Onderwerp menu

Forum: Weegclub
Subforum: Sprintjes (gesloten)
Onderwerp: vorige :: volgende

Advertentie

Filter Onderwerp

Berichten van afgelopen:

Volgorde:

Advertentie

Get in Shape
Wat mag ik hier?

Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
Je mag geen reacties plaatsen
Je mag je berichten niet bewerken
Je mag je berichten niet verwijderen
Ja mag niet stemmen in polls

*Als je inlogd mag je meer.

Advertentie

Schouderklopjes (4)

Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3 ... 8, 9, 10 ... 12, 13, 14  Volgende
Auteur Bericht
Vrouw Weeggegevens   Jojo Annie
Vaste Weegclubfan
Vaste Weegclubfan

Dieet: Cohen

Reageer met quote
vlinderrr schreef:
Dat scheelt idd echt! Eerst doen wat je moet doen, dan is de rest van de dag leuker en meer ontspannen Lach

Over het wonen van mijzelf of mijn ouders in een verpleeghuis heb ik dubbele gevoelens. Het is goed dat ze er zijn, soms heb je gewoon geen keuze. Het nadeel ervan vindt ik dat alles op gezette tijden 'moet' mensen zijn hun eigen ritme gewend en hoe je het ook wendt of keert dat veranderd dan toch.

Dat herken ik Vlinderr, heb zelf 20 jaar in de zorg gewerkt, voordat ik.voor mezelf begon. ( verpleeghuis, langdurige reactivering en wijk) Ik geniet ook van je berichtjes over je werk, sommige zijn zo herkenbaar! Thuis situatie is in de meeste gevallen het fijnste, maar soms heb je geen keuze...Ik heb ook mensen zien opbloeien in het verpleeghuis omdat ze daar minder eenzaam waren als thuis. Tijdens het werken in de wijk kwam ik ook schrijnende dingen tegen en waren mensen soms echt beter af in een verpleeghuis. Hangt zo van de situatie af. Mijn vader heeft eind november een CVA gehad, gelukkig hadden zij de mogelijkheid om op hun eigen grond een zorgwoning te laten bouwen en woont mijn broer nu in hun huis. Hij kan met thuiszorg en dagbehandeling samen met mijn moeder thuis blijven wonen. Maar dat is lang niet voor iedereen weggelegd.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: za 14 aug 2021 9:24    
Vrouw Weeggegevens   Kordiya
Weegclubfan voor het leven

Dieet: vegetarisch gezond eten

Reageer met quote
Jojo Annie schreef:
Ik ga me zelf vandaag een schouderklopje geven omdat ik ondanks best wat lastige dingen toch positief blijf denken en mezelf weer herpak bij tegenslagjes.

Applaus Applaus Applaus

Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: za 14 aug 2021 10:53    

Reageer met quote
Ik geef mezelf een schouderklopje omdat het de afgelopen dagen lukt om een nieuw 'doorzetten'-beleid te voeren t.a.v. het huishouden.

Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: za 14 aug 2021 10:54    
Vaste Weegclubfan
Vaste Weegclubfan

Reageer met quote
Kordiya schreef:
Ik geef mezelf een schouderklopje omdat het de afgelopen dagen lukt om een nieuw 'doorzetten'-beleid te voeren t.a.v. het huishouden.

Fijn zeg! Ik zie het ook terug in je andere sprintje met positieve punten. Knap dat je zo doorzet, dat moet je wel een goed gevoel geven!
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: za 14 aug 2021 10:55    
Vrouw Weeggegevens   vlinderrr

Dieet: gezond eten

Reageer met quote
Annie, werk je als ZZPer ook in de zorg of doe je wat anders? 20 jaar!! Het is idd per geval verschillend, sommigen bloeien op en sommigen hebben nooit meer een gevoel van 'thuis'.. Ik merk dat ik even af moet kicken, kan het zo moeilijk loslaten Rollende ogen Zei al tegen de mensjes, ik kom terug hoor, onkruid vergaat niet haha.

Soms is het lastig om zo meelevend te zijn, maar toch zou ik willen dat meer mensen het hadden in de zorg. Voor mij is het geen lijstje aan taken afwerken, gisteren zei een nieuwe bewoonster tegen me; ik zie dat je luistert en dat je begrijpt, dat zie ik aan je.. zo lief..

Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: za 14 aug 2021 11:47    
Vaste Weegclubfan
Vaste Weegclubfan

Reageer met quote
[quote="vlinderrr"]Annie, werk je als ZZPer ook in de zorg of doe je wat anders? 20 jaar!! Het is idd per geval verschillend, sommigen bloeien op en sommigen hebben nooit meer een gevoel van 'thuis'.. Ik merk dat ik even af moet kicken, kan het zo moeilijk loslaten Rollende ogen Zei al tegen de mensjes, ik kom terug hoor, onkruid vergaat niet haha.

Soms is het lastig om zo meelevend te zijn, maar toch zou ik willen dat meer mensen het hadden in de zorg. Voor mij is het geen lijstje aan taken afwerken, gisteren zei een nieuwe bewoonster tegen me; ik zie dat je luistert en dat je begrijpt, dat zie ik aan je.. zo lief..[/quote

Precies, je moet dit werk met je hart doen en anders niet! Je bouwt in de zorg ook een band op met de bewoners.
Ik heb nu een praktijk als medisch pedicure. Dit is een praktijk aan huis en 1x per week een dag in een verpleeghuis. Die afwisseling is heel mooi vind ik.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: za 14 aug 2021 11:51    
Vrouw Weeggegevens   vlinderrr

Dieet: gezond eten

Reageer met quote
Wat fijn, medisch pedicure! Werk genoeg... ik kon voor onze bewoners nergens iemand meer vinden, ze zaten allemaal vol.. Fijn dat je het aan huis hebt en de afwisseling is idd ook leuk.

Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: za 14 aug 2021 12:06    

Reageer met quote
Jojo Annie schreef:
Kordiya schreef:

Fijn zeg! Ik zie het ook terug in je andere sprintje met positieve punten. Knap dat je zo doorzet, dat moet je wel een goed gevoel geven!

Dank je wel, daar ga ik van glimmen! Erg blij
Het doorzetten m.b.t. de huishoudelijke taken is nog wel splinternieuw hoor, ik weet niet hoe dat verder gaat.
Ik had opeens een inzicht: vaak laat ik een huishoudelijke klus schieten omdat ik me op dat moment niet goed voel: moe, somber, ergens door van streek, enzovoorts. Ik 'troost' me dan (zag ik opeens in) door mezelf 'rust' en tijd op internet te 'gunnen'.
Maar, als ik dan die klus niet doe voel ik me daar weer rot over. Zo blijft het 'me rot voelen' in stand of wordt het versterkt.
Dus bedacht ik: misschien moet ik, net als met het negeren van eetdrang, toch wat meer doorpakken. Dus al heb ik geen zin of voel ik me rot, het toch doen en daarná voel ik me dan weer beter. En hopelijk gaandeweg ook beter over de staat van het huishouden.
Met overeten is het dan zo dat ik me vaak wat 'gunde' wanneer ik het moeilijk had (moe was, triest, van streek, enz.) door maar toe te geven aan de eetdrang, maar dat schoot niet op. Sinds ik BLE herpakt heb een week of 6 geleden, houd ik me strikter aan de regels: niks tussendoor pakken, ook niet als ik me minder goed voel, gewoon even mezelf aansporen om vol te houden tot het weer tijd voor een maaltijd is.
Ik probeer nu dus eigenlijk de mentaliteit die ik leer door mijn eetdrang aan te pakken, ook toe te passen op mijn activiteiten m.b.t. het huishouden.... Wordt (hopelijk) vervolgd... Lach

Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: za 14 aug 2021 12:33    
Vaste Weegclubfan
Vaste Weegclubfan

Reageer met quote
Knap hoor!
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: za 14 aug 2021 12:38    

Reageer met quote
Ik geef mezelf een schouderklopje omdat het gisteravond weer gelukt is om niets meer te eten ondanks aanvechtingen.

Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: zo 15 aug 2021 8:26    
Berichten van afgelopen:   
Plaats reactie Tijden zijn in GMT + 1 uur
Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3 ... 8, 9, 10 ... 12, 13, 14  Volgende
Pagina 9 van 14