Onderwerp menu

Forum: Info gezond eten en dagboeken
Subforum: Dagboek: Sonja Bakker
Onderwerp: vorige :: volgende

Advertentie

Filter Onderwerp

Berichten van afgelopen:

Volgorde:

Advertentie

Get in Shape
Wat mag ik hier?

Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
Je mag geen reacties plaatsen
Je mag je berichten niet bewerken
Je mag je berichten niet verwijderen
Ja mag niet stemmen in polls

*Als je inlogd mag je meer.

Advertentie

Sirkeltjes Dagboek

Ga naar pagina 1, 2, 3  Volgende
Auteur Bericht
Vrouw Weeggegevens   Sirkeltje
Ik blijf hier bij de weegclub

Dieet: Sonja Bakker

Reageer met quote
Grrrrrr...... waarom lukt het me niet om die stomme cirkel te doorbreken.
Zo goed weten wat mijn valkuil is en er iedere keer weer in vallen.
Zo frustrerend dit.
Op naar poging ontelbaar om gewicht te verliezen. En op naar dezelfde ontelbare poging om dan ook op dat gewicht te blijven.
Op dit moment dus een grote dip.
Mijn valkuil is dus emotie eten. Ik ben geen makkelijke prater en bij tegenslagen grijp ik naar eten. Eigenlijk alles wat los en vast zit. Zoet, hartig maakt niet uit alles gaat dan naar binnen. Doorgaan tot je misselijk bent. Maar niet kunnen stoppen. Dat stemmetje dat je maar door laat eten. En uiteindelijk dat vreselijke schuldgevoel. Weer gefaald, weer naar de trommel gegrepen.
Ik ben op dit moment vreselijk gefrustreerd. Er komt niets uit mijn handen. Met name de wetenschap dat als ik niet zo veel eet en gezonder eet ik veel fitter ben. Dan wel de puf heb om op te ruimen, te wassen en actief te zijn.
Maar me hier aan melden is mijn poging om uit die stomme cirkel te stappen. Weer teruggaan naar het regime van Sonja. Ik weet, dat ik zeker op dit moment, me er goed bij voel dat mijn eetschema "bepaalt" wordt door een ander. Dat ik zeker weten afval door de schema's te volgen.
Het boek ligt klaar, maandag begin ik daar weer mee. Voor nu ga ik in ieder geval meer water drinken en me aan 6 eetmomenten houden. Om maandag vol goede moed weer in Sonja's regime te starten.
Een gefrustreerd Sirkeltje Sip
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: do 07 mei 2015 15:59    
Vrouw Weeggegevens   Kaatje
Weegclubfan voor het leven

Dieet: OERgezond

Reageer met quote
Hoi Sirkeltje, welkom bij de Bakkeraars. Erg blij Als je je hier even voorstelt
https://www.weegclub.nl/forum/voorstellen-vrouwen-f8.html
krijg je ook wat algemene info over hoe ons forum werkt.

Waarom maandag pas beginnen? Om de cirkel te doorbreken zou je juist meteen nu moeten aanpakken! Idee
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: do 07 mei 2015 17:44    

Reageer met quote
De reden van pas maandag beginnen is dat ik een heel druk weekend voor de boeg heb. Ik ben morgen de hele dag weg. En zondag staat een barbeque op het programma. Ik ken mezelf, het werkt voor mij dan heel demotiverend om me 1 dag wel aan het programma te kunnen houden en dan 2 dagen niet.
Ik ben vanmorgen wel opgestaan met de motivatie om in ieder geval niet aan de drang van een eetbui toe te geven en gezond te eten. Dus 3 maaltijden en 3 tussendoortjes en voldoende te drinken. Dan geen cola of zo maar water of thee. En natuurlijk verantwoorde maaltijden en tussendoortjes
Tevens de motivatie om het huis op te ruimen. Het is op dit moment erg rommelig en dat geeft ook onrust.
Al met al vol goede plannen.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: vr 08 mei 2015 8:06    
Vrouw Weeggegevens   Kaatje

Dieet: OERgezond

Reageer met quote
Duim Fijn weekend!
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: vr 08 mei 2015 8:11    

Reageer met quote
Enorm gemotiveerd begin ik vandaag weer met Sonja. Ik volg het boek Bereik en behoud je ideale gewicht, het eerste deel volgens mij. Heb een leuk weekend achter de rug. Helaas niet helemaal aan mijn voornemens kunnen houden maar goed die dagen zijn geweest. Ik heb afegelopen zaterdag permanente make-up laten zetten en het is echt mooi geworden. Heb boven en onder mijn oog een lijntje laten zetten. Nu meer gemotiveerd om af te vallen.
Zal mijn kinderen eens even aan sporen om aan te gaan kleden en de spullen voor de komende werkdag bij elkaar te pakken.
Het belooft een prachtige zonnige dag te worden. Genieten 😀
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: ma 11 mei 2015 6:12    

Reageer met quote
Dag drie en het gaat goed. Wel moeilijke momenten gehad maar niet aan toegegeven. Vanmorgen gaf de weegschaal -1,9 kilo aan ten opzichte van vorige week donderdag, dus echt heel blij.
Dat geeft ook moed om door te gaan.
Verder eigenlijk weinig nieuws te melden. Alles gaat zijn gangetje en het leven kabbelt rustig verder.
Fijne woensdag allemaal . Lach
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: wo 13 mei 2015 8:58    
Vrouw Weeggegevens   rupsepups
Super Weegclubfan
Super Weegclubfan

Reageer met quote
Hoi hoi,

fijn dat het nu weer wat beter gata met jou! Welk boek ben je bezig?

xxx

Dagboek Rupsepups
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: wo 13 mei 2015 10:29    

Reageer met quote
@ rupsepups, Ik volg nu Bereik en behoud je ideale gewicht. Vind dit wel een heel fijn boek. Ben jij ook aan het Sonja Bakkeren? En welk volg jij dan?

1e streefgewicht:89.8
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: wo 13 mei 2015 11:19    

Reageer met quote
De eerste week Sonja Bakker zit er weer op. En terug kijkend ben ik best een beetje trots op mezelf. Had ik het in het begin van de week best moeilijk, de laatste twee dagen gaat het goed. Nu voel ik me ook niet zo lekker en dat zal er ook wel mee te maken hebben maar weinig trek in zoetigheid de afgelopen twee dagen.
Ondanks dat er toch wat spanningen waren deze week heb ik op dat moment niet naar eten gegrepen. Op dat moment heel moeilijk maar nu dus trots op mezelf. De weegschaal geeft ruim 2 kilo minder aan en dat motiveert enorm.
Op naar week 2. Hopen dat het net zo goed gaat.

1e streefgewicht:89.8
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: zo 17 mei 2015 11:13    
Vrouw Weeggegevens   rupsepups
Super Weegclubfan
Super Weegclubfan

Reageer met quote
uoi hoi,

ik heb eerst het oranje boek gevolgd, daarna lidl boek en nu gezond genieten met Sonja!

Hoeveel wil je afvallen nog?

Dagboek Rupsepups
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: zo 17 mei 2015 11:14    
Berichten van afgelopen:   
Plaats reactie Tijden zijn in GMT + 1 uur
Ga naar pagina 1, 2, 3  Volgende
Pagina 1 van 3