge-positief-gedrag-beloond-t56206-40.html#2727312
en 'ff serieus', die momenteel even 'Vorderingen voortzetten in de vakantie' heet.
Zie hier: https://www.weegclub.nl/forum/vorderingen-voortzetten-in-de-vakantie-t56223-50.html#2727311
Gewoon dagelijks koppig blijven werken aan goede gewoontes en dat delen met anderen.
Als jullie dat leuke sprintjes lijken , dan helpt het me wel als jullie daar ook aan meedoen - MAAR je moet het wel leuk vinden, zoiets. Dus kijk maar of het wat voor jou is en zo niet, geeft niks.

Whole food recepten zijn altijd handig, al maak ik niet vaak nieuwe recepten. Ik ben gewoon een beetje uitgeput na alles dat er in het afgelopen jaar is gebeurd. Ik wil het liefst niet zomaar in het openbaar neerzetten... maar het zijn wel zeer ingrijpende gebeurtenissen geweest voor mij.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: zo 23 jun 2019 19:20    
Vrouw   FRIDAY

Reageer met quote
Wat fijn dat je gaat meedoen met het sprintje 'Vorderingen' Veganmama! Dat doet me echt goed. Erg blij
EN ik hoop natuurlijk dat het je veel positieve resultaten brengt!
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: di 25 jun 2019 10:18    
Vrouw Weeggegevens   VeganMama
Vaste Weegclubfan
Vaste Weegclubfan

Dieet: Gezond eten, vegan

Reageer met quote
Graag gedaan! Ik hou van dat soort sprintjes. Lach

Wel moeilijk voor je verder, hoor. Ik herken er wel iets in: mijn boekenkast staat ook vol boeken over koken en gezondheid en met hele eetplannen, en toch is het voor mij ook erg moeizaam.

Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: di 25 jun 2019 10:35    
Vrouw   FRIDAY

Reageer met quote
Dank je wel.

Vandaag tot dusver me goed aan mijn plan gehouden, nadat ik gisteren wat weggleed. Ik denk echt dat voor mij het leren om 'meal gaps' aan te houden heeeeeel belangrijk is: dus na een maaltijd of tussendoortje een 'gap' (pauze) houden van minimaal 2 uur, liefst 3 uur.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: wo 26 jun 2019 21:56    
Super Weegclubfan
Super Weegclubfan

Reageer met quote
Ik ben meer van de 12 weken sprintjes en de maand sprint is natuurlijk ook altijd wel leuk. Erg blij Dit heeft puur te maken met dat het mij demotiveert als ik weinig afval of even stilsta en in een lang sprintje is het eindtotaal vaak een mooi aantal kilo's.

Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: do 27 jun 2019 13:26    
Berichten van afgelopen:   
Plaats reactie Tijden zijn in GMT + 2 uur
Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6  Volgende
Pagina 4 van 6