Onderwerp menu

Forum: Weegclub
Subforum: Sprintjes (open)
Onderwerp: vorige :: volgende

Advertentie

Filter Onderwerp

Berichten van afgelopen:

Volgorde:

Advertentie

Get in Shape
Wat mag ik hier?

Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
Je mag geen reacties plaatsen
Je mag je berichten niet bewerken
Je mag je berichten niet verwijderen
Ja mag niet stemmen in polls

*Als je inlogd mag je meer.

Advertentie

Stabilisatiesprintje nr. 27. Samen stabiel blijven!

Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6 ... 9, 10, 11  Volgende
Auteur Bericht
Vrouw Weeggegevens   Elisabeth01
Weegclubfan voor het leven

Dieet: Gezonder leven minder snoepen

Reageer met quote
Dan krijg je nog een hele kluif aan leren wat een goed voedingspatroon is. Wellicht een dietiste mee laten kijken zodat je met gezond eten wel alle voedingsmiddelen binnen krijgt.
Zijn hier ook mensen die er een app voor gebruiken zodat je porties niet te groot worden.

Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: vr 08 jun 2018 22:32    
Vrouw Weeggegevens   Josephine
Super Weegclubfan
Super Weegclubfan

Dieet: low-carb

Reageer met quote
Ik heb me ook weer aangemeld.
De laatste kilo is altijd de lastigste.
Ik eet gezond, maar ik denk dat ik de porties moet verkleinen.
Ook het drinken schiet er vaak bij in.
Maar ik blijf volhouden.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: za 09 jun 2018 10:07    
Vrouw Weeggegevens   an1979
Vaste Weegclubfan
Vaste Weegclubfan

Dieet: G.O.K (Yvonne Lemmers)

Reageer met quote
Een klein minnetje, helemaal prima. Gezonde mood en niet zo n trek met het warme weer, groet anne

Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: za 09 jun 2018 16:30    
Vrouw Weeggegevens   Dymphie

Dieet: Lekker, puur en bewust eten

Reageer met quote
@Sjanie, ik ben ruim een jaar geleden erg geholpen door het boek van Judith Beck's Dieetoplossing, waar we met een heel stel hier op de Weegclub in een aparte sprint hard mee bezig zijn geweest. (Daar was Elisabeth de 'aanjaagster' van en bij! Heerlijk!)
In dat boek ga je je eerst veertien dagen voorbereiden op het dieet dat je wilt gaan volgen om af te vallen. Dan kies je twee diëten: eentje waarmee je gaat beginnen, en eentje voor het geval het eerste niet blijkt te werken. Dan ga je 'echt' aan de slag met de opdrachten uit het boek. Daar ben je wel een tijdje mee zoet, want je gaat eerst voor jezelf opschrijven (in een schriftje of op je laptop of telefoon) waarom je wilt afvallen en te de voordelen daarvan voor je zijn. Eén van de eerste dingen die ik leerde was dat elke hap of slok vooraf gegaan wordt door een 'gedachte'. gaandeweg leer je wat voor soort gedachten dat zijn en leer je ook ontdekken hoe je bv. ondermijnende of saboterende gedachten kun herkennen en ombuigen naar helpende gedachten. Je leert ook dat je je maaltijden moet plannen en er staan voorbeelden in hoe
je dat kunt leren. Je 'motivatiekaarten' bewaar je goed en lees je dagelijks door. Zo ontstaat er op den duur een houding tegenover voeding. Je gaat ook aan de slag met de grootte van je porties en gaat ontdekken wanneer je verzadigd bent. Kortom, voor mij is het de beste manier gebleken om op mijn streef te komen en aardig op gewicht te blijven. De methode met shakes staat er niet in omdat Judith graag wil dat je leert omgaan met een 'gewoon' goed voedingspatroon.
Fijn weekend allemaal... (mijn uitroepteken doe het niet meer...

Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: za 09 jun 2018 21:06    
Vrouw Weeggegevens   sjanie71
Vaste Weegclubfan
Vaste Weegclubfan

Dieet: Cambridge

Reageer met quote
Dymphie, dankjewel voor je advies! Ik vind het echt heel lief en waardeer het echt!
Met mijn weegjuf heb ik het hier ook al uitgebreid over gehad. Hoe zometeen verder als ik op gewicht ben.
Sowieso heb ik besloten om veel minder koolhydraten te gaan eten dan ik voorheen deed maar ik ga geen dingen schrappen uit mijn voeding. Dus wel koolhydraten eten maar niet zoveel meer. Voor het shaken at ik die de hele dag en dat was voor mij echt veel te veel.
Dus óf ik lunch met brood of ik eet koolhydraten bij het diner. 's Ochtends ontbijt ik graag met kwark of yoghurt, ongezoet.
En als ik een etentje heb, of een verjaardag o.i.d dan zorg ik dat ik de dag erna ga balansen. Daarnaast blijf ik wekelijks bij haar wegen, dat is voor mij een stok achter de deur.

