Onderwerp menu

Forum: Weegclub
Subforum: Sprintjes (gesloten)
Onderwerp: vorige :: volgende

Advertentie

Filter Onderwerp

Berichten van afgelopen:

Volgorde:

Advertentie

Get in Shape
Wat mag ik hier?

Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
Je mag geen reacties plaatsen
Je mag je berichten niet bewerken
Je mag je berichten niet verwijderen
Ja mag niet stemmen in polls

*Als je inlogd mag je meer.

Advertentie

SLANK IN DE ZOMER (deel 2)

Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3 ... 9, 10, 11 ... 18, 19, 20  Volgende
Auteur Bericht
Vrouw Weeggegevens   WuWen
Ik wil afvallen bij de weegclub
Ik wil afvallen bij de weegclub

Dieet: Gezond eten

Reageer met quote
Hallo allemaal,

Ik zou iedereen - uit eigen ervaring - willen aanbevelen om niét aan intermittent fasting te doen. Het is op zich helemaal niet verkeerd, je valt even af en wetenschappers hebben wel iets van gezondheidswinst gezien, maar de ellende is dat je enorme suikerdippen krijgt. En je gaat zitten uitkijken naar het moment waarop je wel 'mag' eten - dat is geen gezonde manier van omgaan met eten in mijn ogen. Daarbij komt dat je weer aankomt als je stopt met intermittent fasting. Elke vorm van vasten/diëten is een opmaat naar aankomen.

Volgens mij kun je meer succes boeken als je 's ochtends juist goed ontbijt, 's middags goed luncht, en 's avonds niet al te veel eet ('s ochtends als een keizer, 's middags als een koning, 's avonds als een bedelaar). Het probleem zit bij mij in tussendoortjes, in craving naar ongezond eten e.d. Voor mij geldt: als ik dat onder de knie heb (met name 's avonds laat), ben ik er, d.w.z.: dan kan ik heel langzaam af gaan vallen in plaats van steeds aan te komen. En die craving probeer ik nu weg te houden door extra goed (gezond, vullend) te eten en meer te bewegen. Ik ben nu alweer bang dat ik terug ga vallen, omdat dat al zo vaak gebeurd is. Mijn motivatie nu is dat ik echt voel dat mijn gezondheid sterk achteruit gaat - enorm hijgen als ik de trap oploop, erg moe, en m'n knieën (artrose) kunnen het gewicht niet meer aan. Ook ben ik als de dood om suiker te krijgen. Hopelijk lukt het me om dat te voorkomen. Ben blij met de weegclub, ik denk dat elkaar steunen superbelangrijk is!

Veel succes allemaal!!
hartelijke groeten van WuWen

Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: za 17 apr 2021 12:28    
Vrouw Weeggegevens   CrazyMoon
Super Weegclubfan
Super Weegclubfan

Dieet: gezond eten

Reageer met quote
Meer suikerdippen? Juist minder Lach

Bij mij werkt het juist goed Lach

Ik vergat al regelmatig te ontbijten, en dat deed ik dan nadat ik mijn kinderen naar school bracht, tussen 9 en half 10.
En vaak had ik ook nog geen trek omdat ik druk was met broodtrommels klaarmaken.

Nu wandel ik elke ochtend van ongeveer half 9 tm half 11. En daarna begin ik met mijn eetperiode.

Ik heb veel minder dippen overdag, omdat ik minder 'tijd' heb om te eten, ik eet veel regelmatiger. Zo heb ik overdag veel minder snaaitrek en houd ik het goed vol. In de avond ook totaal geen trek meer.
Verder houd ik mijn calorieën bij en als ik weer eens ga ontbijten dan zal dat nog steeds in mijn caloriebehoefte passen want daar zal ik dan wel gewoon op letten.

Als ik ontbijt heb ik heel snel al weer trek, en zo blijft dat de hele dag door een beetje. Nu dus totaal niet.

Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: za 17 apr 2021 12:42    
Vrouw Weeggegevens   lisa30
Mega Weegclubfan
Mega Weegclubfan

Reageer met quote
Dag Kaia
Ik had het even losgelaten.
Maar ik ben terug! Cool
En inderdaad ik wil naar mijn streefgewicht!

Deze week al twee zomerkleedjes genaaid.
Ik doe ze pas aan als ik een 6 zie!
Vanaf maandag werk ik terug.
Ik denk dat dit me een extra boost zal geven.

Monique
Goed bezig!

Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: za 17 apr 2021 19:17    
Vrouw Weeggegevens   Kaia
Weegclubfan voor het leven

Dieet: Gezonder leven

Reageer met quote
Lisa welkom terug! Zo leuk dat je zelf jurkjes kunt naaien!!

