Onderwerp menu

Forum: Weegclub
Subforum: Sprintjes (gesloten)
Onderwerp: vorige :: volgende

Advertentie

Filter Onderwerp

Berichten van afgelopen:

Volgorde:

Advertentie

Get in Shape
Wat mag ik hier?

Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
Je mag geen reacties plaatsen
Je mag je berichten niet bewerken
Je mag je berichten niet verwijderen
Ja mag niet stemmen in polls

*Als je inlogd mag je meer.

Advertentie

Sprint vr mensen die met I. Fasting bezig zijn: Mei-Juni

Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7  Volgende
Auteur Bericht
Vrouw Weeggegevens   Happy-Nurse
Ik wil blijven afvallen bij de weegclub
Ik wil blijven afvallen bij de weegclub

Dieet: Bewuster eter

Reageer met quote
Goede tip foodlover! Tis alleen wel een dingetje hier om de rest van het gezin daar ook van te overtuigen zeg maar. Rollende ogen

Beetje een moeilijke avond hier. Vind het zo lastig als er eten over is, dan ben ik later op de avond echt geneigd om nog een bord te nemen. Ben hier dus maar afleiding komen zoeken... Lachen

Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: ma 24 mei 2021 21:05    
Vrouw Weeggegevens   Bodyunderconstruction
Vaste Weegclubfan
Vaste Weegclubfan

Dieet: Intermittend Fasting / Gezond

Reageer met quote
Wauw, er is lekker gekletst afgelopen dagen!

Lees veel herkenbare dingen. O.a. vanuit mijn opstart met IF.
Pasta is bij mij ook altijd een ding. En rijst....ik eet de pan leeg als ik niet op let Lachen

Ik doe naast IF ook calorieën tellen. Toen ik startte met IF heb ik heel veel informatie opgedaan over alles wat samenhangt met afvallen. Zo kennen we allemaal het BMI. Maar misschien nog wel belangrijker zijn je BMR en je AMR. Ik ontdekte al snel dat ik vaak te weinig at. Nu weeg ik alles af en dat heeft mij heel veel inzicht gegeven. Er is ruimte voor ongezond als ik lekkere trek heb en dat maakt het ook nog eens goed vol te houden.

Misschien overbodig maar hierbij de uitleg:
BMR is je basale metabolisme. Oftewel de hoeveelheid calorieën die je lichaam dagelijks verbrand zonder dat je ook maar iets doet. Deze calorieën worden door je lichaam gebruikt voor o.a. spijsvertering, aansturen van je organen, op temperatuur houden van je lichaam enz...
AMR is je actieve metabolisme. Oftewel je BMR plus de hoeveelheid calorieën die je verbrand door beweging.

Als je veel sport ligt je AMR uiteraard hoger dan wanneer je weinig sport. Door 500 calorieën onder je AMR te eten, val je ongeveer een halve kilo per week af. Advies is wel om niet minder calorieën te eten dan je BMR. (dit is een keertje niet erg, maar het is niet goed om dit structureel te doen.)
Er wordt ook aangeraden om bij elke 5 kilo lichaamsgewicht of andere veranderingen je BMR en AMR opnieuw te berekenen zodat je altijd goed zit met je inname. Er zijn op internet een aantal sites te vinden waar je dit kan berekenen.

Ikzelf heb op dit moment een BMR van 1.337 calorieën en mijn AMR ligt op 2.072 calorieën.
Ik hou per dag tussen de 1.350 en 1.500 calorieën aan. Daarbij heb ik geen honger en geen dips. IF helpt mij daarnaast om 's avonds niet alsnog te zwichten voor iets lekkers na half 9, ook al past het nog in mijn calorie inname.

Afvallen blijft in principe een sommetje:
- Eet je meer dan je verbruikt, dan kom je aan
- Eet je evenveel als je verbruikt, dan blijf je gelijk
- Eet je minder dan je verbruikt, dan val je af
Uiteraard eet je zo gezond mogelijk maar in deze calorieën maakt het voor afvallen niet uit waar ze vandaan komen. Van alleen MacDonalds kun je uiteindelijk afvallen zolang je niet te veel calorieën binnen krijgt, alleen kom je dan niet aan je aanbevolen vitamines en mineralen Lachen Lachen

(sorry voor het lange verhaal!! ohhh )

Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: di 25 mei 2021 11:00    
Vrouw Weeggegevens   bloempje666
Super Weegclubfan
Super Weegclubfan

