Onderwerp menu

Forum: Weegclub
Subforum: Sprintjes (open)
Onderwerp: vorige :: volgende

Filter Onderwerp

Berichten van afgelopen:

Volgorde:

Wat mag ik hier?

Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
Je mag geen reacties plaatsen
Je mag je berichten niet bewerken
Je mag je berichten niet verwijderen
Ja mag niet stemmen in polls

*Als je inlogd mag je meer.

Sprintje Judith Beck

Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10  Volgende
Auteur Bericht
Vrouw Weeggegevens   Elisabeth01
Weegclubfan voor het leven

Dieet: Vegan

Reageer met quote
Thuis heb ik geen vulling, alleen voeding. En echt je helemaal te buiten gaan aan groente en crackertjes ligt niet voor de hand Lachen
Als ik visite krijg dan haal ik vlak van te voren iets en wat overblijft geef ik gelijk mee.
Op het werk krijgen we regelmatig gebak, chocola. Maar doordat ik plantaardig eet, bewuste keuze ivm dierenleed, eet ik dat sws niet.

En over dat je niet hoeft te vertellen dat je op dieet bent? Het kan ook juist in je voordeel werken, dat je gesteund wordt, afhankelijk bij wat voor mensen je bent.

Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: vr 03 jun 2022 7:19    
Vrouw Weeggegevens   Sixpack
Vaste Weegclubfan
Vaste Weegclubfan

Dieet: Gezond eten

Reageer met quote
Dymphie schreef:
O joh, Sixpack, ziek. En zo te zien driedubbel!!! Gemeen Erg blij Erg blij

Beterschap en straks de tijd nemen om bij te komen, want ziek zijn kost ook energie en die heb je nodig om jezelf op D been te houden!
Dikke knuffel uit de verte!!

Haha ik zie nu pas dat hij er drie keer in stond. Het is wat! Lach

Sixpack staat voor ons gezin van zes personen, niet voor mijn mooie platte (AHUM) buikje helaas....
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Bekijk de homepage BerichtGeplaatst: za 04 jun 2022 12:43    
Vaste Weegclubfan
Vaste Weegclubfan

Reageer met quote
Elisabeth01 schreef:
Thuis heb ik geen vulling, alleen voeding. En echt je helemaal te buiten gaan aan groente en crackertjes ligt niet voor de hand Lachen
Als ik visite krijg dan haal ik vlak van te voren iets en wat overblijft geef ik gelijk mee.
Op het werk krijgen we regelmatig gebak, chocola. Maar doordat ik plantaardig eet, bewuste keuze ivm dierenleed, eet ik dat sws niet.

En over dat je niet hoeft te vertellen dat je op dieet bent? Het kan ook juist in je voordeel werken, dat je gesteund wordt, afhankelijk bij wat voor mensen je bent.

Daar heb je zeker een punt. Dit is wat in het boek staat, maar het is wel heel fijn om het niet alleen te hoeven doen. Dat is alleen al te merken aan de weegclub fans denk ik zomaar

Sixpack staat voor ons gezin van zes personen, niet voor mijn mooie platte (AHUM) buikje helaas....
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Bekijk de homepage BerichtGeplaatst: za 04 jun 2022 12:44    
Vaste Weegclubfan
Vaste Weegclubfan

Reageer met quote
Aan het eind van deze week ben je beter voorbereid dan ooit op een dieet. Heb je al in de gaten wat de afgelopen week heeft betekent in jouw voorbereiding op je dieet?

Het is essentieel om alle redenen die je hebt om af te vallen minstens twee keer per dag door te lezen.

Aan het eind van deze week heb je meer tijd en energie over voor je dieet, weet je hoe je jezelf kunt motiveren om aan lichaamsbeweging te doen, begrijp je hoe belangrijk het is korte termijndoelen te stellen, ken je het verschil tussen honger en eetdrang en kun je deze gevoelens verdragen. Het is zo'n fantastisch gevoel wanneer je eenmaal, voor eens en voor altijd, weet dat je je nooit meer zorgen hoeft te maken over een hongerig gevoel of een intens verlangen naar eten.

Maak tijd en energie vrij.

