Onderwerp menu

Forum: Weegclub
Subforum: Sprintjes (gesloten)
Onderwerp: vorige :: volgende

Advertentie

Filter Onderwerp

Berichten van afgelopen:

Volgorde:

Advertentie

Get in Shape
Wat mag ik hier?

Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
Je mag geen reacties plaatsen
Je mag je berichten niet bewerken
Je mag je berichten niet verwijderen
Ja mag niet stemmen in polls

*Als je inlogd mag je meer.

Advertentie

Snel? Of Traag en Gestaag?

Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3 ... 5, 6, 7 ... 11, 12, 13  Volgende
Auteur Bericht
Vrouw Weeggegevens   Kathinka
Weegclubfan voor het leven

Dieet: Gezond eten

Reageer met quote
Quote:
Kathinka wat heb jij een gaaf motto onder je tikker staan, geweldig!!

Dankjewel voor het complimentje. Dat motto is een paar jaar geleden op deze site geboren, in een sprintje zaten we te geiten over kilo's die maar bij je blijven hangen, verlatingsangst was de conclusie. Daarna kwam ik tot deze uitspraak Erg blij

Nog even over de bloemkoolpizza, ik kan het recept voor je ophalen hoor, maar helaas is daar echt een oven voor nodig, je bakt de bloemkool twee maal (eenmaal om goed te drogen en eenmaal om de bodem knapperig te krijgen voorbakken) voor je de pizza maakt, dus voorlopig niets voor jou, Lightfeather. Mocht je weer een oven hebben én zin hebben... roep maar of als je haast hebt:op bladzijde 8 van mijn eetdagboek staat een link, ik hoor het graag als je het gemaakt hebt, ben wel benieuwd of het jou wel bevalt als pizza. Die portobello ga ik zeker een keer proberen, ik houd van paddenstoelen, dus dit zal ook wel bevallen

Ik heb zo'n hekel aan kilo's met verlatingsangst!!
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail BerichtGeplaatst: do 30 aug 2018 12:15    
Vrouw Weeggegevens   Lightfeather
Vaste Weegclubfan
Vaste Weegclubfan

Dieet: Atkins

Reageer met quote
Afgelopen dagen wel even kort vanaf de mobiel gelezen maar het zitten is nu een beetje een dingetje dus een paar daagjes niet kunnen reageren. Eens kijken hoever ik nu kom, haha, er is flink wat afgeschreven tot mijn vreugde. Ik hou wel van een actief sprintje. Cool

Quote:
moet vanmiddag werken (eerste keer na de vakantie)

Wat doe je voor werk Kathinka?

Quote:
Zóó herkenbaar,
Ik vermoed dat het vooral ook veel met de leeftijd te maken heeft Kathinka, bij mij in elk geval wel.
Ik ga binnenkort op in jouw dagboekje neuzen Kathinka anders gaat het weer in het vergeetboek. Ik kan het dan in elk geval alvast opslaan voor de toekomst.

Quote:
Naast dat ik vakantie heb, heb ik laatste dagen meer hoofdpijn,

Vlinderrr dat is een zeer onaangenaam iets. Ik heb er zelf nu ik mijn nek nogal forceerde ook last van, bah. Het kan met gewone hoofdpijn natuurlijk makkelijk dat je lichaam nu je vakantie hebt spanning loslaat, het kan daarnaast ook zo zijn dat je bent aan het afvallen. Dat leidt tot ontgiften en kan tijdelijk hoofdpijn veroorzaken.

Quote:
Lightfeather, ik heb geen probleem om meer kcal binnen te krijgen hahaha.

