Onderwerp menu

Forum: Weegclub
Subforum: Sprintjes (open)
Onderwerp: vorige :: volgende

Advertentie

Filter Onderwerp

Berichten van afgelopen:

Volgorde:

Advertentie

Get in Shape
Wat mag ik hier?

Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
Je mag geen reacties plaatsen
Je mag je berichten niet bewerken
Je mag je berichten niet verwijderen
Ja mag niet stemmen in polls

*Als je inlogd mag je meer.

Advertentie

Stabilisatiesprintje 39: samen blijven we stabiel!

Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3 ... 7, 8, 9 ... 13, 14, 15  Volgende
Auteur Bericht
Vrouw Weeggegevens   Crebster
Weegclubfan voor het leven

Dieet: maaltijdvervangers (Gezond eten)

Reageer met quote
Dymphie schreef:
Wat ben je toch een dappere vrouw, Crebster! Ik maak een diepe buiging voor je. ( dat kan ik in mijn rolstoel heeel goed!!! Lach

Aaahhh lieverd toch, ach, ik ga ervoor en de tijd zal het leren, ja toch? Je kan wel gaan doemdenken, maar daar schieten we niets mee op. Ondertussen ben ik wel het een en ander aan het poetsen in huis, zo goed en zo kwaad het gaat, want ik ben bang dat er straks niets meer van komt. Morgen nog ff mijn bed verschonen en het huis poetsen. Dat moet er dan wel weer ff tegen kunnen en ga ik het er lekker van nemen. Lachen

Fijne avond.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail Bekijk de homepage BerichtGeplaatst: wo 24 mrt 2021 19:21    
Vrouw Weeggegevens   shakena

Dieet: Gezond eten

Reageer met quote
Crebster, hou je ons even op de hoogte, ben wel benieuwd hoe dat werkt.
Zuster zijn raak je nooit meer kwijt hihihi

Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: wo 24 mrt 2021 19:22    
Vrouw Weeggegevens   Dymphie

Dieet: Lekker, puur en bewust eten

Reageer met quote
Voorzichtig hoor zijn met poetsen! Nog een beetje reserve houden hoor!

Laatst aangepast door Dymphie op wo 24 mrt 2021 19:29, in totaal 1 keer bewerkt
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: wo 24 mrt 2021 19:24    

Reageer met quote
shakena schreef:
Crebster, hou je ons even op de hoogte, ben wel benieuwd hoe dat werkt.
Zuster zijn raak je nooit meer kwijt hihihi

Het staat ook op internet hoor, als ik kan laat ik zo snel mogelijk wat van me horen. Komt goed!
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail Bekijk de homepage BerichtGeplaatst: wo 24 mrt 2021 19:24    
Vrouw Weeggegevens   Elisabeth01

Dieet: Vegan

Reageer met quote
Crebster schreef:
shakena schreef:
Ooo Crebster, kalk uit je schouder spuiten ??
Klinkt pijnlijk, hoe doen ze dat dan spuiten ze er iets in wat de kalk op moet lossen ?

Ik zou het eigenlijk niet weten, moet het eerst ervaren, ik ben een beetje struisvogel in dit soort zaken, wil van tevoren niet zoveel weten, anders ga ik misschien niet, Lachen

Het heet Barbotage. Er staat wel wat op internet. De arts zei dat je gelijk weer die arm omhoog kan krijgen en dat ik fluitend naar buiten ga na de behandeling ?
Pijnlijk of niet, ik ben dolblij als ik van die zere schouder af kan komen, hoe dan ook. Daar richt ik voorlopig mijn pijlen op. Lachen

Groetjes Crebster,

Ik heb 2 jaar geleden uit beide schouders kalk laten verwijderen. Zaten enorme kalkdepots in. Liep ook al een tijd met klachten, kon niet meer op de schouders slapen, kreeg de armen niet meer omhoog en tintelingen in de handen.
Het viel mij mee, plaatselijke verdoving en dan met een lange naald de kalk aan prikken en wegzuigen. Door het aanprikken lost er in de loop van de dagen ook kalk op.
Zo mooi om mee te kijken, via een echo zie je de kalk en dat halen ze weg.
Daarna heb ik even fysio gehad en kreeg helaas, komt vaker voor na deze behandeling, in beide schouders een slijmbeurs ontsteking.
Nadat ik hier een injectie met corticosteroïden in had gekregen kon ik weer zonder pijn door het leven.
Ik vond het niet zoveel voorstellen maar eerlijk is eerlijk, ik ben heel wat gewend in mijn reuma lijf Lachen

Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: wo 24 mrt 2021 19:36    
Vrouw Weeggegevens   Lisanne1107
Mega Weegclubfan
Mega Weegclubfan

Dieet: Gezond eten.

Reageer met quote
Aloha Mooie Dames,

Tjee, Crebster, spannend vrijdag! Trouwens dat zou ik vinden...ik begrijp jouw struisvogelgedrag Huil huil
Maar ze weten wat ze doen in de kliniek, je zal er van opknappen. Pas op met poetsen hè, het vuil zullen ze bij jou niet naar buiten scheppen dus ga het niet overdrijven zodat je misschien de boel overbelast!
Sterkte alvast voor morgen aai

Dymphie, mutske, ik zie jou al buigen in die rolstoel en dan voorover kukelen...haha, wat ben je toch ook een vrolijk mens! Lief dat je zo meeleeft met anderen terwijl jij toch echt wel je eigen portie hebt.

Elisabeth, brrr, jouw pijn- en angstgrens zal wel een stuk hoger liggen...alleen al het woord “lange naald” geeft mij kippenvel en rillingen! Ik ben zelf zo’n angsthaas, maar ja, heb ook nooit iets meegemaakt wat dat betreft.

