Onderwerp menu

Forum: Weegclub
Subforum: Sprintjes (open)
Onderwerp: vorige :: volgende

Advertentie

Filter Onderwerp

Berichten van afgelopen:

Volgorde:

Advertentie

Get in Shape
Wat mag ik hier?

Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
Je mag geen reacties plaatsen
Je mag je berichten niet bewerken
Je mag je berichten niet verwijderen
Ja mag niet stemmen in polls

*Als je inlogd mag je meer.

Advertentie

Sprintje naar de feestdagen!!

Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8  Volgende
Auteur Bericht
Vrouw Weeggegevens   Miran1976
Ik wil afvallen bij de weegclub

Dieet: Yoghurt dieet

Reageer met quote
Caroline en Miep, wat heftig om jullie verhalen te horen! Sterkte en knap dat je hier bent, al hebben jullie extra motivatie om je lijf goed te verzorgen met gezond voedsel, ik vind het toch wel erg knap en spreken van moed, als de energie al zo laag is!

Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: wo 29 sep 2021 7:29    
Vrouw Weeggegevens   CarolineP
Vaste Weegclubfan
Vaste Weegclubfan

Dieet: Gezonder leven (orthomoleculair)

Reageer met quote
@Siesje en @Walinge Dank voor jullie lieve reactie.

@Miep, klopt. Je moet idd in beweging blijven maar met de nodige rustpauzes ertussen. Ik doe een taak en dan neem ik een half uur tot uur tijd voor mezelf. Ook beweeg ik iedere dag meer dan een half uur (fietsen of Fysiofitness). Tijdens de opbouw van mn werk kon ik zelf mn tijd indelen. Ik kon dus heel makkelijk een half uur tussen de cliënten inplannen als dat nodig was.
Nu zit ik in de verbouwing van de keuken, wc en hal. Er lopen steeds bouwvakkers in de rondte die hier ook eten en verse koffie krijgen. Na de eerste week was ik zo moe dat m’n hele lichaam er zeer van deed maar vorige week en deze week gaat het goed. Zoals ik al aangaf, je moet goed voor jezelf zorgen want een ander doet het niet. Dat moet je nu eenmaal leren. Op een gegeven moment heb je een bepaald ritme en als er iets veranderd moet je zo snel mogelijk weer een nieuw ritme vinden. Bij de vorige verbouwing, 9 jaar geleden hadden we 3 maanden bouwvakkers over de vloer en toen had ik geen centje last. Ik kan prima tegen kamperen in m’n eigen huis met vreemden over de vloer. Ik had m’n conditie de eerste week van deze verbouwing dus lelijk onderschat. Blij dat het nu beter gaat en ik zie alles mooier worden. M’n rug is door de uitzaaiingen in m’n botten erg slecht dus ik heb sinds een paar maande een werkster. Die heeft vrijdag het hele huis schoon gemaakt. Zo fijn!!
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: wo 29 sep 2021 10:21    
Vaste Weegclubfan
Vaste Weegclubfan

Reageer met quote
@Miran, dank voor je lieve reactie.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: wo 29 sep 2021 10:25    
Vrouw Weeggegevens   Sophie
Super Weegclubfan
Super Weegclubfan

Dieet: low carb dieet

Reageer met quote
Het probleem als je ziekt bent of ziekt bent geweest is dat je hoofd wel wil maar je lichaam niet. Het heeft bij mij ook tijden geduurt voordat ik weer redelijk ok was, en nu bijna 6 jaar later, werkt mijn lichaam nog steeds niet altijd mee. Sommige dingen vragen te veel concentratie, en als ik moe ben, merk ik dat extra. Eén kant van mijn lichaam zal nooit meer 100% worden, en als ik niet goed oplet, lig ik nog wel eens op de grond, heb een heel slecht evenwicht en hoge hakken is helaas uit den boze, ondanks dat ik echt heel hard heb gewerkt in rehabilitatie en het stukken beter is dan het was, er glipt nog steeds van alles uit mijn hand, en kleine dingen is echt een ramp, er zijn dagen bij dat ik maar aan het oprapen blijf! Word moe van mezelf af en toe!

Kortom, Miep, vooral aan jezelf denken maar wel rust inplannen en vooral goed naar je eigen lichaam luisteren. Een werkster is een heel goed idee trouwens. Ik heb er ook 1 gehad, 2 keer in de week, en er viel zo´n last van mijn schouders af. Nu alle kinderen het huis uit zijn, doe ik het weer zelf, want er worden maar een paar ruimtes gebruikt, maar het is zeker geen zonde van het geld, het gaat om je gezondheid.

