Onderwerp menu

Forum: Weegclub
Subforum: Voorstellen vrouwen
Onderwerp: vorige :: volgende

Advertentie

Filter Onderwerp

Berichten van afgelopen:

Volgorde:

Advertentie

Get in Shape
Wat mag ik hier?

Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
Je mag geen reacties plaatsen
Je mag je berichten niet bewerken
Je mag je berichten niet verwijderen
Ja mag niet stemmen in polls

*Als je inlogd mag je meer.

Advertentie

Relatie met voedsel veranderen

Auteur Bericht
Vrouw Weeggegevens   Stegem
Vaste Weegclubfan
Vaste Weegclubfan

Dieet: Gezonder leven

Reageer met quote
Hallo allemaal,

Vanochtend ben ik begonnen met de zoveelste afvalpoging.
Ik zie dat ik alweer 9 jaar op dit forum zit.

De enige keer dat het mij echt lukte om af te vallen was met Modifast Intensive in combinatie met sporten. Het liefst zou ik dit nu weer willen, maar mijn man vind dit geen goed idee. En hij heeft gelijk.

Afvalshakes zijn niet gezond wanneer je nog borstvoeding geeft. Want daar zit een beetje mijn grote knelpunt momenteel.. De afgelopen 3,5 jaar was ik of bezig met zwanger worden, of zwanger of gaf ik borstvoeding.

Maar wanneer ik nu mijn reflectie zie, is dit niet het lichaam dat ik als voorbeeld wil geven voor mijn kinderen. Ik merk de laatste tijd ook dat mijn enkels en knieën moeite hebben om het gewicht te dragen, ik klap er gewoon doorheen. Dus ik moet gezonder worden. Dat weet ik al enige tijd.

Alleen nu heb ik een goede motivator. Wij hopen namelijk een derde kindje te mogen krijgen. En voordat ik wil proberen om zwanger te worden, moet ik van mijzelf toch zeker 30 kilo afvallen. Want dat is bijna het gewicht dat ik tijdens mijn eerste zwangerschap aankwam. Mijn gevoel zegt mij dat als ik met dit lichaam zwanger zou worden, ik enorm veel ongemakken en ellende ga ervaren. Mijn gewrichten houden het gewicht niet. Dus ... Aangezien ik de tel kwijt ben... Noem ik dit afvalpoging Baby !

Dan rest nog de vraag ... ''Hoe'' in hemelsnaam ga ik 30 kg afvallen... Pfff... Dat is een lastige.
Ik begin met 2 x per week een wandeling met de buurvrouw en mijn relatie met eten te veranderen. Ik heb veel opgezocht over (blijvend) afvallen en kwam op een gegeven moment een blog tegen van een vrouw genaamd Floordeboor. Zij is arts en had zelf overgewicht, maar veranderde haar relatie met voedsel en viel blijvend af. Wat ik begreep uit haar blog is om niet te eten wanneer je blij, verdrietig of boos bent, maar om eten te beschouwen als brandstof voor je lichaam. En die gedachte bevalt me eigenlijk wel.

Eten is brandstof voor mijn lichaam.

Wish me luck.

xxx

Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: ma 25 mei 2020 9:05    
Onbekend Weeggegevens   Believe39
Ik wil afvallen bij de weegclub
Ik wil afvallen bij de weegclub

Dieet: WW/ gezond eten

Reageer met quote
Succes!! Je kan het!
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: ma 25 mei 2020 9:47    
Vrouw Weeggegevens   Dipinipi
Moderator

Dieet: Weight Watchers en suikervrij

Reageer met quote
welkom back bij je nieuwe afvalrace Erg blij

Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail BerichtGeplaatst: di 26 mei 2020 22:54    
Vrouw Weeggegevens   Stegem
Vaste Weegclubfan
Vaste Weegclubfan

Dieet: Gezonder leven

Reageer met quote
Hallo allemaal,

Het was flink zoeken naar hoe ik mijn huidige gewoontes moest veranderen, maar ik heb voor mij het antwoord gevonden!

Sinds een paar weken volg ik het bloedgroepdieet, hierbij wordt gekeken naar welk voedsel je lichaam wel of niet goed kan hebben op basis van je bloedgroep. Ik heb bloedgroep O.

Volgens het Bloedgroepdieet is iemand met bloedgroep O een vleeseter met een sterke spijsvertering en een overactief immuunsysteem. Bij deze bloedgroep wordt het advies gegeven om vooral mager chemicaliënvrij vlees, gevogelte, vis en schaaldieren, olie, noten en zaden, groenten, fruit en sappen te kiezen. Producten die zeer beperkt zijn toegestaan: zuivel, granen, peulvruchten, gluten, bepaalde groenten zoals rodekool en spruiten, thee, koffie en cola.

Dit dieet lijkt een beetje op het koolhydraatarm dieet vind ik, en is verrassend goed vol te houden. Ik ben nu sinds 13 juli bezig, dus nog maar 2 weken en al paar kilo afgevallen. Ik merk ook echt verschil, mijn buik is minder, mijn broeken zitten beter en het belangrijkste: ik heb meer energie en kan beter bewegen!

Ik ben benieuwd wat de toekomst brengt..
Succes mede-wwgclubbers

Bron: https://www.voedingscentrum.nl/encyclopedie/bloedgroepdieet.aspx#:~:text=Volgens%20het%20Bloedgroepdieet%20is%20iemand,fruit%20en%20sappen%20te%20kiezen.

Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: ma 27 jul 2020 10:47    
Vrouw Weeggegevens   Dipinipi
Moderator

Dieet: Weight Watchers en suikervrij

Reageer met quote
ik heb bloedgroep A en ben zeker geen vegetariër hoewel ik wel heel graag groentes en fruit eet en best deels het vlees kan laten staan

ik weet dan eigenlijk niet hoe ze daar bij komen en of het klopt
B zou beter bij mij passen/kloppen
ik heb een sterke spijsvertering en een sterk immuumsysteem(denk ik)

Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail BerichtGeplaatst: ma 27 jul 2020 12:43    
Berichten van afgelopen:   
Plaats reactie Tijden zijn in GMT + 2 uur
Pagina 1 van 1