Onderwerp menu

Forum: Weegclub
Subforum: Sprintjes (gesloten)
Onderwerp: vorige :: volgende

Advertentie

Filter Onderwerp

Berichten van afgelopen:

Volgorde:

Advertentie

Get in Shape
Wat mag ik hier?

Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
Je mag geen reacties plaatsen
Je mag je berichten niet bewerken
Je mag je berichten niet verwijderen
Ja mag niet stemmen in polls

*Als je inlogd mag je meer.

Advertentie

Puur natuur en vega(n) sprintje

Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3 ... 11, 12, 13, 14, 15, 16  Volgende
Auteur Bericht
Vrouw Weeggegevens   fientjuh
Weegclubfan voor het leven

Dieet: Gezond eten en sporten

Reageer met quote
Volgens mij zijn we in Nederland gewoon de pineut qua veganisme/ vegetarisch. Tenzij je echt in de grote stad woont. Maar ik woon in een dorp in Noord-Brabant en daar is bijna niks te verkrijgen.
Als ik zie hoe het in België en Duitsland er uit ziet in supermarkten ben ik jaloers.

Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: do 31 mei 2018 7:55    
Vrouw Weeggegevens   whis

Dieet: Gezond vegetarisch eten

Reageer met quote
En ik in België maar naar de Nederlandse winkel lopen Lachen
Albert Hein heeft een gigantisch aanbod.
En de producten van de Vegetarische Slager zijn hier ook bijna nergens verkrijgbaar.

Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: do 31 mei 2018 19:47    
Vrouw Weeggegevens   Duffy

Dieet: Weight Watchers

Reageer met quote
Voor vegetariërs is Nederland inderdaad wel goed hoor, maar voor vegans loopt Duitsland inderdaad nog voor.

Die vegetarische kazen die jullie noemen hebben ze hier nergens, heb gisteren maar gewoon weer Willemsburger meegenomen. Toch iets kaas-achtigs op mijn broodje.

Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: do 31 mei 2018 19:54    
Vrouw Weeggegevens   Flying Missy

Dieet: EKPW / Dr. Frank

Reageer met quote
Ik eet wel kaas van melk, maar dan wel biologisch en veggie gestremd. Dan kan het nog net vind ik. En met mate uiteraard. Ik vind de spread van Zonnatura (pittige tomaat o.a.) heel erg lekker op brood. smullen Ook bij AH overigens Whis. Erg blij
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: vr 01 jun 2018 2:28    

Reageer met quote
Veggie (niet vegan) kaas vind je hier vooral bij Okay/Colruyt. Verschillende soorten, zelfs feta!

Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: vr 01 jun 2018 6:29    
Vrouw Weeggegevens   fientjuh

Dieet: Gezond eten en sporten

Reageer met quote
whis schreef:
En ik in België maar naar de Nederlandse winkel lopen Lachen
Albert Hein heeft een gigantisch aanbod.
En de producten van de Vegetarische Slager zijn hier ook bijna nergens verkrijgbaar.

Eigenlijk zou je naar Delhaize of de Carrefour moeten gaan. De echte grote. Zoveel vegan ijs, seitan etc.

Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: vr 01 jun 2018 8:39    
Vrouw Weeggegevens   Flying Missy

Dieet: EKPW / Dr. Frank

Reageer met quote
Fientjuh heb jij geen AH in de buurt dan? Want daar kan ik echt van alles kopen hoor. En je kunt het ook online bestellen en laten bezorgen misschien. Lach
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: za 02 jun 2018 2:15    

Reageer met quote
Het beste hier is een natuurwinkel/biowinkel. Alleen zijn die ook niet meer bij de deur te vinden. Verkopen zalige seitan ed. Dan zie je die van de carrefour liever niet meer!

De Delhaizes hangt echt van van de uitbater. De winkel waar ik vroeger naartoe ging, heeft bijna niks meer. En hier in de buurt is er nu eentje open gegaan, die hebben nog vrij veel.
De smaken van de Nederlandse producten zijn ook wel beter.

Vegan ijs is nu uitgebracht door Alpro en wel in elke winkel te koop. De vanille is al goedgekeurd!

Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: za 02 jun 2018 8:29    
Vrouw Weeggegevens   Geke

Dieet: Gezonder leven

Reageer met quote
Ik zie dat ik hier al lange tijd afwezig ben geweest, waardoor ik ook geen meldingen meer kreeg. Sorry!

Wat veggie of vegan producten betreft, ik vind die kant en klare dingen eigenlijk maar niks omdat daar ook veel toevoegingen in zitten en nou ja, het is niet puur naar mijn idee. Maar wel beter dan dode dieren, dat dan weer wel. Dus af en toe koop ik ze best wel. Want het is ook wel gemakkelijk.

Maar gister heb ik weer een pan linzensoep gemaakt, echt smullen is dat en super makkelijk om te maken.
Ik heb in de loop van de jaren een beetje m'n eigen recept ontwikkeld. Naast de linzen gebruik ik altijd een flinke ui en verder wat er aan groente voor handen is, meestal een wortel, wat knoflook, prei, soms courgette of bleekselderij of paprika.
Ik voeg wel wat zout toe en meestal een blokje kruidenbouillon. En veel kruiden (bieslook, peterselie, karwijzaad, marjolein). En aan het eind van de kooktijd roer ik er een blikje kokosmelk doorheen voor een romige smaak.
O ja, de laatste tijd gebruik ik ook wel gember. Eerst sneed ik die in kleine stukjes, maar nu doe ik meestal een stuk gember in tweeën. De gembersmaak trekt er heerlijk in en na een dag is de soep het lekkerst want dan is alles goed getrokken qua smaak. En dan vis ik de gemberstukken eruit. Ik noem het wel eens voor de grap 'vegabotjes', een ander laat een bot meetrekken in de soep, ik doe een stuk gember.

i
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: za 02 jun 2018 9:16    

Reageer met quote
Goeie tip die gember!

Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: za 02 jun 2018 9:20    
Berichten van afgelopen:   
Plaats reactie Tijden zijn in GMT + 2 uur
Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3 ... 11, 12, 13, 14, 15, 16  Volgende
Pagina 12 van 16