Onderwerp menu

Forum: Weegclub
Subforum: Sprintjes (gesloten)
Onderwerp: vorige :: volgende

Advertentie

Filter Onderwerp

Berichten van afgelopen:

Volgorde:

Advertentie

Get in Shape
Wat mag ik hier?

Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
Je mag geen reacties plaatsen
Je mag je berichten niet bewerken
Je mag je berichten niet verwijderen
Ja mag niet stemmen in polls

*Als je inlogd mag je meer.

Advertentie

Steun elkaar sprintje

Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6  Volgende
Auteur Bericht
Vrouw Weeggegevens   onig58
Super Weegclubfan
Super Weegclubfan

Dieet: Gezond eten

Reageer met quote
Ik durf bijna niks meer te zeggen Schaam Schaam en voel me nu een soort vlees monster. Jullie zijn echt goed bezig, respect daarvoor!

En ik ben het met jullie eens dat de afval methodes tegenwoordig erg gespitst zijn op het minderen in koolhydraten bijvoorbeeld, maar voor mij werkt dat ook niet prettig. Ik krijg zelf echt "last" van mijn lijf en word moe en slap als ik geen koolhydraten meer binnen krijg. Wel ben ik nu volledig van de onnodige en toegevoegde suikers af. Dus fruit suiker en minimale suiker in bewerkte pasta/etc. die krijg ik nog wel binnen. Verder eet ik wel een stuk minder vlees per maaltijd sinds ik aan het opletten ben, gewoon omdat daar vaak veel kalorien in zitten en ik dan toch liever voor een goed gevuld bord ga!

Ik eet nu bewust meer fruit, groenten, maak NOG meer zelf, zoek vaker naar alternatieven voor producten waar ik nog niet helemaal tevreden over ben (vooral zout, suiker en kalorien kijk ik naar). En mijn regel nummer één is niet teveel eten!

Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: wo 19 jun 2019 16:53    
Vrouw Weeggegevens   VeganMama
Vaste Weegclubfan
Vaste Weegclubfan

Dieet: Gezond eten, vegan

Reageer met quote
Ieder z'n eigen pad hoor! Was niet mijn bedoeling om je een vervelend gevoel te geven. Het komt gewoon niet zo vaak voor dat je iemand tegen komt die ook voornamelijk 'whole foods plant based' probeert te eten. ohhh

Ik heb koolhydraatarm ook ooit eens geprobeerd. Wat een ellende was dat. Werd er ook zo ontzettend slap van.

Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: wo 19 jun 2019 17:17    
Vrouw   FRIDAY
Weegclubfan voor het leven

Dieet: Gezond leven

Reageer met quote
onig58 schreef:
Ik durf bijna niks meer te zeggen Schaam Schaam en voel me nu een soort vlees monster. Jullie zijn echt goed bezig, respect daarvoor!

Ach dat was echt niet de bedoeling dat je nu niks meer durft te zeggen! Ik miste je bijdrage al! Inderdaad, ieder zijn pad.

Knap van je dat je met de suikers bent gestopt! Zo te horen ben je goed bezig!

Niet teveel eten, dat is ook voor mij enorm belangrijk.Hoe doe je dat?
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: wo 19 jun 2019 20:19    
Vrouw Weeggegevens   onig58
Super Weegclubfan
Super Weegclubfan

Dieet: Gezond eten

Reageer met quote
Ieder zijn pad, dat is helemaal waar.

Nicky, ik tel kalorien zodat ik niet teveel eet. Eerst schreef ik alles uit op een notitieblok, tot ik de Yazio app tegenkwam.

Ik gebruik de gratis versie nu sinds april en hou er mijn eten en drinken in bij. De kalorien staan op 1400 per dag en 3 liter water (1 liter per 30 kilo gewicht). Door de app kan ik gerechten kopieren en plakken en hoef ik dus per gerecht maar 1x alles uit te rekenen. Het geeft rust en overzicht. En on the go, kan je altijd eten toevoegen en controleren of het in je dagelijkse kalorie doel past!

Verder wandel ik veel de laatste tijd, dit geeft ook ern boost om niet meer te gaan eten. Ander vertel olik mijzeld dat ik net zo goed op de bank kunnen blijven zitten!

Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: do 20 jun 2019 8:05    
Vaste Weegclubfan
Vaste Weegclubfan

Reageer met quote
Handig, zo'n app. Ik gebruik daar MFP voor. Ik vul vaak in wat ik de volgende dag van plan ben om te eten. Geeft me houvast.

Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: do 20 jun 2019 19:14    
Vrouw   FRIDAY

Reageer met quote
Leuk om te horen hoe je het aanpakt Onig.

