| Auteur |
Bericht |
Wil-Sophie Weegclubfan voor het leven

Geregistreerd op: 1-3-2004 Berichten: 2929 Dieet: LOW-CARB Woonplaats: Urk
|
|
voor 4 personen is het een feestelijk voorgerecht of lunchhapje.
200 gram kipfilet
1/2 theelepel kerriepoeder
25 gram boter of olijfolie
100 gram Brie
4 eetlepels olijfolie
wat zoetstof
4 eetlepels citroensap
1 theelepel mosterd
100 gram aardbeien
4 blaadjes sla
peper en zout.
Snijd de kipfilet in hele dunne reepjes en bestrooi ze met peper, zout en kerriepoeder.
Verhit in een koekenpan de boter of olie en bak de kip al roerende ongeveer 5 minuten. Laat de kip afkoelen en rusten in alu-folie.
Klop de olie, het citroensap en de mosterd tot een sausje. Breng het op smaak met peper en zout.
Verdeel de sla over 4 coupes . Schep de kip, de aardbeien, de in reepjes gesneden Brie en het sausje luchtig door elkaar en verdeel het over de coupes.
Het hoort met gember en gembersaus, maar dat heb ik vanwege de koolhydraten weggelaten. |
|
| Naar boven |
|
Geplaatst: za 30 apr 2005 15:03 |
|
 |
Lotje Weegclubfan voor het leven

Geregistreerd op: 13-1-2005 Berichten: 2184 Dieet: Atkins Woonplaats: Nederland
|
|
| Mixer schreef: |
Laat de kip afkoelen en rusten in alu-folie.
|
Moeten de gordijnen ook nog dicht??
Maar verder lijkt het me een heerlijk recept! Ben je weer aan het experimenteren, Mixer? :wink: |
|
| Naar boven |
|
Geplaatst: za 30 apr 2005 15:54 |
|
 |
Ines Weegclubfan voor het leven

Geregistreerd op: 2-3-2004 Berichten: 12220 Dieet: Sonja Bakker Woonplaats: Alphen aan de Rijn
|
|
| Aati schreef: | | Mixer schreef: |
Laat de kip afkoelen en rusten in alu-folie.
|
Moeten de gordijnen ook nog dicht??
Maar verder lijkt het me een heerlijk recept! Ben je weer aan het experimenteren, Mixer? :wink: |
ja natuurlijk Aati, je laat die kip toch niet tentoongesteld afkoelen
Lekker Wil ik heb alles in huis, dus dat wordt er morgen gegeten door mij, want Dick.................. :wink: |
|
| Naar boven |
|
Geplaatst: za 30 apr 2005 17:18 |
|
 |

|
|
Morgen zou ik de gordijnen niet dicht doen, want het zonnetje gaat schijnen, maar hij was wel leuk.
Maar bij het braden van vlees lees je altijd dat je het even moet laten rusten in folie, bij kip stond dat helemaal niet, maar ik vind het toch discriminatie, dus ik heb het rusten zelf bedacht.
:wink:
Al mijn kookboeken liggen in de opslag, ik moet nog wel even zoeken, naar mijn recepten-atkinsmap, maar ik heb een boek gekocht, buitenlandse kaasgerechten en daar stond het koolrabi recept in, dat heb ik ergens neergezet en toen las ik dit recept, dus gelijk atkins aangepast en je kunt zelf ook nog variëren naar keuze. Het leek me lekker, en ik ben nog maar net in het boek begonnen dus dat belooft nog wat. |
|
| Naar boven |
|
Geplaatst: za 30 apr 2005 22:03 |
|
 |
Ellen Beheerder

Geregistreerd op: 30-1-2004 Berichten: 55916 Dieet: Gezonder leven Woonplaats: Amersfoort
|
|
| Lekker recept ga ik zeker een keer maken deze week. |
|
| Naar boven |
|
Geplaatst: za 30 apr 2005 22:14 |
|
 |

|
|
Ik kreeg nog deze tip!
Gemberpoeder 'opgelost' in bijvoorbeeld walnootolie met een scheutje zoetstof en citroensap is een goede vervanger voor gembersaus. |
|
| Naar boven |
|
Geplaatst: zo 01 mei 2005 13:36 |
|
 |
Twompie Weegclubfan voor het leven

|
|
| Mixer schreef: | Ik kreeg nog deze tip!
Gemberpoeder 'opgelost' in bijvoorbeeld walnootolie met een scheutje zoetstof en citroensap is een goede vervanger voor gembersaus. |
Dit vind ik een hele goeie! Ga ik maken. |
|
| Naar boven |
|
Geplaatst: zo 01 mei 2005 19:58 |
|
 |
|