There's no way to happiness, happiness is the way!
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail BerichtGeplaatst: za 17 apr 2021 21:34    

Reageer met quote
firegirl schreef:
Gisteravond met mijn man gehad over intermittent fasting. We overwegen dit samen te doen, ik hoor graag ervaringen van jullie! Plannen jullie van te voren wat en wanneer je gaat eten of eet je wanneer je honger krijgt? Welk tijdsraam gebruiken jullie?

Ben benieuwd!

Ik heb een tijdlang 5:2 vasten gedaan dit beviel wel goed, dat doe ik nu af en toe nog wel. Intermittend fasting is bij mij eigenlijk natuurlijk ontstaan doordat ik s ochtends nooit veel trek heb en pas na kids opstarten en sporten ga eten rond 10en, ons diner is altijd rond 17.00 vanwege de kids. En toen ik ging nadenken hoe het mij beter zou lukken om minder te eten dacht ik: overdag gaat het altijd wel goed dan kan ik met vrij weinig moeite matig en gezond eten. Maar s avonds doe ik vaak aan whatever eten en stop ik vaak veel ongezonds in m’n mond dus toen heb ik besloten niet meer te eten en drinken na 19en. En dat werkt goed. Ik eet lunch wanneer ik trek heb en soms is ontbijt zo laat dat ik er brunch van maak. Ik eet fruit tussendoor en iets lekkers. Maar ik plan wel van te voren wat ik ongeveer ga eten.

Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail BerichtGeplaatst: zo 18 apr 2021 7:32    
Vrouw Weeggegevens   firegirl
Mega Weegclubfan
Mega Weegclubfan

Reageer met quote
@Crazymoon. Bedankt!! Ik ga eens bekijken wat voor mij werkt. Op het werk eten we met de kinderen (ik werk op een soort opvang) om 11.30. Dat zou dan dus mijn eerste maaltijd worden. Deze is warm, ik weet niet hoe dat gaat vallen haha.
En dat drinken. Ben een slechte drinker, moet echt meer drinken!

@Sophie. Jij ook bedankt! Lijkt me idd lastig om pas laat te eten wanneer je zo vroeg op staat. Ik sta om 6.15 op en zou dan dus pas om 11.30 eten. Nu in het weekend lukt het prima want dan sta ik (veel) later op. Ben benieuwd hoe het morgen gaat.

@WuWen. Oh dat is een hele andere mening haha. Ik wil het ook niet als afvalmethode gaan doen, maar als levensstijl. En ik lees juist veel ervaringen dat de meesten geen honger hebben voordat ze 'mogen' eten. En zijn er juist minder 'dips'. Mijn gevaar zit in de avonden. Dan kruip ik op de bank en pak ik wat lekkers. Dat kan dus niet als je IF doet. Dat is voor mij wel goed Lach.
Ah ik lees nu ook dat CrazyMoon dit ook zegt haha. Minder dips.

Ieder lichaam werkt ook gewoon anders. We moeten allemaal onze eigen manier vinden denk ik.

@lisa30. Welcome back!

@Kaia. Dit is 5 dagen gewoon eten en 2 dagen vasten toch? De avonden zijn idd ook mijn valkuil. Lekker op de bank ontspannen wat ongezonds eten...

Kijk hier voor mijn eetdagboekje:
http://www.weegclub.nl/forum/dagboekje-firegirl-nog-eventjes-t22014.html

Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: zo 18 apr 2021 12:24    
Mega Weegclubfan
Mega Weegclubfan

Reageer met quote
Vandaag 14,5 km gaan wandelen. Cool
Met een stralend zonnetje erbij!

Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: zo 18 apr 2021 20:40    

Reageer met quote
@Lisa top!! Wat een heerlijk zonnetje

Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail BerichtGeplaatst: zo 18 apr 2021 20:42    
Man Weeggegevens   tgjm
Super Weegclubfan
Super Weegclubfan

Dieet: Gezond eten en bewegen

Reageer met quote
lisa30 schreef:
Vandaag 14,5 km gaan wandelen. Cool
Met een stralend zonnetje erbij!

Allemachtig, wat ‘n end!
Ik heb het meestal wel gehad, na zo’n kilometer of vier, vijf ....

Ben meer een fietser, vrees ik.
(Maar ook daarbij moet het lekker weer zijn & niet te veel wind ..)

Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: di 20 apr 2021 11:29    
Mega Weegclubfan
Mega Weegclubfan

Reageer met quote
Net terug van alweer een mooie wandeling.
7,8km op 1u20 minuten. Dus heel stevig tempo.
De fitbit gebruik vandaag de noemer "brisk walk".

Sinds maandag terug aan het werk.
Ik voel dat de juiste mindset terug is.

Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: wo 21 apr 2021 15:19    
Berichten van afgelopen:   
Plaats reactie Tijden zijn in GMT + 1 uur
Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3 ... 9, 10, 11 ... 18, 19, 20  Volgende
Pagina 10 van 20