Onderwerp menu

Forum: Weegclub
Subforum: Vragen, tips, en opmerkingen
Onderwerp: vorige :: volgende

Advertentie

Filter Onderwerp

Berichten van afgelopen:

Volgorde:

Advertentie

Get in Shape
Wat mag ik hier?

Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
Je mag geen reacties plaatsen
Je mag je berichten niet bewerken
Je mag je berichten niet verwijderen
Ja mag niet stemmen in polls

*Als je inlogd mag je meer.

Advertentie

Spataderen erg zichtbaar na afvallen

Auteur Bericht
Vrouw Weeggegevens   Anita73
Mega Weegclubfan
Mega Weegclubfan

Dieet: Gezond eten

Reageer met quote
Nu ik ca 25 kg ben afgevallen, zijn mijn spataderen wel erg goed zichtbaar. Ik heb er geen last van, dus een ingreep lijkt niet nodig. Heeft iemand de ervaring dat ze minder zichtbaar worden?

Het afvallen is langzaam gegaan, dus mijn huid kon het prima bijhouden. Door het afvallen en sporten zijn mijn benen veel strakker geworden, waardoor de aders nu echt uitsteken. Fysiek heb ik er geen last van en alles wat genoemd wordt om de aders te verminderen doe ik uit mezelf al (niet roken, geen alcohol, sinds kort Lachen gezond eten, veel wandelen/fietsen).
In mijn familie komen spataderen regelmatig voor, maar ik had geen idee dat het bij mij al zo erg was Rollende ogen .

Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: za 25 mei 2013 12:03    
Man Weeggegevens   Ron15tn
Ervaringsdeskundige

Dieet: Gastric Bypass - gezond eten

Reageer met quote
Hoi,
Spataderen worden inderdaad veel eerder zichtbaar.
Eigenlijk ook logisch want in het verleden werden ze verborgen onder een laag(je) vet.

Groetjes,
Ron

Weegclub huisregels
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: za 25 mei 2013 13:00    
Vrouw Weeggegevens   Pangea
Vaste Weegclubfan
Vaste Weegclubfan

Dieet: Gezond eten, Kcal tellen

Reageer met quote
Ik heb er ook al een aantal, en ik ben pas 22 Sip Na het afvallen inderdaad veel beter zichtbaar geworden. Heb nog niks uitgevonden waarmee ze minder worden helaas Sip
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: za 25 mei 2013 14:58    
Ervaringsdeskundige

Reageer met quote
Pangea schreef:
Ik heb er ook al een aantal, en ik ben pas 22 Sip Na het afvallen inderdaad veel beter zichtbaar geworden. Heb nog niks uitgevonden waarmee ze minder worden helaas Sip

Hoi,
Als je echt flink afgevallen bent ga je ze duidelijk zien en kun je ze ook niet "weg smeren". Zonde van de centen voor crèmes die je daarvoor zou willen kopen.
Het enige wat dan zou helpen is laten verwijderen als je er echt last van hebt.

Groetjes,
Ron

Weegclub huisregels
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: za 25 mei 2013 16:30    
Mega Weegclubfan
Mega Weegclubfan

Reageer met quote
Het is inderdaad logisch dat ze na het afvallen meer opvallen, maar ik had gehoopt dat ze 'wegzakken'. Maar als ik Pangea zo hoor gaat dat niet werken...

Ik weet dat er intussen minder ingrijpende methodes zijn om spataderen te verhelpen, maar er is ook geen garantie dat ze niet terugkomen. Dus zolang ik er geen last van heb, is het een kwestie van jammer dan.

Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: za 25 mei 2013 19:04    
Ervaringsdeskundige

Reageer met quote
Anita73 schreef:
. Dus zolang ik er geen last van heb, is het een kwestie van jammer dan.

Lachen Klopt.
Met laser kunnen ze volgens mij ook al aardig wat en schijnt zo goed als pijnloos te zijn.

Bij mij zie ik er ook wel een paar (kleine) zitten maar last heb ik er gelukkig niet van.

Weegclub huisregels
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: za 25 mei 2013 21:48    
Vrouw Weeggegevens   Lissabon
Weegclubfan voor het leven
Weegclubfan voor het leven

Dieet: Cohen

Reageer met quote
je hebt tegenwoordig verschillende technieken

voor kleine en kronkelige spataderen gebruiken ze vaak plakken of foam techniek krijg je kleine prikjes met een soort plaksel dr in je moet dan nog wel een week 2 kousen overelkaar dragen s nachts 1 en dan nog een tijdje 1 kous overdag en snachst niks

voor de wat rechtere aders gebruiken ze t laseren en das echt niet pijnloos
per keer laseren gebruikte mijn arts een verdoving heb je dus een langere ader die dicht ge lasert moet worden dan kan t zo maar zijn dat je een keer of 10 een prikje krijgt zit verdoving en een soort koelwater in omdat laseren toch een soort verbranding is
en bij mij is of met t prikken of met t laseren een zenuwtakje geraakt met toch wel al een mooi tijdje pijn als gevolg.
dikke teleurstelling ik dacht dat ik door t verwijderen van mijn spataderen niet zulke vermoeide benen had en dus sneller kon hardlopen tsja werd dus helemaal geen
hardlopen meer.
en spataderen kwamen binnen een maand terug in andere aderen
heeft me dus wel t hardlopen gekost

ook na t laseren steun kousen dragen
spataderen verwijderen doen ze niet in de zomermaanden

Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: vr 31 mei 2013 5:35    
Mega Weegclubfan
Mega Weegclubfan

Reageer met quote
Oei, dat is wel heel vervelend, dat je niet meer kunt hardlopen.

De pijn zal per persoon verschillen. Maar zoals jij ook aangeeft, is er geen garantie dat ze wegblijven.

Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: vr 31 mei 2013 6:42    
Berichten van afgelopen:   
Plaats reactie Tijden zijn in GMT + 1 uur
Pagina 1 van 1