Ik ben inmiddels 47 jaar en net als de meeste vrouwen kan ik op een lange historie van afvallen terug kijken. En dit keer voelt het anders, ík ben anders. Dat komt mede door een traject dat ik begin dit jaar ben ingegaan m.b.v. een coach.
Ik ben er echt van overtuigd dat het dit keer goed komt, ik voel het gewoon.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: za 09 jun 2018 21:47    
Vrouw Weeggegevens   Dymphie

Dieet: Lekker, puur en bewust eten

Reageer met quote
@Sjanie, goed zo
Fijn om via een coach aan de gang te zijn. Zo word je je vast wel bewust van je valkuilen.
Ik ben ook de snelle kh gaan beperken en die omslag heeft er zeker ook aan meegeholpen dat ik minder ging wegen. (Ik probeer nu de t te vermijdenin mijn teksten, want het toetsenbord van mijn laptop hapert vaak op het uitroepteken en de t...
Er is ook een diëtiste voor diabetici die alles omrekent in suikerklontjes, en helaas, ja, daar horen ook boterhammen bij. Soms denk ik daar wel eens aan als ik eet. Meestal eet ik twee of drie volkoren boterhammen op een dag, en 's morgens begin ik ook graag met kwark of karnemelk. In ieder geval eet ik dan ook vast mijn twee stukken fruit. De rest van de dag vul ik mijn extra's dan aan met komkommer, paprika's, radijs of wortels.
Succes hoor! Je bent op de goede weg!

Ik sluit nu af, want ik heb ruzie met mijn t... Ik kopieer hem nu telkens als ie uit een woord valt en dat kost me teveel tijd.
Dagdag!

Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: za 09 jun 2018 22:25    

Reageer met quote
@dymphie, wellicht ga ik tzt weer een sprintje starten met het stappenplan van Judith.
Tegenwoordig wordt ook na maagverkleining cognitieve gedragstherapie geadviseerd en uit onderzoek blijkt dat leren anders te denken over eten op de lange termijn houdbaar is voor de rest van je leven.
Op gewicht blijven is niet alleen maar minder eten, het omvat zoveel facetten van je leven, maar is allemaal te leren.

Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: zo 10 jun 2018 7:31    
Vrouw Weeggegevens   Flying Missy

Dieet: EKPW / Dr. Frank

Reageer met quote
Gezellig dat je meedoet Josephine! Erg blij

Elisabeth ik ben ook weer gedachteloos bezig geweest...………… en ja hoor, weer zwaarder, al zal een deel wel vocht zijn. Ik moet mezelf vaak terug roepen naar wat beter, slimmer en gezonder is. Schaam Schaam

Kan nu ook even moeilijker bewegen. Gat in mijn been. Balen hoor.
Sip
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: wo 13 jun 2018 14:14    
Vrouw Weeggegevens   Flying Missy

Dieet: EKPW / Dr. Frank

Reageer met quote
En ik begin al goed gelijk, met een rood vakje. Schaam Schaam Dat komt ervan. Veel zitten en niksen en dan vervelen en me aan de dropjes vergrijpen. Verward Nou ja, nieuwe week, nieuwe kansen toch? Lach
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: vr 15 jun 2018 12:44    

Reageer met quote
Oh, kan gebeuren, gewoon weer draad oppakken.
Ik ga zeker dik rood scoren, niet door het teveel eten hoor, maar sinds maandag ab kuur en een stootkuur prednison en dubbele aantal pufjes voor de longen.
Dat doet dus wat met de stofwisseling en het vocht, maar geen probleem, zal als ik met de 10 dgn kuur klaar ben wel weer veranderen.
Raak niet zo snel in paniek!

Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: vr 15 jun 2018 13:46    
Berichten van afgelopen:   
Plaats reactie Tijden zijn in GMT + 2 uur
Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6 ... 9, 10, 11  Volgende
Pagina 5 van 11