Onderwerp menu

Forum: Weegclub
Subforum: Sprintjes (gesloten)
Onderwerp: vorige :: volgende

Advertentie

Filter Onderwerp

Berichten van afgelopen:

Volgorde:

Advertentie

Get in Shape
Wat mag ik hier?

Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
Je mag geen reacties plaatsen
Je mag je berichten niet bewerken
Je mag je berichten niet verwijderen
Ja mag niet stemmen in polls

*Als je inlogd mag je meer.

Advertentie

Stabilisatiesprintje 37: met elkaar stabiel blijven!

Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3 ... 25, 26, 27 ... 36, 37, 38  Volgende
Auteur Bericht
Vrouw Weeggegevens   Crebster
Weegclubfan voor het leven
Weegclubfan voor het leven

Dieet: maaltijdvervangers (Gezond eten)

Reageer met quote
Goedemorgen lieve allemaal,

Weer even bij gelezen en geschreven....dat schommelen met het gewicht dat is een dingetje hoor. Ik schommel zo hard dat ik er duizelig van word. Lachen

Gelukkig ben in toch nog 1 ons afgevallen en dus een groen vakje op de valreep. Disco
Het had gunstiger kunnen zijn, want de stoelgang is nu ook niet zo 'je van het' en was al dagen niet naar het toilet geweest en dat beïnvloed ook het weegmoment, helaas.
Volgende week een beter resultaat als 'Het kind' geboren is, zal ik maar zeggen. Whoehahahaha...

Annet@ Je schreef of het nog gaat met de shakes en het antwoord is volop ja...maar... één per dag. Dat blijf ik ook doen hoor.

Ik heb nu shakes van Whey, de chocolade smaak en oooohhh, die is me toch lekker samen met bio yoghurt. Als ik veel doe op een bepaalde dag, dan doe ik er als extra ook nog havermout in met wat rozijntjes, nou...dat is me een feestje en zit ik bijvoorbeeld de hele middag propvol en kan dan lekker aan het werk. Gaat nog steeds goed.

De dag begin ik met twee glazen warm water. Soms eet ik een cracotte in de ochtend met een gekookt ei en wat kipkerriesalade voor de smaak of havermoutpap of een shake met de smaak banaan met karnemelk, ook erg lekker. 's Middag die Whey shake chocolade smaak en anders eiwitbrood met mager beleg zoals rookvlees, kalkoenfilet of filet americain met peper. Of 's morgen shakes of 's middags.
Tussendoor een Jonagold appel en bij flinke trek een cracotte met filet americain bijvoorbeeld en 's avonds prak met weinig aardappels veel groente en weinig of geen vlees met daarbij magere melk of karnemelk, na 18:00 uur alleen nog een thee en een kopje cafeïne vrije koffie met halfvolle koffiemelk. Geen alcohol, geen frisdranken of fruit drankjes.
Ik drink alleen water, magere melk/karnemelk, koffie of thee.
Echt, niet eten na 18:00 uur dat scheelt enorm!!!

Wij houden dus niet van die vleesvervangers, want dat bewerkte goedje (wil het niet eens vlees noemen) vind ik heel erg vies en onnatuurlijk.
Beter een dag overslaan met vlees en kiezen voor een gebakken eitje of gebakken champignons.
Elke dag neem ik een pil vitamine C hoge dosis (1500 mg) en in de avond hoge dosering magnesiumtablet. (Tegen kramp en spierpijn)

Nu kregen we weer een cadeaubon van de postloterij om vega producten te kopen en te proberen via de AH, maar dat vega is echt niet aan ons besteed. Bah...we waren er verleden jaar vreselijk beroerd van...die neppe kip/worst/gehakt toestanden...brrrr...Je kan ons niet vertellen dat dat gezond is, het is zo kunstmatig en al die verdikkings- en smaakstoffen en troep erin etc...Nee...gewoon echt vlees, alleen wat minder.
Wij hebben van die bon andijvie en eieren gehaald en vega erwtensoep, die was toen wel lekker op die vieze kartonnen worst na, maar ook gekozen voor een zak zaden, noten met vijg en dadels voor in de kwark, dat eet mijn man als tussendoor 's middags en dat is heel erg lekker. Al bij al is de bon goed besteed, je krijgt het toch maar.

Ik begrijp het gewoon niet...ze maken zich druk om het milieu, maar alles zit dik verpakt met plastic, bossen in het amazone gebied worden omgeploegd om soja te verbouwen, er worden liters water gebruikt voor avocado's en zo kan je maar doorgaan ..wanneer doen we het goed???