Jeetje, Caroline, wat heftig ook jou verhaal. Wat moet het erg zijn geweest om te horen dat het uitgezaait was, hoop dat de chemo goed aanslaat.

Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: vr 01 okt 2021 14:50    
Vaste Weegclubfan
Vaste Weegclubfan

Reageer met quote
@Sophie, dat is ook heftig. Heel vervelend dat je nog steeds zo’n last hebt van de gevolgen.

Afgelopen week mooi afgevallen, 1 kg. Het dieet 80% rauw en 20% gekookt begint te wennen. Het is nog wel puzzelen, zeker omdat ik nog steeds af en toe bouwvakkers in de keuken aan het werk heb, maar er komt een ritme in. Ik eet nu erwtenpoeder om m’n eiwitten aan te vullen maar daardoor heb ik weer minder behoefte aan vis of kip. En dan eet ik weer tekort eiwitten. Dat is dus nog steeds puzzelen. Straks haal ik een zoute haring en dan komt het vandaag wel goed.

Succes allemaal komende week!

Groeten, Caroline
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: ma 04 okt 2021 6:48    
Vrouw Weeggegevens   Sophie
Super Weegclubfan
Super Weegclubfan

Dieet: low carb dieet

Reageer met quote
Caroline, en rauwe noten, edamame of chiazaadjes door de yoghurt als bron van eiwitten? Wat fijn 1 kilo eraf!

Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: ma 04 okt 2021 8:52    
Vaste Weegclubfan
Vaste Weegclubfan

Reageer met quote
Sophie, dank je! Ik heb even verder gekeken en sojayoghurt heeft even veel eiwitten als gewone yoghurt. Ik ben mml lactose intollerant. In kikkererwten en linzen zit zelfs nog meer eiwitten en dat is ook nog eens lekker in een salade. Zo ga ik wel aan m’n eiwitten komen.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: di 05 okt 2021 9:24    
Vrouw Weeggegevens   Miran1976

Dieet: Yoghurt dieet

Reageer met quote
Nou ik heb er 1,5 kilo af in ruim een week, maar ik ben momenteel erg aan het snoepen, echt last vd hormonen... Voel me ook opgejaagd en rusteloos, en ik snak echt naar suiker, hele dag in gevecht met mezelf.. maar nu ik in kan vullen gewicht iets lager voel ik me beetje gemotiveerd, ik ga er voor...

Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: vr 08 okt 2021 18:01    
Vrouw Weeggegevens   Damianne
Ik blijf hier bij de weegclub

Dieet: Gezond eten

Reageer met quote
Sip wat een drama!
Ik dacht ik ga ook maar eens naar koolhydraat arm.
Dus dat boek van GOK aangeschaft.

Wat een ellende was het afgelopen week Neutraal

Toen ik begon te lezen werd ik al verdrietig en de voorbeeld menu’s kon ik ook totaal niks mee.
Had de hele week zo ongeveer aan de eieren , kaas en kwark gezeten.
Ik heb een poging gedaan maar Nee, echt niet dat dit mijn dieet is.

Ik ga weer terug naar gewoon gezond eten.

Ik sluit me helemaal bij de reactie van @Miran1976
Respect voor jullie dames.

Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: za 09 okt 2021 7:39    
Vrouw Weeggegevens   Damianne

Dieet: Gezond eten

Reageer met quote
Miran1976 schreef:
Nou ik heb er 1,5 kilo af in ruim een week, maar ik ben momenteel erg aan het snoepen, echt last vd hormonen... Voel me ook opgejaagd en rusteloos, en ik snak echt naar suiker, hele dag in gevecht met mezelf.. maar nu ik in kan vullen gewicht iets lager voel ik me beetje gemotiveerd, ik ga er voor...

1,5 kg! Netjes hoor!
Erg hè die hormonen?
Bij mij is het het laatste half jaar aan het rommelen en merk dat daardoor mijn weggedrag ook echt anders word.
Als je dan ook nog 2 doosjes Merci chocolade en een reep Tony Chocolonely krijg wordt het er niet beter op ,haha.
Heel lief bedoelt maar die reep is van de week s middag al voor de helft naar binnen gegaan. Vreselijk lekker!

Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: za 09 okt 2021 7:42    
Berichten van afgelopen:   
Plaats reactie Tijden zijn in GMT + 1 uur
Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8  Volgende
Pagina 6 van 8