Voor mij is caloriën tellen een valstrik. Ik raak dan zo gefrustreerd vaak omdat het er veel méér zijn dan ik had gedacht! Rollende ogen Erg blij
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: vr 21 jun 2019 8:57    
Vaste Weegclubfan
Vaste Weegclubfan

Reageer met quote
Haha, ik loop er ook een beetje tegen aan. Dat ik heel krampachtig aan eten ga denken, en kan dit wel, hoeveel is dit...
Toch nog even proberen want soms geeft het me ook veel rust. Lachen

Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: vr 21 jun 2019 9:54    
Vrouw   FRIDAY

Reageer met quote
Hoe gaat het dames?
Wat gaat er goed, wat gaat er minder goed en wat kunnen we er aan doen om het (nog) beter te laten gaan?
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: za 22 jun 2019 14:16    
Vaste Weegclubfan
Vaste Weegclubfan

Reageer met quote
Hmm, goede vragen!

Wat gaat er goed: ik heb niet gesnoept, heb alle dagen minstens 1 echt gezonde maaltijd gegeten, en heb me redelijk aan mijn eetplan gehouden.

Wat gaat er minder goed: Ik heb 's avonds ECHT zo veel zin in snaaien, regelmatig. Ik word hartstikke chagrijnig als mijn vriend dan naast me zit te eten.
Ik loop er regelmatig tegenaan dat ik zo moe ben, en zorgen voor mijn kindje komt dan op de eerste plaats. Ik grijp dan snel naar ongezondere snacks of kom in de verleiding om toch maar eten te bestellen.

Waar ik nu aan probeer te werken is vooruit te koken/dubbel te koken (best lastig met een vriend die vaak 2,5 porties eet)

Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: za 22 jun 2019 19:20    
Vrouw   FRIDAY

Reageer met quote
VeganMama schreef:
Hmm, goede vragen!

Wat gaat er goed: ik heb niet gesnoept, heb alle dagen minstens 1 echt gezonde maaltijd gegeten, en heb me redelijk aan mijn eetplan gehouden.

Wat gaat er minder goed: Ik heb 's avonds ECHT zo veel zin in snaaien, regelmatig. Ik word hartstikke chagrijnig als mijn vriend dan naast me zit te eten.
Ik loop er regelmatig tegenaan dat ik zo moe ben, en zorgen voor mijn kindje komt dan op de eerste plaats. Ik grijp dan snel naar ongezondere snacks of kom in de verleiding om toch maar eten te bestellen.

Waar ik nu aan probeer te werken is vooruit te koken/dubbel te koken (best lastig met een vriend die vaak 2,5 porties eet)

Knap dat je niet gesnoept hebt en gezonde maaltijden binnen krijgt!
Ik heb zelf geen kinderen maar ik kan me voorstellen dat de zorg voor je kindje altijd op nummer één staat.
Lijkt me een goed idee om vooruit te koken. En dan niet alles wat je hebt gemaakt op tafel zetten maar meteen na het koken alvast in plastic bakjes doen wat je wilt invriezen of bewaren voor een latere dag. Dat heb ik door schade en schande geleerd: hoe meer eten ik op tafel zet, hoe meer we er ook van eten!

Als ik een tip mag geven: eet heel veel groente. Als je overdag heel veel groente (dus: heel veel voedingsstoffen) binnen krijgt, is er kans dat je veel minder zin in snaaien hebt 's avonds. B.v. rauwkost (wortels - raspen met een dunschiller -, komkommer, tomaat, paprika - ik eet paprika's zoals ik een appel eet, gewoon afwassen en dan uit het vuistje!), soep die je maakt van wokmix met een bouillonblokje - evt. aanvullen met diepvries spinazie en diepvries sperziebonen en bonen, enz.
Salades bij je brood eten door b.v. kant en klare rauwkost te nemen (Albert Heijn) aangevuld met b.v. komkommer en evt. kant en klare sla.
Als je brood eet, doe er dan naast je gewone beleg ook schijfjes komkommer of tomaat op.
Ook peulvruchten eten als snack kan helpen, het vult erg en als ik het goed begrijp worden lang niet alle caloriën in bonen, erwten enz. door het lichaam opgenomen. Ik neem vaak een schaaltje peulvruchten met dan voor de smaak een eetlepel hummus of dressing of vegetarische spread erdoorheen.

Laatst aangepast door FRIDAY op za 22 jun 2019 20:07, in totaal 2 keer bewerkt
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: za 22 jun 2019 19:53    
Berichten van afgelopen:   
Plaats reactie Tijden zijn in GMT + 2 uur
Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6  Volgende
Pagina 3 van 6