Onderwerp menu

Forum: Weegclub
Subforum: Sprintjes (open)
Onderwerp: vorige :: volgende

Advertentie

Filter Onderwerp

Berichten van afgelopen:

Volgorde:

Advertentie

Get in Shape
Wat mag ik hier?

Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
Je mag geen reacties plaatsen
Je mag je berichten niet bewerken
Je mag je berichten niet verwijderen
Ja mag niet stemmen in polls

*Als je inlogd mag je meer.

Advertentie

Positieve punten tellen doen we ook in september!

Ga naar pagina 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9  Volgende
Auteur Bericht
Vrouw Weeggegevens   Geke
Weegclubfan voor het leven

Dieet: Gezonder leven

Reageer met quote
Ook in de maand september gaan we weer positieve punten tellen.
Het werkt als volgt:

Het idee is dat je jezelf beloont voor goed gedrag. Want blijvend gewicht verliezen gaat uiteindelijk om gedragsverandering. Het sprintje begint op 1 september, maar als je je nu aanmeldt (en niet in het augustussprintje zit) kun je alvast punten noteren.

Hoe werkt het precies?

Je maakt je eigen puntensysteem en bedenkt waarmee jij jezelf wilt belonen. Bijvoorbeeld:
- Anderhalve liter water drinken op een dag
- Ongezonde dingen afslaan
- Een halfuur wandelen
- Complimentjes geven
- Huishoudelijke klusjes
Verzin het maar. Dingen die je lastig vindt en waarbij jezelf punten geven je kan motiveren om ander gedrag aan te leren.

Hoe je de punten bijhoudt, is maar net wat je zelf het prettigst vindt. Het kan op je mobiel in een bestandje, of op een ouderwetse kalender of papieren schemaatje, maar het mag ook hier genoteerd worden. Als je het zelf maar bijhoudt!

Je stelt jezelf een doel: hoeveel punten wil je verzameld hebben aan het eind van de maand en waarmee beloon je jezelf? Bijvoorbeeld: als ik 100 punten heb gehaald, dan geef ik mezelf een bos bloemen, een sauna-uitje, of die wandelbroek die ik al zo lang wil hebben. Of wat je dan ook maar bedenkt (maar liever niet iets met min of meer ongezond eten zoals taart of een etentje).

Bij het aanmelden hier vertel je waar je jezelf punten voor wilt geven en wat je beloning is. Je kunt zelf kiezen waar je je punten bijhoudt, maar het is fijn als je hier updates komt geven hoe het gaat en als we elkaar kunnen motiveren.
Wil je eerst eens kijken hoe zo'n sprintje eruit ziet? Hier zie je het augustus-sprintje, een klein groepje maar supergemotiveerd:
https://www.weegclub.nl/forum/augustus-een-mooie-maand-voor-positieve-punten-t56745.html

Wie doet er mee?

Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: do 27 aug 2020 12:07    
Vrouw Weeggegevens   Anneke69

Dieet: Gezond eten

Reageer met quote
Ik doe mee. Augustus sprintje heb ik een beetje laten liggen.
Nu ga ik er weer vol tegen aan!
Mijn doelen:
1 liter water. Koffie en thee niet mee geteld.
20 minuten hoepelen.
Sporten.
Suikervrij, dus de tussendoortjes zijn: tomaatjes, komkommer, fruit, cracker met smeerkaas enz.
Alles 1 punt. Lukt mij dit elke dag dan zou ik 5 punt per dag halen. Dat lukt niet. Dus reken ik gemiddeld 3 punt per dag. Is nog 90 punt in de maand september.
Mijn beloning is mijn STREEFGEWICHT‼️

Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: do 27 aug 2020 12:34    
Vrouw Weeggegevens   Kordiya
Vaste Weegclubfan
Vaste Weegclubfan

Dieet: vegetarisch gezond eten

Reageer met quote
Ik doe graag weer mee, kan alleen pas over een aantal dagen echt starten ivm een aantal daagjes vakantie.

Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: vr 28 aug 2020 10:43    
Vrouw Weeggegevens   Odette

Dieet: Weg m/d Weegschaal

Reageer met quote
Jaaaa, daar ben ik dan weer, terug van weggeweest.

Eind van de maand (september) ben ik jarig en het zou leuk zijn om nog een beetje lichter te zijn dan. Kilootje per maand moet lukken, leert de ervaring.

