Onderwerp menu

Forum: Weegclub
Subforum: Sprintjes (open)
Onderwerp: vorige :: volgende

Filter Onderwerp

Berichten van afgelopen:

 

Volgorde:

 

Wat mag ik hier?

Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
Je mag geen reacties plaatsen
Je mag je berichten niet bewerken
Je mag je berichten niet verwijderen
Ja mag niet stemmen in polls

*Als je inlogd mag je meer.



Sprintje Judith Beck


Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10  Volgende
Auteur Bericht
Vrouw Weeggegevens   Dymphie
Weegclubfan voor het leven
Weegclubfan voor het leven


Geregistreerd op: 29-1-2011
Berichten: 12141
Dieet: Lekker, puur en bewust eten
Woonplaats: de Liemers (Duiven)


  Reageer met quote
Dee oefening durfde ik de vorige keren niet goed te doen. Ik denk daarbij bang was om echt honger te voelen. Gelukkig heb ik mijn draai weer een beetje gevonden en is mijn gewicht wat gedaald. Het heftige gevoel van ertegen te echten is ook wA5 weg en ik zie het op gewicht willen blijven schijnbaar niet meer zo heel erg als een gevecht. Ik blijf het wel jammer vinden datik niet meer op de digitale weegschaal kan gaan staan.Daar ben ik te langzaam voor. Toen ik dat nog kon, was er meer nuance in mij grafiek. Nu gaat het per ongeveer een halve kilo.
Sixpack, mooi beschreven, deze dag 11. Veel sterkte en succes met je dochter!
Liefs!!

_________________
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: di 14 jun 2022 19:58    
Vrouw Weeggegevens   Dymphie
Weegclubfan voor het leven
Weegclubfan voor het leven


Geregistreerd op: 29-1-2011
Berichten: 12141
Dieet: Lekker, puur en bewust eten
Woonplaats: de Liemers (Duiven)


  Reageer met quote
Vandaag bij de praktijkondersteuner geweest. Bloeddruk prima. Hartslag wZt aan de hoge kant, maar masr goed genoeg. Cholesterol wat gezakt, maar nierfunctie niet zo bijzonder goed. Dus moet ik echt meer water gaan drinken. Nou ja. Maar meteen begonnen min best beter te doen. ohhh
Slaap lekker iedereen!!

_________________
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: do 16 jun 2022 23:02    
Vrouw Weeggegevens   Dymphie
Weegclubfan voor het leven
Weegclubfan voor het leven


Geregistreerd op: 29-1-2011
Berichten: 12141
Dieet: Lekker, puur en bewust eten
Woonplaats: de Liemers (Duiven)


  Reageer met quote
Lieve mensen, nog 1 dagje thuis, dan ben ik er vandoor. Als we WiFi hebben kan ik meelezen en schrijven, en anders loopt dit sprintje door zonder mij. Ik blijf als het goed is zo nu en dan hier kijken. Maar als we onderweg zijn, ben ik er dus even niet.lieve groet voor jullie allen. Blijf je motivatiekaarten lezen. Ze helpen je er echt doorheen! Zet m op!!

_________________
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: ma 20 jun 2022 23:13    
Vrouw Weeggegevens   Sixpack
Vaste Weegclubfan
Vaste Weegclubfan


Geregistreerd op: 20-6-2010
Berichten: 202
Dieet: Gezond eten
Woonplaats: Anna Paulowna


  Reageer met quote
Hey Dymphie,

Bedankt dat je zo enthousiast doorschrijft!

Het is hier een beetje een rollercoaster, maar dat maakt ook precies waarom ik zelf af en toe even van het padje van Judith Beck afraak. Toch helpen de motivatiekaarten me er doorheen, ik hoef ze er niet eens meer bij te pakken.

Gisteren was ik ergens waar taart werd aangeboden, nou word ik daar sowieso niet heel erg warm of koud van, neem het meestal aan uit beleefdheid. Dat schiet niet erg op dan hè!

Hierbij de volgende dag <3 Succes weer allemaal!

_________________

Sixpack staat voor ons gezin van zes personen, niet voor mijn mooie platte (AHUM) buikje helaas....
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Bekijk de homepage BerichtGeplaatst: di 21 jun 2022 9:22    
Vrouw Weeggegevens   Sixpack
Vaste Weegclubfan
Vaste Weegclubfan


Geregistreerd op: 20-6-2010
Berichten: 202
Dieet: Gezond eten
Woonplaats: Anna Paulowna


  Reageer met quote
Dag 12, ervaar dat honger geen noodsituatie is.

Als het goed is heb je het onderscheid ontdekt tussen honger, trek en eetdrang. Vandaag wordt het ietsje moeilijker. Je gaat leren hoe je honger kunt verdragen.

