Onderwerp menu

Forum: Weegclub
Subforum: Sprintjes (gesloten)
Onderwerp: vorige :: volgende

Advertentie

Filter Onderwerp

Berichten van afgelopen:

Volgorde:

Advertentie

Get in Shape
Wat mag ik hier?

Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
Je mag geen reacties plaatsen
Je mag je berichten niet bewerken
Je mag je berichten niet verwijderen
Ja mag niet stemmen in polls

*Als je inlogd mag je meer.

Advertentie

Positieve punten tellen

Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, ... 16, 17, 18  Volgende
Auteur Bericht
Vrouw Weeggegevens   Josephine
Weegclubfan voor het leven

Dieet: Gezonder leven vegetarisch

Reageer met quote
Ik heb me ook aangemeld.
Ik weet niet hoeveel punten ik ga halen, maar ik geef mezelf
1 punt per liter water drinken
1 punt voor elke 4000 stappen
1 punt voor elke dag een half uur Frans leren.
Bij 100 punten ga ik naar de bioscoop.

Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: wo 13 nov 2019 23:38    
Vrouw Weeggegevens   Geke

Dieet: Gezonder leven

Reageer met quote
Leuk Josephine, fijn dat jij ook meedoet! Mooie beloning heb je bedacht! Ook de bos bloemen die Anneke zichzelf in het vooruitzicht stelt, is een goeie! En let op hè, we hebben nu wat extra tijd omdat we halverwege de maand zijn begonnen. Dus die 150 punten ga je vast halen! Het sprintje zelf begint officieel pas zondag, maar de punten tellen nu al hoor. Eigenlijk had ik het sprintje nu ook al willen laten beginnen, was een foutje van mijn kant. En dat kan ik niet meer veranderen. Het maakt ook niet zoveel uit.

Mamdarijn komt er ook nog bij, heeft ze me laten weten.
Fijn, want zij had mij eigenlijk aangemoedigd om het sprintje op te starten.
We hebben het gewoon allebei (of allemaal?) nodig: een stok achter de deur, een stimulans om bepaalde ingesleten gewoontes te doorbreken.

Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: do 14 nov 2019 16:41    
Vrouw Weeggegevens   Geke

Dieet: Gezonder leven

Reageer met quote
Vandaag ga ik niet zo hard met de punten.

Ik heb wel een plakje cake afgeslagen, dat is er in elk geval één. O ja, en het water drinken lukt ook wel. Twee!

Maar ik heb vanmorgen fanatiek gesport in de sportschool en heb dus echt even geen puf voor wandelen of fietsen, tsja ik heb 5 km gefietst, maar die punt krijg ik pas bij 10 km of meer. En ik moet streng zijn natuurlijk, ik ga niet sjoemelen.

Ik vind het ook wel een goeie om minstens 6 uur slaap een punt te geven (zoals Leonie doet). Die voeg ik ook toe. Ik weet ook dat ik daar niet al te veel aan kan doen, ik ben nu eenmaal een slechte slaper en zit bijna elke nacht wel een uur beneden. Maar het komt steeds vaker voor dat ik soms wel twee nachten achter elkaar min of meer doorslaap. Hoe dat komt, geen peil op te trekken. Maar ik neem het in elk geval mee in de puntentelling.

En ik heb bedacht dat ik die deze keer bij ga houden op zo'n weekkalender, die hier in de keuken hangt. Dan is het meteen zichtbaar, en hoef ik niet een heel schema uit te tekenen (zoals ik in oktober deed). En op de telefoon bijhouden wil ik nu eens niet. Ik kijk al veel te vaak op dat ding. Rollende ogen

Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: do 14 nov 2019 16:46    
Vrouw Weeggegevens   Odette

Dieet: Weg m/d Weegschaal

Reageer met quote
Ik heb iets bedacht waar ik mezelf wel voor wil belonen. Degenen die mij langer kennen weten dat ik nogal eens een stiekeme eter ben. Alleen thuis of soms zomaar, als niemand kijkt, wil ik wel eens wat "organiseren". Volgens mij kom ik daardoor aan (of val niet af) Mijn eetpatroon is best in orde, maar door al die extraatjes gaat het toch fout. Heel irritant.

Dus punt voor elke keer dat ik dat wil doen maar niet doe. Sinds deze week heb ik bedacht dat ik in plaats van eten ook een flesje water kan nemen. Dat is al twee keer goed gelukt, dus extra punt daarvoor.

In aanloop tot zondag kijk ik rond of ik nog meer tegenkom wat beloond kan worden. Qua punten heb ik niet echt een doel. Het is de gewoonte die ik af wil leren.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Bekijk de homepage BerichtGeplaatst: do 14 nov 2019 22:08    
Vrouw Weeggegevens   Mamdarijn

Dieet: E.G.A met minder koolhydraten

Reageer met quote
Hoi puntenteam! Ik moet echt even goed nadenken over mijn punten en cadeau dus ik start in het weekend. Ikben echt totaal de weg, motivatie en remmen kwijt. Het voelt heel akelig, ik heb nog maar twee broeken die ik pas, ik wandel bijna niet meer, heb hardlopen afgeschaft. Dus blij met Geke’s hand want in mijn eentje lukt het niet. Ik schaam me ook om het startweeg te melden.

