Onderwerp menu

Forum: Weegclub
Subforum: Sprintjes (open)
Onderwerp: vorige :: volgende

Advertentie

Filter Onderwerp

Berichten van afgelopen:

Volgorde:

Advertentie

Get in Shape
Wat mag ik hier?

Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
Je mag geen reacties plaatsen
Je mag je berichten niet bewerken
Je mag je berichten niet verwijderen
Ja mag niet stemmen in polls

*Als je inlogd mag je meer.

Advertentie

Samen starten met intermittent fasting

Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3 ... 11, 12, 13 ... 15, 16, 17  Volgende
Auteur Bericht
Vrouw Weeggegevens   Astrid26
Weegclubfan voor het leven

Dieet: Gezond eten met minder KH

Reageer met quote
Hihi Erg blij

Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: za 02 nov 2019 10:02    
Vrouw Weeggegevens   Sasa
Super Weegclubfan
Super Weegclubfan

Dieet: gezond eten

Reageer met quote
Bij de één vreugde over het gewicht, bij de ander frustratie.

@Snirp - zo te zien ben je van maanden weggeweest nu weer terug op de weegclub. Dat is positief!!! Niet meer weglopen voor de feiten maar op de weegschaal staan, de schade bekijken en er nu weer werk van maken. Ik zag dat je al eerder veel bent afgevallen. Dat gaat je dan nu ook weer lukken! Heb je al ervaring met IF? Hier zijn een aantal enthousiaste beoefenaars, ik hoop dat het ook iets voor jou is.

Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: za 02 nov 2019 10:38    

Reageer met quote
@snirp
Afvallen is en blijft lastig, ook al doe je nog zo goed je best, de weegschaal is niet altijd aardig. Het kan aan zoveel dingen liggen, iets te veel zout gegeten, maandelijkse periode, minder gedronken op een dag... ?
Jammer dat je geen eetdagboekje bijhoudt anders hadden we even mee kunnen kijken en gerichte tips of adviezen kunnen geven voor wat betreft je eten.
Succes!!

Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: za 02 nov 2019 10:52    
Vrouw Weeggegevens   snirp
Mega Weegclubfan
Mega Weegclubfan

Reageer met quote
Dank voor jullie steunende woorden! Dat helpt me echt!
Ben inderdaad aantal jaar geleden flink afgevallen. Was 109 kilo op zijn zwaarst en was tot rond de 78 gekomen. Toen ging het zo makkelijk met allemaal groene vakjes. Zat toen nog net voor de overgang. Maar ben inmiddels 58, kan me voorstellen dat het wat moeilijker gaat dan.
Daarnaast al meer dan 30 jaar medicatie voor trage schildklier, dat maakt afvallen ook niet makkelijker.
Ik zwem 5 keer per week een uur en probeer elke dag een uur met mijn handbike te fietsen. Met die regen pak ik toch maar de auto vandaag:)
Wat betreft voeding. Vegetarisch, wel yoghurt, eieren en kaas.
Veel groente, noten, zaden. Geen pakjes en zakjes meer. Probeer brood te beperken, maar dat vind ik soms lastig. Heb drie eetmomenten per dag, door tijdframe is er geen tijd voor tussendoortjes. En ook geen behoefte meer aan. Dat is echt winst voor me.
Daarnaast is mijn winst dat ik me echt veel fitter voel sinds ik IF doe.
In vastenperiode veel water en groene thee, geen koffie.

Ik verdiep me al tijd in IF, maar deed het aldoor beetje halfslachtig.
Na de uitzending op tv ben ik echt doordrongen van het gezondheidsvoordeel en hoe me strak aan de vasttijden.
Afgelopen twee winters ben ik heel veel ziek geweest en hoop dat nu te voorkomen.
Daarnaast veel gewrichtsproblemen door bindweefselsaandoening en hoop ook daar wat rust in te krijgen door deze manier van mezelf voeden.

Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: za 02 nov 2019 11:19    
Vrouw Weeggegevens   yvonne-the-lady

Dieet: EGA

Reageer met quote
Een ons per dag ipv een ons per week. Ik ben er blij mee. Kan mijn eetraam van 12.00u tot 20.00u goed volhouden. Soms begin ik zelfs wat later dan 12.00u. Ook in het KHA eten vind ik steeds meer mijn ritme. Heb deze week zelf wat recepten samen gesteld ipv het eetplan dat ik volg. Manlief vond die recepten namelijk niet zo lekker. Nu stel ik dus zelf menu's samen binnen de boodschappenlijst die ik heb gekregen. Probeer daar in wel veel variatie toe te passen om ook goed al de benodigde voedingsstoffen binnen te krijgen. Brood mis ik absoluut niet meer omdat ik er leuke vervangers voor gevonden heb zoals bananenbrood. Dat vind ik veel lekkerder dan brood dus ik was zo om Lach

