Onderwerp menu

Forum: Info lowcarb en dagboeken
Subforum: Dagboek: Maaltijdvervangers
Onderwerp: vorige :: volgende

Advertentie

Filter Onderwerp

Berichten van afgelopen:

Volgorde:

Advertentie

Get in Shape
Wat mag ik hier?

Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
Je mag geen reacties plaatsen
Je mag je berichten niet bewerken
Je mag je berichten niet verwijderen
Ja mag niet stemmen in polls

*Als je inlogd mag je meer.

Advertentie

Shake plus met gezond eten!

Auteur Bericht
Vrouw Weeggegevens   Hartendief
Vaste Weegclubfan
Vaste Weegclubfan

Dieet: Shakeplus met gezond eten.

Reageer met quote
Hoi allemaal,

gewicht is mijn strijd des levens. Ik heb al van alles geprobeerd.
Toen ik in 2013 studeerde (thuis) en tegenover een sportschool woonde in een stad waar ik niemand kende zat ik 5x in de week in de sportschool. Wat was ik toen prachtig mooi. Maatje 36 38, goed in mijn vel, kleding stond mij leuk.

Nu 4 jaar later, 2 kindjes verder, zittend beroep en zware bekkenklachten tikte ik bijna 94 kilo aan. Zo zwaar was ik nog nooit geweest. In mijn laatste zwangerschap 10 kilo onder het start gewicht geëindigd, wat was ik die kotsbuien dankbaar. Helaas zat dat er allemaal zo weer aan, terwijl ik echt niet heel slecht at.

Maar nu ben ik gestopt met borstvoeding. Mijn lichaam voelt niet meer als dat van mij. Ik zie leuke kleding en denk 'leuk, even passen' en dan past het niet. Frustrerend en verdrietig.

Met zware bekkenklachten (zit voor 90% in de ziektewet) zit sporten er gewoon niet in. Ik kan 4 minuten pijn vrij lopen. Wel doe ik elke dag mijn fysio oefeningen, maar dat is nog geen half uur per dag.

Ik had nog wat shakes liggen van cambridge, die heb ik de eerste week opgemaakt. 2 shakes per dag met een gezonde maaltijd. Maar ik wilde iets anders, iets met minder suiker en meer eetgevoel. Na veel ingelezen te hebben ben ik voor shake plus gegaan.
Elke ochtend en middag neem ik een schaaltje kwark/yoghurt met 1 schep shake plus. Het vult goed (ook door bij elke maaltijd 1 glas water vooraf te drinken en tijdens de maaltijd ook 1 glas) en heb weinig honger gevoel.
's avonds eet ik 'gewoon'. Veel groente, klein stukje mager vlees. Soms een salade met huttenkase.

En dit bevalt erg goed eigenlijk. Ik eet 'gewoon', dat vind ik belangrijk.. vooral voor mijn slecht etende peuter. Het goede voorbeeld geven is het halve werk (wat die andere helft is.. geen idee, tips zijn welkom ohhh).

Ik ontzeg mijzelf niet meer alles en dat werkt goed. Afgelopen dinsdag met mijn moeder in de stad. Zij neemt een gebakje bij de koffie en ik neem lekker een hapje mee, heerlijk!

4 september begonnen op 93,9 kilo en vanmorgen
28 september was ik 86,7!

Ik wil heel graag naar de 75, maar mijn eerste doel is 80. Ik hoop dat ik dat dit jaar nog haal, dan komt de rest in 2018.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: do 28 sep 2017 16:03    
Vaste Weegclubfan
Vaste Weegclubfan

Reageer met quote
Vandaag een slechte dag. Ongesteld, dus ik denk dat het daar mee te maken heeft. Mijn lichaam hunkert naar zout, dus dat ik heb ik het maar gegeven in de vorm van 2 crackers met kaas.
Ook ontzettende hoofdpijn, ik kwam er niet van af.

ochtend:
2 glazen water
250 gram franse kwark met 1 schep shake plus.

tussendoor:
2 cracker met kaas (30+).
glas water

Lunch:
2 glazen water
250 gram franse kwark met 1 schep shake plus.

Avondeten zal worden:
200 gram groente, gegrilde kipfilet, 2 glazen water.

Tussendoor ook nog gemiddeld 2-3 glazen water.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: do 28 sep 2017 16:06    
Vrouw Weeggegevens   Hwin
Mega Weegclubfan
Mega Weegclubfan

Dieet: Gezonder leven

Reageer met quote
Wauw jij bent lekker bezig, -6.5 kg in 1 maand!

Ik zit in hetzelfde schuitje als jij, ik kan ook niet sporten door lichamelijke klachten. Maakt het afvallen er niet gemakkelijker op.

Ga zo door meid! Hopelijk voel je je vandaag beter Zwaaien

Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: vr 29 sep 2017 6:03    
Vaste Weegclubfan
Vaste Weegclubfan

Reageer met quote
Dank je wel!

ja, het gaat vandaag een stuk beter gelukkig.

Had vanmorgen alleen de magere kwark op, dus even volle yoghurt vandaag. Leek me beter dan een boterham, want dan wil ik hagelslag er op.. haha.
Nu weer kwark gehaald.. Dus straks lekkere maaltijd met kwark. Lach
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: vr 29 sep 2017 9:56    
Vaste Weegclubfan
Vaste Weegclubfan

Reageer met quote
Een slecht weekend gehad, terwijl ik het mezelf nog zo voorgenomen had.. haha.
Weekend weg met de vriendengroep, dat kon ook eigenlijk alleen maar mis gaan. Maar ach, dat heb ik in het normale eetleven ook.
Nu weer goed bezig..

Gisteren een goede dag gehad en vandaag gaat ook goed(tot nu toe, haha).
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: di 03 okt 2017 9:06    
Vrouw Weeggegevens   Hwin
Mega Weegclubfan
Mega Weegclubfan

Dieet: Gezonder leven

Reageer met quote
Goed dat je jezelf weer zo snel herpakt hebt! Erg blij
Zet m op deze week, je kunt het!

Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: di 03 okt 2017 14:45    
Berichten van afgelopen:   
Plaats reactie Tijden zijn in GMT + 1 uur
Pagina 1 van 1