Onderwerp menu

Forum: Weegclub
Subforum: Sprintjes (gesloten)
Onderwerp: vorige :: volgende

Advertentie

Filter Onderwerp

Berichten van afgelopen:

Volgorde:

Advertentie

Get in Shape
Wat mag ik hier?

Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
Je mag geen reacties plaatsen
Je mag je berichten niet bewerken
Je mag je berichten niet verwijderen
Ja mag niet stemmen in polls

*Als je inlogd mag je meer.

Advertentie

Puur natuur en vega(n) sprintje

Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3 ... 9, 10, 11 ... 14, 15, 16  Volgende
Auteur Bericht
Vrouw Weeggegevens   Maira
Vaste Weegclubfan
Vaste Weegclubfan

Dieet: puur en onbewerkt

Reageer met quote
Wat geweldig dat deze groep gewoon doordraait als de sprintjesstarter zelf even van de radar is verdwenen (met de kop in het zand enzo). Welkom nieuwe leden! Ik denk dat ik me de komende twee weken ook nauwelijks zal melden, want ik ga ook op vakantie. Na de vakantie ga ik weer braaf afvallen en m'n gewicht bijhouden, erewoord. In de vakantie laat ik het even varen, want het is een groepsreis waarbij het eten centraal wordt geregeld.

Ik zag dat jullie het hadden over zelf veganaise maken. Ik zag laatst op Facebook een opmerkelijk recept voorbijkomen. Het klinkt als een calorieenbom, maar het goede nieuws is dat er geen sojamelk voor nodig is (wel het afgietsel van kikkererwten, daar kun je wonderbaarlijke dingen mee doen) https://www.facebook.com/bbcfood/videos/1771492702921161/

Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: di 15 mei 2018 22:43    
Vrouw Weeggegevens   whis
Weegclubfan voor het leven

Dieet: Gezond vegetarisch eten

Reageer met quote
Ziet er heel lekker uit, maar ik zou andere olie gebruiken, vb arachide olie. Olijfolie geeft een hele felle smaak aan vegan-mayo-achtige dingen. Bij Arachide olie heb je dat niet.

Smaken verschillen natuurlijk!

Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: wo 16 mei 2018 5:41    
Vrouw Weeggegevens   fientjuh

Dieet: Gezond eten en sporten

Reageer met quote
Nicky303 schreef:
whis schreef:
Iemand een eetsuggestie voor mij voor morgenavond? Lach
Moet toch nog naar de winkel...

Ik ben te laat maar misschien lekker voor later een keer?

Aubergine stoofpot met kikkererwten
Voor 2 personen:
1 grote aubergine, 1 klein teentje knoflook, ca 150 g kikkererwten uit pot (of blik), ca 200 gram wortel, 1.5 el olijfolie (evt. wat water gebruiken om aanbranden te voorkomen), 1 pakje Heinz Tomato Frito (of een pakje gezeefde tomaten of gepelde tomaten), ca. 1/3 tl gemalen komijn, 1/3 tl chilipoeder, en optioneel, wat quinoa)]

Snijd de knoflook fijn. laat de kikkererwten uitlekken. snijd de aubergines in blokjes van 3 cm. schil de peen en snijd ook in blokjes.
Verhit de olie en bak de aubergine rondom bruin. voeg knoflook en peen toe en bak even mee. schep de komijn en chilipoeder erdoor. roer de gepelde tomaten met vocht, kikkererwten erdoor. breng aan de kook, draai het vuur laag en laag met deksel op pad gaat worden. schep af en toe om.
Peper en zout erbij. Eet smakelijk.

Dit klinkt erg lekker! Ik eet ook zoveel mogelijk whole food, dus vegan mayo heb ik wel, maar eet het nauwelijks.

Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: wo 16 mei 2018 6:12    
Vrouw Weeggegevens   Aardblij
Vaste Weegclubfan
Vaste Weegclubfan

Dieet: Gezonder leven minder KH, meer puur

Reageer met quote
Sorry dat ik hier even binnen kom vallen, maar ik wil dit sprintje graag meelezen voor inspiratie en dat gaat makkelijker als ik hier iets gepost heb. Veel succes allemaal!

Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: do 17 mei 2018 9:43    
Vrouw Weeggegevens   Duffy

Dieet: Weight Watchers

Reageer met quote
Welkom Aardblij, natuurlijk mag je meelezen!

Ik hou niet van Aubergine, maar je inspireert me wel om mijn pompoen curry met spinazie en kikkererwten weer eens te maken Nicky! Ik zag dat er nog pompoenen in de supermarkt lagen, dus dat kan prima. smullen

Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: do 17 mei 2018 9:57    
Vrouw Weeggegevens   Nicky303

Dieet: Gezond leven

Reageer met quote
@ Maira, dank je wel voor het delen van het recept ,dan ga ik een keer proberen!

@ Duffy: dat klinkt ook heel goed. Ik wil de auberginestoofpot ook nog een keer met courgette maken, moet volgens mij ook goed kunnen.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: do 17 mei 2018 10:52    
Vrouw Weeggegevens   Duffy

Dieet: Weight Watchers

Reageer met quote
Ik weet niet meer waar ik hem vond, maar hij was ongeveer zoals deze van Oh My Foodness:
http://www.ohmyfoodness.nl/omf-kookt/diner-omf-eet/stoofpotje-van-pompoen-en-kikkererwten

Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: do 17 mei 2018 15:26    

Reageer met quote
In Pascale Naessens haar boeken staan ook veel van die stoof/oven/potjes.
Denk dat ik daar morgen weer eens iets uit ga maken. Man heeft nog een portie pasta over, dus kan veilig iets naar mijn eigen zin koken. ;-)

Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: do 17 mei 2018 21:01    
Vrouw Weeggegevens   Nicky303

Dieet: Gezond leven

Reageer met quote
Heeft iemand het werk van John McDougall gelezen? O.a. 'The Starch Solution'?
Het is een veganistisch eetplan met relatief veel aardappelen, pasta, bonen en zetmeelrijke groente. Geen olie gebruiken en geen dierlijke producten. Ben het nu aan het lezen en vind het heel interessant.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: zo 20 mei 2018 12:46    

Reageer met quote
Nog nooit van gehoord. Ga eens googelen!

Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: zo 20 mei 2018 13:45    
Berichten van afgelopen:   
Plaats reactie Tijden zijn in GMT + 1 uur
Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3 ... 9, 10, 11 ... 14, 15, 16  Volgende
Pagina 10 van 16