Onderwerp menu

Forum: Weegclub
Subforum: Sprintjes (gesloten)
Onderwerp: vorige :: volgende

Filter Onderwerp

Berichten van afgelopen:

Volgorde:

Wat mag ik hier?

Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
Je mag geen reacties plaatsen
Je mag je berichten niet bewerken
Je mag je berichten niet verwijderen
Ja mag niet stemmen in polls

*Als je inlogd mag je meer.

Stabilisatiesprintje 43: help elkaar naar n stabiel gewicht!

Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3 ... 6, 7, 8 ... 19, 20, 21  Volgende
Auteur Bericht
Vrouw Weeggegevens   Soesje1961
Super Weegclubfan
Super Weegclubfan

Dieet: Koolhydraat arm

Reageer met quote
Leuke verjaardag Lisanne zo te lezen Erg blij Erg blij
Hier beslist geen poetser, manlief wel gelukkig Erg blij
Vind het ongelofelijk goed crebster dat je de shakes zo goed kunt volhouden. En mooi drie ons eraf.
En onze Flying Missy dit gaat echt geweldig met je vastendagen en mooi gewicht en het idee ook een soort eetwissel met vasten.

Zet hem op Annette en Astride Erg blij Erg blij

Hier gaat het goed, moet eerder andersom opletten dat ik niet te hard ga met afvallen deze week. Wil in kleine beetjes/onsjes gaan naar stabiliseren toe. En vasthouden voor de lange termijn dat is wel het belangrijkste bewust te blijven en nadenken en goede gewoontes integreren in mijn leven.

Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: vr 18 feb 2022 21:12    
Vrouw Weeggegevens   Astride
Mega Weegclubfan
Mega Weegclubfan

Dieet: Astride eet lekker en intuïtief

Reageer met quote
@:Crebster, wat heb je mij weer fijn op weg geholpen met jouw informatie. Ik ben nu zover dat ik denk dat mijn vermoeidheid samenhangt met een tekort aan B12 en ook wat andere klachten.
Bij mijn laatste bloedonderzoek was het niet opgenomen, wel vele andere vitamines en ook mijn schildklier-,lever- en nierfuncties.
Ik heb nu een afspraak bij de HA gemaakt.
Top, meid.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: vr 18 feb 2022 22:27    
Vrouw Weeggegevens   Crebster
Weegclubfan voor het leven

Dieet: deels maaltijdvervangers-deels koolh beperkt

Reageer met quote
Astride schreef:
@:Crebster, wat heb je mij weer fijn op weg geholpen met jouw informatie. Ik ben nu zover dat ik denk dat mijn vermoeidheid samenhangt met een tekort aan B12 en ook wat andere klachten.
Bij mijn laatste bloedonderzoek was het niet opgenomen, wel vele andere vitamines en ook mijn schildklier-,lever- en nierfuncties.
Ik heb nu een afspraak bij de HA gemaakt.
Top, meid.

Hallo Astride,

Fijn dat ik je op deze manier kan helpen. Misschien ligt het idd aan te weinig B12, dat is zo vaak het geval bij de 60+.

Nogmaals...Ik liet er ook op prikken toen ik het niet meer zag zitten. Mijn zus had ook zo een tekort met dezelfde vage klachten. Ik bloed laten prikken en ja hoor... ik had een enorm tekort eraan. Was doodongelukkig, moe en neerslachtig. Toen aan de vitamine B complex gegaan met hoge dosering B12, staat op het etiket. En ja... van Het Kruidvat. Binnen een paar maanden bloeide ik op. Nu alles goed op peil is, neem ik elke dag multivitamine en vitamine C van de Lidl en Magnesium van het Kruidvat voor de avond. Nou... ik spring over een berg heen als het moet, zo goed voel ik me weer. Dat is echt een tijd geleden hoor dat ik me zo fit voelde.
Ik ben niet de enige die zo lang sukkelde met mijn B12 tekort, moet je deze link eens lezen hoe onderschat dat wordt.

https://www.meerovermedisch.nl/article/b12-tekort-wordt-nooit-aan-gedacht/

Heel veel succes bij de huisarts en een fijn weekend.

