Onderwerp menu

Forum: Weegclub
Subforum: Sprintjes (gesloten)
Onderwerp: vorige :: volgende

Advertentie

Filter Onderwerp

Berichten van afgelopen:

Volgorde:

Advertentie

Get in Shape
Wat mag ik hier?

Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
Je mag geen reacties plaatsen
Je mag je berichten niet bewerken
Je mag je berichten niet verwijderen
Ja mag niet stemmen in polls

*Als je inlogd mag je meer.

Advertentie

Snel? Of Traag en Gestaag?

Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4 ... 11, 12, 13  Volgende
Auteur Bericht
Vrouw Weeggegevens   Dymphie
Weegclubfan voor het leven

Dieet: Lekker, puur en bewust eten

Reageer met quote
Hoi hoi, lijkt me een fijn sprintje om aan mee te doen. Ik 'hoef' niet meer zo veel, maar ik wil wel op gewicht blijven!
Fijn weekend allemaal! Zet 'm op!
En langzaam afvallen is mij altijd het best bevallen. Lach

Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: za 25 aug 2018 13:04    
Vrouw Weeggegevens   Kathinka

Dieet: Gezond eten

Reageer met quote
Het regime was niet streng hoor lightfeather, grootste opdracht was niet te gek maar wél genieten, dat wil ik wel eens vergeten.
Ik zeg vaak: ik doe alles extreem zowel alles eten als proberen af te vallen. Mijn grootste streven nu is hier een goed evenwicht in vinden zodat het lijnen ook nog leuk blijft en dus vol te houden is. Maar ik ben vol goede moed, ben op de een of andere manier toe aan gezond leven denk ik.

Ik heb zo'n hekel aan kilo's met verlatingsangst!!
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail BerichtGeplaatst: za 25 aug 2018 21:24    
Vrouw Weeggegevens   Ine 61
Super Weegclubfan
Super Weegclubfan

Reageer met quote
Wil ook meedoen .
Dit is een mooi sprintje, val nml geleidelijk langzaam af en dat bevalt me prima en wil het zo houden ook.
Ik hoef ook niet meer zoveel dymphie.

Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: zo 26 aug 2018 8:20    
Vrouw Weeggegevens   Lightfeather
Vaste Weegclubfan
Vaste Weegclubfan

Dieet: Atkins

Reageer met quote
Quote:
Het regime was niet streng hoor lightfeather

Kathinka ik dacht niet zozeer aan de regels/afspraken die je met je zelf hebt gemaakt maar meer aan het woord "regime". Mijn associatie met dat woord is dat het om heel streng opgelegde regels/discipline gaat, een beetje zoals in het leger. Het woord heeft daardoor voor mij een ietwat negatieve bijklank, het klinkt met andere woorden erg streng. Aangezien jij dat er niet mee bedoelt zegt dat meer iets over mij dan over jou vermoed ik. Lach

Aan de andere kant, zou je eens kunnen nadenken wat het woord voor jou echt betekent want je zegt;
Quote:
Ik zeg vaak: ik doe alles extreem zowel alles eten als proberen af te vallen.

Als ik het woord "regime" in dat kader toepas, komt dat erg dicht in de buurt van extreme regels voor jezelf maken waar het je eetprogramma/dieet om af te vallen betreft. Rollende ogen En dát is nu juist de uitdaging die je aan jezelf hebt gegeven, daar meer balans in te vinden.

Ik doe aan NLP, en weet daarom dat taal/woorden heel veel op onbewust nivo met een mens kunnen doen en zelfs je overtuigingen/gedachten en daardoor je manier van in het leven staan en daden erg sterk kunnen beïnvloeden.

Als "regime" voor jou een ander positiever gevoel oplevert, zou ik het gewoon lekker blijven gebruiken. Als daarentegen je óók ervaart dat het een wat beladen, strenge, benaming is voor je eetplan zou je kunnen overwegen om er een ander woord voor te kiezen, iets dat je een positief gevoel over het afvallen oplevert.
Dat zou zomaar direct je resultaten kunnen beïnvloeden. Zowel qua balans die je zoekt als qua afvallen. Lachen

Ik hoop dat deze overdenking van mijn kant niet belerend overkomt want dat is geenszins mijn bedoeling. Ik merk dat ik sinds gisteravond weer eens erg meditatief en filosofisch ben. Erg aan het mijmeren over oorzaak en gevolg en alles wat daarom heen hangt op elk gebied. Bij het doorlezen zie ik dat dit hier en nu ook gebeurt haha. Doe er vooral mee wat je zelf wilt. Misschien helpt het en anders gooi je mijn gedachten gelijk in de prullenbak.