Even een uitstapje naar het oerbrein, je oerbrein wil helemaal niet dat je honger hebt, die zoekt vooral korte termijn geluksmomentjes en vermijd het liefst alle vervelende uitdagingen. Het kan dus heel naar voelen dat je honger moet gaan verdragen. Dat klopt, dat is iets wat je oerbrein je ingeeft.

Als je tegen jezelf zegt wanneer je honger hebt, maar het nog geen tijd is om te eten; ik zou wel willen dat ik nu kon eten maar ja, het geeft niet, ik wacht wel.

Als je je aandacht vervolgens op andere dingen richt, neemt het hongergevoel geleidelijk af.

Door de opdracht van vandaag zul je merken dat je honger echt wel kunt verdragen en dat honger komt en gaat. Vandaag of zeer binnenkort kies je een moment waarbij je de lunch overslaat (behalve als dit vanwege gezondheidsredenen niet verstandig is). Hierdoor kom je erachter dat honger geen noodsituatie is. Het kan zelfs zo zijn dat je zult merken dat het gevoel lang niet zo onprettig is als je nu denkt

(Grap is, dat ik zelf heel makkelijk ontbijt en lunch oversla en om 14.30 of zo pas ga eten)

Als je bang bent voor honger, kan het zo zijn dat je dat gevoel vermijdt door steeds te eten. Dat je wilt eten betekent niet dat je dat ook altijd moet doen. Dit is een van de belangrijkste dingen die je moet leren om de overtollige kilo's voorgoed kwijt te raken.

Je hoeft niet per se te eten als je honger hebt. Dat je wilt eten betekent niet dat je dat ook altijd moet doen.

Wat ga je doen: Kies een dag waarop je deze opdracht uit gaat voeren. Een dag waarbij je ook zeker weet dat het kan. Een tip; pak een werkdag. Doordat je dag dan gestructureerd is, is het makkelijker om niet in een verleiding te komen.

Vul het schema; mijn schema voor onprettige situaties in. 0 staat voor een situatie die helemaal niet onprettig was en 10 voor de meest onprettige situatie die je ooit hebt meegemaakt. Hieronder een voorbeeld uit het boek:

Hoe onprettig Omschrijving situatie
0 Na het avondeten tv kijken
1
2
3 Sollicitatiegesprek
4
5 Wachten voor een medisch onderzoek
6
7
8 Wortelkanaalbehandeling
9
10 De keer dat ik mijn been brak


Ook het onderstaande schema vul je weer op dezelfde manier in;

Tijd Onprettig gevoel nu 0-10 Onprettig gevoel afgelopen uur 0-10
12.00 3 0-3
13.00 2 0-3
14.00 0 0-4
15.00 3 0-3
16.00 4 0-4
17.00 3 0-4
18.00 3 0-4

Het voorbeeld geeft aan dat het gevoel niet boven de 4 uitkwam en dat dit eigenlijk wel te doen was.

Eet op de gekozen dag een normaal ontbijt en daarna bewust niet meer tot aan het avondeten. Ga na hoe onprettig je je voelt (niet hoe hongerig) op het moment dat je normaal gesproken je lunch eet en geef dat gevoel een cijfer.

Het is belangrijk om onderscheid te hebben tussen 'nodig hebben' en 'willen'. Mensen eten wel eens langer dan een week niet, maar gaan daar niet aan dood. We hoeven dus absoluut niet iedere dag te eten, behalve bij bepaalde ziekten.

Ondermijnende gedachte: Ik moet eten wanneer ik honger heb, dat doet toch iedereen?
Steunende gedachte: De meeste mensen eten niet iedere keer dat ze honger hebben. Ze wachten tot de volgende maaltijd. Dat is een vaardigheid die ik ook moet leren.

Ondermijnende gedachte: waarom zou ik mezelf opzettelijk een onprettig gevoel geven door de lunch over te slaan?
Steunende gedachte: Ik moet honger ervaren om mijn angst daarvoor te verminderen. Dit experiment zorgt ervoor dat ik voortaan minder bang ben voor honger. De beste manier om mijn angst te overwinnen is om deze onder ogen te zien. Dit experiment geeft mij kracht voor de volgende keer dat ik honger heb en het nog geen tijd is om te eten.

Afspraken met mezelf;
De dag waarop ik mijn hongerexperiment ga doen is:


Als ik honger leer verdragen, wordt afvallen gemakkelijker.

Extra toevoeging aan actiepunten:
Ik heb een dag uitgekozen waarop ik de lunch over ga slaan om te leren dat ik honger kan verdragen.

Succes weer allemaal!