Hier gaat het allemaal prima weer: moeders heeft dinsdagochtend loopgips gekregen en na een dag oefenen hiermee mocht ze gisteren naar huis. Ze kan er prima mee overweg en is zo blij als een kind dat ze weer in haar eigen huisje kan zijn. Het heeft maar een weekje geduurd maar het leek wel een half jaar zegt ze, haha!

Mijn gewicht gaat niet zo lekker, vanmorgen een kilo erbij. Ik hoop dat het vocht is en dat ik morgen in ieder geval een geel vakje neer kan zetten. Groen zal er helaas niet inzitten.

Nou, lieve mensen, succes allemaal met of zonder mankementjes, doe wat je kan met veel plezier!

Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: do 25 mrt 2021 8:06    

Reageer met quote
Goedemorgen lieve allemaal,

Bedankt voor al jullie lieve woorden, maar zo erg is het nu ook weer niet hoor. Er zijn zat mensen die echt leed moeten verwerken.
Het huis is schoon en alles is gedaan wat ik wilde, zodat mijn mannetje niet de Sjaak is. En...ik voel me goed. Ik val van me stoel van het lachen!

Lisanne@ Fijn dat je moedertje weer naar huis mag zeg, wat een kanjer. Wens haar maar heel veel beterschap van de Creb. Ha ha ha...
Dat kilootje gaat wel weg als je straks nog meer werk heb op de camping. Het vakantie seizoen komt eraan, nou...dan kan je weer rap aan de slag. Succes en wees sterk.

Shakena@ Ben jij zuster geweest, gaaf zeg? Die oude vriendin (90 jaar) waar ik donderdagsmiddags altijd naar toe ga, is dat vroeger ook geweest en een verhalen van wat ze heeft meegemaakt. Vooral toen ze nog te maken had met nonnen, vreselijk mensen waren dat.
En ze was ook heel ondeugend en veel lol getrapt onder elkaar. Vandaar dat ik ook zo graag naar haar toe ga. Het is zo lachen met haar, maar soms zijn we ook serieus, maar nooit te lang. Mooi beroep!

Dymphy@ Ik moet me toch geen zorgen maken met dat gebuig van je, niet? Als er één een buiging moet maken dan ben ik het wel naar jou toe. Ik vind je toch zo een bikkel en idd wat Lisanne zegt, altijd vrolijk en een goed woord voor een ander. Echt tof!

Elisabeth@ Mij hoor je niet hoor, want sommige mensen hebben het nog veel erger getroffen en van mij is het tijdelijk, daar ga ik wel vanuit en ga er ook mijn uiterste best voor doen. Ik ben superblij dat ik geholpen wordt en wat ze gaan doen...mij best...als ik er maar vanaf kom, ja toch? Ik hou morgen wel mijn ogen dicht, ik wil het allemaal niet zien en een extra Tena Lady. Whoehahaha...

Nou mensen, je hoort nog van mij zodra ik weer boven water ben.
Geniet lekker van het weer, de zon schijnt gelukkig weer in Brielle.

Lief groetje van Crebster voor allemaal Mallepietje
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail Bekijk de homepage BerichtGeplaatst: do 25 mrt 2021 12:01    

Reageer met quote
Zeker een heel mooi beroep, heb eerst op een ic gewerkt daarna met demente ouderen.
ja idd verhalen leuke maar ook verdrietige maar ook zeker bloedige verhalen.
En dat bloedige is wel aan mij besteedt hahah

Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: do 25 mrt 2021 13:08    

Reageer met quote
Ik blijf lekker schommelen.
Morgen mag ik het paashaas pak op halen, kga maandag verkleed langs onze Zonnebloem gasten.
Om chocolade eitjes te brengen.
Ben zo benieuwd naar hun reactie's

Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: do 25 mrt 2021 13:16    
Vrouw Weeggegevens   SweetDreams1986
Vaste Weegclubfan
Vaste Weegclubfan

Dieet: gezond eten

Reageer met quote
Elisabeth01 schreef:
shakena schreef:
Jeeh ben ik weer,

Gister de echo gekregen.
Zit vocht in m'n knie
Aan de buiten kant is niks te voelen.
Nu proberen met oefeningen en massage dat er het er uit krijgen.

Ik word niet goed van mijzelf loop de hele week al te snoepen.
Ik denk niet doen Wil,
Maar Wil doet het gewoon wel pfff.
Als ik donderdag op de weegschaal staat zal schrikken zijn.
Tis weer eind van de maand, pffff

Even in mijn schriftje opgezocht, Judith Beck, om het snoepgedrag te doorbreken. Zelf haal ik het gewoon niet in huis Lachen

Eten kan tijdelijk voor afleiding zorgen maar lost het probleem, in dit geval hormoonschommelingen, niet op.
Gebruik denktechnieken om het te doorbreken:
* Benoem je gevoel
* Wees vastberaden
* Stel je voor hoe je je voelt als je eraan toegeeft
* Lees je voordelen, motivatiekaart dus waarom wil je ook a,weer afvallen?

Gebruik gedragstechnieken om het snaaien te doorbreken:
* Zoek afleiding, ga iets doen, iets wat niet samengaat met eten
* Drink iets met weinig calorieën
* Ontspan je

Als je andere technieken gebruikt om je fijn te voelen ipv te gaan snoepen, wordt afvallen gemakkelijker !

Bedankt voor de tips!!
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: do 25 mrt 2021 19:48    
Berichten van afgelopen:   
Plaats reactie Tijden zijn in GMT + 1 uur
Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3 ... 7, 8, 9 ... 13, 14, 15  Volgende
Pagina 8 van 15