Afvallen is niet slechts een kwestie van anders eten. Om te beginnen moet je tijd vrijmaken om maaltijden te plannen, lijstjes te maken, boodschappen te doen en te koken. Verder is het belangrijk dat je langzaam eet, aan lichaamsbeweging doet en je motivatiekaarten leest. Dat kost allemaal doorzettingsvermogen en mentale energie, vooral wanneer je gehinderd wordt door ondermijnende gedachten.

Pak je agenda erbij en plan tijd in voor je dieet. Hiermee zeg je in feite: ja, ik begrijp het. Dit kost inspanning maar ik wil er alles voor doen om af te vallen. Het is het waard.

- zoek uit hoeveel tijd je nodig hebt voor je dieet en alles wat daarmee samenhangt. Bekijk dit eventueel samen met je dieetcoach en bekijk de maaltijden en recepten van het dieet dat je hebt gekozen.

Bedenk hoeveel tijd het kost om:
- je maaltijden te plannen
- boodschappen te doen
- je maaltijden klaar te maken
- te gaan zitten en je eten langzaam op te eten
- aan lichaamsbeweging te doen
- de dagelijkse actiepunten af te werken en af te vinken.

Tip; sta iets eerder op als je daar de ruimte voor kunt maken. Kijk iets minder tv en probeer op drukke dagen iets fanatieker voor te bereiden. Indien van toepassing, schakel je gezin in om iets meer ruimte voor jezelf te kunnen creëren.

Eigen ervaring: mijn kids vinden het allemaal leuk om te koken, tenminste, de drie die thuiswonen (19, en een tweeling van 13) Die van 19 is zelf bijna kok en maakt soms voor mij de heerlijkste gezonde salades

Op pagina 110 van het boek vind je een invulschema; heb je het boek niet is het evengoed niet al te ingewikkeld.

Begin met het tijdstip waarop je opstaat en eindig bij je bedtijd. Deel je dag per half uur in. Het schema van Aisha wat in het boek als voorbeeld dient:

6.30 Opstaan: ontbijten
6.30 Gymoefeningen doen
7.00 Douchen en aankleden
7.30 Kinderen wakker maken en aankleden
8.00 kinderen ontbijt geven; keuken opruimen
8.30 naar kantoor rijden'
9.00 werken

12.00 lunch
12.30 diverse regeldingen
13.00 werken

17.00 naar huis rijden'
17.30 kinderen helpen met huiswerk
18.00 eten koken
18.30 eten
19.00 afwassen; was in de machine doen
19.30
20.00 kinderen naar bed brengen'
20.30
21.00 eten voor morgen plannen, lunch voor iedereen klaarmaken (wat een werk ;-) )
21.30 administratie doen; opruimen; was ophangen ens
22.00 e-mailen of vrienden bellen (ik doe mijn vrienden dit niet aan hoor, maar het staat in het boek)
22.30 tv-kijken of lezen
23.00 naar bed

Maak een dergelijk schema voor werkdagen en voor vrije dagen zodat je weet waar je aan toe bent. Kijk welke taken je in je gezin kunt delegeren. Maak een prioriteitenschema van dingen die echt nodig zijn om te voorkomen dat andere bezigheden je dieet of nieuwe leefstijl in de weg staan.

Prioriteitenschema

Noodzakelijke bezigheden I Zeer wenselijk I wenselijk

Wordt je bewust van de regels die je jezelf hebt opgelegd zoals; ik mag niets doen wat lastig is voor anderen. Of: ik moet de allerbeste partner/moeder/collega zijn

Vraag je eens af: Wie bepaalt eigenlijk mijn dagindeling? Heb ik te veel verantwoordelijkheden? Is mijn leven echt te ingewikkeld?

Als je meer tijd nodig hebt voor de verschillende stappen kan dat ook. Je zou dit kunnen overleggen met je dieetcoach zodat je samen kunt bekijken of dit ook echt nodig is, of dat je deze afspraak met jezelf aan het ontwijken bent

Ondermijnende gedachte: Ik ben een spontaan mens. Ik wil niet volgens een schema leven
Steunende gedachte: Om af te vallen moet ik iets van mijn spontaniteit inleveren. Ik zou liever willen dat dat niet nodig was, maar het is nu eenmaal zo, tenminste op dit moment. Totdat ik een bepaalde routine heb ontwikkeld, werkt spontaan boodschappen doen en spontaan eten maken niet. Maar dat wil niet zeggen dat ik op andere vlakken niet spontaan kan zijn,.

