Onderwerp menu

Forum: Weegclub
Subforum: Sprintjes (open)
Onderwerp: vorige :: volgende

Advertentie

Filter Onderwerp

Berichten van afgelopen:

Volgorde:

Advertentie

Get in Shape
Wat mag ik hier?

Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
Je mag geen reacties plaatsen
Je mag je berichten niet bewerken
Je mag je berichten niet verwijderen
Ja mag niet stemmen in polls

*Als je inlogd mag je meer.

Advertentie

Sprint vr mensen die met interm. fasting bezig zijn - maart

Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6  Volgende
Auteur Bericht
Vrouw Weeggegevens   Elhaz
Vaste Weegclubfan
Vaste Weegclubfan

Dieet: Intermittent fasting

Reageer met quote
Bodyunderconstruction schreef:

Eén van mijn doelen om mijn eetstijl aan te passen was om geen issues meer te hebben omtrent eten. Geen gevecht met mijzelf over wat wel en niet mag, maar meer te kunnen kijken naar "wat mag en kan allemaal wél en waar geniet ik nou het meeste van"....

Mooi gezegd! Heb jij een vast eetraam of strategie of wissel je een beetje af? Ik wissel een beetje maar ik heb me voor deze week voorgenomen de hele week vijf uur aan te, na het herlezen van het boek appetite correction. Ik heb vakantie dus kan dat ook makkelijk zo plannen. Eens kijken hoe dat bevalt. Rust in de tent, niet teveel eraan denken en inderdaad op een prettige manier met eten bezig zijn, al moet er bij mij ook echt nog wel wat af natuurlijk.

Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: wo 24 feb 2021 13:27    
Vrouw Weeggegevens   Lizanx
Mega Weegclubfan
Mega Weegclubfan

Dieet: Keto

Reageer met quote
@Bodyunderconstruction, herkenbaar van die patat. Mijn eigen gezonde eten vind ik ook vaak lekkerder. Ik heb nu 3 gerechten van HelloFresh gekocht maar ik vind het niets bijzonders. Na morgen weer gewoon mijn eigen prakkie maken met veel groenten en weinig koolhydraten. Mmmm.
@Elhaz, fijne vakantie!

Wat de vraag ook is ... het antwoord is altijd chocola!
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: wo 24 feb 2021 21:39    
Vrouw Weeggegevens   Sasa
Weegclubfan voor het leven

Dieet: gezond eten

Reageer met quote
Ik sluit me graag bij jullie aan. Ik doe al 1 1/2 jaar aan IF 16/8, mijn eetraam ligt tussen 11 en 19 uur. Ik had twee maanden geleden Corona. Gelukkig ben ik niet heel ziek geweest, maar ik zat drie weken thuis in quarantaine en ben mijn hardloopconditie helemaal kwijtgeraakt. Heb hierdoor niet of minimaal gesport en dat is funest voor mijn eetdiscipline. De laatste weken heb ik me niet goed aan IF gehouden en er flink op los gegeten met als resultaat bijna 4 kg erbij. Gelukkig zit ik sinds een paar dagen weer op het goede spoor. Heb nu ook zaterdag en maandag iets langer hardgelopen, maar vervolgens ben ik twee dagen best moe geweest. 100 % is het dus nog steeds niet. Maar dat hoor ik wel meer van anderen, dat het herstel best grillig kan zijn.

Veel succes hier iedereen. Leuk om ervaringen over IF uit te wisselen!

Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: wo 24 feb 2021 21:51    
Vrouw Weeggegevens   Bodyunderconstruction
Ik blijf hier bij de weegclub

Dieet: Intermittend Fasting / Gezond

Reageer met quote
Elhaz, mijn eetraam is van half 1 tot half 9. De meeste dagen eet ik na het avondeten eigenlijk niets meer omdat de behoefte er niet is, dus heb ook dagen dat ik na half 7 niets meer eet. Mocht ik een keer anders uitkomen door een vroegere lunch o.i.d. dan doe ik daar niet moeilijk over, maar over het algemeen hou ik me goed aan dit eetraam (en zonder moeite). Geniet nog lekker van je vakantie Lach

Lizanx, eigen eten is denk ik toch vaak het lekkerste. Ik neus vaak op internet naar nieuwe gerechten. Hello Fresh heeft me nooit echt aangetrokken om te proberen. Nu zeker niet meer haha.

Sasa, welkom. Ik hoor om mij heen dat corona inderdaad een flinke klap aan je conditie uitdeelt waar je niet zo snel bovenop komt. Neem de tijd en bewegen rustig aan opbouwen denk ik. Goed dat je de draad weer hebt opgepakt Erg blij

Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: do 25 feb 2021 9:11    
Vrouw Weeggegevens   Elhaz
Vaste Weegclubfan
Vaste Weegclubfan

Dieet: Intermittent fasting

Reageer met quote
Hey Sasa, wat leuk je in dit sprintje weer tegen te komen. Blij dat je bent opgeknapt van het virus en super dat je weer bent gaan IF-fen. Wie weet helpt het ook met het opruimen van de naweeen van covid, ik lees zo vaak over autofagie en hoe dat opruimt in je lijf, ik hoop maar steeds dat dat allemaal klopt Erg blij

Bedankt voor de vakantiewensen. Net een picknick gemaakt naar een idee van een kookkshow op netflix voor makkelijke maaltijden. Een ei met wat groenten, een wrap erop gedrukt en dan oprollen. Het ziet er erg picknickerig uit, maar of het smaakt weet ik niet want ik heb niets in mijn mond gestoken en geproefd ervan haha.. nu even naar het strand op een rustig afgelegen plekje. Mijn studerende dochter wilde zowaar naar buiten dus dat gaan we maar even doen.

