Onderwerp menu

Forum: Weegclub
Subforum: Sprintjes (gesloten)
Onderwerp: vorige :: volgende

Advertentie

Filter Onderwerp

Berichten van afgelopen:

Volgorde:

Advertentie

Get in Shape
Wat mag ik hier?

Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
Je mag geen reacties plaatsen
Je mag je berichten niet bewerken
Je mag je berichten niet verwijderen
Ja mag niet stemmen in polls

*Als je inlogd mag je meer.

Advertentie

Snel? Of Traag en Gestaag?

Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, ... 9, 10, 11  Volgende
Auteur Bericht
Vrouw Weeggegevens   vlinderrr
Weegclubfan voor het leven

Dieet: gezond eten

Reageer met quote
Haha, nog steeds met z'n tweetjes. Ik denk erover om te accepteren, dat het is zoals het is, mocht ik wat afvallen heel mooi, zolang ik maar niet teveel aankom.

Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: do 23 aug 2018 10:19    
Vrouw Weeggegevens   Lightfeather
Vaste Weegclubfan
Vaste Weegclubfan

Dieet: Atkins

Reageer met quote
ja Vlinderrr, ik ben helemaal voor kleine groepjes maar iets meer dan 2 zou welkom zijn. Wie weet wat er in het weekend of na de vakanties gebeurd. Dan kunnen er nog vast wel aanmeldingen komen. Ik laat het sprintje gewoon nog open staan zodat mensen kunnen inspringen. En anders blijven we gezellig met zijn tweetjes, ook helemaal goed.

Accepteren wat is dat is kan een prima plan zijn als dat voor jou goed voelt. Dan ga je gewoon proberen te balansen zodat je gewicht stabiliseert tot je er in de toekomst wellicht ooit aan toe bent om alsnog wat af te vallen.

Ik heb dat na de bevalling van mijn derde ook gedaan. Ik raakte het zwangerschapsgewicht voor het grootste deel niet kwijt. Dat was te wijten aan het feit dat ik al boven de 35 was dus mijn metabolisme vertraagde, en ik was volledig rolstoelgebonden, kon me zelfs niet omdraaien in bed of van lig naar zit en vice versa. Dus gezond eten, hetgeen ik altijd al deed, was voor mij niet meer voldoende om af te vallen. Ik heb toen wel alle snoeperijen grotendeels aan de kant gegooid want ik hield best van wat zoetigheid en hartige snacks. Nu dus niet meer. Ik ga alleen nog voor pure chocolade en soms een ijsje. Daar geniet ik dan heel erg van en ik ga door zo bewust mogelijk mee om.

Ik voel me boven een bepaald gewicht fysiek heel onprettig. Dan heb ik veel extra pijn en ben stukken benauwder. Het gewicht beperkt me dan ernstig in mijn toch al geringe bewegingsvrijheid. Elke prednisonkuur kom ik rond de 10 kilo aan dus ik heb geen keus, ik moet echt voor mijn gezondheid op zijn minst terug naar het gewicht dat ik na mijn laatste bevalling had. En ik heb het eerder gedaan dus ik weet dat ik het kan, het is alleen iets van lange adem en daar heb ik inmiddels vrede mee.

http://www.weegclub.nl/forum/eetboekje-lightfeather-t41465.html
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: do 23 aug 2018 11:34    
Vrouw Weeggegevens   Miek82
Mega Weegclubfan
Mega Weegclubfan

Dieet: Gezond eten

Reageer met quote
Hey meiden,

Ik sprint graag met jullie mee!
Met tussenstappen naar een groter doel, dus ik vind traag en gestaag een mooi motto, ben het jojo'en behoorlijk zat!

Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: do 23 aug 2018 12:58    
Vrouw Weeggegevens   Nicky303

Dieet: Gezond leven

Reageer met quote
Ik doe graag mee. Ik ben blij met elk ons eraf.

Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: do 23 aug 2018 13:30    
Vaste Weegclubfan
Vaste Weegclubfan

Reageer met quote
Welkom Miek en Nicky. Idd. elk onsje eraf is er 1 en zolang die er maar af blijft doen we het goed. Er is ook bewezen dat wat er langzaam af gaat er veel beter af blijft.

Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: do 23 aug 2018 13:52    
Vrouw Weeggegevens   vlinderrr

Dieet: gezond eten

Reageer met quote
Welkom Miek en Nicky, leuk dat jullie ook meedoen! Lachen

Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: vr 24 aug 2018 7:50    
Vaste Weegclubfan
Vaste Weegclubfan

Reageer met quote
Ik had vanmorgen een weegschaal die lief tegen me was. En dat 2x in 1 week, wat een luxe. Zit nu op 79.6. Hopelijk morgen nog steeds want mijn smoothies hadden best een hoop KHtjes. We gaan het beleven. Fijn weekend allemaal.

Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: vr 24 aug 2018 21:51    
Vrouw Weeggegevens   Kathinka

Dieet: Gezond eten

Reageer met quote
Ik wil ook graag bij jullie aansluiten. Vertel mezelf regelmatig dat het helemaal niet nodig is om 2 kilo per week kwijt te raken maar bemerk toch nog steeds een niet gezonde hang naar snel resultaat, Ik weet dat rustig en gestaag veel beter is, maar daar vrede mee hebben vind ik lastig, hoop op dat gebied van jullie te mogen leren. Zal uiteraard proberen mijn streef te halen maar weet ondertussen dat het van veel meer belang is dat ik me goed voel bij de keuzes die ik maak dan altijd maar op die kilo's gefocust te zijn. Ben wel vol goede moed na twee weken vakantie waar ik me verbazend makkelijk kon houden aan het zelfgekozen regime: niet te gek, niet snoepen maar wel genieten. Is prima gelukt en maandag geef ik voor de eerste keer na de vakantie mijn ware gewicht weer door (vanmorgen 113,6 viel niet tegen) heb de afgelopen twee weegdagen steeds een onsje minder dan de week daarvoor gemeld door gebrek aan weegschaal

Ik heb zo'n hekel aan kilo's met verlatingsangst!!
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail BerichtGeplaatst: vr 24 aug 2018 22:44    
Vrouw Weeggegevens   Dipinipi
Moderator

Dieet: Lowcarb/Cohen met een snufje WW

Reageer met quote
ik doe ook mee...ik val in het najaar/winter beter af dus ik ben weer van start

*Herinner je gister,droom over morgen maar leef vandaag*
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail BerichtGeplaatst: za 25 aug 2018 9:24    
Vaste Weegclubfan
Vaste Weegclubfan

Reageer met quote
Kathinka en Dipinipi, allereerst van harte welkom meiden. Lach
Fijn jullie erbij te hebben. Het wodt zo al een echt leuk groepje.

Quote:
Zal uiteraard proberen mijn streef te halen maar weet ondertussen dat het van veel meer belang is dat ik me goed voel bij de keuzes die ik maak dan altijd maar op die kilo's gefocust te zijn.

Kathinka dat zeg je helemaal goed. Als je jezelf niet prettig voelt bij je keuzes dan is het niet vol te houden, daar wordt je dood ongelukkig van. En wat de kilo's betreft zeggen cm'ters veel meer over je afvalproces want je bouwt hopelijk terwijl je vet verliest ook weer wat spieren op en die wegen nu eenmaal zwaarder. Het zijn tenslotte ook maar getallen, hoe zit je kleding, wat zie je als je in de spiegel kijkt, hoe zit je in je vel, allemaal veel belangrijker. Als het er té snel afgaat krijg je meestal onvoldoende voedingsstoffen binnen. Dat wreekt zich later alleen maar.
Veel succes, je bent lekker bezig en het feit dat jij al aangeeft dat je jezelf makkelijk aan het door jouw gekozen "regime" (klinkt heel streng haha) kon houden zegt al genoeg. Goed bezig!!

Quote:
ik val in het najaar/winter beter af

Wat fijn voor je Dipinipi. Ik ben zelf in de winter minder mobiel waardoor het me juist meer moeite kost om af te vallen. Jij ook succes toegewenst.

Ik heb er zin in. Ik heb het boek van Beck gekocht en daar gisteravond en vanochtend een beetje in gelezen. Interessant hoewel niet allemaal juist. Ik denk dat het voor veel mensen kan werken. Het bevestigde mij tot nog toe dat ik op het goede pad zit.

Vanochtend 2 onsjes erbij op de schaal, dat viel me alles mee na de grote hoeveelheid Kh van mijn gezonde smoothies gisteren.

Vanmiddag ga ik als het echt droog wordt lekker weg, ik heb dan ook een ijsje en een wijntje gepland. Neem alles (behalve het ijs) mee en ga zo eens kijken welke gezonde, makkelijke keuzes ik voor het avondeten kan maken. In elk geval denk ik aan wat snoeptomaatjes. Iemand nog lekkere, makkelijke kh-arme ideeën voor onderweg?

Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: za 25 aug 2018 10:58    
Berichten van afgelopen:   
Plaats reactie Tijden zijn in GMT + 1 uur
Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, ... 9, 10, 11  Volgende
Pagina 2 van 11