Afspraken met mezelf:
Om tijd en energie vrij te maken voor mijn dieet ga ik....

Als ik accepteer dat afvallen tijd en energie kost en dat ik mijn dagindeling daarop moet aanpassen, wordt afvallen gemakkelijker.

Actiepunten van vandaag:
- Heb je alle opdrachten van week 1 gedaan?
Heb je al een hoofd- en een reservedieet?
Heb je je omgeving thuis en op het werk goed aangepast?
Heb je al een eerste gesprek met je dieetcoach gehad?
Zo niet, voeg deze opdrachten dan toe aan je actiepunten van vandaag. Zet daarna een vinkje voor de dingen die je hebt gedaan. Noteer bij ieder onderdeel wat je nog niet hebt gedaan wanneer je het gaat doen.

- Ik heb mijn voordelen-motivatiekaart minstens twee keer doorgelezen
- ik heb andere motivatiekaarten gelezen wanneer dat nodig was
- Ik heb langzaam en zittend gegeten en aandacht gegeven aan iedere hap:
iedere keer, meestal, soms
- ik heb mezelf een compliment gegeven voor gedrag dat mijn dieet ondersteunt
- ik heb gekeken naar de week die voor me ligt, dieetactiviteiten ingepland en uitgezocht welke andere bezigheden ik kan opgeven of inperken
- ik heb (zo nodig) een aantal taken gedelegeerd aan mijn gezinsleden of een vriend of vriendin om hulp gevraagd.

Wow wat een verhaal! Maar aan de bak met zijn allen. Ik heb nog wel wat dingen die ik mag bijwerken, doordat ik ziek was en een pittig examen heb gehad vrijdag. Maar.. dat zijn ook handige excuses, dus nu echt aan de slag. Fijn om het samen te doen!

Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Bekijk de homepage BerichtGeplaatst: za 04 jun 2022 14:44    
Vrouw Weeggegevens   El-Bee
Vaste Weegclubfan
Vaste Weegclubfan

Dieet: dieetcyclus van Foodsisters

Reageer met quote
Vanochtend even lekker bijgelezen. Een weekje vakantie achter de rug en daarna druk met de dagelijkse gang van zaken.

Manlief is mijn dieetcoach! Voorafgaand aan de (kampeer)vakantie, waarin ik absoluut niet wilde aankomen, hebben we een plan bedacht. Het was een soort groepsvakantie met wielrenners + ik zei de gek. Manlief zou de ene dag met de groep eten en de andere dag met mij. Dat ging prima, ook als we gezamenlijk aten dan at mijn eigen maaltijd.

Mijn nieuwste motivatiekaart: Op vakantie en afvallen! Niet altijd even sociaal geweest, pech, ik kende de meeste mensen toch niet!

Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: zo 05 jun 2022 10:30    
Vaste Weegclubfan
Vaste Weegclubfan

Reageer met quote
El-Bee schreef:
Vanochtend even lekker bijgelezen. Een weekje vakantie achter de rug en daarna druk met de dagelijkse gang van zaken.

Manlief is mijn dieetcoach! Voorafgaand aan de (kampeer)vakantie, waarin ik absoluut niet wilde aankomen, hebben we een plan bedacht. Het was een soort groepsvakantie met wielrenners + ik zei de gek. Manlief zou de ene dag met de groep eten en de andere dag met mij. Dat ging prima, ook als we gezamenlijk aten dan at mijn eigen maaltijd.

Mijn nieuwste motivatiekaart: Op vakantie en afvallen! Niet altijd even sociaal geweest, pech, ik kende de meeste mensen toch niet!

Wat goed gedaan zeg! En het resultaat mag er zijn ook!

Ik zei de gek, dat zeg ik ook regelmatig haha Lach

Zelf ben ik nog steeds niet helemaal opgeknapt en heb vandaag mezelf de tijd gegund om voor deze week inderdaad een plan te maken. Evengoed nog in het groen, toch leuk om te zien.