Groetjes van Crebster.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail Bekijk de homepage BerichtGeplaatst: za 19 feb 2022 14:51    
Vrouw Weeggegevens   AnnetteM

Dieet: Gezonder leven

Reageer met quote
@lisanne: wat fijn dat je man (en jij ook) zo genoten heeft van zijn verjaardag! En dan ook nog een Abraham op zijn werk. Leuk hoor. En met je gewicht bleef het ook goed gaan. Nu zijn jullie lekker uit eten. Was het gezellig en lekker?
Ik moet ook, net als @crebster, altijd lachen om je berichtjes. Nu weer met: niet wegwaaien 'lichtgewichtjes'!

@crebster: knap hoor dat je Nee hebt gezegd tegen een advocaatje met slagroom in de keuken van de haven. En ook bij je oude vriendin (al vond ze het eerst niet zo gezellig).

@missy: Goed dat je weer met je vastendagen bent begonnen en dat het zo goed werkt.

@soesje: dank je voor je aanmoedingen. Idd opletten dat je niet te veel blijft afvallen. Dit is voor mij niet niet aan de orde Grap

@crebster: dank voor je info over een 'eetwissel'. Ik had er nooit van gehoord.

@astride: suc6 met je vitamine B12. Hopelijk helpt het tegen je vermoeidheid. Fijn dat @crebster je op weg kon helpen met deze informatie!

@elisabeth01: ik houd ook niet van poetsen. Mijn man doet het meestal. Gelukkig. Ik stof wel af.

Sinds afgelopen maandag houd ik dan eindelijk weer consequent mijn calorieën bij. En met resultaat. Ik weet dat dit altijd mij heel goed helpt om weer af te vallen of ( jaaaaren terug) om gelijk te blijven. Ik wil er dus mee doorgaan.
Ik ben nog niet begonnen met shakes. Sterker nog: het zou afgelopen woensdag arriveren bij de Kruidvat winkel maar vandaag (ik was in de winkel) was het er nog niet. De storm kreeg de schuld Geschokt

Hoe gaat het met de anderen? @dymphie en @shakena? Ik hoop goed!

Ik wens iedereen een heel fijn weekend!

groetjes van Annette
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: za 19 feb 2022 21:42    
Vrouw Weeggegevens   Flying Missy

Dieet: Dr. Frank/vegetarisch

Reageer met quote
Bij niemand schade door de storm? Wij zijn er heel goed van afgekomen; niets aan schade. Alleen twee keer de tuinmeubels letterlijk uit de wind (achter de schuur) moeten terugzetten omdat ze aan de wandel gingen. Lachen

Annette, soms zijn onze oude gewoontes de beste he? Jij weer strepen/tellen en ik weer vasten. Als ik op gewicht ben (en dat is nu bijna) dan wil ik weer wat meer gaan eten. Tussendoortjes. Dat doe ik nu niet veel meer. Want vasten wil ik wel blijven doen. Als ik het afvallen niet kan stoppen ga ik van 2 dagen vasten naar 1 dag vasten in de week denk ik. Lach Mijn echtvriend vast mee en is ook langzaam maar zeker gewicht aan het verliezen weer. Hij wordt nog fanatieker dan ik. Lachen
Allemaal vast een fijne zondag!
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: zo 20 feb 2022 2:50    

Reageer met quote
En daar hadden we de volgende storm.............. Rollende ogen Het mag van mij wel klaar zijn nu. Sip
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: ma 21 feb 2022 3:15    
Vrouw Weeggegevens   Lisanne1107
Mega Weegclubfan
Mega Weegclubfan

Dieet: Gezond eten.

Reageer met quote
Alékes Toppers!

Tjee, wat een wind zeg…wij hebben een beetje schade: een golfplaat is vrijdag van ons afdak naast de schuur gewaaid.
Gelukkig was manlief nét thuis dus hij heeft de plaat op kunnen vangen voordat ie de straat op vloog.
Wat een geweld hè, ik was vrijdag toen het NL-alert kwam onderweg naar huis van mijn werk…ik kon niets anders dan doorlopen, moest toch thuiskomen, maar het was erg lastig overeind te blijven. Nog nooit meegemaakt dat ik mezelf zo moest verzetten.

Ik ga zo op “mijn” camping kijken, mijn klant appte mij vrijdagavond een filmpje dat er van 3 Safari tenten het dak afwaaide, de schade is enorm. Ik vroeg nog of ik kon komen helpen maar er moesten echt sterke mannen aan te pas komen om het een beetje nood-dicht te maken.
Pfff, ik hoop dat het hier bij blijft, blijft toch een van mijn werkplekken, en ik ben er zuinig op…

Annette, wat goed dat je de drive weer te pakken hebt. Zo zie je maar weer dat inzet beloond word. Komt wel goed met jou!
En ja, het etentje was supergezellig, met heel de familie aan een lange tafel in het restaurant, wat is dat een poos geleden zeg.
We hebben erg genoten!