Update: Was echt superlekker de picknick. Ook een om te onthouden als lekkere lunch. Meer groenten erin lijkt me ook top! Recept is van Nadya’s time to eat, de eerste aflevering. Makkelijk, vegetarisch en lekker Lach

Fijne dag allemaal en succes!

Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: do 25 feb 2021 13:01    
Vrouw Weeggegevens   Cactusmuis

Dieet: Gezond eten

Reageer met quote
Wat fijn deze groep! Ik ben 7 dagen geleden gestart met 16:8 en het bevalt tot nu goed!

Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: vr 26 feb 2021 11:05    
Vrouw Weeggegevens   Sasa

Dieet: gezond eten

Reageer met quote
@Cactusmuis - fijn om te horen dat de eerste 7 dagen goed bevielen! Nu volhouden! Hoe voel je je erbij?

@Elhias - dat klinkt super leuk: picknick op het strand! En het was nog lekker en gezond!

@Bodyunder - knap dat je je eetraam soms nog kunt vervroegen! Bij mij is 16 uur echt de max. Vanaf half 10 begin ik meestal wel aan mijn ontbijt te denken, en soms erna te smachten Verward

Helaas bleek de lichamelijke inspanning van het weekend toch te veel te zijn geweest. Ik heb me de hele week gammel en slap gevoeld. Geen denken aan om nog weer te gaan hardlopen, 10 minuten fietsen was al meer dan genoeg. Dat het herstel zo grillig is heb ik al meer gehoord. Maar nadat het afgelopen weekend aardig ging was ik er al vanuit gegaan dat ik er weer helemaal bovenop was. Nou, er zit niks anders op dan op de volgende goede periode te wachten. Kijken of ik met dit weekend al beter voel.

Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: vr 26 feb 2021 22:41    
Vrouw Weeggegevens   kleinestorm

Dieet: Beck's dieetoplossing

Reageer met quote
Hoi daar ben ik weer, ik deed mee met de vorige versie,
voor wie mij toen niet gelezen heeft:
ik doe sinds begin december aan IF , ben 6 kilo afgevallen. Nu ben ik even aan stabiliseren blijkbaar.
Ik doe 16/8 , dus ik eet tussen 12 uur en 20 uur, dan vast ik tussen 20 uur en 12 uur. bevalt uitstekend. Inmiddels werk ik weer en ook dat gaat goed met IF
groetjes Erg blij

Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Bekijk de homepage BerichtGeplaatst: za 27 feb 2021 8:51    
Vrouw Weeggegevens   Cactusmuis

Dieet: Gezond eten

Reageer met quote
@sasa het gaat verbazingwekkend goed!

Ik heb me afgelopen 2 jaar nogal laten gaan na te zijn gestopt met roken. Ik vond de motivatie, kracht niet om door te pakken qua afvallen maar IF past naadloos: niet constant bezig met eten wat een opluchting! Nog even puzzelen wat het beste werkt in mijn eetraam. Ik denk gewoon "gezond" eten met volkorenbrood, lactovrije zuivel, fruit, veel groenten en warm eten gewoon met gezin mee. Dus ook soms vissticks uit oven en beetje mayo Lach. Weinig behoefte aan snaaien, snoepen. Ik ben hier heel blij mee!

Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: za 27 feb 2021 8:54    
Vrouw Weeggegevens   Bodyunderconstruction

Dieet: Intermittend Fasting / Gezond

Reageer met quote
@ Cactusmuis, ik kan me helemaal vinden in jouw omschrijving. Idd gewoon proberen normaal en gezond te eten in het eetraam, geen grote aanpassingen t.o.v. het eten met gezin en idd geen drang tot snoepen en wel af en toe ruimte voor wat lekkers. Past mij ook naadloos.

@ kleinestorm, welkom. Leuk dat je ook met dit sprintje weer mee doet. Fijn dat je je werk kan combineren met IF Lach

Wij hebben een lekker weekend achter de rug. Afgelopen week ook elke dag mijn stappendoel (7.500 stappen) en beweegdoel via Samsung Health (8 uur actief, 30 minuten beweging en 300 calorieën verbranden door beweging) gehaald.

Gisteren soort van verjaardag gehad. Taart overgeslagen en als avondeten hadden we gegrilde kipstukjes (vleugeltjes, kleine kippenpootjes, kleine kipsatétjes enz...) Had er te kort aan dus thuis nog een kleine portie patat en 2 vietnamese loempia's gegeten. En ook dit keer geen moeite gehad om dit wél te eten ohhh

Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: ma 01 mrt 2021 11:10    
Berichten van afgelopen:   
Plaats reactie Tijden zijn in GMT + 1 uur
Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6  Volgende
Pagina 2 van 6