Vanochtend heb ik mijn cijfer gekregen voor medische basiskennis, waar ik bij de eerste keer gezakt was met een 5,4 heb ik nu een dikke vette 6,6 gescoord. Sommige dingen zijn wél leuk als ze dik en vet zijn lees ik nu.

De laatste loodjes van mijn opleiding zorgen ervoor dat ik daar bijna mijn totale focus op heb liggen. Dat gaat ten koste van mijn gezondheid waarbij het mij enorm helpt om dit hier bij te houden en op te schrijven.

Nogmaals, fijn om samen te doen! Doen jullie volgende week ook weer mee in het groen? En als het niet lukt, kijk je dan ook waar het in kan zitten, toch misschien andere keuzes gemaakt dan je had willen doen?

Het liefst zou ik mijn slagen vanavond vieren met een groot bord sushi... ik denk dat ik daar een andere invulling aan ga geven. Sushi op zich is wel redelijk gezond dacht ik, maar daar ga je weer naar mijn valkuil, toch teveel ervan willen eten.

Succes weer deze week ook allemaal!

Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Bekijk de homepage BerichtGeplaatst: ma 06 jun 2022 8:41    
Vrouw Weeggegevens   El-Bee
Vaste Weegclubfan
Vaste Weegclubfan

Dieet: dieetcyclus van Foodsisters

Reageer met quote
Sixpack schreef:

Vanochtend heb ik mijn cijfer gekregen voor medische basiskennis, waar ik bij de eerste keer gezakt was met een 5,4 heb ik nu een dikke vette 6,6 gescoord. Sommige dingen zijn wél leuk als ze dik en vet zijn lees ik nu.

Gefeliciteerd en blijf gezond Disco

Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: ma 06 jun 2022 8:51    
Vaste Weegclubfan
Vaste Weegclubfan

Reageer met quote
Lichaamsbeweging is in allerlei opzichten nuttig:
- Lichaamsbeweging helpt je je dieet vol te houden; je zegt hiermee tegen jezelf: ik wil serieus aan mijn gewicht en conditie werken, ik ben bereid me daarvoor in te zetten, ook al begin ik heel klein. Ik ge ervoor zorgen dat het deze keer voor eens en voor altijd lukt. Deze vastberadenheid neem je mee op je hele reis!

- Lichaamsbeweging kan je eetlust remmen
- Lichaamsbeweging verbetert je stemming en verminderd spanningen
- Lichaamsbeweging helpt je calorieën te verbruiken
- Lichaamsbeweging zorgt voor het behoud van spierweefsel
- Lichaamsbeweging versterkt je zelfvertrouwen
- Lichaamsbeweging zorgt ervoor dat je je lichamelijk beter voelt
- Lichaamsbeweging verbetert je gezondheid en voorkomt dat je ziek wordt.

Zo pak je het aan:
- met spontane lichaamsbeweging
- met geplande lichaamsbeweging

Eventueel overleg je even met je huisarts

Uit een groot Amerikaans onderzoek blijkt dat bijna 90% van de deelnemers die aan lichaamsbeweging gecombineerd met meer dan 15 kilo afvielen ook aan lichaamsbeweging deden

Het is al een kleine stap om met je stappenteller te gaan lopen. Die zit op je telefoon of zijn niet heel duur in aanschaf als je alleen een stappenteller koopt ipv een uitgebreide smartwatch

Bedenkt dat vijf minuten lichaamsbeweging al meer is dan nul minuten

Knelpunten zijn er om op te lossen, niet om als excuus te gebruiken. Er is vast wel iemand, zoals wij of je dieetcoach om mee te denken. Je hoeft het niet alleen te doen!

Vind je het moeilijk de motivatie op te brengen om te gaan sporten, spreek dan met iemand af, liefst iemand die ook die motivatie zoekt, dan wordt het lastiger om af te zeggen

*zelf ga ik echt zelf, als je net iemand treft die niet zo standvastig is is het juist weer makkelijker om óók af te zeggen.

Werk je bewegingsplan uit.

