Colette Vaste Weegclubfan

Geregistreerd op: 29-3-2008 Berichten: 239 Dieet: Weight Watchers Woonplaats: Hitzum ( Friesland)
|
|
Rundvlees Teppanyaki
POINTS waarde: 6
Porties: 4
Voorbereidingstijd: 10 min
bereidingstijd: 15 min
Teppanyaki is een Japanse kookstijl waarbij de ingrediënten worden bereid op een 'teppan', een hete ijzeren plaat. Maar in de wok kan het natuurlijk ook!
Ingrediënten
1 stengel(s) Prei
1 hele Rode paprika
100 g Paksoi
1 teentje(s) Knoflook
1 koffielepel(s) Gemberpoeder
2 eetlepel(s) Sojasaus
500 g Rundvlees, mager, rauw
2 koffielepel(s) Olijfolie
600 g Rijst, witte, gekookt
5 g Wasabipasta, (1 koffielepel)
1 snufje Peper
1 snufje Zout
Instructies
Was de groenten en snijd de groenten in reepjes (ca. 5 cm lang). Hak het groen van de paksoi fijn en houd apart. Pers de knoflook uit en maak een marinade van de sojasaus, de knoflook en het gemberpoeder. Snijd het rundvlees in dunne reepjes, giet de marinade erover en laat zeker 2 uur staan.
Verhit 1 koffielepel olie en roerbak de groenten ca. 3 minuten. Haal het vlees uit de marinade en voeg de marinade en ca. 50 ml water aan de groenten toe. Voeg nu ook het groen van de paksoi toe. Verhit in een 2e pan de rest van de olie en bak het rundvlees op hoog vuur rondom bruin gaar. Breng het vlees op smaak met peper en zout.
Verdeel de groenten over de borden en leg hierop de reepjes vlees. Serveer met de rijst en de wasabipasta.
Sinds ik met Weight Watchers bezig ben probeer ik allerlei recepten van anderen uit. Als ik iets heb uitgeprobeerd en het is gelukt zal ik de recepten in het forum plaatsen zodat jullie er ook wat aan hebben. Ik geef alleen de recepten door want alle lof gaat uit naar de mensen die de recepten bedacht hebben._________________ |
|