_________________

Sixpack staat voor ons gezin van zes personen, niet voor mijn mooie platte (AHUM) buikje helaas....
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Bekijk de homepage BerichtGeplaatst: di 21 jun 2022 9:40    
Vrouw Weeggegevens   Lunafloor
Weegclubfan voor het leven
Weegclubfan voor het leven


Geregistreerd op: 31-12-2007
Berichten: 18046
Dieet: 5:2 Vegetarisch


  Reageer met quote
Hoi allemaal,

Ik doe graag mee. Even alles opfrissen. Begin 2008 ben ik met Beck begonnen en dat was eye opener.

Ik heb toen een heel uittreksel in mijn boekje geschreven dus sixpack als het je even niet uitkomt dan kan je dat evt. overnemen.
Geloof begin ergens bij blz. 24.

Inmiddels heb ik ervaren dat honger inderdaad komt en gaat en heb ik 1 x zelfs 5 dagen achter elkaar gevast (wel water) omdat ik een bloedwaarde naar beneden wilde krijgen.
De internist was erg enthousiast.

De eerste keer dat ik oefende met honger vond ik het erg eng.
Maar wat was ik blij dat ik het geprobeerd had.

Ik ben nu weer aangekomen en heb gisteren besloten weer in het gareel te gaan lopen.

Ik weet dat ik met 3 verschillende methodes goed kan afvallen.
Alleen weet ik nog niet precies wat ik ga doen.
De methodes wisselen per dag of wachten tot ik met 1 methode niet meer afval en dan overstappen op methode 2.

Wat ik heb geleerd is dat ik veel meer discipline heb dan dat ik ooit dacht maar doordat ik altijd te streng was voor mijzelf, ik snel opgaf.

Judith Beck heeft mijn ogen doen openen wat dat betreft.
Mijn doel is dus slechts 2 ons per week.

Ik wens iedereen een hele fijne dag!!. En we kunnen het!!.

_________________
JE KRIJGT DE SPIEREN DIE JE NODIG HEBT. (deze zin heb ik elke dag nodig)
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: di 21 jun 2022 12:16    
Vrouw Weeggegevens   Dymphie
Weegclubfan voor het leven
Weegclubfan voor het leven


Geregistreerd op: 29-1-2011
Berichten: 12141
Dieet: Lekker, puur en bewust eten
Woonplaats: de Liemers (Duiven)


  Reageer met quote
Ow, ik mag op de valreep dag 12 nog even meepikken! Fijn.
Ik denk dat ik het werkboek van Judith toch nog maar meeneem. Het kan geen kwaad om het zo nu en dan er even bij te pakken.

Lieve groet allemaal en tot later!!

_________________


Laatst aangepast door Dymphie op di 21 jun 2022 20:03, in totaal 1 keer bewerkt
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: di 21 jun 2022 16:41    
Vrouw Weeggegevens   El-Bee
Vaste Weegclubfan
Vaste Weegclubfan


Geregistreerd op: 19-11-2021
Berichten: 176
Dieet: dieetcyclus van Foodsisters
Woonplaats: Zuid-Holland


  Reageer met quote
Heerlijk leesmateriaal. Druk dagje en dan benen omhoog en jullie verhalen lezen.

Het eten overslaan vond ik niet lastig. Bezig blijven en ‘gewoon’ vergeten. Ik lunch graag en regelmatig, maar dat kost mijn lichaam meer energie.

_________________
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: di 21 jun 2022 16:51    
Vrouw Weeggegevens   El-Bee
Vaste Weegclubfan
Vaste Weegclubfan


Geregistreerd op: 19-11-2021
Berichten: 176
Dieet: dieetcyclus van Foodsisters
Woonplaats: Zuid-Holland


  Reageer met quote
Dymphie schreef:
Ow, ik mag op de valreep dag 12 nog even meepikken! Fijn.
Ik denk dat ik het weekboek van Judith toch nog maar meeneem kan geen kwaad om het zo nu en dan er even bij te pakken.

Lieve groet allemaal en tot later!!


Fijne vakantie

_________________
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: di 21 jun 2022 16:51    
Vrouw Weeggegevens   D01
Weegclubfan voor het leven
Weegclubfan voor het leven


Geregistreerd op: 28-5-2012
Berichten: 5132
Dieet: Atkins


  Reageer met quote
Beste allemaal. Ben een tijd ziek geweest enxirgde voor zieke man en moeder. Doordat ik niet kon lopen veel aangekomen en de stress hielp ook niet. Ik heb gewacht tit wat stressfactoren geminderd waren en nu ben ik terug.
Zie dat jullie goed bezig zijn en ik sluit graag weer aan.

_________________
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: zo 26 jun 2022 11:32    
Berichten van afgelopen:   
Plaats reactie Tijden zijn in GMT + 2 uur
Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10  Volgende
Pagina 8 van 10