Onderwerp menu

Forum: Weegclub
Subforum: Sprintjes (gesloten)
Onderwerp: vorige :: volgende

Advertentie

Filter Onderwerp

Berichten van afgelopen:

Volgorde:

Advertentie

Get in Shape
Wat mag ik hier?

Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
Je mag geen reacties plaatsen
Je mag je berichten niet bewerken
Je mag je berichten niet verwijderen
Ja mag niet stemmen in polls

*Als je inlogd mag je meer.

Advertentie

Poging???? In 2018 moet het me toch een keer lukken,DEEL 2

Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3 ... 6, 7, 8 ... 12, 13, 14  Volgende
Auteur Bericht
Vrouw Weeggegevens   Dribbel02
Vaste Weegclubfan
Vaste Weegclubfan

Dieet: Gezonder leven

Reageer met quote
@gelukszoeker; ik kan je hier helaas niet in helpen. Ik heb wel gehoord, dat iedereen een gewicht heeft waar hij of zij zich het prettigs bij voelt of althans een gewicht waar mensen vaak naar terugkeren.

Jaren geleden was er eens een dietiste die zei dat ik nooit meer 58kg zou wegen. Dit was een behoorlijke domper. ( Waarom ze dit zei is mij een raadsel. ) Ik heb zelfs mijn aerobic kleren weggegooid en daar heb ik nu spijt van.

Toch kreeg ze ongelijk. Zonder dat ik direct met haar opmerking bezig was, viel ik uiteindelijk wel weer fors af en kwam ik wel weer op de 58kg uit. Zelfs nog daaronder. Haar opmerking was dus onzin.

Wat ik echter wel merkte, is dat de 57 kg en 57,5 kg die ik nog nastreefde niet lukten. Ik hield het gewoon niet vol. Ik moest me zo'n beetje uithongeren om op dit gewicht te blijven.

Kijk, ik weet van mezelf dat ik fors dikker ben dan normaal en ik voel mij hier heel akelig door. Ik weet ook dat ik weer terug kan keren op bovengenoemd gewicht, omdat het nog vrij 'recentelijk' was dat ik dit woog. Echter, door veel 'ellende' van de afgelopen jaren, ben ik weer fors aangekomen en doordat de 'ellende' waarin ik zit nog niet is afgelopen, is afvallen nu erg moeilijk. Ik baal ontzettend; ik lijk mij er maar niet op te kunnen concentreren.

Ik weet echter wel, dat zodra ik weer rond de 63 kg kom, ik mij alweer veel beter voel en ik dit ook goed vind ( hoewel ik wel weer terug wil naar de 58 kg. ) M.a.w.: ik ben ook wel weer tevreden als ik niet direct mijn streefgewicht heb behaald.

Ik bedoel hiermee te zeggen; dat zo'n streefgewicht behalen ook niet helemaal hoeft. Ligt er natuurlijk wel aan of je te maken hebt met echte gezondheidsproblemen of niet. Dat kan ik niet voor een ander beoordelen.

Ik zit me wel af te vragen hoe ik het 'plezier' in afvallen weer wat terug kan krijgen.

Ik vind het geweldig dat je zoveel bent afgevallen ! Realiseer jij je dit zelf wel hoe knap dit eigenlijk is ?
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: za 14 apr 2018 10:35    
Vrouw Weeggegevens   Guusje66
Super Weegclubfan
Super Weegclubfan

Dieet: Gezond eten, 1500 kcal/dag

Reageer met quote
Wat gelukszoeker zegt is precies wat ik bedoel.alleen maar bezig met lijnen,aankomen en weer afvallen
En dan ben ik straks misschien 80kg en dan...de rest van mn leven bezig,wat een dagelijkse strijd blijft om niet aan te komen.

Mn suikers zijn prima,bloeddruk is goed...

Kreeg gisteren bericht dat mn moeder is overleden( na de crematie en mijn naam stond niet op de kaart)
Dus op dit moment is gewoon niet aankomen mijn doel,misschien blijft het zo en misschien ga ik de strijd nog eens aan

Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: zo 15 apr 2018 17:02    
Vrouw Weeggegevens   gelukszoeker
Weegclubfan voor het leven

Reageer met quote
Gecondoleerd en sterkte er mee Guusje gelijk blijven een goed streven stabiliseren is ook goed voor een lichaam.

Ik zit nu op een gewicht waar ik jaren op heb gezeten en vecht nu ook al bijna 1 jaar om er onder te komen toch wil het lijf niet.
Ik moet nog verder afvallen voor zo ver dat mogelijk is. Ik ben er achter dat ik lip oedeem heb en dat nu het nog kan ik moet afvallen en kijken waar het schip strand.
Ik wil alleen niet meer. Heb over 3 weken vakantie hoop dat die week rust mij goed gaat doen en dan kijken hoe ik de knop omzet.

Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: ma 16 apr 2018 7:58    
Vrouw Weeggegevens   Deeltje1960

Dieet: Gezonder leven (bewust eten)

Reageer met quote
Gecondoleerd Guusje,en heel veel sterkte gewenst!!

Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: ma 16 apr 2018 8:33    
Vrouw Weeggegevens   Pien5

Dieet: Gezonder leven met minder KH

Reageer met quote
Gecondoleerd Guusje, wat heftig voor jou. Kan me voorstellen dat de focus even niet op afvallen ligt, maar op andere dingen.

