Onderwerp menu

Forum: Weegclub
Subforum: Sprintjes (open)
Onderwerp: vorige :: volgende

Advertentie

Filter Onderwerp

Berichten van afgelopen:

Volgorde:

Advertentie

Get in Shape
Wat mag ik hier?

Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
Je mag geen reacties plaatsen
Je mag je berichten niet bewerken
Je mag je berichten niet verwijderen
Ja mag niet stemmen in polls

*Als je inlogd mag je meer.

Advertentie

SLANK IN DE ZOMER (deel 2)

Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10  Volgende
Auteur Bericht
Vrouw Weeggegevens   Kreeft58
Vaste Weegclubfan
Vaste Weegclubfan

Dieet: Gezond eten

Reageer met quote
Wil ook graag mee doen

Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: za 20 mrt 2021 16:51    
Vrouw Weeggegevens   Kordiya
Weegclubfan voor het leven

Dieet: vegetarisch gezond eten

Reageer met quote
Ik doe ook mee. Lach

Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: za 20 mrt 2021 18:59    
Vrouw Weeggegevens   Kordiya

Dieet: vegetarisch gezond eten

Reageer met quote
Eveliiin schreef:
Lizanx schreef:
@esser, heel herkenbaar dat van geen maat houden. Als ik iemand “verkeerd” begonnen ben kan ik niet meer stoppen met lekkere dingen eten. Vandaar mijn schommelingen in mijn gewicht. Hoe zouden we dat kunnen oplossen?

Goeie vraag! hoe zouden we dit kunnen oplossen?
Iemand tips? heel benieuwd!

Het schijnt (dit lees ik in het boek Bright Line Eating) dat éénderde van de mensen erg gevoelig is voor eetverslaving. Eénderde van de mensen is niet of nauwelijks gevoelig voor eetverslaving. De rest zijn gematigd gevoelig.
Het schijnt dat veel dieetboeken worden geschreven door mensen die niet zo gevoelig zijn voor verslaving. En die schrijven dan dat je moet leren om af en toe wat lekkers te nemen. Als je niet supergevoelig voor verslaving bent dan kun je dat ook wel.
Maar als jij toevallig wél gevoelig bent voor eetverslaving, dan lukt het je niet om het bij één koekje of één keer per week een ijsje te houden!

Heb me vaak een sukkel gevoeld omdat ik het maar niet kon leren om 'af en toe' wat lekkers te nemen en eetbuien had.
Maar nu besef ik dat niet iedereen hetzelfde is en dat wat voor de één prima is, voor de ander juist helemaal niet werkt.

Voor mij persoonlijk is het niet haalbaar om te 'matigen' met zoetigheid. Ik kan makkelijker niets eten aan zoetigheid (en brood) dan dat ik het beperkt probeer te houden; dat loopt gewoon steeds fout.
Dus ik haal het niet in huis, gelukkig is mijn man het daarmee eens. Ben vorig jaar februari gestopt met zoetigheid eten, op een paar keer uitglijden na heb ik het nu dus bijna 13 maanden niet meer gedaan.

Wil of moet je het wel in huis hebben dan kun je ook een 'Kitchen Safe' kopen, een koektrommel met een tijdslot erop. Dan kun je wat nemen en het dan weer voor een aantal uren wegsluiten zodat je er af blijft.

Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: za 20 mrt 2021 19:05    
Vrouw Weeggegevens   Lizanx
Mega Weegclubfan
Mega Weegclubfan

Dieet: Keto

Reageer met quote
Dank je wel Kordya. Ik denk dat het voor mij ook beter werkt om niets te nemen dan te matigen. Ik heb hierover gesproken met mijn man en die begrijpt dat niet. Hij valt waarschijnlijk onder de 1/3 die daar niet gevoelig voor is.

