Onderwerp menu

Forum: Weegclub
Subforum: Sprintjes (open)
Onderwerp: vorige :: volgende

Advertentie

Filter Onderwerp

Berichten van afgelopen:

Volgorde:

Advertentie

Get in Shape
Wat mag ik hier?

Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
Je mag geen reacties plaatsen
Je mag je berichten niet bewerken
Je mag je berichten niet verwijderen
Ja mag niet stemmen in polls

*Als je inlogd mag je meer.

Advertentie

Samen starten met intermittent fasting

Ga naar pagina 1, 2, 3 ... 18, 19, 20  Volgende
Auteur Bericht
Vrouw Weeggegevens   Pippalena
Vaste Weegclubfan
Vaste Weegclubfan

Dieet: Gezond eten

Reageer met quote
Ik ben net begonnen met intermittent fasting. Een methode van periodiek vasten. Er is steeds meer bewijs dat dit veel gezondheidsvoordelen oplevert en als bij-effect val je af.

Ik ben zelf begonnen naar aanleiding van de uitzending van ‘Nieuwe Dokters’ van 8 oktober. Ik raad iedereen aan deze terug te kijken als je een beeld wil krijgen van de voordelen van vasten.

Er zijn verschillende schema’s. De bekendste zijn:

• 16:8 (dagelijks 16 uur vasten-8 uur eten)
• 5:2 (wekelijks 5 dagen gewoon eten- 2 dagen vasten)

Ik doe zelf 16:8. Ik hanteer daarbij een ‘eetraam’ van 8 uur, tussen 12:00 ‘s middags en 20:00 uur’s avonds. Maar je kan dat eetraam natuurlijk ook van 14:00-22:00 uur plannen of wat voor jou het meest praktisch is.

Het internet staat vol met meer informatie over hoe je 5:2 of 16:8 kan uitvoeren. Sommigen eten niets op de 2 vastendagen van 5:2, anderen hanteren max 500 kcal op die dagen. Zoek wat bij je past!

Bouw als je start rustig op, bijvoorbeeld door het ontbijt elke dag een half uurtje op te schuiven. Het is volgens de methode niet de bedoeling dat je vergaat van de honger en aan het lijden bent!! Dan gaat het snel tegenstaan. Met rustig opbouwen voorkom je dat.

Ik hoop dat we hier kunnen delen hoe het ons vergaat. Ik ben vooral benieuwd of we het moeilijk gaan krijgen en hoe we daar dan mee omgaan.

Succes allemaal!

Laatst aangepast door Pippalena op do 10 okt 2019 10:36, in totaal 1 keer bewerkt
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: do 10 okt 2019 9:14    
Vrouw Weeggegevens   Astrid26
Weegclubfan voor het leven

Dieet: Gezond eten met minder KH

Reageer met quote
Sinds 16 september begonnen met IF 16/8 icm khb
en het bevalt me erg goed Erg blij

Mijn eetraam is 12:00-20:00 uur.

Ik ben gold turkey begonnen met wat info van internet en verder naar eigen inzicht.

Programma niet gezien, maar als ik er aan denk kijk ik alsnog even van de week...

Laatst aangepast door Astrid26 op do 10 okt 2019 10:32, in totaal 1 keer bewerkt
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: do 10 okt 2019 10:25    
Vaste Weegclubfan
Vaste Weegclubfan

Reageer met quote
Hi Astrid, leuk dat je meedoet! Lach

Hoe bevalt het jou tot nu toe? Vindt je er nog iets moeilijks aan? Merk je effect, ook op je energie en gezondheid? Doe jij het echt elke dag of heb je ook dagen zonder vasten?

Ik ben zelf ook sinds 2 dagen cold Turkey naar 16:8 . Over een half uurtje start mijn eetraam. Ik vind het tot nu toe erg makkelijk maar ik was al nooit zo’n ontbijter, Ik weet allen niet hoe dit elke dag, de rest van mijn leven gaat zijn als het echt niet meer mág (van mezelf).

Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: do 10 okt 2019 10:32    

Reageer met quote
Het bevalt me zeer goed.
Totaal geen moeite met eten tussen 12:00-20:00 uur.
Ik eet gewoon met gezin mee maar laat rijst, pasta, aardappelen, brood enz achterwege.
Ik ben sinds ik IF doe al goed afgevallen Erg blij

Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: do 10 okt 2019 10:35    
Vaste Weegclubfan
Vaste Weegclubfan

Reageer met quote
ja, jij eet koolhydraatbeperkt erbij hè? Ik las dat dat op den duur een goede combinatie is.

Ik doe dat niet, ik begin gewoon met eten in een eetraam, dat is al uitdaging genoeg, en eet in dat eetraam ”gewoon”, dus ook snacks of zoetigheid. Dan kan ik rustig wennen, dat wordt ook aangeraden als je net begint.
Het schijnt dat je ook als je gewoon eet in je eetraam, je toch afvalt omdat je simpelweg toch minder eet door de beperkte tijdsduur. Dat ontbijt dat je skipt schijn je toch niet helemaal te compenseren, ook niet als je denkt extra veel te eten in je eetraam. We gaan het zien!!
Erg blij

Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: do 10 okt 2019 10:42    

Reageer met quote
Succes!!!
Gewoon beginnen zoals jou het beste lijkt.
Kijken hoe het je bevalt en daarna kan je altijd nog khb erbij doen of niet .. keuze is aan jou Erg blij

Ga je ook een eetdagboekje bijhouden?

Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: do 10 okt 2019 10:53    
Vrouw Weeggegevens   JPee
Super Weegclubfan
Super Weegclubfan

Reageer met quote
Wil dit ook gaan proberen en vandaag begonnen en wil na 13 uur pas gaan eten omdat mijn moeilijke momenten in de avond zijn. Dan mag ik nog wat voor 21 uur.
Succes allemaal

Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: do 10 okt 2019 11:12    
Vaste Weegclubfan
Vaste Weegclubfan

Reageer met quote
Astrid26 schreef:
Succes!!!
Gewoon beginnen zoals jou het beste lijkt.
Kijken hoe het je bevalt en daarna kan je altijd nog khb erbij doen of niet .. keuze is aan jou Erg blij

Ga je ook een eetdagboekje bijhouden?

Dankje!
Nee, ik ga in principe geen eetdagboek bijhouden. Ik doe dit (naast de gezondheidswinst) ook zodat ik juist minder met eten bezig hoef te zijn en ik wil tijdens mijn eetraam gewoon onbezorgd eten. Maar ik wil voor de gein wel af en toe mijn daginnames hier posten komende weken.

Ik eet sowieso al heel gezond met veel groenten en voornamelijk plantaardig en vis, hooguit 2 x per week vlees dus behalve het snoepen hoef ik daar verder niet zoveel mee vind ik zelf

Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: do 10 okt 2019 14:04    
Vaste Weegclubfan
Vaste Weegclubfan

Reageer met quote
Welkom Jpee! Jij ook veel succes!

Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: do 10 okt 2019 14:05    
Vrouw Weeggegevens   Structopaat
Vaste Weegclubfan
Vaste Weegclubfan

Dieet: gezond eten

Reageer met quote
Hi allemaal,

Ik had er al van 2 mensen in mijn omgeving over gehoord. Die doen het al maanden. Nu de documentaire gezien en ik wil het zeker gaan doen.
Weet alleen niet of ik nu al ga beginnen. Wel al fijn om meer te lezen.

Denk dat ik 5 om 2 ga doen. Maar ik ga me nog ff inlezen.

Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: vr 11 okt 2019 12:38    
Berichten van afgelopen:   
Plaats reactie Tijden zijn in GMT + 1 uur
Ga naar pagina 1, 2, 3 ... 18, 19, 20  Volgende
Pagina 1 van 20