Gelukszoeker, dat is toch vetophoping op bepaalde plaatsen van je lichaam? Bv op bovenbenen of heupen, of heb ik het fout?

Ik snap wel goed waar jullie het over hebben. Ik zat en zit zelf in precies hetzelfde schuitje. Ik ben al vanaf mn pubertijd bezig met afvallen en alles wat daar bij komt kijken. Daarna kwamen nadat ik uit huis ging de heftige eetbuien erbij, die gelukkig nu niet meer zo heftig zijn maar ze zijn er wel. Na mn samenwonen/trouwen bezig me zwanger mogen worden en na onze dochter veel bezig met en gewicht en hopelijk nogmaals zwanger mogen worden. Maar ik ben eigenlijk alleen maar bezig met hoe raak ik gewicht kwijt, dan weer dit proberen dan weer dat. En ik weet ook drommels goed dat proberen niet juist is maar dat je er voor moet gaan maar op een of andere manier lukt me dat niet. ja, afvallen en dan komen eetbuien om de hoek kijken die ik niet onder controle kan krijgen en ik eet alles incl bonus er weer bij.
Ik denk ook wel eens waar doe ik het voor, maar ik wil zo graag oud worden en onze dochter groot en gesetteld maar dan zal ik toch wel moeten afvallen. Zo niet leuk.

Maar goed, genoeg klaagzang. Het mooie weer komt er aan, of is er al zo een beetje, dus maar lekker naar buiten. Ver weg van de lekkernijen en maar veel water drinken.

mijn boekje
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: wo 18 apr 2018 17:51    

Reageer met quote
Pien klopt wat je schrijft en bij mij zit het op mijn benen vooral en op mijn armen.

Ik zit nu echt op een punt dat ik denk ik eet best gezond heb geen eetbuien alleen loop ik te schommelen met dit gewicht. Een gewicht waar ik niet happy bij ben.
Ik zag net van weight care een pakket voorbij komen voor 50 euro zoals ik het nu zie is dat voor 14 dagen zonder avond eten. Ik twijfel help ik dan mijn stofwisseling niet om zeep? Of trek ik mijn lichaam juist weer in gang door zo iets te doen?
Of toch weer bodieboost.

of gewoon de weegschaal een paar weken weg gooien en gaan eten op gevoel?

Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: do 19 apr 2018 6:24    
Vrouw Weeggegevens   Pien5

Dieet: Gezonder leven met minder KH

Reageer met quote
Het beste is eten op gevoel. Tussendoortjes niet in de vorm van zoet maar verantwoord. Maar jij bent goed bezig, je beweegt en bent bezig met letten op wat je eet. Daarom denk ik persoonlijk ga lekker leven, doe de schaal aan de kant want je voelt zelf drommelse goed aan of het goed gaat met je gewicht of niet. En misschien is loslaten zelfs wel goed voor je, omdat je er nu wel veel mee bezig bent in je hoofd. Maar wat zegt je eigen gevoel?

Maar als je weight care zou willen doen, je kunt ook de avondmaaltijd zelf bereiden. Stukje vis/kip of mager vlees aangevuld met groentes. Want als het je al tegenstaat als je er naar kijkt kun je er beter niet aan beginnen.

Succes met het maken van een keus gelukszoeker!

mijn boekje
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: do 19 apr 2018 9:50    

Reageer met quote
Hoi Pien en Gelukszoeker,wat een weertje hebben we hé
Gelukszoeker weight care is heel goed te doen,net wat Pien zegt je kunt het ook twee maal per dag doen,en dan in de avond gewoon mee eten,
maar de beste manier is natuurlijk,zoals we heel goed weten normaal eten,en niet snaaien,tja maar mij lukt dat echt niet!!
Ik vind ieder moet doen waar die zich prettig bij voelt,en zolang we de handdoek niet in de ring gooien doen we het goed toch!!
Ik heb nu ook weer sinds ik het cambridge dieet volg dat sommigen zeggen ja maar straks ben je 80 kilo en wat dan???
ja dat weet ik ook wel,het is de bedoeling dat ik dan weer normaal eet,maar ik kan ook niet garanderen hoe het dan gaat,wat ik wel weet nu is dat ik niet meer dan mijn best kan doen toch!!
Gelukkig zijn mijn naasten positief en steunen me enorm,alleen mijn kleindochter vind me zielig omdat ik nu niks mag eten Lachen lief toch
Succes meiden Bye (Nederlands=Dag)

Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: do 19 apr 2018 13:05    

Reageer met quote
Gevoel zegt .... alle dieeten ga gewoon eten gooi de weegschaal weg alleen verstand is bang dan dat ik verder aankom.

Ik heb over een week of 2 vakantie en wil dan echt even goed gaan nadenken hoe nu verder wat ik wil en hoe ver ben ik bereid er voor te gaan?

Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: do 19 apr 2018 18:11    

Reageer met quote
Lekker eerst genieten van je vakantie Gelukszoeker!!
Ga je nog weg?

Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: vr 20 apr 2018 2:24    
Berichten van afgelopen:   
Plaats reactie Tijden zijn in GMT + 1 uur
Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3 ... 6, 7, 8 ... 12, 13, 14  Volgende
Pagina 7 van 14