Onderwerp menu

Forum: Weegclub
Subforum: Sprintjes (open)
Onderwerp: vorige :: volgende

Advertentie

Filter Onderwerp

Berichten van afgelopen:

Volgorde:

Advertentie

Get in Shape
Wat mag ik hier?

Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
Je mag geen reacties plaatsen
Je mag je berichten niet bewerken
Je mag je berichten niet verwijderen
Ja mag niet stemmen in polls

*Als je inlogd mag je meer.

Advertentie

Puur natuur en vega(n) sprintje

Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4 ... 9, 10, 11  Volgende
Auteur Bericht
Vrouw Weeggegevens   whis
Weegclubfan voor het leven

Dieet: Gezond vegetarisch eten

Reageer met quote
In Belgié verkoopt colruyt / Okay veggie kazen

Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: zo 22 apr 2018 22:58    
Vrouw Weeggegevens   Flying Missy

Dieet: EKPW / Dr. Frank

Reageer met quote
Ik heb me nu aangemeld en ook ontdekt hoe het kwam, blijkbaar ondersteund de werk comp Java script niet. En daardoor kon ik dus het aanmeldscherm en de lijst niet zien. Rollende ogen Nu dus via mijn telefoon gedaan. Erg blij

Ik slik zelf magnesium, op aanraden van mijn fysiotherapeute. Zou goed zijn voor een lagere spierspanning.......... ik heb veel last van de aanhechtingen van mijn pezen door te hoge spanning op de spieren. En dat is een pijnlijk kwaaltje kan ik jullie vertellen. Verder slik ik in de winter (als de R in de maand zit) multivits. Ik vroeg me af of ik B12 bij moest slikken, omdat ik wel vleesvervangers gebruik (en eieren) en dus weer wat (volkoren)khd arm brood ben gaan eten leek het mij niet nodig?

Ik haal mijn vega gestremde kaas bij AH en bij mijn kaaswinkeltje. Veel biologische kazen zijn ook vega gestremd. Lach

Vandaag had ik een lekkere bieten/komkommer salade gemaakt, met olijven en jalapenos peper erin. Heel jummie met dat mooie weer. smullen
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: ma 23 apr 2018 3:05    
Vrouw Weeggegevens   Geke

Dieet: Gezonder leven

Reageer met quote
Goedemorgen,

Ik had me al wel aangemeld, maar nog niets geschreven zie ik nu, daarom kreeg ik kennelijk ook geen meldingen van al jullie berichten. Leuk om dit zo te volgen, want we zijn nog steeds in de minderheid als vegetariërs en planteneters.

De meesten van jullie heb ik wel eens bij andere sprintjes getroffen, maar sommigen ook niet.

Dus ik zal toch maar even iets over mezelf vertellen.

Sinds 2004 eet ik geen vlees meer, en sinds 2012 (of daaromtrent) probeer ik steeds meer plantaardig te eten. En daarbij ook zo natuurlijk mogelijk, dus minder pakjes/zakjes.
Het blijft een weg en gaat af en toe met golfbewegingen, waarin ik meer of minder 'streng in de leer' ben.
Mijn man eet wel graag vlees (gelukkig geen kip en varken), en de laatste jaren maak ik dat met steeds meer tegenzin klaar. Maar hij eet ook makkelijk vegetarisch gelukkig, alleen af en toe een rundervink of draadjesvlees of iets met vis vindt hij toch wel erg lekker.
Ik vind het een uitdaging om gevarieerd en gezond eten te bereiden.

Ik slik soms magnesium en heel soms een tabletje vit. B12.
En dagelijks vitamine D en calcium, maar dat heeft te maken met een rugwervel waar iets mee is, en waar de artsen me willen helpen met een botversterkend middeltje. Daar hoort dan suppletie met vit. D en calcium bij.
Het vitamine D tekort is helaas niet zomaar opgelost, het is al jaren te laag en stijgt maar heel langzaam. Daardoor slik ik nu een tijdje extra vitamine D en gaan we in juni kijken of dat ook geholpen heeft.

Verder: ik ben 54 jaar oud (of jong Lachen ), gelukkig getrouwd, en we hebben drie kinderen, twee schoonkinderen en drie kleinkinderen. Ik maak muziek en schrijf liedjes, mijn grote passie. Daarnaast wandel ik veel (want: botversterkend!). Het lijkt erop dat wandelen een nieuwe passie gaat worden.

Waarom ik vegetariër ben en neig naar veganisme?
Gezondheid, milieu, dierenleed.

En hoe is dat bij jullie? Wat deed jou besluiten om geen vlees meer te gaan eten?

i
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: ma 23 apr 2018 9:45    
Vrouw Weeggegevens   fientjuh

Dieet: Gezond eten en sporten

Reageer met quote
Maira schreef:
Fientjuh, ik heb helaas ook nog geen vegan kaas gevonden die echt naar kaas smaakt. Van Wilmersburger gebruik ik soms de geraspte kaas, maar de plakjes vind ik niet te hachelen. Je proeft dat het van oliën is gemaakt. Wel lekker vind ik No Muh, een zachtere kaas. Helaas ook erg duur, ruim 6 euro voor 200 gr. Wat ik ook wel eens doe is gistvlokken over of door m'n eten, dat geeft volgens sommigen een kazig smaakje.