Kortom, dieper kan ik niet zinken..

Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: vr 15 nov 2019 0:12    

Reageer met quote
Hoi Mamdarijn, leuk dat wij elkaar hier weer treffen.

Vandaag ben ik ook de weg een beetje kwijt. Kleinkindjes hier. Uit mijn ritme. Komt wel goed.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Bekijk de homepage BerichtGeplaatst: vr 15 nov 2019 15:02    
Vrouw Weeggegevens   hm1512
Ik blijf hier bij de weegclub
Ik blijf hier bij de weegclub

Dieet: E.G.A

Reageer met quote
Graag wil ik ook mee doen. Punten tellen en jezelf belonen geeft iets positiefs en dat kan ik wel gebruiken. Ik zit al maanden in een dip,vind m'n werk niet meer leuk, slaap te weinig, en zorg slecht voor mezelf. Soms houd ik me een paar dagen goed aan de dieetregels, maar zodra het te druk wordt vind ik dat dat koekje best mag. En 2 ook. Het is dat ik in m'n werk veel loop en bij gebrek aan auto moet fietsen, anders kwam bewegen ook in de slop. Maar nu mezelf de spreekwoordelijke schop gegeven, groentesoep en salades voor de komende 3 werkdagen gemaakt. En me hier aangemeld Erg blij
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: vr 15 nov 2019 17:22    
Vrouw Weeggegevens   Josephine

Dieet: Gezonder leven vegetarisch

Reageer met quote
Ik vind het best moeilijk om genoeg water te drinken. Ik haal per dag met moeite een liter.. met twee kommen thee en 3 kopjes koffie erbij wordt dat ruim anderhalf. Eigenlijk niet genoeg. Dat komt, omdat ik van de hoestpoli na 21.00 uur ook niets meer mag drinken. Overdag ben ik veel weg.

Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: vr 15 nov 2019 22:40    
Vrouw Weeggegevens   Mamdarijn

Dieet: E.G.A met minder koolhydraten

Reageer met quote
Nog niet op de weegschaal gestaan, jullie hebben een roestige struisvogel in het team. Uch

Leuk jou hier te treffen Odette, dank voor je warme welkom!

Goed, hierbij mijn puntenlijst, ik maak twee soorten: voor werk en thuis. Op mijn werk snoep ik weinig, maar zit ik veel. Thuis snoep ik te graag, en dan heb ik het ook over stapeltjes speculaasjes of biscuitjes. Alle oude gewoonten zijn weer terug

Dagdoel 5 punten of meer

Werk:
1 punt per glas water
1 punt als ik me aan max 2 koppen koffie hou
1 punt voor een afgeslagen traktatie
1 bonuspunt voor een trappenhuisbreak (6 trappen op en neer, gewoon even achter het scherm weg)
1 punt voor lopen naar mijn werk of naar huis

Thuis:
1 punt per glas water (ik weet het formaat, drie glazen is een liter)
1 punt na 20.00 niets meer zonder reden eten. Yoghurt/kwark met wat fruit mag
1 punt voor elke keer dat ik wil snoepen maar het niet doe
1 punt voor minimaal een half uur wandelen

1 punt voor een goede ochtend (tot 12 uur)
1 punt voor een goede morgen (12 tot 18 uur)
1 punt voor een goede avond
3 bonuspunten voor een goed menu, de hele dag gezond en normaal eten (normaal ontbijt, lunch en maaltijd en gezonde snacks van groente, fruit, ei of soep)

Mijn eerste beloning krijg ik bij 50 punten: tijd nemen voor een bad met bruisbal en aanpassing van het puntenlijstje

Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: zo 17 nov 2019 10:07    

Reageer met quote
Mamdarijn schreef:

1 punt voor een goede ochtend (tot 12 uur)
1 punt voor een goede morgen (12 tot 18 uur)
1 punt voor een goede avond

Dank voor deze tip weer Mamdarijn. Die had ik vroeger ook en pak ik nu weer op. Zo je niet gelijk je hele dag verpest als je eens de mist in gaat. Poooooositief.....

Ik ga vandaag beginnen, maar eerst gewicht invoeren. Oppassen "vreet" letterlijk energie, de afgelopen dagen al 1,2 kilo minder Geschokt Lekkere start...
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Bekijk de homepage BerichtGeplaatst: zo 17 nov 2019 12:19    
Berichten van afgelopen:   
Plaats reactie Tijden zijn in GMT + 1 uur
Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, ... 16, 17, 18  Volgende
Pagina 2 van 18