Wat de vraag ook is ... het antwoord is altijd chocola!
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: zo 21 mrt 2021 14:01    
Vrouw Weeggegevens   Janskie
Vaste Weegclubfan
Vaste Weegclubfan

Dieet: calorieën tellen

Reageer met quote
Gisteren een min gezien, maar deze kon ik niet meer invullen. Dus ga ik deze week verder met mijn strijd. De motivatie is er wel, maar het feit dat ik door mijn ziek zijn nog weinig onderneem, is het lastig om de kcal in te schatten. Maar het komt goed, volgende week mag ik therapeutisch aan de slag met werken. Hopelijk helpt dat om de verbranding te verhogen.

Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: zo 21 mrt 2021 14:58    
Mega Weegclubfan
Mega Weegclubfan

Reageer met quote
Komt goed Janskie. Zodra je weer aan de slag gaat vliegen de kilo’s er af.

Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: ma 22 mrt 2021 12:47    
Vrouw Weeggegevens   Kaia

Dieet: Gezonder leven

Reageer met quote
Welkom allemaal!

Hier gaat het even niet zo top, ben weer teruggevallen in al mijn oude slechte gewoontes. Ga nu stap voor stap weer opbouwen naar gezond leefpatroon ik start nu weer met mij houden aan mijn eetplan.

Wat betreft eetbuien helpt het voor mij om geen lekkers te kopen wat ik echt onweerstaanbaar vind

Het lekkers dat er wel is op te bergen in een trommel met slot ( ik weet waar de sleutel ligt maar ik pak het dan niet)

Ook eet ik niks meer na 6 uur s avonds (dat is mijn eetbuien moment, kan natuurlijk ook een ander moment zijn) maar zo’n niks eten afspraak is erg duidelijk en makkelijk om je aan te houden

Ik ontzeg mijzelf niks maar ik stel het wel uit. Als ik aan iets lekkers denk wat ik wil..dan denk ik o dat kan ik wel eens halen bijvoorbeeld vrijdag en dan haal ik er eind van de week 1-tje als ik het niet vergeten ben of ik geef de rest aan mijn man mee naar z’n werk.

There's no way to happiness, happiness is the way!
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail BerichtGeplaatst: di 23 mrt 2021 9:53    
Mega Weegclubfan
Mega Weegclubfan

Reageer met quote
Goed zo Kaia. Ik hoop dat je snel de draad weer oppakt.

Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: di 23 mrt 2021 13:24    
Vrouw Weeggegevens   lisa30
Mega Weegclubfan
Mega Weegclubfan

Dieet: gezond eten

Reageer met quote
Hallo allemaal
Gisteren iets geschreven en nog aangepast maar blijkbaar is het verdwenen.. Rollende ogen

Kaia
Heel blij om jou te horen!
Samen lukt het om die 67 te zien! Cool

Monique
Hoe gaat het daar?

Janske
Goed dat je al een min hebt gezien. Dat geeft alvast een extra boost!

Sophie
Bedankt voor de tip. In augustus ga ik naar de gynaecoloog. Ik praat er zeker nog eens over. Ik heb al een keer een spiraal gehad, maar dat is losgekomen... dus ze wou geen tweede zetten...Maar ik ga het zeker nog eens ter sprake brengen.

De weegschaal is de laatste dagen heel goed gezind. Afgelopen zaterdag 71,3 en vandaag 71,5. Dus ik hoop om tegen komende zaterdag 70,9 te zien. Cool Ik heb alvast serieus opgelet. Snoep blijft volledig aan de kant. Ik probeer ook meer water te drinken. En ik denk dat ik vanavond nog een wandeling ga maken.

Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: di 23 mrt 2021 13:47    
Vrouw Weeggegevens   Sarah2021
Vaste Weegclubfan
Vaste Weegclubfan

Dieet: gezond eten/sporten

Reageer met quote
Vorige week een klein groen vakje, deze week is hij knal groen! Ik verwacht dus dat het aankomende week minder hard gaat en dat mag ook. Ik ben wel superblij

Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: di 23 mrt 2021 18:20    
Berichten van afgelopen:   
Plaats reactie Tijden zijn in GMT + 1 uur
Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10  Volgende
Pagina 4 van 10