Onderwerp menu

Forum: Weegclub
Subforum: Sprintjes (open)
Onderwerp: vorige :: volgende

Advertentie

Filter Onderwerp

Berichten van afgelopen:

Volgorde:

Advertentie

Get in Shape
Wat mag ik hier?

Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
Je mag geen reacties plaatsen
Je mag je berichten niet bewerken
Je mag je berichten niet verwijderen
Ja mag niet stemmen in polls

*Als je inlogd mag je meer.

Advertentie

Puur natuur en vega(n) sprintje

Ga naar pagina 1, 2, 3 ... 9, 10, 11  Volgende
Auteur Bericht
Vrouw Weeggegevens   Maira
Ik blijf hier bij de weegclub

Dieet: puur en onbewerkt

Reageer met quote
Zijn er hier nog meer afvallers die geen vlees eten en dierlijke produkten proberen te vermijden? Die liever voor whole food kiezen dan voor optimel en cola light?

Zullen we samen sprinten en ervaringen uitwisselen?

Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: vr 20 apr 2018 23:55    

Reageer met quote
Als ik boodschappen heb gedaan verheug ik me altijd op het lekkere extraatje dat altijd wel in mijn mandje belandt. Vaak verse broodjes en kaas.

Vandaag verheugde ik me zowaar op... de verse smoothie van een pak bevroren bosbessen/frambozen, een banaan en Koko (plantaardige melk van kokos) die ik meteen na thuiskomst kon klaarmaken.

Fijn dat de knop om is, en hopelijk blijft dat zo...

Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: za 21 apr 2018 0:02    
Vrouw Weeggegevens   Flying Missy
Weegclubfan voor het leven

Dieet: EKPW / Dr. Frank

Reageer met quote
Maira als je een sprintje instelt wil ik wel met je mee sprinten. Maar nu kan ik me niet aanmelden omdat dit nog geen sprintje is.

Ben nog niet zo erg lang vegetarisch (eet wel biologische eieren en (vega gestremde) kaas en heel af en toe wild gevangen vis).
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: za 21 apr 2018 1:46    
Vrouw Weeggegevens   whis

Dieet: Gezond vegetarisch eten

Reageer met quote
Ben al sinds mijn 18e vegetariër, maar geen veganist. Kaas laten staan vind ik moeilijk. Koop wel zoveel mogelijk bio eieren en veggie kaas. Melk gebruik ik eigenlijk nooit. Wel soja.

Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: za 21 apr 2018 9:27    
Vrouw Weeggegevens   fientjuh

Dieet: Gezond eten en sporten

Reageer met quote
Ik doe mee, ben veganist en eet whole food plant based! Wat gaaf om hier mede vegans te zien.
Ik ben benieuwd naar jullie ideeën over eten en drinken.

Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: za 21 apr 2018 13:31    

Reageer met quote
Hoi allemaal, Flying Missy, Whis en Fientjuh welkom!

Aaarg, vandaag een verjaardag en nu buikjerond. Meegegeten wat de pot schafte omdat ik het zo genant vind om te vertellen dat ik aan de lijn ben.

Was ik net zo goed vegan en calorieverantwoord bezig, kwam de buurman een pond kaas brengen. O ja, ik was even vergeten dat ik in een kaasgroepje zit waarmee we elke paar weken twee grote biokazen kopen en onderling verdelen. Aaaarg, kaas in de koelkast is heeeeel gevaarlijk, ik kan zo'n stuk in een paar dagen soldaat maken! Als het me lukt om even heel sterrrrrrrrk te zijn geef ik hem mee aan mijn vriend.

Verder ligt de koelkast nu vol met goeie dingen, en niks dierlijks meer. Vandaag bij een grotere AH in de stad (ik woon in een dorp) barista-havermelk gekocht voor in de koffie, en ook sojakwark, een vleesvervanger gemaakt van jackfruit(!) en wat lekkere fruitjes.

De weegschaal geeft al anderhalve kilo minder aan dan vijf dagen geleden Lach

Fientjuh, ik ben erg benieuwd naar jouw motivatie om vegan te eten. Gezondheidsredenen? Anti-dierenleed?

Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: za 21 apr 2018 21:12    
Vrouw Weeggegevens   Duffy

Dieet: Weight Watchers

Reageer met quote
Ik doe graag met jullie mee!