Ik heb dat heel sterk als ik bij 2 van de 3 maaltijden veel groenten eet. Vooral als ik te weinig aan mijn proteïnen toe kom. Dat moet ik dan compenseren door ei met spek te bakken of een roomtoetje te maken en meer kaas te eten tussendoor. Lachen
Ik sta er niet altijd bij stil, maar nu ik weer alles weeg en noteer is het heel duidelijk zichtbaar. En het kan zomaar zijn dat daar voor een deel mijn langdurige drempel aan te wijten was. Daarnaast natuurlijk aan mijn gebrek aan beweging met dat krakkemikkige lijf van mij. Heel heel boos Heel heel boos

Quote:
Poeh wat naar voor je Lightfeather dat je met die klachten zit. En al zo lang (al weet ik niet hoe oud je bent). Lijkt me lastig om te hanteren.

Ik weet niet hoe ik het sprintje zo moet wijzigen dat het een week later begint. Weet jij dat?

Nicky het is behoorlijk hinderlijk en slurpt energie. Maar helaas het is zoals het is, ik heb het al 25 jaar en er redelijk mee leren leven maar het blijft goochelen als je eens iets wil doen ipv achter de geraniums te zitten. Nu mijn knie er ook zo slecht aan toe is, is het niet makkelijker geworden. Ik neem aan dat die te zijner tijd vervangen zal moeten worden maar dit is voor mij niet het juiste moment om dat op te pakken. Ik wil echt eerst wat gewicht kwijt, want na zo'n operatie kan het wel 9 maanden duren voor je weer redelijk mobiel wordt + ik wil de rest van mijn leven nog wat verder opkrikken. Dat lukt anders ook niet. Prioriteiten, prioriteiten...

Ik weet ook niet hoe je het sprintje zo zou kunnen wijzigen Nicky laat het maar zoals het is. We zijn nu toch al min of meer begonnen, in elk geval met de babbelbox. Gemeen

Quote:
Jippie, 3 onsjes eraf. Ik heb een flexibele weegdag en dat bevalt prima
Ohhh te gek Vlinderrr, ik dacht het al toen je het over je hoofdpijn had. Gefeliciteerd, dat is een prachtstart. Kampioen cheerleader

Quote:
Helaas hoort hoofdpijn/migraine een beetje bij mij, heb het al vanaf mijn elfde, het is hormoongerelateerd.

Migraine heeft te maken met de leverenergie Vlinderrr Je kunt die meridiaan heel makkelijk wat stimuleren want daar zit waarschijnlijk een verstopping. Je zult vermoed ik ook veel menstruatieklachten hebben (gehad) en misschien zelfs scheurende nagels en brekend haar.

Je kunt het vlies tussen je grote teen en de teen ernaast bij beide voeten masseren of laten masseren als je er zelf niet bij kunt. Begin zachtjes want als je migraineklachten hebt kan het soms ietsje pijnlijk zijn. Als je voelt dat het gaat, dan doe je het wat steviger. Verder is er een punt wat hoger tussen de schouders. Sommigen hebben daar zelfs een knobbel zitten, ook wel de zorgenknobbel genoemd. Daar masseren/laten masseren helpt om het "rugzakje" te verwijderen. Beide punten, voeten en rug zijn levermeridiaanpunten.
Het zal als je dit een poosje dagelijks doet, vooral bij de voeten, echt helpen! Yes! (nederlands=

Ik heb gisteren een kleine kilo bramen geplukt in het duin, ben daar nu voor aan het boeten. Rollende ogen
Ik ga er straks saus van maken met agar agar, zonder toevoegingen. Dan kan ik dat van de winter gebruiken door yoghurt en mijn zelfbedachte roomtoetjes. Zalig.

De weegschaal is al zeker de helft van de week extreem lief voor mij. Slechts kleine schommelingen. En vandaag de 8 na de 7 aangetipt. Ik hoop van harte dat dit zo blijft tot mijn weegmoment.
Ik sta nu op 78.9 kg. We zullen doorgaan.....
6 ons eraf in minder dan een week, dat is 2/3 van wat er in de afgelopen 26 weken afging. Mijn drempel is weg, ik durf het nu hardop te zeggen. Gemeen Gemeen

Fijne namiddag en avond allemaal.

Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: vr 31 aug 2018 15:37    
Vrouw Weeggegevens   Lightfeather
Vaste Weegclubfan
Vaste Weegclubfan

Dieet: Atkins

Reageer met quote
Oh ja, ik vergeet het helemaal.
Ik kwam een prachtcitaat voor vandaag tegen!

Zinnelijke genoegens zijn vluchtig.
Het najagen ervan brengt
lijden en constante onrust.
Ze gaan voorbij en
leiden zo tot veel smart.
Hun bevrediging is nooit blijvend.

Als dat niet past bij "stop alleen in je mond wat erin hoort en laat al hetgeen slecht voor je (gewicht) is weg" dan weet ik het niet meer.

Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: vr 31 aug 2018 15:38    
Vrouw Weeggegevens   vlinderrr

Dieet: gezond eten

Reageer met quote
Prachtig citaat lightfeather en oh zo waar!

Bedankt voor je reactie op mijn hoofdpijn, ik ga het masseren uitproberen. Ik heb inmiddels een implanonstaafje in mijn arm, waardoor de hormonen wat meer onder controle zijn, maar bij spanning en emoties slaat het er op net als mijn trage darmen. Het masseren van levermeridiaanpunten is nieuw voor mij, bedankt.

Wens iedereen een fijn weekend.

Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: vr 31 aug 2018 21:31    
Vrouw Weeggegevens   Ine 61
Super Weegclubfan
Super Weegclubfan

Reageer met quote
Vanmorgen op de weegschaal gestaan maar was helemaal niet blij, de laatste week helemaal niet opgelet, kleinkinderen kwamen veel over de vloer ivm met mijn oudste kleindochter die viert haar eerste grote tienerfeest hier , vandaag wordt de laatste hand eraan gelegd en feestelijk aangekleed de tarp hangt de ballonnen en vlaggetjes moeten hier nog aan bevestigd worden, onder het afdak is alles tropisch aangekleed nog even in de keuken met de 3 meiden vanmiddag om de salades en dergelijke te maken ,de bbq wordt vanavond aangestoken voor mij saslicks met groenten en fruit, ben niet zo dol op vlees, lekker zelfgemaakte sausen en natuurlijk het buffet met salades ed. Het beloofd een mooie dag te worden en geen regen Lachen

Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: za 01 sep 2018 6:18    
Vrouw Weeggegevens   Ine 61
Super Weegclubfan
Super Weegclubfan

Reageer met quote
Maandag begin ik weer met niet snoepen en overtollig gemakzuchtig eten te nuttigen, weer heerlijke gezonde maaltijden met kruiden en groenten uit eigen tuin en zeker minderen met olijven eten want daar eet ik makkelijk een doosje van leeg : Schaam Schaam en dan val ik vanzelf weer af en dat moet ik hebben Erg blij

Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: za 01 sep 2018 6:23    
Vrouw Weeggegevens   Nicky303

Dieet: Gezond leven

Reageer met quote
ja, wat is dat toch met olijven? herkenbaar.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: za 01 sep 2018 8:29    

Reageer met quote
Ik gruwel van olijven, was dat maar zo bij chocola Lachen

Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: za 01 sep 2018 9:51    
Vrouw Weeggegevens   Nicky303

Dieet: Gezond leven

Reageer met quote
vlinderrr schreef:
Ik gruwel van olijven, was dat maar zo bij chocola Lachen

Olijven heb ik echt moeten leren eten... (Had ik het maar niet geleerd!).
Maar chocola heb ik van kleins af aan gelust, ha ha!
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: zo 02 sep 2018 8:48    

Reageer met quote
Lachen

Vanaf vandaag neem ik de hele maand september geen chocola, minimaal gepland snoepen, geen melk en geen toetjes. Nog wel naturel kwark en yoghurt, wil kijken of ik hierdoor minder vermoeid raak..

Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: zo 02 sep 2018 9:04    
Berichten van afgelopen:   
Plaats reactie Tijden zijn in GMT + 1 uur
Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3 ... 5, 6, 7 ... 11, 12, 13  Volgende
Pagina 6 van 13