Onderwerp menu

Forum: Weegclub
Subforum: Sprintjes (gesloten)
Onderwerp: vorige :: volgende

Advertentie

Filter Onderwerp

Berichten van afgelopen:

Volgorde:

Advertentie

Get in Shape
Wat mag ik hier?

Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
Je mag geen reacties plaatsen
Je mag je berichten niet bewerken
Je mag je berichten niet verwijderen
Ja mag niet stemmen in polls

*Als je inlogd mag je meer.

Advertentie

Snel? Of Traag en Gestaag?

Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5 ... 9, 10, 11  Volgende
Auteur Bericht
Vrouw Weeggegevens   Lightfeather
Vaste Weegclubfan
Vaste Weegclubfan

Dieet: Atkins

Reageer met quote
Gewoon doen Dymphie, wat maakt die ene dag nou uit. Begint onze beckweek gewoon steeds op maandag toch! Rollende ogen Erg blij

http://www.weegclub.nl/forum/eetboekje-lightfeather-t41465.html
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: zo 26 aug 2018 19:53    
Vrouw Weeggegevens   vlinderrr
Weegclubfan voor het leven

Dieet: gezond eten

Reageer met quote
Bedankt voor je reactie Lightfeather. Ik heb over de de inductiefase gelezen, jouw oude boekje wil ik nog gaan lezen. Voor nu heb ik besloten niet te kiezen voor Atkins of iets anders kh arm. Ik heb de energie niet om me goed in te lezen en de moed niet om zo drastisch te gaan veranderen. Ik ga in eerste instantie het snoepen aanpakken en mezelf motiveren door bepaalde acties punten te verzamelen. Bij interesse wees welkom in mijn boekje Lach

Beck is idd heel goed om op cognitief niveau dingen te veranderen, dit heeft mij eerder heel erg geholpen samen met de boeken van Mieke Kosters Het Geheim Van Slanke Mensen.. ook maar weer eens opslaan Cool

Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: zo 26 aug 2018 20:27    
Vaste Weegclubfan
Vaste Weegclubfan

Reageer met quote
Dat is een strak plan Vlinderrr, daarmee heb je een concreet doel.
En je moet echt doen wat voor jou goed voelt meis.
Ik kom zeker opnieuw in je boekje. Had het vandaag een beetje druk en kan even niet heel lang achter de computer zitten. Maar het komt er aan. Cool
Ik ken Mieke Koster een beetje. Fijn dat je zoveel aan Beck en Koster hebt. Je bent goed bezig meis. En ook alvast een fijne vakantie toegewenst.

Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: zo 26 aug 2018 21:43    
Vrouw Weeggegevens   vlinderrr

Dieet: gezond eten

Reageer met quote
Rustig aan, niet alles tegelijk hihi Kussen

Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: zo 26 aug 2018 21:49    
Vaste Weegclubfan
Vaste Weegclubfan

Reageer met quote
Precies ik ga naar bed. Het stormt recht op mijn raam anders had ik er al ingelegen. Wel een tijdje op de bank gelegen maar is een tweezitter, ligt ook niet fijn.

Trusten allemaal.

Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: ma 27 aug 2018 0:11    
Vrouw Weeggegevens   Nicky303

Dieet: Gezond leven

Reageer met quote
Gisteren woog ik opeens een pond meer dan een paar dagen geleden, het kan schommelen, ik hoop toch wel dat het weer omlaag gaat... Ik heb de afgelopen tijd minder bewogen dan anders doordat ik met familie-omstandigheden te maken had.
Ben nu weer begonnen met krachttraining, na het twee weken te hebben laten liggen. Een half uur oefeningen gedaan.

Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: ma 27 aug 2018 8:11    
Vrouw Weeggegevens   Kathinka

Dieet: Gezond eten

Reageer met quote
Quote:
Als daarentegen je óók ervaart dat het een wat beladen, strenge, benaming is voor je eetplan zou je kunnen overwegen om er een ander woord voor te kiezen, iets dat je een positief gevoel over het afvallen oplevert.

Dit is een echte eyeopener voor mij! Want inderdaad is voor mij een 'licht'regime een net zo'n grote verplichting als een zwaarder soort, misschien niet de moeilijkste regels maar ze dienen wél gevolgd te worden Geschokt Prachtig hoe de taal, en het gekozen taalgebruik, onze diepere zieleroerselen kan blootleggen! Blijf mij, wat mij betreft, hier vooral op wijzen Lightfeather, dat is nou precies wat ik de meerwaarde in de sprintjes vind, het elkaar bewust maken van waar je mee bezig bent, het bevragen, duiden, meedenken dat zijn toch gewoon kleine cadeautjes? Dankjewel!