Herkenbaar, ik maak soms zelf vegan kazen, maar daar zit voornamelijk kokosvet en rijstmeel in.
De gistvlokken gebruik ik ook, ik maal ze vaak met cashewnoten en wat kruiden, dan smaken ze helemaal naar parmazaanse kaas. De gistvlokken zijn ook nog eens super gezond. Ik eet vaak hummus en dan met name zelf gemaakte, dat vind ik lekker hartig beleg. En pindakaas (verslaving)
Alles wat trouwens vegan is, is super duur. Vaak slaan fabrikanten wel een slaatje uit voedselallergiën en speciale dieëten. Zo zijn mijn kinderen lactose-intolerant. Ik wilde gisteren op de markt lactosevrije stroopwafels kopen, kosten gewoon €4,25 voor 6 stuks. Ik zeg tegen die vrouw, wow dat is duur. ja zegt ze, het is wel gluten en lactose vrij. ja daaaag, dat slaat nergens op. Als je belast bent met een allergie, kun je maar beter een grote portomonee hebben.

Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: ma 23 apr 2018 9:49    

Reageer met quote
Wat betreft de vitamine b12, je plast het uit, dus je kunt nooit een overschot hebben. De helft van alle Nederlanders heeft een tekort aan vitamine b12. Ik slikte het ook toen ik vegetariër was. Het is een belangrijke vitamine en het is lastig binnen te krijgen. Je krijgt het binnen via dierlijke producten , omdat de dieren een supplement krijgen. Officieel is het namelijk een bodembacterie die niet meer voorkomt in de bodem. Dus dieren krijgen ook een supplement, als de boer dit tenminste geeft. Als vegetariër krijg je er al minder van binnen, als je dan alleen maar ei en melk neemt qua dierlijke producten, mag je hopen dat de boer zijn kippen en koeien (voldoende) b12 heeft gegeven zodat jij wat binnen krijgt. De vleesvervangers en soja bevatten wel b12, maar je zou dagelijks tussen de 2,8 en 7 microgram moeten binnen krijgen, liever iets meer, omdat het lastiger opneemt schijnbaar . Ik slik zelf 10 microgram per dag.

Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: ma 23 apr 2018 9:56    
Vrouw Weeggegevens   Maira
Ik blijf hier bij de weegclub

Dieet: puur en onbewerkt

Reageer met quote
De glutenvrije vegan Cornetto's zijn nu in de bonus bij de AH, Fientjuh. O Nee, niks gezegd Rollende ogen

Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: ma 23 apr 2018 22:35    
Vrouw Weeggegevens   Maira

Dieet: puur en onbewerkt

Reageer met quote
Welkom Geke!

Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: ma 23 apr 2018 22:35    
Vrouw Weeggegevens   Flying Missy

Dieet: EKPW / Dr. Frank

Reageer met quote
Geke leuk dat je ook mee komt doen. Lach

Ik ben gestopt met vlees eten op een geleidelijke manier. Eerst kocht ik alleen maar biologisch vlees en toen ging ik ook steeds minder dagen vlees eten. Ik deed dat vanwege het dierenleed en de wantoestanden in de bio-industrie. Steeds meer nare dingen hoor je daarover. Rollende ogen En ik denk ook dat het gezonder is. Na een veggie-challenge van 30 dagen ben ik gewoon vleesloos gebleven. Lach En ik mis het niet. Al eet ik dus wel eieren van een biologisch bedrijf waar de kippen fijn buiten mogen lopen en vega-gestremde kaas. Ik drink geen melk. Eet wel bijna elke dag een klein portie kwark met noten.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: di 24 apr 2018 2:47    
Vrouw Weeggegevens   whis

Dieet: Gezond vegetarisch eten

Reageer met quote
Dierenleed. Ik ben groot geworden in een echt vlees-eters-gezin. We gingen (als kind) wandelen in de Ardennen. Kwamen we everzwijnen met jonge tegen. Zo mooi. En 's avonds in het hotel lag er everzwijn op mijn bord. In die tijd maakten ze me gewoon wijs dat ik dood ging als ik geen vlees at.
Op mijn 18e ging ik "op kot" en ben ik gestopt met vlees eten. De eerste weken moest ik van moeder in het weekeinde nog vis eten, maar dat heeft ook niet lang meer geduurd Lachen
In die tijd waren er ook bijna geen vleesvervangers op de markt, maar daar was ik ook allemaal niet zo mee bezig. Ik vroeg in de Mc Donalds (met vriendinnen) gewoon een cheeseburger zonder burger.

Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: di 24 apr 2018 6:54    

Reageer met quote
Maira schreef:
De glutenvrije vegan Cornetto's zijn nu in de bonus bij de AH, Fientjuh. O Nee, niks gezegd Rollende ogen

Lachen Lachen Lachen
Ik ben helaas ervaringsdeskundige doordat ik zelf bloedarmoede heb gehad toen ik vegetariër was en daardoor een folder mee kreeg over b12. Ik ben er dus altijd heel alert op.
En die cornetto's, goed om te weten, zullen de kinderen lekker vinden, thnx

Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: di 24 apr 2018 7:13    
Berichten van afgelopen:   
Plaats reactie Tijden zijn in GMT + 2 uur
Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4 ... 9, 10, 11  Volgende
Pagina 3 van 11