Wat betreft jouw uitdaging; ik herken die wel. Niet wat betreft eten maar wel in het algemeen. Ik ben ook te vaak een alles of niets mens.
Ik heb dat in het verleden hier op de site gehad, dat ik er teveel mee bezig was waardoor er teveel tijd in ging zitten met als gevolg teveel pijn en er dan na verloop van tijd bijna helemaal niet op kwam om dat te voorkomen. Ik probeer nu mijzelf een x hoeveelheid tijd per dag te geven voor de WC en als dat betekent dat ik niet op alles kan reageren, dan; het zij zo. Ik laat wel mijn eigen dagboekje, dit sprintje en het Becksprintje voorgaan op andere dagboekjes en sprintjes. Heb ik tijd over dan kan ik leuk bij anderen in de boekjes rondneuzen. Kom ik tijd tekort dan zal ik iets moeten skippen maar blijft het wel leuk en wordt het geen verplichting.

Ik heb dat doorslaan, meestal vanuit enthousiasme, ook als het om beweging en andere taken gaat. Wanneer ik dan weer eens teveel heb gedaan, en voor mijn lijf is het al snel teveel, dan kan ik fysiek daarna weinig of niets en dat werkt cumulatief dus kan heel lang duren. 's Winters heb ik daar de meeste last van omdat mijn gestel helemaal niet blij wordt van vochtige koude. Dit komt mijn afvalproces natuurlijk ook niet ten goede. Ik heb daarin lang geleden een goede balans gevonden maar zo nu en dan raak ik die als ik iets erg graag wil even kwijt. Hopelijk kunnen we elkaar hierin helpen. Elkaar even terugfluiten als we herkennen van elkaar dat we de band uit vliegen.

Quote:
Hoi hoi, lijkt me een fijn sprintje om aan mee te doen. Ik 'hoef' niet meer zo veel, maar ik wil wel op gewicht blijven!

Hoi Dymphie wat leuk om je hier terug te zien.
Wees welkom meis.

Zelf heb ik nog eens goed naar mijn streefgewicht voor dit sprintje gekeken. Ik merkte namelijk dat ik me had verrekend, en veel te hoog had ingezet. Dat kwam mede omdat je bij een 10-weken sprintje eigenlijk maar 9 weken de tijd hebt om echt af te vallen want de eerste week die, jaja, vandaag begint wordt je huidige gewicht genoteerd. Daarnaast had ik mij al ingeschreven in een sprintje met 5 kg eraf voor sinterklaas dus ik dacht er voldoende aan te hebben hier iets lager in te zetten. Dat was onzin want los van het feit dat 5kg per begin december al niet erg realistisch is voor mij, duurt dat sprintje ook nog eens langer dan deze. Ik heb dan ook mezelf er even uitgegooid en mijn streefgewicht omlaag aangepast. Het gaat immers om traag en gestaag en beslist niet om rennen, vliegen, hollen.

Zoals gezegd, ons sprintje begint vandaag! Vanaf vandaag komt in de startkolom ons huidige gewicht. Dat kun je vanaf heden tot en met zaterdag doorgeven. Vanaf volgende week krijgen we dan hopelijk groene en gele hokjes zei ze dapper. Ik persoonlijk zou het erg leuk vinden als we allemaal echt elke week ons gewicht doorgeven en zo nu en dan iets zeggen/vertellen. Daarmee helpen en motiveren we onszelf en elkaar. En het is natuurlijk ook gewoon gezellig. Wat mij betreft mag je alles hier kwijt, het hoeft niet altijd alleen over het afslanken te gaan. Lachen

Fijne zondag allemaal en veel succes in ons sprintje.

Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: zo 26 aug 2018 8:28    
Vaste Weegclubfan
Vaste Weegclubfan

Reageer met quote
Oh ja, ik heb een mooi citaat van de dag dat perfect aansluit bij wat we hier doen:

Laat varen wat verkeerd is.
Het is mogelijk dit te doen.
Ware het niet mogelijk,
zo zou ik het niet zeggen.
Maar omdat het mogelijk is, zeg ik:
Laat varen wat verkeerd is.

* Overeten - verkeerde dingen eten
* Te streng zijn voor onszelf
* Overdrijven - teveel, te snel willen
* Niet al het lekkers, maar het lekkerste van alles (Van Miek)

Vul het zelf maar verder aan en deel je ideeën hierover met ons!