Ik lees ook hier weer aardig wat koolhydraatarm/ Beck, heb me hier al een paar maal in verdiept maar kan/durf het nog niet aan. Al wel regelmatig aan de Fjordjes bij het ontbijt ipv brood, maar toch teveel fruitmomenten en te grote aardappel/pasta/rijstliefhebber om het helemaal te omarmen. Hoewel ik ook daarin heel langzaam aan het verschuiven ben, steeds vaker alleen vlees of vis en groente bij het avondeten, al een keer bloemkoolrijst gemaakt (prima bevallen) en een bloemkoolpizza. Die pizza blijft een twijfel, ik vond het wel lekker maar geen pizza. En zo blijven we zoeken.
Fijne maandag iedereen, Kathinka

Ik heb zo'n hekel aan kilo's met verlatingsangst!!
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail BerichtGeplaatst: ma 27 aug 2018 8:50    
Vrouw Weeggegevens   Dymphie

Dieet: Lekker, puur en bewust eten

Reageer met quote
@Katinka, als je in Judith leest, kom je ook tegen dat zij ook maar één keer iets schrijft over 'in de fout gaan'. Ik citeer het even hier.

Judith schrijft dat het een negatieve lading heeft. Ze praat liever over 'ongepland eten' en 'teveel eten'. Zo kun je je milder opstellen tegenover jezelf en zeggen: Goed, ik heb iets gegeten wat ik niet gepland had, of ik heb iets meer gegeten dan de bedoeling was. Je kunt er meteen aan toevoegen: Het was een vergissing, geeft niet. Ik pak voor de rest van de dag de draad weer op.

Een stabiel gewicht is niet vanzelfsprekend
Veel mensen komen ieder jaar een kilo aan, of meer, doordat je stofwisseling door de jaren heen trager wordt. Het kost maar ongeveer 20!!! calorieën per dag extra om in een jaar een kilo aan te komen. Als je nu vijf kilo te zwaar bent en je doet er niets aan, dan ben je over een jaar misschien wel zes kilo te zwaar.
Di boek is geen dieet. Het vertelt je niet wat je moet eten. Je kunt elk gezond dieet kiezen, omdat elk verantwoord dieet werkt als je de juiste manier van denken hebt. Met deze methode leer je je manier van denken over eten veranderen.

Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: ma 27 aug 2018 9:26    
Vaste Weegclubfan
Vaste Weegclubfan

Reageer met quote
Goedemorgen medesprinters,

Quote:
Ben nu weer begonnen met krachttraining, na het twee weken te hebben laten liggen. Een half uur oefeningen gedaan.

Onvoldoende bewegen en afbraak van spierweefsel is idd een boosdoener waardoor het afvallen flink kan vertragen, maar een pondje kan ook zomaar vocht zijn Nicky, je kunt per dag wel 1 tot 2 kg schommelen door je interne vochthuishouding. In elk geval een mooi begin van je dag.

Het is bewezen dat je meer vet verbrand, zelfs in rust, als je meer spierweefsel hebt omdat die veel caloriën nodig hebben voor hun eigen onderhoud.
Daarom wil ik ook zo graag nog voor het winter wordt een poging wagen om voorzichtig iets van spieren op te bouwen.
Ik kan dat niet forceren anders lig ik weer langere tijd op bed en gebeurt er weinig tot niets. Rustig aan voor mij dus. Ik heb altijd de neiging om het te overdoen, te snel te veel te willen.

Quote:
Blijf mij, wat mij betreft, hier vooral op wijzen Lightfeather, dat is nou precies wat ik de meerwaarde in de sprintjes vind, het elkaar bewust maken van waar je mee bezig bent, het bevragen, duiden, meedenken dat zijn toch gewoon kleine cadeautjes? Dankjewel!

Dank je wel, lief gezegd Kathinka. Ik blijf mijn best doen. Gemeen

Quote:
al een keer bloemkoolrijst gemaakt (prima bevallen) en een bloemkoolpizza. Die pizza blijft een twijfel, ik vond het wel lekker maar geen pizza. En zo blijven we zoeken.

Ik ken de bloemkoolpizza nog niet, heb je daar ergens een recept van? En heb je daarvoor een oven nodig want die heb ik momenteel helaas niet?
Probeer eens een grote portobello paddestoel als bodem voor je pizza.
Ik moest er in het begin ook aan wennen om bepaalde dingen niet meer of weinig meer te eten. Gelukkig waren er dingen bij die ik toch al weinig at omdat ze ook niet goed bij mijn bloedgroep passen. Pasta's vind ik nog altijd lekker op zijn tijd en wat rijst ook. Het is ook goedkoop en ik heb er veel van gekregen, daardoor kan ik het op het moment even niet schrappen van mijn eetplannen, maar natuurlijk beperk ik het wel zoveel mogelijk.