Maar goed...dat zijn de dingen die mij best wel bezig houden, mag toch ook wel eens over geschreven worden, niet? Ach...we bedoelen het goed met al die acties en uitvindingen, maar ik denk dat de aarde, de zee en zelfs het heelal behoorlijk is vervuild en kijk wat er gaande is...vernieuwingen zijn niet altijd verbeteringen.

Dan die griepprik, tja...ik denk daar het mijne over. Volgend jaar zullen ze mij er ook mee lastig vallen, maar ik doe er niet aan mee. Geen rotzooi in mijn lijf. Ik zal er alles aan doen om mijn best te doen en zuinig te zijn op mijn body en geest en zo gezond mogelijk te leven, te genieten en lief te hebben en positieve, gezonde, verstandige keuzes te maken en mocht ik de pech krijgen dat ik ziek word, dan is het niet omdat ik mijn lichaam verpest hebt door eigen toedoen. Dan heeft het zo moeten zijn en zal ik mij daarbij moeten neerleggen en het gevecht aangaan om weer beter te worden. Berusting in het leven is ontzettend belangrijk en lieve mensen om je heen.

De zon schijnt kanjers en dat geeft ons wat troost na het nieuws van gister. Dat was in maart ook zo met de lockdown. De zon geeft wat troost in deze dagen.
We moeten er doorheen mensen en ik ben blij dat we hier ons ei kwijt kunnen.

Fijn forum en fijne mensen die elkaar steunen en met je mee denken en af en toe je op de vingers tikt, dat moet kunnen. Ben jullie er zeer dankbaar voor.

Lief groetje aan allemaal van Crebster. Wees lief voor elkaar.

Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail Bekijk de homepage BerichtGeplaatst: wo 04 nov 2020 11:20    
Vrouw Weeggegevens   Miep77
Vaste Weegclubfan
Vaste Weegclubfan

Dieet: Gezonder eten Minder snacken en snoepen

Reageer met quote
oh jee, ik had een heel verhaal getypt maar nu is het weg Huil huil

Gelukkig toch nog terug gekregen, zie hieronder Lach

Laatst aangepast door Miep77 op wo 04 nov 2020 19:28, in totaal 1 keer bewerkt
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: wo 04 nov 2020 19:18    
Vrouw Weeggegevens   Miep77
Vaste Weegclubfan
Vaste Weegclubfan

Dieet: Gezonder eten Minder snacken en snoepen

Reageer met quote
Goedenavond allemaal,
Ha Crebster, tja het zou goed zijn om het plastic gebruik ook terug te dringen inderdaad. Maar groente bijvoorbeeld schijnt dan juist weer langer houdbaar te zijn met plastic erom.. Die AH kaart vind ik wel leuk, je kunt er inderdaad ook veel andere BIO artikelen mee kopen, het hoeft niet perse vegetarisch te zijn Lach

Flying missy, we gaan inderdaad samen op Lach Vorig jaar schreef jij toch ook mee in het hardloop sprintje? Sport je nog steeds? In ieder geval herken ik je naam van een sprintje van 1-2 jaar geleden Lach

Lisanne, voor mij is dit ook nieuw. Wat jij beschijft met meerdere eetmomenten, herken ik. Maar nu heb ik me laten vertellen dat het juist goed is om 3 goede maaltijden te eten, waardoor je helemaal geen behoefte meer hebt aan iets tussendoor, wat beter schijnt te zijn voor je insulinelevels/suikerpieken. Ik weet het ook niet hoor, soms lees je zoveel tegenstrijdige dingen. Denk aan (bruin) brood, (volle) melkproducten, intermittant fasting.. Alles wat ik altijd heb geleerd dat goed is, schijnt nu anders over gedacht te worden Geschokt Hoe dan ook, ik ben net begonnen met dit programma, maar ben benieuwd hoe het me zal vergaan Lach

Succes allemaal!
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: wo 04 nov 2020 19:27    
Vrouw Weeggegevens   Lisanne1107
Mega Weegclubfan
Mega Weegclubfan

Dieet: Gezond eten.

Reageer met quote
Goedemorgen Lieve Meiden!

