Onderwerp menu

Forum: Weegclub
Subforum: Voorstellen vrouwen
Onderwerp: vorige :: volgende

Filter Onderwerp

Berichten van afgelopen:

Volgorde:

Wat mag ik hier?

Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
Je mag geen reacties plaatsen
Je mag je berichten niet bewerken
Je mag je berichten niet verwijderen
Ja mag niet stemmen in polls

*Als je inlogd mag je meer.

opnieuw starten

Auteur Bericht
Vrouw Weeggegevens   Eefje2480
Ik wil afvallen bij de weegclub

Dieet: gezond eten

Reageer met quote
hallo allemaal,

In 2010 ben ik al eens op deze site actief geweest en begonnen met afvallen. 2 jaar geleden had ik bijna mijn doel bereikt. Ik was afgevallen van 99 kg. naar 72 kg. voelde me fantastisch. mooie kleren, fijn figuur, weer een leuke verschijning! super!

Mijn doel was 69 kg te wegen voor mijn buikwandcorrectie. Na de operatie in 2014 heb ik 6 weken hersteld en heb me in de watten laten leggen. .
In 2015 heeft mijn partner een zeer zwaar ongeluk gehad. Hij heeft ontzettend veel geluk gehad. nu in 2016 zijn de kilo's er geleidelijk aan weer aangekomen (weeg nu 85 kg) Makkelijk eten, emotie-eter, welk ander excuus? ik weet alleen dat ik me absoluut niet lekker voel en wil weer terug naar het gevoel na de operatie!

we gaan ervoor! ben er nog niet uit welke dieet of eetpatroon het beste geschikt is voor mij. ik heb in ieder geval besloten vanaf morgen het roer weer om te gooien.

dus als iemand mij kan adviseren welke methode?

thx
Eveline
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: do 19 mei 2016 16:12    
Vrouw Weeggegevens   Gerda16
Mega Weegclubfan
Mega Weegclubfan

Dieet: Gezond eten en Kcal tellen

Reageer met quote
Hoi Eefje, welkom!!!!

Heftig dat je partner zo'n heftig ongeluk heeft gehad. Gelukkig gaat het weer goed, maar zitten er bij jouw helaas weer een paar kilo aan.
Je grijpt mooi optijd in!! Super knap van je!!

Misschien zijn dit 2 interessante draadjes om eens door te lezen om een "keuze" te maken:

* Hoe kies ik een dieet?
* Hoe voorkom je dieet leed?

Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: do 19 mei 2016 17:12    
Vrouw Weeggegevens   Moniek
Super Weegclubfan
Super Weegclubfan

Dieet: G.O.K (Yvonne Lemmers)

Reageer met quote
Hoi Eefje, welkom terug.
Dat is nogal een ritje in de rollercoaster van het leven wat jullie hebben gemaakt.
Ik kan best begrijpen dat je uit balans bent geraakt.
Fijn dat je nu weer zover bent om te resetten.

Gerda heeft je al een prima advies gegeven waarmee je kunt uit proberen te vinden wat voor jou het beste gaat werken.

Succes!

Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: do 19 mei 2016 18:03    

Reageer met quote
bedankt Gerda en Moniek,

leuk dat jullie gereageerd hebben!
ik ben net naar de sportschool geweest met het hele gezin. 3 leden van mijn gezin waaronder ikzelf heeft te kampen met overgewicht. Mijn man is groot, gespierd en moet soms lange en lichamelijk intensieve dagen maken in de sloop. we zijn het erover eens dat morgen een nieuwe start wordt. we doen het met zijn alle. hij heeft in het verleden een koolhydraat arm dieet gevolgd en heeft hier baat bij.
na het lezen van de 2 pagina's hierboven en om niet 2 verschillende potjes te moeten koken wil ik dit samen met hem gaan proberen. maar ja welke? Atkins, Dr. Frank, of GOK?

nou heb ik eigenlijk een vraag aan Moniek. jij doet GOK. waarom heb jij deze gekozen? Help!
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: do 19 mei 2016 21:19    
Super Weegclubfan
Super Weegclubfan

Reageer met quote
Wat ik echt super vind aan GOK is het koolhydraten-uurtje.
Dat maakt voor mij dat het heel goed is vol te houden, omdat er een uur per dag is waarin je (wel met gebruik van je verstand natuurlijk) alles mag eten.
Daar zitten wel wat voorwaarden aan, maar die zijn goed te doen.
Het is goed te combineren met een gezin.
Mijn man eet ook gewoon mee met het KH uurtje, hij eet alleen de rest van de dag anders. (hij mag echt niet afvallen).
Ik zie het GOK dan ook niet als een dieet, maar als een andere manier van eten.
En ik eet heerlijk!
Ik voel me fantastisch, heb geen last meer van mijn darmen... Tja.. nou ja... daarom Lachen

Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: do 19 mei 2016 21:45    
Vrouw Weeggegevens   Dipinipi
Beheerder
Beheerder

Dieet: cohen

Reageer met quote
welkom back Eefje
vreselijk zo'n ongeluk en begrijpelijk dat je dan weer losgaat...goed dat je nu de draad weer oppakt,succes
tja welke vorm van diëten bij jou past weet ik niet,kijk op je gemak eens bij de topics die al zijn aangedragen,belangrijk is dat je een dieet kiest dat je vol kunt houden over langere tijd en ook niet echt voelt als een dieet

Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail BerichtGeplaatst: vr 20 mei 2016 23:17    

Reageer met quote
yes! eerste week erop zitten. iets meer als 1 kilo kwijt. ik heb nog steeds niet voor een bepaald dieet gekozen maar wel op mijn voeding gelet. dat werkt misschien voor mij het beste.

ik ben wel bezig om voor 2 weken een vaste eetschema te maken wat betreft ontbijt/ lunch en 3 tussendoortjes. dit met de dingen die ik lekker vind, met de nodige variatie en gezond.
het avondeten probeer ik dan rond de 600 kcal uit te komen. totaal rond de 1300kcal per dag.

start is gemaakt en ik voel me goed!

Applaus
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: do 26 mei 2016 17:53    
Super Weegclubfan
Super Weegclubfan

Reageer met quote
Dat zijn goede berichten!
Het klinkt alsof "gezond eten" jouw devies is.
1 Kilo is in ieder geval een fors resultaat, daar mag je trots op zijn!

Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: do 26 mei 2016 21:19    
Berichten van afgelopen:   
Plaats reactie Tijden zijn in GMT + 2 uur
Pagina 1 van 1