Onderwerp menu

Forum: Weegclub
Subforum: Sprintjes (open)
Onderwerp: vorige :: volgende

Advertentie

Filter Onderwerp

Berichten van afgelopen:

Volgorde:

Advertentie

Get in Shape
Wat mag ik hier?

Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
Je mag geen reacties plaatsen
Je mag je berichten niet bewerken
Je mag je berichten niet verwijderen
Ja mag niet stemmen in polls

*Als je inlogd mag je meer.

Advertentie

Ook in juli scoren we positieve punten!

Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3 ... 5, 6, 7 ... 13, 14, 15  Volgende
Auteur Bericht
Vrouw Weeggegevens   Geke
Weegclubfan voor het leven

Dieet: Gezonder leven

Reageer met quote
Odette schreef:
Actuele stand t/m gisteren: 36 punten.

Wil bonus punten toe gaan kennen voor een bepaalde periode dat ik alle drie de dagdelen NSE haal. Te vaak de laatste dagen dat ik zo'n zin heb om wat te nemen dat ik bang ben dat ik er een keer gewoon aan ga toegeven in een zwak moment. Zelfs aan jullie denken is dan niet voldoende.
Dus: 10 dagen 3x per dag NSE = 10 bonuspunten!!!!

Goed idee, Odette!

Ik heb vanavond m'n eerste NSE punt gehaald. Alleen thuis, dat is meestal riskant. Dus oké, ik kon een punt verdienen.
Maar nu heb ik gewoon aan Odette en aan NSE gedacht. En het is gelukt!
Ik heb alleen een appel gehad, maar die stond op de planning.

10 dagen niet stiekem snoepen, ik vind het een hele goeie. Maar ik voer hem maar niet in, omdat ik niet elke dag een NSEpunt kan halen.

De tip van Kordiya is ook een goeie. Je belofte vastleggen. Die heeft me ook al eens door een lastige avond heen geholpen.

Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: wo 07 jul 2021 21:39    
Vrouw Weeggegevens   Kordiya

Dieet: vegetarisch gezond eten

Reageer met quote
7 juli

huishoudelijke taak Nee 3/20
extra rondje opruimen ja twee rondjes 4/16
yoga doen ja 5/31
mediteren / inzet voor innerlijke rust ja 4/31
eten 's morgens voorbereiden ja 5/31
geen nieuwe sprintjes starten gelukt 7/31
niet wegen; gelukt - 6/27

Beloning van 2 euro per doel, in geval van 3/4 van het maximale aantal punten voor een doel aan het einde van de maand

Weer een nieuwe week gestart vandaag.

* I can eat - I just can't eat addictive foods and I need to measure. (C. Harris) * Wat kies ik?
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: do 08 jul 2021 12:14    

Reageer met quote
Geke schreef:

10 dagen niet stiekem snoepen, ik vind het een hele goeie. Maar ik voer hem maar niet in, omdat ik niet elke dag een NSEpunt kan halen.

De tip van Kordiya is ook een goeie. Je belofte vastleggen. Die heeft me ook al eens door een lastige avond heen geholpen.

ja, voor mij werkt het heel goed, het is echt een houvast.

M.b.t. het 'niet stiekem eten': ik ben benieuwd wat dit zo moeilijk maakt? Wat is het idee of de aantrekkingskracht achter 'stiekem eten'?

Zelf heb ik met eetverslaving te maken en met eetbuien dus ik weet wel wat het is om stiekem te eten.. (Breek me de bek niet open zou ik haast zeggen).
Maar ik ben benieuwd hoe dat voor anderen is. Zeker omdat jullie (Geke en Odette) allebei wel een mooi gewicht hebben.

* I can eat - I just can't eat addictive foods and I need to measure. (C. Harris) * Wat kies ik?
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: do 08 jul 2021 12:17    
Vrouw Weeggegevens   Anneke69

Dieet: Gezond eten

Reageer met quote
Kordiya schreef:

M.b.t. het 'niet stiekem eten': ik ben benieuwd wat dit zo moeilijk maakt? Wat is het idee of de aantrekkingskracht achter 'stiekem eten'?

Zelf heb ik met eetverslaving te maken en met eetbuien dus ik weet wel wat het is om stiekem te eten.. (Breek me de bek niet open zou ik haast zeggen).
Maar ik ben benieuwd hoe dat voor anderen is. Zeker omdat jullie (Geke en Odette) allebei wel een mooi gewicht hebben.

