Onderwerp menu

Forum: Weegclub
Subforum: Sprintjes (open)
Onderwerp: vorige :: volgende

Advertentie

Filter Onderwerp

Berichten van afgelopen:

Volgorde:

Advertentie

Get in Shape
Wat mag ik hier?

Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
Je mag geen reacties plaatsen
Je mag je berichten niet bewerken
Je mag je berichten niet verwijderen
Ja mag niet stemmen in polls

*Als je inlogd mag je meer.

Advertentie

Schouderklopjes (4)

Ga naar pagina 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7  Volgende
Auteur Bericht
Vrouw Weeggegevens   Kordiya
Weegclubfan voor het leven

Dieet: vegetarisch gezond eten

Reageer met quote
Dit sprintje is voor wie zichzelf wil ondersteunen. Geef jezelf elke dag schouderklopjes voor wat er goed ging!

Je kunt beter vooruitgang boeken bij wat je wilt bereiken als je jezelf steunt. Het is erg belangrijk om op te merken wat je GOED doet en niet teveel te focussen op wat er (nog) niet goed gaat.

Daarom dit sprintje; schrijf hier neer wat goed ging en geef jezelf er een schouderklopje voor! Bijvoorbeeld door een leuke smiley erbij te zetten.
En we geven elkaar natuurlijk complimenten en aanmoediging bij alles wat goed gaat!

Het kunnen grote maar vooral ook heel kleine dingen zijn. Het aanleren van goede gewoontes gaat het beste door met heel kleine stapjes te beginnen.

Denk b.v. aan:
* voldoende groenten gegeten
* een nieuw recept geprobeerd
* een aanbod van taart afgeslagen
* een extra wandeling gemaakt
* weer een gezonde maaltijd gekookt
* een kopje groene thee gedronken
* een ontspanningsoefening gedaan in plaats van gaan snoepen
* een workout gedaan
Enzovoort, enzovoort. Het mag ook gaan over dingen die niet met afvallen of gezonde leefstijl te maken. Alles waar je tevreden over bent kun je hier neerzetten.

* * *
Achtergrond:

B.J. Fogg, de schrijver van 'Tiny Habits' ("Kleine Gewoontes") zegt dat we beter en makkelijker kunnen veranderen wanneer we ons goed voelen dan wanneer we ons slecht voelen. Beter heel kleine stapjes nemen zodat je weet dat je succesvol kunt zijn dan iets heel moeilijks aangaan, falen en dan inzakken en het opgeven.
https://www.bol.com/nl/p/kleine-gewoontes/9200000124091800/?bltgh=mI6jZ0iLBnliP73uTL5Axw.2_5.6.ProductImage

Judith Beck, die 'De Dieetoplossing' schreef en expert is op het gebied van cognitieve gedragstherapie, hecht er veel waarde aan dat je het bekrachtigt wanneer je goed gedrag vertoont; dat je tegen jezelf zegt 'goed gedaan' of anderzins specifiek aandacht besteedt aan stapjes in de goede richting.

Bij de methode van 'Het Vat van Zelfwaardering', een therapie voor onder meer verslavingen, gaat het ook om het nemen van kleine positieve stappen, waarbij je jezelf bewust schouderklopjes geeft zodat je zelfwaardering groeit.
https://www.vatvanzelfwaardering.nl/

* I can eat - I just can't eat addictive foods and I need to measure. (C. Harris) * Wat kies ik?
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: di 13 jul 2021 10:56    
Onbekend Weeggegevens   TommeyLou
Ik wil afvallen bij de weegclub

Dieet: vega ww

Reageer met quote
Ik doe mee!
Mijn andere profiel Lucius kom ik niet meer op. Dus weer een nieuwe start Erg blij
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: wo 14 jul 2021 16:15    
Onbekend Weeggegevens   TommeyLou

Dieet: vega ww

Reageer met quote
De focus ligt op genoeg groente eten
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: wo 14 jul 2021 16:17    

Reageer met quote
Welkom TanteZus en Lucius / Tommey! Leuk dat je meedoet!

* I can eat - I just can't eat addictive foods and I need to measure. (C. Harris) * Wat kies ik?
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: wo 14 jul 2021 19:24    

Reageer met quote
Ik geef mezelf een schouderklopje omdat ik ondanks moedeloosheid, toch een aantal taken heb verricht vanmorgen: caviakooi verschoond, lunch voorbereid, vloer geveegd.

Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: vr 16 jul 2021 11:06    
Vrouw Weeggegevens   tantezus
Mega Weegclubfan
Mega Weegclubfan

Dieet: gezond eten

Reageer met quote
Ik geef mezelf een schouderklopje omdat ik de ramen buiten hebt gezeemd al is het voor de helft.
Volgende week hoop ik de andere helft te doen.

Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: za 17 jul 2021 8:44    

Reageer met quote
Goed gedaan TanteZus.

Ik geef mezelf een schouderklopje omdat ik ook vandaag weer aan het opruimen en huishouden ben geweest.

Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: za 17 jul 2021 20:31    
Vrouw Weeggegevens   tantezus
Mega Weegclubfan
Mega Weegclubfan

Dieet: gezond eten

Reageer met quote
Jij ook goed gedaan Kordiya.

Vandaag de rest van de ramen gezeemd, dus heb een schouderklopje verdiend.

Erg blij

Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: ma 19 jul 2021 8:56    

Reageer met quote
Oooh ramen zemen. Wat een klus. Goed dat je het afgemaakt hebt!

Ik geef mezelf een schouderklopje omdat ik vanmorgen gedachten aan overeten heb weerstaan. Er was een moment dat ik een banaan wou pakken en iets dacht als 'ach dat kan wel' maar ik heb ingegrepen en het niet gedaan.

Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: di 20 jul 2021 12:06    
Vrouw Weeggegevens   Deugenietje
Super Weegclubfan
Super Weegclubfan

Dieet: Geen suikers in de vorm van snoep/chips/koek/ijs

Reageer met quote
Ik probeer elke dag toch effe weer te komen.

Ik geef mezelf een schouderklopje omdat ik 3 cm smaller ben geworden bij mijn buik.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: di 20 jul 2021 17:51    
Berichten van afgelopen:   
Plaats reactie Tijden zijn in GMT + 1 uur
Ga naar pagina 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7  Volgende
Pagina 1 van 7