Laatst aangepast door Lightfeather op zo 26 aug 2018 13:06, in totaal 2 keer bewerkt
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: zo 26 aug 2018 8:32    
Vrouw Weeggegevens   Miek82
Mega Weegclubfan
Mega Weegclubfan

Reageer met quote
In het kader van balans voeg ik daar graag nog een mooie spreuk aan toe die ik mezelf op lastige momenten voor blijf houden:

'Niet al het lekkers, maar het lekkerste van alles' Uitlachen

Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: zo 26 aug 2018 10:42    
Vrouw Weeggegevens   vlinderrr

Dieet: gezond eten

Reageer met quote
Gisteren at ik weer teveel suiker en daarna had ik een vreselijke suikerdip. Ik voelde me al wat down en dit werkte dubbel mee, ik bedacht me toen, wanneer ik deze cirkel wil doorbreken zal ik definitief met suiker moeten breken. Ik weet alleen niet of me dat (alleen) zal lukken, ik voel er wat angst bij, alsof ik van een goede vriend afscheid moet nemen. Dat zal wel raar klinken, maar zo voelt het wel. Minderen gaat niet werken, dit moet drastisch gebeuren, net als een toxische relatie die je om je eigen bestwil afkapt.. Tips, voor een goede aanpak zijn welkom. Heb nu vakantie en nog 5 weken voor ik aan mijn nieuwe baan begin. Tijd voor een nieuw begin.. sprak zij voorzichtig..

Alle punten achter de * herken ik, allemaal valkuilen..

Ook jouw verhaal is voor mij erg herkenbaar Kathinka.

Miek, dat is een uitspraak van Mieke Kosters, ken je haar boeken?

Fijne zondag allemaal!

Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: zo 26 aug 2018 10:59    
Vaste Weegclubfan
Vaste Weegclubfan

Reageer met quote
Hoi Miek, ik heb de jouwe aan het lijstje toegevoegd dan hebben we ze allemaal mooi bij elkaar als je er ater nog iets mee wil doen of eens terug wil lezen. Hoeven we niet her en der te zoeken. Ik vind het een erg mooie, dank je wel.

Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: zo 26 aug 2018 13:06    
Vaste Weegclubfan
Vaste Weegclubfan

Reageer met quote
Vlinderrr ik wil hier later even op ingaan, heb er nu te weinig tijd voor. Je zou in elk geval mijn 1e boekje eens door kunnen lezen.
Toen was ik nog een beetje zoekende en kreeg ik ook veel feed-back. Hieronder de juiste link, die ik daarnet postte was fout.

https://www.weegclub.nl/forum/dagboekje-morgan-le-fay-t34136-560.html

Ook kun je eens kijken op https://www.weegclub.nl/forum/inductiefase-atkins-t4284.html of op de andere lowcarb info. (Realiseer je daarbij dat de inductiefase is voor dat eenmalige afkicken en dat je daarna weer bepaalde Kh gaat toevoegen, dus je eet niet de rest van je leven volgens de inductie maar bouwt op een verantwoorde wijze later op en op een wijze die voor jou werkt want er zijn 4 fasen. De eindfases zijn voor iedereen anders omdat het samenhangt met hoe jij op Kh. reageert. Ik kan er bijvoorbeeld niet al te veel per dag hebben om af te blijven vallen maar dat zou bij jou heel anders kunnen uitpakken.)
De dagboekjes van mensen die low-carb doen staan ook boordevol informatie.

Verder zou ik je aanraden om eens mee te lezen of mee te doen aan het nieuwe sprintje van Judith Beck dat ook vandaag begint. Daar gaan we juist beginnen om de meer psychologische tools en valkuilen te bespreken. Er zijn ook oude sprintjes over Judith Beck's methode. Dit is een aanvulling op je dieet om je te helpen dealen met het soort gevoelens dat jij beschrijf en waar velen last van hebben.

En niet getreurd. Je kunt het zodra je hebt ingezien wat er gebeurde gewoon weer verder oppakken (nu dus) Er is niets verloren. aai

Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: zo 26 aug 2018 13:17    
Vrouw Weeggegevens   Dymphie

Dieet: Lekker, puur en bewust eten

Reageer met quote
Ow, Lightfeather, ik dacht dat het tweede sprintje van Judith morgen begon... Ik moet nog steeds wennen aan het idee dat de week op zondag begint en niet op maandag. Hoe moet dat nu?
Ik wilde morgen in dat sprintje hoofdstuk 1 aansnijden.

Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: zo 26 aug 2018 18:34    
Berichten van afgelopen:   
Plaats reactie Tijden zijn in GMT + 1 uur
Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4 ... 11, 12, 13  Volgende
Pagina 3 van 13