Als je op dit moment minder dan drie keer per week aan lichaamsbeweging doet, is je doel voor vandaag meer lichaamsbeweging inplannen. Zorg ervoor dat je zo snel mogelijk met je geplande lichaamsbeweging kunt gaan beginnen. Spreek tot die tijd met jezelf een tijdstip af waarop je iedere dag gaat wandelen - ook al is het maar vijf minuten - en noteer die tijd in je agenda.

Bedenk verder hoe je dagelijks spontane lichaamsbeweging kunt inbouwen. Zet je plan op papier, zodat het niet meer vrijblijvend is.

Ondermijnende gedachte:
Ik heb geen zin om te bewegen

Steunende gedachte:
Het maakt niet uit of ik er zin in heb of niet. Als ik wil afvallen en niet weer wil aankomen, is lichaamsbeweging noodzakelijk. Daarnaast heeft bewegen nog allerlei andere voordelen. Misschien til ik er te zwaar aan, ik kan het heus wel

Ondermijnende gedachte:
Ik heb het te druk om te sporten

Steunende gedachte:
Ik moet voorrang geven aan lichaamsbeweging. Als ik iedere dag moest sporten om in leven te blijven zou ik de tijd wel vinden. Misschien moet ik 's ochtend iets eerder opstaan, maar ik moet mezelf niet wijsmaken dat ik het zonder lichaamsbeweging ook wel red (*mijn grootste valkuil)

Afspraken met mezelf:
Vanaf nu zorg ik iedere dag als volgt voor spontane lichaamsbeweging:

Vanaf nu ga ik een paar keer per week aan de volgende geplande lichaamsbeweging doen:

Als ik accepteer dat lichaamsbeweging noodzakelijk is en er serieus mee aan de slag ga, wordt afvallen gemakkelijker

Actiepunten van vandaag:

- Ik heb mijn voordelen-motivatiekaart minstens twee keer doorgelezen
- ik heb andere motivatiekaarten gelezen wanneer dat nodig was
- Ik heb langzaam en zittend gegeten en aandacht gegeven aan iedere hap:
- ik heb mezelf een compliment gegeven voor gedrag dat mijn dieet ondersteunt
- ik heb gekeken naar de week die voor me ligt, dieetactiviteiten ingepland en uitgezocht welke andere bezigheden ik kan opgeven of inperken
- ik heb (zo nodig) een aantal taken gedelegeerd aan mijn gezinsleden of een vriend of vriendin om hulp gevraagd.
- Ik heb vandaag minstens een keer aan spontane lichaamsbeweging gedaan
- ik heb gekeken naar de mogelijkheden voor geplande lichaamsbeweging
- ik heb tijd in mijn agenda gepland voor lichaamsbeweging
- ik heb aan geplande lichaamsbeweging gedaan.

Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Bekijk de homepage BerichtGeplaatst: ma 06 jun 2022 8:56    
Vrouw Weeggegevens   Elisabeth01

Dieet: Vegan

Reageer met quote
Zo leuk om het allemaal weer uitgebreid te lezen en ook te beseffen dat als je eenmaal een ommezwaai maakt en blijft oefenen met Judith dat het je helemaal geen extra moeite kost omdat het in je systeem is gegroeid.
Toen ik er 5 jaar geleden mee begon kosten het me het nodige denkwerk, kaarten lezen maken, eet en beweegplan maken, enz.
En nu besef ik, ik loop elke dag 10.000 stapjes en ik heb net de boodschapjes gedaan, ja lopend Lachen zodat ik weet wat ik vanavond ga koken.
Oftewel, al lijkt het nu voor jullie heel veel werk, het is echt de investering waard want na verloop van tijd, blijf je op gewicht zonder dat je het idee hebt dat het energie kost.

Kom op allemaal

Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: ma 06 jun 2022 10:33    
Vrouw Weeggegevens   Anneke69

Reageer met quote
Ik zie dat ik nog in de lijst sta.
Zal niet actief hier zijn, maar mee lezen doe ik wel. Als jullie dat niet erg vinden.

Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail BerichtGeplaatst: ma 06 jun 2022 12:36    
Berichten van afgelopen:   
Plaats reactie Tijden zijn in GMT + 2 uur
Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10  Volgende
Pagina 6 van 10