Crebster, petje af voor jou hoor; zo sterk verleidingen kunnen weerstaan. Ik ben wat dat betreft snel over te halen…met alle gevolgen van dien natuurlijk.
Ik zie jou al helemaal superslank het voorjaar in gaan cheerleader

FlyingMissy, ook bij jou gaat het helemaal prima nu. Top!
Nu kan ik toch echt niet achter blijven, ik ga er vanaf vandaag meer weer serieus aan werken.
Die paar kilootjes moet toch zeker lukken!!!!

Oeps, ik zie dat het alweer laat is, ik ga aan de wandel naar mijn klantje (dat beviel wel goed vrijdag, wat extra beweging en calorieën verbranden). Ik zit hier maar een beetje mijn tijd te verkletsen, haha, hup aan de gang nu.

Fijne dag allemaal en succes met waar je ook mee bezig bent,
tot gauw weer!

Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: ma 21 feb 2022 9:57    
Vrouw Weeggegevens   Crebster

Dieet: deels maaltijdvervangers-deels koolh beperkt

Reageer met quote
Hallo allemaal,

Nou lieve mensen, ik lees dat jullie weer veilig thuis zijn gekomen na al die wind en storm. Gelukkig niet al teveel schade. Maar we zijn er nog niet helemaal van af, dus blijf uitkijken als je naar buiten gaat.

Heel leuk weekend gehad en nu weer sterk zijn. Heb het weten te beperken en toch genoten. Maar vanaf nu de hele week geen lekkernijen meer en weer afvallen.

Wens iedereen veel succes en blijf om je heen kijken, voor je het weet zit er een boom op je hoofd.

Groetjes van Crebster.

Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail Bekijk de homepage BerichtGeplaatst: ma 21 feb 2022 15:50    
Vrouw Weeggegevens   Astride
Mega Weegclubfan
Mega Weegclubfan

Dieet: Astride eet lekker en intuïtief

Reageer met quote
Toch maar een bekentenis, laat op de avond:

Dat het gewicht dat ik hier gisterenmorgen invulde niet klopte met dat wat ik van vanmorgen op de schaal zag., dat was te verwachten.
'I hit Rock Bottom', altijd een leuke uitdrukking gevonden, natuurlijk moet het niet op mij van toepassing zijn.
De sushi en gefrituurde ijstoetje was heerlijk en veel. Eerlijk vind ik ook, nu nog steeds, dat ik het 'verdiend' had.
Het mag wel gezegd zijn, stabiel blijven is moeilijk. Ik heb echt gevoel dat ik levenslang. heb.
Ik vertel jullie niets nieuws.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: di 22 feb 2022 0:12    

Reageer met quote
Astride ik voel het niet als 'levenslang' dat klinkt als een gevangenis straf immers. Ik zie het meer als het volhouden van mijn eetpatroon en het zorgen voor mezelf. Lach Goed zijn voor jezelf is niet vervelend immers. En je mag ook best lekkere dingen af en toe. Het gaat om het evenwicht. Dus voor of na een dag met veel extra's gewoon een dag dat je gaat balanceren; minder eten gewoon. Dan blijft de boel in evenwicht, ook op de weegschaal. Gevaar van jezelf zielig gaan vinden is dat alle remmen los gaan. En daar krijg je, geloof me ik weet het zeker, spijt van. Lachen

Lisanne, ik zag op internet ook schade op campings ohhh Zo vervelend voor de ondernemers, vlak voor het seizoen straks weer opent. Dat is dan weer zuur voor ze. En hard werken om het toch weer voor elkaar te krijgen. Rollende ogen
Crebster, ik hoop maar dat het stormen nou eens klaar is. Ik wil zon en geen wind en droog. Gewoon lente! Lachen

Heb mijn vasten afgesloten met een lekkere gemengde bietensalade met fetakaas. Nu ga ik weer 3 dagen gewoon eten. Nou ja, met mate wel. In het kader van lief zijn voor mezelf. Lach
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: di 22 feb 2022 2:12    
Berichten van afgelopen:   
Plaats reactie Tijden zijn in GMT + 2 uur
Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3 ... 6, 7, 8 ... 19, 20, 21  Volgende
Pagina 7 van 21