Voor mij gaat het ook op. Als manlief weg is, ga ik ook SE ( stiekem eten). Waarom? Ik heb geen idee. Het blijft dan niet bij één koekje, maar van alles en nog wat. Pindakaas met chocopasta, stroopwafels, bonbons enz. tot ik baal als een stekker en misselijk ben.
Nu ben ik alleen op vakantie en ik taal niet naar (vr)eten. Kom ook niet in de verleiding. Beweeg veel en eet lekker gezond.
Het is een raar iets dat SE‼️

Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: do 08 jul 2021 15:16    
Vrouw Weeggegevens   Anneke69

Dieet: Gezond eten

Reageer met quote
Menu gemaakt en gevolgd. 2 punt.
Suikervrij 3 punt.
Schaaltje rauwkost 1 punt.
Stappen 18505 = 3 punt.
Hoepelen 1 punt.
Arm hoepelen 1 punt.
Fietsen 20 km 2 punt.
13 punt.

Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: do 08 jul 2021 20:48    

Reageer met quote
Anneke69 schreef:

Voor mij gaat het ook op. Als manlief weg is, ga ik ook SE ( stiekem eten). Waarom? Ik heb geen idee. Het blijft dan niet bij één koekje, maar van alles en nog wat. Pindakaas met chocopasta, stroopwafels, bonbons enz. tot ik baal als een stekker en misselijk ben.
Nu ben ik alleen op vakantie en ik taal niet naar (vr)eten. Kom ook niet in de verleiding. Beweeg veel en eet lekker gezond.
Het is een raar iets dat SE‼️

Dat is interessant zeg. Vreemd dat je de ene keer zo'n eetbui kunt hebben en nu op vakantie en wanneer je man er wel is, dat niet doet. Het blijft boeiend...

Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: vr 09 jul 2021 8:33    

Reageer met quote
8 juli

huishoudelijke taak ja 4/20
extra rondje opruimen Nee 4/16
yoga doen ja 6/31
mediteren / inzet voor innerlijke rust ja 5/31
eten 's morgens voorbereiden ja 6/31
geen nieuwe sprintjes starten gelukt 8/31
niet wegen; gelukt - 7/27

Beloning van 2 euro per doel, in geval van 3/4 van het maximale aantal punten voor een doel aan het einde van de maand

Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: vr 09 jul 2021 8:34    
Vrouw Weeggegevens   Odette

Dieet: Weg m/d Weegschaal

Reageer met quote
Kordiya schreef:

...en ook voor de anderen: ik heb geen idee. Ik heb er al last van sinds in een kind was, jaar of 10-12. Het is een klassieker: mijn moeder zat, toen ik op de lagere school zat, in de oudercommissie, onder andere belast met de traktaties rond sinterklaas. Zij had bij de groothandel, naast de pepernoten, muizen en meer van dat, voor zichzelf een doos met chocolade dieren gekocht, in de kast gezet en vergeten... Ik vond die doos en at elke keer een of meer dieren. De aap was klein, die nam ik niet, maar de leeuw was groot, die nam ik graag. Tot mijn moeder zich die doos herinnerde..... hij was inmiddels half leeg Schaam Schaam
Ik denk niet dat ik er ooit achter kom waarom ik dit doe. Is het eenzaamheid? Is het frustratie? Is het "ik wil meer dan jij" (in dit geval mijn man dus, die met zijn dieet als diabeet natuurlijk beperkt, maar wel gedisciplineerd is? Is het "ik heb niet genoeg gehad en wil nog meer"?
Voer voor psychologen, maar daar durf ik al helemaal niet aan te beginnen, want dan moet ik het hardop zeggen en wordt het bekend en dat wil ik niet. Hier schijven is dan toch relatief veilig..... Lang leve weegclub!!!!!

Ook blij met Weegclub? Help met je donatie!! https://www.weegclub.nl/donaties/
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Bekijk de homepage BerichtGeplaatst: vr 09 jul 2021 10:07    
Vrouw Weeggegevens   Odette

Dieet: Weg m/d Weegschaal

Reageer met quote
Update voor de punten: 5 erbij = 47
Nog 2 dagen te gaan voor de bonus punten... Volhouden!!

Ook blij met Weegclub? Help met je donatie!! https://www.weegclub.nl/donaties/
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Bekijk de homepage BerichtGeplaatst: vr 09 jul 2021 10:08    

Reageer met quote
Dankjewel voor het delen Odette.
Het is voor mij intrigerend dat iemand die neiging kan hebben tot stiekem eten maar dat het dan schijnbaar wel mogelijk is je gewicht in de hand te houden. Petje af.

Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: vr 09 jul 2021 10:54    
Berichten van afgelopen:   
Plaats reactie Tijden zijn in GMT + 1 uur
Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3 ... 5, 6, 7 ... 13, 14, 15  Volgende
Pagina 6 van 15