Dieet: Gezond eten

Reageer met quote
oh ik heb gewoon 19 uur gevast!!!Applaus
En daarna mijn vasten heel acociaal gebroken met fastfood mmmmmmm Lachen Cool Lachen Cool Lachen Cool
Heerlijk, maar goed, ik moet nu nog wel even mijn best doen voor alle voedingsstoffen voor vandaag Uitlachen
Gelukkig stond er al erwtensoep met kipfilet op het menu en had ik ook al een chia puddinkje klaar staan, dus dat aangevuld met een springroll ofzo (gevuld met rauwkost en wat munt/koriander etc) komt dat vast goed hihihi Eten

challange: Niet meer volproppen / niet meer na 19.00u eten / gezonde keuzes bij me-time
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Bekijk de homepage BerichtGeplaatst: di 25 mei 2021 14:23    
Vrouw Weeggegevens   foodlover
Super Weegclubfan
Super Weegclubfan

Dieet: Gezond eten met minder KH

Reageer met quote
Happy-Nurse schreef:
Goede tip foodlover! Tis alleen wel een dingetje hier om de rest van het gezin daar ook van te overtuigen zeg maar. Rollende ogen

Beetje een moeilijke avond hier. Vind het zo lastig als er eten over is, dan ben ik later op de avond echt geneigd om nog een bord te nemen. Ben hier dus maar afleiding komen zoeken... Lachen

Ik vind het reuze meevallen en maak alleen voor mijzelf de koolhydraat beperkte variant, de rest eet gewone rijst of pasta etc.
Ik schep een deel van de vulling van groente en vlees in een schaal en maak er dan 'mijn' variant van in de vorm van slimpasta, extra sla, courgetti, champignons of andere groenten en wat olijfolie erover. Pasta van Atkins heb ik ook weleens gebruikt maar is erg duur.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: di 25 mei 2021 20:44    
Super Weegclubfan
Super Weegclubfan

Reageer met quote
bloempje666 schreef:

Supergoed van je! En vandaag geen last van het fastfood menu ? Lachen

Ik hen gevast van gisteren 18.00 tot vandaag 14.00. Voelt erg goed op deze manier. Al een paar dagen 20/4 gedaan, nooit gedacht dat dit zou lukken Lach
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: wo 26 mei 2021 14:44    
Super Weegclubfan
Super Weegclubfan

Reageer met quote
foodlover schreef:
bloempje666 schreef:

Supergoed van je! En vandaag geen last van het fastfood menu ? Lachen

Ik hen gevast van gisteren 18.00 tot vandaag 14.00. Voelt erg goed op deze manier. Al een paar dagen 20/4 gedaan, nooit gedacht dat dit zou lukken Lach

Helaas wel last van t fastfood menu gehad Verward
Man wat voelde ik me later opgeblazen zeg Geschokt
Dat hoeft dus ook weer even niet meer voor mij.
Man man man... Rollende ogen

Wat goed zeg dat je de 20 uren haalt! Ik wordt tussen nu en morgen ongesteld, dus dan merk je toch wat meer de behoefte aan eten...
Maar, net had ik wel de gedachte; maak t uit, ik ga me heerlijk vol vreten!! (Ben net om 19.00 uur gestart met vasten)
Ben opgestaan, heb mijn beker met water gevuld en ben weer gaan zitten.
Ik kan dit!!!

challange: Niet meer volproppen / niet meer na 19.00u eten / gezonde keuzes bij me-time
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Bekijk de homepage BerichtGeplaatst: wo 26 mei 2021 21:05    
Super Weegclubfan
Super Weegclubfan

Reageer met quote
gelukkig ging het goed gisteren, en vandaag zelfs een geheel goede dag gehad zonder te snoepen!

fijne nacht allemaal!

Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Bekijk de homepage BerichtGeplaatst: do 27 mei 2021 21:46    
Super Weegclubfan
Super Weegclubfan

Reageer met quote
Vandaag een donkergroen vakje , heel blij mee Applaus . De kop is er af en nu volhouden en doorpakken met die kilo's Rollende ogen
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: vr 28 mei 2021 7:40    
Super Weegclubfan
Super Weegclubfan

Reageer met quote
foodlover schreef:
Vandaag een donkergroen vakje , heel blij mee Applaus . De kop is er af en nu volhouden en doorpakken met die kilo's Rollende ogen

Dat is zeker een heel mooi donkergroen vakje!!! Erg blij

ik ben ook niet ontevreden. Groen=groen Cool

Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Bekijk de homepage BerichtGeplaatst: vr 28 mei 2021 7:53    
Super Weegclubfan
Super Weegclubfan

Reageer met quote
bloempje666 schreef:
foodlover schreef:

Dat is zeker een heel mooi donkergroen vakje!!! Erg blij

ik ben ook niet ontevreden. Groen=groen Cool

Jij ook gefeliciteerd met je mooie resultaat!

Bij mij is het vermoedelijk vooral nog watergewicht hè, vanaf nu het serieuze werk ; de vetverbranding.
Elke week een paar ons er af is op lange termijn realistischer dan het resultaat van deze week Lachen
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: vr 28 mei 2021 8:43    
Berichten van afgelopen:   
Plaats reactie Tijden zijn in GMT + 1 uur
Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7  Volgende
Pagina 5 van 7