Onderwerp menu

Forum: Weegclub
Subforum: Sprintjes (gesloten)
Onderwerp: vorige :: volgende

Advertentie

Filter Onderwerp

Berichten van afgelopen:

Volgorde:

Advertentie

Get in Shape
Wat mag ik hier?

Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
Je mag geen reacties plaatsen
Je mag je berichten niet bewerken
Je mag je berichten niet verwijderen
Ja mag niet stemmen in polls

*Als je inlogd mag je meer.

Advertentie

Sprinje voor dames en heren boven de 50 jaar wie doet mee???

Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3 ... 52, 53, 54, 55  Volgende
Auteur Bericht
Vrouw Weeggegevens   mabcdef
Weegclubfan voor het leven

Dieet: gezonde voeding

Reageer met quote
Morgan le Fay schreef:
Quote:
Maaike, hoe zit het dan met producten die van melk gemaakt zijn zoals kaas?
Ze zijn bewerkt dus zolang je het met mate gebruikt minder slecht om te gebruiken. Maar het blijft een product van koemelk. In aziatische landen wordt nooit melk gedronken. Steeds meer babys hebben ook allergische reacties op melk zelfs bij borstvoeding als de moeders het drinken.

Quote:
En er zit ook calcium in voor je botten, daarbij wordt het nog steeds geadviseerd door het voedingscentrum, en ook door artsen en diëtisten.

Zoals ik al aangaf kost het je lichaam heel veel energie om slechts een heel klein beetje calcium op te nemen uit de melk. Als je enkele amandelen of walnoten gebruikt dan heb je tegen minder energie meer calcium en kan je lichaam er beter weg mee.

De aanbevolen/geadviseerde producten die je noemt zijn aan voortdurende verandering onderhevig omdat er nog steeds te weinig bekend is en nieuwe dingen worden ontdekt naar aanleiding van nieuw onderzoek. Er zijn heel veel artsen/dietisten/onderzoekers in de wereld die aangeven dat melk ongezond voor ons is en de logica vertelt het ons ook gezien de hoeveelheid groeihormoon die je binnenkrijgt en waar je lijf niets mee kan en dus verkeerd op reageert.

Ik ben overigens helemaal met je eens Maribel dat in een wereld waarin zoveel ongezonde producten en verleidingen aanwezig zijn iedereen zijn/haar eigen keuzes moet maken. Ik gebruik kaas en room en ik hou van yogurt maar maak daarin wel bewuste keuzes qua hoe vaak en hoeveel. We kunnen niet goed voorkomen dat we op zijn tijd ook iets ongezonds eten. Groenten en fruit zijn bespoten, van koeien kunnen we gek/dement worden, kip/ei heeft salmonella en ga zo maar door. We moeten ons dit bewust zijn en steeds weer kiezen wat we wel en niet hiervan eten. Ook ik doe
dat.

Maaike, als je het laatste stukje leest van jezelf heb je de antwoorden.
Wat wil je bereiken met je betogen??
fijne dag verder, Maribel

http://www.weegclub.nl/forum/foto-voor-en-na-tot-nu-toe-t45053.html

http://www.weegclub.nl/forum/viewtopic.php?p=1971923¬ToPost=true
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail Bekijk de homepage MSN messenger BerichtGeplaatst: di 17 apr 2012 8:58    
Vrouw Weeggegevens   JPee
Super Weegclubfan
Super Weegclubfan

Dieet: Gezond eten

Reageer met quote
Mijn laatste groene blokje ingevuld van dit sprintje.
Mijn doel niet berijkt maar er gaat nog steeds iets af dus..................We gaan gewoon door Lachen

Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: di 17 apr 2012 10:17    
Vrouw Weeggegevens   Kiki1957
Super Weegclubfan
Super Weegclubfan

Reageer met quote
Hoi Jpee, ik zag dat jij je ook had aangemeld voor het volgende sprintje! Erg blij Super.
Inderdaad we gaan gewoon door!

Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: di 17 apr 2012 12:04    
Vrouw Weeggegevens   Morgan le Fay
Super Weegclubfan
Super Weegclubfan

Dieet: Atkins

Reageer met quote
Quote:
maar jullie kennen mijn leefregel: het moet leuk blijven.

Ik ben het zo met je leefregel eens, geldt voor mij ook helemaal en ik weet zeker dat Maribel er net zo over denkt.
Anders is het ook niet vol te houden.
Zelf gebruik ik weinig of geen boter maar als ik het gebruik geniet ik erg van roomboter. Idd is 2 tot 6 % van de babys allergisch voor koemelk, de laatste jaren lijkt het te stijgen. Bij ons in de familie is het een ramp met de koemelkallergie, ik ga er dan ook heel bewust mee om.

Het ziet er naar uit dat mijn rigoureuze actie van gisteren heeft geholpen en dat ik van mijn plateau ga schieten. Vanochtend eindelijk in de achten, 78,7 kg schoon aan de haak. Vandaag nog even doorzetten zodat dit weer kan beklijven en dan op de oude voet door.