Miep77 schreef:

Lisanne, voor mij is dit ook nieuw. Wat jij beschijft met meerdere eetmomenten, herken ik. Maar nu heb ik me laten vertellen dat het juist goed is om 3 goede maaltijden te eten, waardoor je helemaal geen behoefte meer hebt aan iets tussendoor, wat beter schijnt te zijn voor je insulinelevels/suikerpieken. Ik weet het ook niet hoor, soms lees je zoveel tegenstrijdige dingen. Denk aan (bruin) brood, (volle) melkproducten, intermittant fasting.. Alles wat ik altijd heb geleerd dat goed is, schijnt nu anders over gedacht te worden Geschokt Hoe dan ook, ik ben net begonnen met dit programma, maar ben benieuwd hoe het me zal vergaan Lach

ja Miep, als je alles moet geloven wat er gezegd en geschreven word is het niet de doen inderdaad. Dan weer dit beter, dan weer dat, haha!
Ik denk dat iedereen voor zichzelf uit moet vinden wat het beste werkt, want ook dat verschilt per persoon.

Crebster, niet eten na 18.00 uur zou wel een dingetje voor mij zijn zeg: ik ben vaak pas na 18.00 uur thuis voor de avondmaaltijd en ik verheug me altijd enorm op mijn avondsnackje om een uur of 21.00. Zo zie je maar weer: wat voor een ander werkt hoeft niet voor iedereen de juiste manier te zijn.
Gelukkig maar dat we niet allemaal hetzelfde zijn Lachen

Shakena, dat is echt raar inderdaad: wat nou vaccins te weinig?!?! Logischerwijs nodig je evenveel mensen uit als dat je kunt inenten toch...vreemde zaak. Krijg je nu vanzelf weer een oproep als het spul weer voldoende op voorraad is?

Ik ben op dit moment druk op de camping (extra uren) met de tenten winterklaar maken. Dat betekend inventariseren, alles goed schoonmaken, beddengoed/gordijnen/apparaten eruit en in opslag, etc. Best een flink karwei maar lekker in de buitenlucht en de dag vliegt om. Goed voor de billen ook; ik hoef na zo’n dag bikkelen niet meer naar de sportschool, hahaha!

Nou dames, het allerbeste weer voor vandaag, doe wat je kan met veel plezier!

Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: do 05 nov 2020 8:58    
Onbekend   belll
Super Weegclubfan
Super Weegclubfan

Dieet: gezond eten

Reageer met quote
Annet haal mij hier maar weg .

ik ga nu door met maar 1 sprint voorlopig genoeg voor mij .

Gewicht vanmorgen 66.3 dus ik ga goed .

Heel veel succes allemaal en wie weet zien we elkaar wel ergens hier op de weegclub .
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: do 05 nov 2020 9:27    
Vrouw Weeggegevens   shakena
Super Weegclubfan
Super Weegclubfan

Dieet: Gezond eten

Reageer met quote
Heb mn weeg gegevens op het zelfde gezet als vorige week,
Snoep nu sinds een paar dagen niet dus wil kijken of het volgende week iets gedaan heeft.

Vandaag maar eventjes gesport vandaag komen allebei mn kleinkinderen dus genoeg sport vandaag ;-)

Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: do 05 nov 2020 10:19    
Vrouw Weeggegevens   Lisanne1107
Mega Weegclubfan
Mega Weegclubfan

Dieet: Gezond eten.

Reageer met quote

Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: vr 06 nov 2020 8:57    
Onbekend   kanweg
Vaste Weegclubfan
Vaste Weegclubfan

Dieet: Gezond eten

Reageer met quote
Vanochtend was mijn weeg moment,weer een groen vakje.
7 ons in de min.
Een heerlijk gevoel dit.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: vr 06 nov 2020 9:00    
Onbekend   belll
Super Weegclubfan
Super Weegclubfan

Reageer met quote
ik ga melden dat ik stop met de weegclub .

Het gaat jullie goed . ik wens jullie fijne feestdagen en blijf gezond.

Mocht ik ooit weer veel te zwaar worden dan zal ik zien wat ik weer ga doen .

IK ga zo uitloggen .
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: vr 06 nov 2020 16:34    
Onbekend   belll
Super Weegclubfan
Super Weegclubfan

Reageer met quote
Ellen haal mij maar weg hier en bij de nieuwe sprint.

ik ga weg van de weegclub ..

IK hoop niet meer terug te komen alleen als ik weer veel te zwaar wordt .

IK wens jullie veel succes en blijf gezond.

IK ga zo uitloggen
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: vr 06 nov 2020 16:35    
Berichten van afgelopen:   
Plaats reactie Tijden zijn in GMT + 2 uur
Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3 ... 25, 26, 27 ... 36, 37, 38  Volgende
Pagina 26 van 38