Onderwerp menu

Forum: Weegclub
Subforum: Vragen, tips, en opmerkingen
Onderwerp: vorige :: volgende

Advertentie

Filter Onderwerp

Berichten van afgelopen:

Volgorde:

Advertentie

Get in Shape
Wat mag ik hier?

Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
Je mag geen reacties plaatsen
Je mag je berichten niet bewerken
Je mag je berichten niet verwijderen
Ja mag niet stemmen in polls

*Als je inlogd mag je meer.

Advertentie

Soms last van een laag bloedsuiker gehalte

Auteur Bericht
Onbekend Weeggegevens   Evelien88
Vaste Weegclubfan
Vaste Weegclubfan

Dieet: gezond eten

Reageer met quote
Hallo allemaal,

Ik heb altijd al zo nu en dan last van een te laag bloedsuiker gehalte. Vroeger keek ik er niet echt naar om, omdat ik dan gewoon een dikke koek, extra botherham, of iets dergelijks nam.

Maar nu tijdens het afvallen, wil ik eigenlijk gewoon niet meer eten dan 1400 kalorien per dag en komen die 'lage bloeksuiker' aanvallen niet altijd goed uit.

Ik eet netjes ontbijt, middag, avond en 3 tussendoortjes verdeeld over de dag. Ik eet sochtends musli + fruit + magere yoghurt, smiddags brood met boter en vaak vlees of ander mager beleg. Savonds gewoon wat de pot schaft en als tussendoortjes vaak wat yoghurt met fruit, of met wat musli, of met wat walnoten, en heel soms een liga koek als ik op het werk ben omdat ik het anders niet haal tot het avond eten.

Heeft iemand tips? Bekijk gerust mijn eetdagboek!
Het rare is dat ik er dus soms wel en soms geen last van heb, ook als ik hetzelfde eet als de dag ervoor en hetzelfde doe krijg ik het soms wel en de dag daarvoor niet.

En heeft ook iemand tips wat ik altijd bij me kan hebben, voor als ik zo'n lage bloedsuiker aanval krijg waar weinig kalorien in zitten?

Alvast bedankt!
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: di 10 aug 2010 16:17    
Vrouw Weeggegevens   Dipinipi
Moderator

Dieet: Lowcarb/Cohen met een snufje WW

Reageer met quote
je lichaam werkt nou eenmaal niet elke dag hetzelfde

eet geen witte zetmeelhoudende produkten en absoluut geen suikers

neem als tussendoortje een banaan of een gekookt eitje met een paar volkorencrackers of een volkorenboterham,dat heeft wat langer nodig in je systeem

als je echt een suikerdip hebt kan je je beter voelen door een blokje druivensuiker met een glas water maar dat is echt als noodoplossing want het is zo foetsie en dan krijg je weer een dip

veel vezels,niet te weinig vet,wat minder koolhydraten en meer eiwitten

De Weegclub biedt geen medische begeleiding! Deelnemers met een medische aandoening dienen eerst hun arts te raadplegen voor medisch advies

*Herinner je gister,droom over morgen maar leef vandaag*
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail BerichtGeplaatst: do 12 aug 2010 12:36    
Onbekend Weeggegevens   Evelien88
Vaste Weegclubfan
Vaste Weegclubfan

Dieet: gezond eten

Reageer met quote
Hardstikke bedankt voor je super antwoord!
Hier kan ik echt wat mee Erg blij

Ik heb toevallig de afgelopen 2 dagen beiden keren een gekookt eitje tussendoor gepakt in de middag op mijn werk en ik heb nergens last van gehad en prima kunnen werken.

Verder zal ik de komende maand meer vet eten, liga koeken afschaffen (suikers etc) en inderdaad meer eiwitten.
En dan eens kijken wat voor verschil het is met hoe ik eerst met mijn eetgewoontes omging!
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: do 12 aug 2010 16:27    
Vrouw Weeggegevens   Dipinipi
Moderator

Dieet: Lowcarb/Cohen met een snufje WW

Reageer met quote
goed zo!

*Herinner je gister,droom over morgen maar leef vandaag*
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail BerichtGeplaatst: do 12 aug 2010 16:56    
Berichten van afgelopen:   
Plaats reactie Tijden zijn in GMT + 2 uur
Pagina 1 van 1