Doelen. Moet ik nog even over nadenken in wat voor schema ik dat ga gieten. Misschien niet eens dat het over eten (of niet eten) gaat. Ik ben me aan het verdiepen in een fenomeen dat Tiny Habits heet. Google maar eens. BJ Fogg is de bedenker daarvan. Ik ben helemaal verslingerd aan zijn methode en heb al verschillende nieuwe gewoonten met succes geïntroduceerd. Zoals bijvoorbeeld de "hug the tree" meditatie doen voor slapen gaan. Echt, ik val als een blok in slaap.

Tussen nu en zondag aan een mooi lijstje werken, al of niet met punten, dat weet ik nog niet.

Tot snel allemaal...
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Bekijk de homepage BerichtGeplaatst: vr 28 aug 2020 11:19    

Reageer met quote
Ha leuk, we zijn al met vier!

Fijn allemaal dat jullie er (weer) zijn.

Ik ga mijn doelen ook nog bedenken en natuurlijk een leuke beloning bedenken.
Maar eerst nog de maand augustus volmaken... het is nog kantjeboord of ik het ga redden met de punten. En dat cryptogrammenboekje wil ik nu toch echt een keer verdienen! Lachen

Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: vr 28 aug 2020 12:17    

Reageer met quote
Ik was al begonnen met op mijn telefoon dingen die ik (goed) doe, bij te houden voor een duimpje per keer. Dat moeten minstens 3 duimpjes per dag worden, misschien meer als het heel goed gaat. Dus voorlopig 90 duimpjes, vooruit, laten we het opschalen naar 100 voor september.

Voorbeelden van waarvoor ik een duimpje verdien:
Tanden flossen (tandarts ook weer blij), Dopper flesje water drinken (meerdere mogelijk), bewegen/sporten, hhh = half uurtje huishouden (heb ik een bloedhekel aan, dus moet beloond worden Stom lachje ) en de belangrijkste: nse = niet stiekem eten, dat gaat per dagdeel.

Benieuwd naar wat jullie verzonnen hebben voor september.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Bekijk de homepage BerichtGeplaatst: za 29 aug 2020 16:15    

Reageer met quote
Geke, gooi me er even uit, dan kan ik mijn streefgewicht aanpassen. Zo is het te gemakkelijk.

Tot zo Erg blij
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Bekijk de homepage BerichtGeplaatst: zo 30 aug 2020 14:53    
Vrouw Weeggegevens   Anneke69

Dieet: Gezond eten

Reageer met quote
Vandaag ga ik er weer tegenaan.

Mijn doelen:
1 liter water drinken. Koffie en thee niet mee geteld.
20 minuten hoepelen.
Sporten/wandelen. (5000 stappen).
Suikervrije dag.
Traktaties afgeslagen.
Allemaal 1 punt.
Beloning puzzel.

SUCCES ALLEMAAL!

Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: ma 31 aug 2020 7:35    

Reageer met quote
Odette schreef:
Geke, gooi me er even uit, dan kan ik mijn streefgewicht aanpassen. Zo is het te gemakkelijk.

Tot zo Erg blij

Oké, doe ik. Sorry dat ik het nu pas doe... we waren dit weekend aan het zeilen en toen lukte het niet.

Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: ma 31 aug 2020 9:50    
Vrouw Weeggegevens   LiesbethM

Dieet: Gezond eten 8 augustus 2017 Gastric Sleeve operatie

Reageer met quote
Dag allemaal,
Ik heb 2 doelen die nodig zijn. Tijdens de crisis heb ik erg slechte eetgewoonten gekregen. Daar moet ik wat aan gaan doen.

Doel 1: niet snoepen/ geen suiker behalve op vrijdagavond( vaste bezoekavond met broer en zus) 5pt p/d
Doel 2: 1,5 ltr water drinken naast koffie en thee. 2 pt p/d

Ik moet er nog even aan wennen dat ik weer terug ben bij de weegclub en om af en toe even in te loggen.
Ik zet het op mijn checklist tot het weer in mijn systeem zit.

Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: ma 31 aug 2020 10:21    
Berichten van afgelopen:   
Plaats reactie Tijden zijn in GMT + 2 uur
Ga naar pagina 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9  Volgende
Pagina 1 van 9