Onderwerp menu

Forum: Weegclub
Subforum: Voorstellen vrouwen
Onderwerp: vorige :: volgende

Filter Onderwerp

Berichten van afgelopen:

Volgorde:

Wat mag ik hier?

Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
Je mag geen reacties plaatsen
Je mag je berichten niet bewerken
Je mag je berichten niet verwijderen
Ja mag niet stemmen in polls

*Als je inlogd mag je meer.

Over een andere boeg

Auteur Bericht
Vrouw Weeggegevens   M2606
Vaste Weegclubfan
Vaste Weegclubfan

Dieet: Paleo

Reageer met quote
Hallo, Ik ben Maaike.
Ben 47 jaar oud, getrouwd en moeder van 2 volwassen zoons. Daarnaast heb ik twee airedale terriers.
Ik werk in de gehandicaptenzorgen ben semi prof fotograaf

Ik ben hier al eens eerder lid geweest een aantal jaren terug.
Mijn hele leven ben ik al min of meer op dieet met wisselend succes. De afgelopen jaren ben ik af en aan bezig geweest met EGA en daar viel ik steeds goed mee af maar steeds was er weer die terugslag en was ik aan het eind van het liedje weer terug bij af.
Twee jaar geleden heb ik mezelf gezworen niet meer op dieet te gaan. Ik had genoeg van alles wat niet mag en wel moet.
Deze beslissing was op dat moment wel de juiste denk ik. Gek genoeg stabiliseerde mijn gewicht maar nog steeds veel te zwaar.

Een half jaar geleden ben ik erg verkeerd gevallen en bleek ik na onderzoek het kraakbeen knie beschadigd te hebben. Niets meer aan te doen
Dit geeft behoorlijke pijn klachten en nu wordt ik toch weer geconfronteerd met mijn gewicht. Ik realiseer me dat ik me echt beter ga voelen als ik wat kilo's af val.
Ik wil echter niet meer in een paar maanden 25 kg kwijt zijn omdat ik heb geleerd dat dan de terug val voor mij te groot is. Dus gooi ik het over een andere boeg.
Ik ga over op Paleo. Ben er al een tijdje over aan het lezen en sinds twee weken ben ik er dus ook mee begonnen. En wat blijkt. 2,5 kg is er al af.
Mijn man is ook enthousiast over Paleo. Die hoeft niet af te vallen maar eet en kookt graag mee.
Ik heb mijn streef gewicht moeten invullen maar niet al te laag ingezet om teleurstelling te voor komen.

Nou het is een heel verhaal geworden haha.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: wo 26 aug 2015 17:19    
Vrouw   Kaatje
Weegclubfan voor het leven
Weegclubfan voor het leven

Dieet: OERgezond

Reageer met quote
Hallo Maaike, van harte welkom bij de weegclub. Paleo is een heerlijke eetwijze, het bevalt mij ook prima! Erg blij
Je streef kun je zelf bijstellen hè, het is ook leuk om te zien hoe je ticker zakt en de grafiek een mooie dalende lijn geeft toch?

Je kunt een eetdagboekje starten als je dat leuk vindt, het geeft inzicht in je eetgewoontes en je krijgt vanzelf mede-lijners op bezoek.

klik hier voor informatie over en dagboekjes in het subforum Dr Frank, Paleo, Dukan, South Beach en andere low-carb diëten

Van links naar rechts:
Odette, Ellen,
Coby, Dini, Karin

De weegclub en dit forum is er voor iedereen die wil afvallen en een gezond gewicht wil behalen en houden. Het maakt niet uit welk dieet je volgt, de weegclub zorgt ervoor dat je niet in je eentje de strijd tegen de kilo's hoeft aan te gaan. Samen staan we sterk en dat is ook hoe de weegclub is ontstaan.
Om je alvast op weg te helpen volgt hier een beknopte info:

Tip: zorg dat in de titel van je dagboek je nickname of het woord 'dagboek' komt te staan, want alleen dan komt de link ernaartoe in je profiel te staan.

Ter motivatie kun je elke week op een zelfgekozen dag je gewicht insturen. Dat mag iedere week op een andere dag zijn, maar niet vaker dan 1x per week. De week start op zondag en eindigt op zaterdag.

Je kunt ook een ticker aanmaken, waarop je begingewicht en streefgewicht vermeld staan en waarop je kunt zien hoe ver je inmiddels gekomen bent. Voor meer informatie over de mogelijkheden klik hier

Ik hoop dat deze extra uitleg je helpt om hier een beetje wegwijs te worden.
En anders gewoon hier even vragen, er is altijd wel iemand die je helpt.

Groetjes en succes
namens het weegclubteam,
Karin.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: do 27 aug 2015 10:26    
Vrouw Weeggegevens   Wilhelmina56
Mega Weegclubfan
Mega Weegclubfan

Dieet: Lowcarb

Reageer met quote
Hoi Maaike, wat goed van je dat je weer bent begonnen. En wat goed van je dat je niet wilt crashen , maar gewoon gezond eten en afvallen. Heel veel succes, maar met de motivatie die jij hebt nu gaat het zeker lukken!

Ik ga eens lezen wat je dieet inhoudt, ik ken het nog niet.
Fijne dag!

Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: ma 07 sep 2015 11:57    
Berichten van afgelopen:   
Plaats reactie Tijden zijn in GMT + 2 uur
Pagina 1 van 1