| Auteur |
Bericht |
Sacha1973 Mega Weegclubfan

Geregistreerd op: 1-4-2008 Berichten: 813 Dieet: gezond eten en bewegen Woonplaats: Zeeland
|
|
Het lievelingkostje van mijn zoon Mart: spagetti met spinazie.
Per portie: 535 kcal, 27 g vet, 13 g koolhydr, 20 g eiwit
Ingredienten:
1 pak spagetti
1 pak a 750 gr spinazie a la creme
125 gr champignons (gesneden)
1 rode ui (fijn gesneden)
1 groene paprika (in kleine blokjes)
2 tenen knoflook (geperst)
300 gr rundergehakt
olijfolie
peper, zout
chilipoeder, paprikapoeder, italiaanse kruiden
Zet het water (met een klein beetje zout) voor de spagetti op. Fruit de ui met de knoflook in een beetje olijfolie. Bak de champignons mee en de groene paprika en voeg daarna het gehakt toe om het rul te bakken. Voeg zoveel chilipoeder en paprikapoeder bij als je lekker vindt en eventueel wat peper en zout.
Kook intussen de spagetti beetgaar.
Zodra het gehakt gaar is het gehele pak spinazie bij het groente/ gehaktmengsel doen en op een laag vuurtje ontdooien/ opwarmen met een deksel op de pan. Als de spinazie goed warm is, de italiaanse kruiden erbij doen. Spagetti op de borden met de spinaziesaus eroverheen serveren en smullen maar
Ik heb het een keer geprobeerd met gehakte spinazie (minder calorieen), maar vond dit zelf te waterig. Je kunt wel goed vegetarisch gehakt gebruiken.
Een beetje parmezaanse kaas erbij is ook heerlijk........._________________ Liefs,Sacha
Laatst aangepast door Sacha1973 op di 08 apr 2008 9:07, in totaal 1 keer bewerkt |
|
| Naar boven |
|
Geplaatst: ma 07 apr 2008 10:34 |
|
 |
Ellen Beheerder

Geregistreerd op: 30-1-2004 Berichten: 55916 Dieet: Gezonder leven Woonplaats: Amersfoort
|
|
Heerlijk recept, ben gek op spinazie maak het zelf wel eens met wilde spinazie. |
|
| Naar boven |
|
Geplaatst: ma 07 apr 2008 19:14 |
|
 |
Sacha1973 Mega Weegclubfan

Geregistreerd op: 1-4-2008 Berichten: 813 Dieet: gezond eten en bewegen Woonplaats: Zeeland
|
|
Wilde spinazie klinkt ook goed!_________________ Liefs,Sacha
|
|
| Naar boven |
|
Geplaatst: di 08 apr 2008 9:06 |
|
 |
yammie Ik wil afvallen bij de weegclub

|