Voor wie interesse heeft is hier het recept:
Gezond bananenbrood met walnoten recept
Ben jij dol op brood, maar eet je wel graag koolhydraatarm? Dan is dit recept voor gezond bananenbrood met walnoten een uitkomst.
Dit brood past goed in een koolhydraatarm eetpatroon, omdat het is gemaakt met amandelmeel. Amandelmeel is te koop bij de grotere supermarkten en bij natuurwinkels.
Beleg je plak bananenbrood met gezond beleg zoals Hüttenkäse, ei, suikervrije notenpasta, suikervrije hummus of gerookte zalm en klaar is je gezonde ontbijt of lunch!
Een plak van dit bananenbrood kan ook dienen als gezond tussendoortje.
Voedingswaarden van dit recept
Totaal / per plak
Energie: 1543 calorieën / 128,6 calorieën
Eiwitten: 63 gram / 5,3 gram
Koolhydraten: 111 gram / 9,3 gram
Vetten: 97 gram / 8,1 gram
Vezels: 21 gram / 1,8 gram
Ingrediënten voor 1 bananenbrood (12 plakken)
3 rijpe bananen (360 gram)
3 eieren
100 gram amandelmeel
50 gram havermeel (of havermout)
25 gram walnoten (of ongezouten noten naar keuze)
2 el ongezoete amandelmelk
1 ½ tl bakpoeder
Snufje zeezout
Bereidingswijze
1. Verwarm de oven voor op 175 graden.
2. Gebruik je havermout in plaats van havermeel? Maal het dan tot havermeel met behulp van een keukenmachine, blender of koffiemolen.
3. Doe het havermeel, het amandelmeel, het bakpoeder en het zeezout in een grote kom en roer door.
4. Doe de bananen, de eieren en de amandelmelk in een blender of keukenmachine en pureer tot een gladde, luchtige substantie.
5. Giet de inhoud van de blender of keukenmachine in de kom met de droge ingrediënten en roer tot een glad beslag.
6. Hak de walnoten grof en roer door het beslag.
7. Stort het beslag in een cakevorm en schuif de cakevorm in de oven.
8. Bak het bananenbrood 40 à 45 minuten, totdat deze gaar is. Het bananenbrood is gaar als je er met een vork of satéprikker in prikt en deze er schoon uit komt.
9. Wordt de bovenkant van het bananenbrood tijdens het bakken te donker? Dek de cakevorm dan af met een stuk aluminiumfolie of bakpapier.
10. Laat het bananenbrood volledig afkoelen en snijd vervolgens in 12 gelijke plakken.
Tip: Verpak iedere plak bananenbrood afzonderlijk en plaats in de vriezer. Zo heb je altijd een lekkere snack of (deel van je) ontbijt of lunch in huis.

Zelf maak ik dit recept in een muffin vorm voor 12 muffins. Dan zijn ze bij mij al in 30 minuten gaar en mooi bruin.

Geef aandacht aan dat wat goed voor je is.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Bekijk de homepage BerichtGeplaatst: za 02 nov 2019 14:57    
Vrouw Weeggegevens   AnnetteM

Dieet: Streep-je-Slank van Margriet: 1300 cal. per dag

Reageer met quote
Miep1965 schreef:

Verder tel ik door de weeks mijn calorieën max 1500, in het weekend gebruik ik mijn gezond verstand en verschuif ik de tijden.

Groetjes Miep

Beste Miep en allen,

Ik ben door Astrid26 die ook meedoet met mijn stabilisatiesprintje geattendeerd op Intermittent Fasting.

Ik heb vele pagina's bij jullie sprintje gelezen. Leuk.

De uitzending van Nieuwe Dokters van 8 oktober ga ik nog proberen te zien.

Ik had begrepen dat je bij IF alles mocht eten in je tijdraam. Klopt dat? Of val je dan niet af? (wat ik wel graag wil)
Nu lees ik bij @miep dat je ook 1500 cal. doet max op een dag. Is dat aan te raden om af te vallen? Ik wil wel weer graag 15 kg afvallen. Ik overweeg dus ook IF te gaan doen. Tijdsraam dan van 12.00-20.00 uur.

Graag hoor ik van jullie en veel succes allemaal.

Fijn weekend!