Ik ben vegetarisch met een vegan randje en doe Weight Watchers om af te vallen. Best lastig nog om gevarieerd te blijven eten, zonder teveel punten te eten. Met de nieuwe Weight Watchers Flex zijn kipfilet, eieren en vis 0 punten, naast groente en fruit. Voor vegan is er alleen quorn en tofu, dus heel af en toe neem ik een eitje.

Ik heb deze keus gemaakt omdat het zoveel gevolgen heeft voor het milieu, ik vond dat onvoorstelbaar. Tegenwoordig vind ik de gevolgen voor de dieren ook erg belangrijk, vind de filmpjes uit de dieren- en kippenindustrie erg confronterend!

Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: za 21 apr 2018 21:30    
Vrouw Weeggegevens   fientjuh

Dieet: Gezond eten en sporten

Reageer met quote
Duffy, is er bij jou vegan quorn beschikbaar? Hier alleen maar quorn met ei erin...jammer. Heb je wel eens tempeh geprobeerd, super lekker mits goed gemarineerd.

Maira, de reden dat ik veganist werd is omdat ik niet wilde meewerken aan de bioindustrie, voornamelijk het grote dierenleed. Het moment dat ik me besefte dat boeren geen varkensboeren meer waren, maar varkensvleesproducenten. Wanneer zijn we dieren als producten gaan zien? Tweede reden is het milieu, onze aarde gaat kapot en de intensieve veeteelt is echt een grote veroorzaker hiervan. De reden dat ik vervolgens whole foods ben gaan eten is inderdaad gezondheid.

Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: za 21 apr 2018 22:33    

Reageer met quote
Hoi Duffy, ik heb in 2016 ook Weight Watchers gedaan, en als dierproductvermijder kwam de puntentelling inderdaad ongunstiger uit. Er was toen wel een ander puntensysteem.

Wat ik zou doen is goed etiketten bestuderen en vleesvervangers die qua calorieën/koolhydraten/eiwitten enigszins vergelijkbaar zijn met tofu en quorn zelf tot 0-punt-produkt bombarderen. Maar dat is misschien mijn sjoemel-aard... Verder hebben biowinkels vaak nog best wel keuze in soorten tofu. En heb je wel eens een blok tofu ingevroren, toen ontdooid en vervolgens het vocht eruit gedrukt? Het wordt dan een heel ander product, de structuur verandert helemaal. Ik bedoel te zeggen: ook met tofu kan je nog best variëren.

Ik ben net begonnen om burgers en andere vleesvervangers niet meer in de koekenpan op te bakken maar in de oven. Dat blijkt prima te kunnen, ook bij gepaneerde dingen. Scheelt weer olie.

Wist je trouwens dat er op Facebook wat groepen zijn van vegan Weight Watchers-volgers? Helaas niet in het Nederlands, maar wel in het Duits (ben ik lid van) en Engels.

Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: za 21 apr 2018 22:59    
Vrouw Weeggegevens   Flying Missy

Dieet: EKPW / Dr. Frank

Reageer met quote
Maira, het sprintje is nog steeds geen sprintje, ik kan me niet aanmelden en zo zullen we ook de weeg-resultaten niet terug kunnen zien. Even openen dus? Lach

Maira ik eet wel (weinig) kaas, maar dan wel de vega-gestremde soort. En ja, kaas is idd heel gevaarlijk. Lachen Daarom probeer ik het tot een minimum te beperken, het is ook zout immers en ik houdt snel vocht vast. Lach

Fientje ik ben niet zo strikt als jij, maar ik houdt ook van zo puur mogelijk eten. Lach Vannacht heb ik een groentesoep mee naar het werk. smullen Daar eet ik dan een onbelegd plakje khd arm brood bij.

Whis, ik eet ook eieren, die koop ik van een honden kennis die een biologische kippenboerderij heeft. Melk drink ik eigenlijk nooit, al lang niet. Zelfs toen ik nog vlees at dronk ik al geen melk meer.

Slikken jullie nog vitaminen extra of supplementen?
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: zo 22 apr 2018 2:32    
Berichten van afgelopen:   
Plaats reactie Tijden zijn in GMT + 2 uur
Ga naar pagina 1, 2, 3 ... 9, 10, 11  Volgende
Pagina 1 van 11