Fijne dag allemaal en succes.
Warme groetjes Maaike

De Sleutel tot Inzicht bevindt zich in Onszelf! Namasté
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: di 17 apr 2012 12:27    
Vrouw Weeggegevens   Morgan le Fay
Super Weegclubfan
Super Weegclubfan

Dieet: Atkins

Reageer met quote
Quote:
Maaike, als je het laatste stukje leest van jezelf heb je de antwoorden.
Wat wil je bereiken met je betogen??

Maribel, ik dacht dat we hier waren om elkaar op de hoogte te houden, te stimuleren en te motiveren. Ik geef net als jij mijn mening en de info waarover ik beschik en waarvan ik weet dat die klopt.
Mijn vraag aan jou is niet beantwoord, ik heb het gevoel dat ik jou niet helemaal begrijp en probeerde erachter te komen hoe jij deze zaken ervaart en erover denkt en gaf gelijk aan hoe dat voor mij is. Delen dus, ik vind andermans gedachtegoed en ervaringen mbt zaken die in mij ook leven altijd erg interessant. Zo doende. Het is me duidelijk dat jij dit negatief ervaart.

Ik heb daarom ook nog even nagedacht over het vervolg sprintje van jouw groep. Zoals ik al had aangegeven heb ik de komende periode iets minder tijd en er eindigen 2 of 3 sprintjes waarin ik zat. Ik vond het moeilijk kiezen omdat ik alle groepen waarin ik deelneem leuk en stimulerend vind.
Daar ik merk dat jij je aan mij irriteert en ik moeilijk kan kiezen maar slechts in 1 nieuw sprintje wil deelnemen heb ik besloten dat het voor mij tijd is om zelf een sprintje te openen.
Het is niet voor een bepaalde leeftijdsgroep of dieet. Iedereen is welkom. Wat ik hoop is dat een aantal van de mensen uit deze groep naast het nieuwe sprintje van jou ook met het mijne willen meedoen zodat we elkaar kunnen blijven volgen en helpen.
Mijn sprintje heet "Samen naar een Zonniger gewicht" en start volgende week, sluit mooi aan op deze dus.

Dat betekent voor mij dat ik in elk geval niet ga meedoen aan het nieuwe sprintje van jou Maribel maar ik wens jou en iedereen hier uiteraard heel veel succes. Sommigen van jullie zal ik proberen via de dagboekjes te volgen zover ik tijd heb en ik hoop van harte dat ik veel van jullie ook in het door mij geopende sprintje mag tegenkomen.

Ik maak deze sprint uiteraard gewoon gezellig met jullie af, dat begrijp je.

Fijne dag en een warme groet Maaike. Smile

De Sleutel tot Inzicht bevindt zich in Onszelf! Namasté
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: di 17 apr 2012 12:46    

Reageer met quote
Joepie, bij mij begint de weegschaal te bewegen vanmorgen was k 76.2 kg ik verheug me zo op de 75 als die zichtbaar gaat worden op de weegschaal.
Mijn dag kan niet meer stuk.
En dan met heerlijk eten waar ik 100% achter sta en er niet moe van wordt.
Ik heb niet het gevoel van wanneer kan ik weer gewoon eten dat doe ik toch al?
Gr, Maribel

Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail Bekijk de homepage MSN messenger BerichtGeplaatst: wo 18 apr 2012 8:37    
Vrouw Weeggegevens   Josephine

Dieet: Gezonder leven vegetarisch

Reageer met quote
Goed van je, Maribel. Ik hoop, dat het doorzet.

Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: wo 18 apr 2012 9:50    
Vrouw Weeggegevens   Kiki1957
Super Weegclubfan
Super Weegclubfan

Reageer met quote
Fijn voor je Maribel, hoop dat je snel onder die 75,kg zakt! Applaus

Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: wo 18 apr 2012 12:44    

Reageer met quote
Kiki1957 schreef:
Fijn voor je Maribel, hoop dat je snel onder die 75,kg zakt! Applaus

Dank je Kiki en Josephine.
gr, Maribel

Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail Bekijk de homepage MSN messenger BerichtGeplaatst: wo 18 apr 2012 13:44    

Reageer met quote
Wat schaft de pot vandaag?

Na sporten op mijn vrije dag heerlijk tosti, wortel, latte-machiatto.

Komkommer salade, aard in oven met schil 2 stuks, een stukje verse vis kabeljouw gebakken in een klein beetje olijfolie voor 2 personen kleine eetlepel.
gr, Maribel

Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail Bekijk de homepage MSN messenger BerichtGeplaatst: wo 18 apr 2012 13:49    
Berichten van afgelopen:   
Plaats reactie Tijden zijn in GMT + 2 uur
Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3 ... 52, 53, 54, 55  Volgende
Pagina 53 van 55