Kathinka wat heb jij een gaaf motto onder je tikker staan, geweldig!! Lachen

Normaal is mijn weegdag meestal op maandag maar omdat de sprintjes op zondag begonnen heb ik mijn gewicht gisteren al doorgegeven.
Ook omdat ik voor het eerst in 26 weken weer wat begon af te vallen, daarvoor was het iets van 23 gram of zo per week.
Sinds 2 of 3 weken val ik weer ietsjes meer af maar wel met erg veel op en neer geschommel. Gezien deze week het startgewicht is, dacht ik dan heb ik gelijk een dagje extra mocht dat nu weer gebeuren. We willen immers het liefst groene hokjes toch!

Ik ben zeer blij verrast want er stond vanochtend zomaar 79.1 op de schaal. En dat terwijl ik gisteren 3 truffels had gegeten die ik bij v.d. Linde had meegenomen. Nou val ik op 1 of andere manier altijd wel goed af op slagroom (in kleine hoeveelheden) en pure chocola (met weinig/geen suiker) In elk geval is dat een mooi begin voor het sprintje, houden zo!

Het is wel ironisch want al die weken deed ik gruwelijk mijn best en bleef ik echt op een forse drempel hangen en nu laat ik 2x de teugel een ietsie pietsie vieren en ik val zomaar 4 ons af. Niet te geloven toch. Wat is een lijf toch een raar iets. Hopelijk zet dit door.

Ik wil trouwens wél écht lief zijn voor mezelf. Ik zei net liefst groene of gele hokjes en dat is ook mijn streven maar ik heb ook bedacht dat met mijn huidige op en neer gestuiter alsof ik in een kermisatractie zit, er een gerede kans is dat ik voor het eerst (buiten mijn prednisonmomenten) rood ga krijgen.

En in het kader van lief zijn voor mezelf geef ik mijzelf daarvoor toestemming en ga ik mijn best doen om als dat aan de orde komt op de loer liggende teleurstelling direct het bos in te sturen en los te laten. Dat is voor mij nog niet zo makkelijk maar ik weiger voor frustratie te kiezen dat kan mij alleen maar tegenwerken.
(bij het nalezen op fouten besef ik dat de laatste 2 zinnen pure NLP zijn, voor mij is dat een automatisme geworden.)

Toegelicht;
Het woordje "niet" wordt geweigerd/niet herkend in je onderbewustzijn waardoor het lijkt alsof je dat hebt weggelaten en daar kun je mee spelen.

Iets loslaten of wegsturen werkt beter dan iets "niet" toelaten/accepteren/doen enzovoorts en
iets wat nóg niet makkelijk is kan makkelijker worden +
je onderbewustzijn beschouwd het door het woordje "niet" nu al als makkelijk.
Het voelt veel prettiger en minder problematisch dan zeggen dat iets moeilijk voor je is.

Zo leerschool is weer over. Rollende ogen

Het helpt mijn afvalproces dat ik eindelijk de laatste 3 weken weer een heel klein beetje kan bewegen. Immobiliteit is voor het afvallen een ware crime vooral nu ik ouder wordt.
Nu oppassen dat ik mijn delicate gewrichten niet forceer door meer te bewegen dan goed voor ze is want ik heb nog maar 2 kleine maandjes voordat koude vochtigheid weer toeslaat, ik merk het nu al en dan is het weer een heel seizoen over met goed bewegen. Ook hier is het motto "lief en geduldig zijn voor/met mezelf"

Ik heb gruwelijke pijn in nek en achterhoofd van het gesjouw met mijn water zaterdagavond. Weet me echt geen raad. Ik heb al ontbeten en ga nu toch maar pijnstillers nemen want zo kom ik de dag beslist niet door.

Laterssss

Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: ma 27 aug 2018 11:07    
Vrouw Weeggegevens   Nicky303

Dieet: Gezond leven

Reageer met quote
Wat rot voor je Lightfeather, die pijn in je hoofd en nek. Ik hoop dat de pijnstillers helpen.

Ik herken erg wat je zegt over de impact van immobiliteit bij het ouder worden. Terwijl we het ons niet kunnen veroorloven stil te blijven zitten, wordt bewegen intussen juist moeilijker bij het stijgen der jaren... Althans wanneer je zoals ik, een aantal klachten hebt zoals artrose...

Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: ma 27 aug 2018 11:21    
Berichten van afgelopen:   
Plaats reactie Tijden zijn in GMT + 1 uur
Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5 ... 9, 10, 11  Volgende
Pagina 4 van 11