Annette
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: za 02 nov 2019 17:39    
Vrouw Weeggegevens   Structopaat
Vaste Weegclubfan
Vaste Weegclubfan

Reageer met quote
@Anette welkom!!!
@snerp, herkenbaar had ik dus ook berichten die verdwijnen.
@Astid gefeliciteerd!!!

Hier gaat het redelijk goed. Ik probeer echt net voor 20.00 wat te eten. En dan red ik het de volgende ochtend makkelijk.

Alleen de calorien gaan niet elke dag top. Maar ik eet nooit meer dan ik verbruik. Ik ben niet helemaal blij met hoeveel ik afgevallen ben. Ik hoop volgende week op meer.....

Maar de afgelopen 2 weken zijn er op de sportschool 4 mensen naar me toe gekomen met de vraag of ik afgevallen ben. Er gebeurd dus wel wat.
Op de sportschool wegen wacht ik nog even mee (vetmeting enzo).

Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: za 02 nov 2019 18:22    
Vrouw Weeggegevens   Sasa
Super Weegclubfan
Super Weegclubfan

Reageer met quote
Welkom, Annette! Leuk dat je ook mee wilt doen!
Er zijn geen beperkingen in wat je tijdens je eetraam mag eten, maar als jij dan heel veel eet, val je nog niet af. In de praktijk eet je meestal wel minder in 8 uur tijd dan anders de hele dag. Ik ben niet zo goed onderbouwd met de theorie maar het werkt natuurlijk het beste als je tijdens je eetraam een beetje netjes en gezond eet. Koolhydraatarm schijnt nog beter te werken, maar volgens mij zitten er in onze groep een aantal experts die dat beter weten.

@Yvonne - de aanhouder wint! Hartstikke fijn dat het nu wat beter opschiet!

@Snerp - als je de gewone smileys enz van je mobiel gebruikt, dan verdwijnt de tekst. Je moet de smileys naast het schrijfmap gebruiken, dan gaat het goed.

Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: za 02 nov 2019 21:46    

Reageer met quote
IF icm khb werkt! Althans voor mij.
Geen hongergevoel tijdens vasten of tussen de maaltijden. Geen trek in ‘fout’ eten, terwijl het wel in huis is voor mijn gezin.
Boodschappen doen op ‘nuchtere’ maag is geen probleem voor mij.
Ik slaap beter en snurk niet meer. Ik word uitgerust wakker. Geen ochtendhumeur. Niet chagrijnig, wat ik normaal wel altijd ben tijdens diëten. Dit voelt niet als dieet. Mijn gezin heeft ook niet het gevoel dat ik nu aan het diëten ben, omdat ik borden vol mee-eet en geen karige hapjes.
Ik neem niets buiten mijn eetraam, behalve koffie/thee/water, en geen haan die er naar kraait. Ergens op visite, prima. Ik neem alleen koffie, thee of water en zeg dat ik geen trek heb in koek, snoep of chips. Het kan ook gezellig zijn zonder al dat ‘vreten’ heb ik gemerkt.
Eten (halen) bij de snackbar; prima!
Dan zijn deze snacks de meest koolhydraatarme opties: frikandel met mayonaise, gehaktbal, gehaktstaaf, berenklauw, shoarma zonder broodje, kipstokjes zonder pindasaus... Je hoeft niet meer op een blaadje sla te knauwen in de snackbar Erg blij
Win-win voor het hele gezin!!

Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: zo 03 nov 2019 7:19    
Vrouw Weeggegevens   Pippalena
Ik blijf hier bij de weegclub
Ik blijf hier bij de weegclub

Dieet: Gezond eten

Reageer met quote
Wat leuk dat het zo goed bij je past Astrid! Echt een levensstijl die hopelijk ook lange termijn vol te houden is.

Ik wil zelf graag eens een langere fast doen van minimaal 24 uur, liefst 48 uur. Als ik alleen zou wonen dan zou ik dat prima een weekend kunnen doen maar met een man, baby en kleuter in huis vind ik het heel moeilijk om langer dan 18 uur te vasten, omdat ik dan mentaal wel minder kan hebben. ik word gewoon sjagrijnig. En dat vind ik niet eerlijk tegen mijn gezin dus ga ik maar eten terwijl ik fysiek best door zou kunnen. Misschien moet ik eens een weekend weg gaan Lachen

Heeft iemand hier als eens langer dan 16-18 uur gevast? En hoe beviel dat?

Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: zo 03 nov 2019 8:41    
Berichten van afgelopen:   
Plaats reactie Tijden zijn in GMT + 1 uur
Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3 ... 11, 12, 13 ... 15, 16, 17  Volgende
Pagina 12 van 17