Onderwerp menu

Forum: Info lowcarb en dagboeken
Subforum: Dagboek: Maaltijdvervangers
Onderwerp: vorige :: volgende

Advertentie

Filter Onderwerp

Berichten van afgelopen:

Volgorde:

Advertentie

Get in Shape
Wat mag ik hier?

Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
Je mag geen reacties plaatsen
Je mag je berichten niet bewerken
Je mag je berichten niet verwijderen
Ja mag niet stemmen in polls

*Als je inlogd mag je meer.

Advertentie

Ooievaar (blijvend) slank met eiwit

Ga naar pagina 1, 2, 3 ... 16, 17, 18  Volgende
Auteur Bericht
Vrouw Weeggegevens   Ooievaar
Vaste Weegclubfan
Vaste Weegclubfan

Dieet: Slank met eiwit(maaltijdvervanger)

Reageer met quote
Sinds een paar dagen ben ik lid van de weegclub en de dagboekjes zijn inderdaad een stimulans om af te vallen. Normaal ben ik niet zo van de fora maar ik heb nu toch besloten een dagboekje bij te gaan houden.

Ik ben dus een echte dieeter/die-eter... Inmiddels bekend met alle ins- en outs van het eiwitdieet. Voor mij het dieet om af te vallen, dat is het probleem niet. Maar als ik eenmaal (bijna) op mijn gewicht ben, is het lastig dit vast te houden. Uiteraard doe ik dit helemaal zelf, dus geen excuses/smoesjes.. Ik moet mijn eetgewoonten echt gaan aanpassen aan mijn lifestyle/omstandigheden anders schrijf ik hier over 10 jaar nog steeds over de zoveelste verloren en weer aangekomen kilo's.

Ok, hoe ziet mijn lifestyle er dan uit?
Allereerst ben ik een levensgenieter, hou van lekker eten en drinken, ik associeer dit ook met gezelligheid (flauwekul natuurlijk, het kan ook gezellig zijn met gezond eten..)
Ten tweede werk ik veel en is het lastig om dan een goed eetritme aan te houden. Ik heb een fulltime baan van 37 uur per week, die ik verdeel over 4 dagen, dus minimaal 9 uur per dag. Hiervoor ben ik vaak onderweg, ik heb afspraken in de regio die soms op onlogische tijden worden ingepland: rondom lunchtijd (lunch schiet er dan vaak bij in), aan het einde van de middag (laat thuis ivm reistijd dus geen zin om gezond te koken).. Op de dagen dat ik thuiswerk, ik heb kantoor thuis, is het geen probleem om gewoon normaal te eten. Daarnaast werk ik op mijn roostervrije dag als docent in het volwassenonderwijs, dus 8 uur maar met voorbereiding, verslagen beoordelen en stagebezoeken, wordt dit natuurlijk altijd meer dan 8 uur, dus vaak zit in 's avonds of in de weekenden nog te werken. Dit betekent dat er nooit een echt vast moment is om bijvoorbeeld te sporten. En als ik eerlijk ben, als ik dan een keer lekker op de bank hang, heb ik geen zin meer om naar de sportschool te gaan... Bovendien heb ik een hekel aan fitness, dus motivatie is dan echt onder nul.

Dus......: Nu eerst weer afvallen en dan een manier vinden om een gezonde manier van leven te combineren met een onregelmatig leven. Tips zijn erg welkom!! Lachen

Het is inmiddels al een langer verhaal geworden dan ik had bedacht... Toch wel goed om zo even een en ander voor mezelf op een rijtje te zetten. Ik zal niet dagelijks mijn menu gaan plaatsen maar ik zal regelmatig opschrijven waar ik zoal tegenaan loop. Maar vooral de successen vieren !! Lachen

Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: wo 19 sep 2012 20:45    
Vrouw Weeggegevens   NiyaH
Ik blijf hier bij de weegclub

Dieet: Maaltijdvervanger

Reageer met quote
Hallo meid,

Met Schaam Schaam interesse heb ik je verhaal gelezen en er komen veel dingen voor waar ik mij erg erg goed in kan plaatsen. Het is denk ik het stap voor stap veranderen van je leven stijl.

Ik wens je heeeel veel succes en je kunt het wel!! Het is geen makkelijke weg, maar je wordt er wel voor beloond.

Ik ken het eiwit dieet helemaal niet, wat is het eigenlijk precies? Hoe ziet een dagmenu er bv uit?

Groetjes

Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: wo 19 sep 2012 21:37    
Vrouw Weeggegevens   laynetje
Ik wil afvallen bij de weegclub
Ik wil afvallen bij de weegclub

Dieet: lactose-vrij dieet

Reageer met quote
Hallo Ooievaar,

Ik heb de zelfde vraag als Niya,
wat is een eiwitdieet?
Ben daar wel nieuwsgierig naar,
zie hier zoveel manieren van afvallen
en sommige zijn denk ik minder makkelijk te doen dan de andere.
Dat zal ook een kwestie zijn wat bij je past.

Gr.Antje
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: do 20 sep 2012 9:52    
Vrouw Weeggegevens   mvd2011
Mega Weegclubfan
Mega Weegclubfan

Dieet: Eiwit-dieet

Reageer met quote
Hey Ooievaar,
Leuk, een mede eiwitdieeter Lach Shakes zijn natuurlijk een uitkomst als je weinig tijd hebt, ik vind ze 's ochtends ook heel handig als ik niet zoveel tijd heb. (Liever had ik een bakje muesli, maar ieder nadeel heeft z'n voordeel zeg maar ohhh )

Veel succes! Erg blij
Mieke

Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: do 20 sep 2012 16:59    

Reageer met quote
Hoi hoi,

Hoe is het vandaag gegaan? Schaam Schaam

Groetjes

Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: do 20 sep 2012 21:20    
Vaste Weegclubfan
Vaste Weegclubfan

Reageer met quote
@ Antje: ik ben het met je eens, er zijn heel veel manieren om af te vallen maar ik denk dat het belangrijk is dat je een manier volgt die bij jou past. Ikzelf heb hele goede ervaringen met het eiwitdieet (= proteinedieet). Daarnaast geloof ik ook in het principe van het eiwitdieet, en je moet uiteraard wel vertrouwen hebben, geloof hebben in wat je doet he? Als je googelt op 'slank met eiwit' kom je op een site waarop je een e-book gratis kunt downloaden waarin de principes duidelijk worden uitgelegd. Maar in het kort:

Eiwitdieet: verschillende fasen (verschilt per merk), globaal 1e strikte fase, maaltijden vervangen door eiwitrijke en koolhydraatarme producten ( shakes, repen e.d), wel groente en rauwkost, water en voedingssupplementen. In de volgende fasen langzaam weer normale producten toevoegen totdat je weer normaal en gezond eet.

Dit is wel een erg verkorte versie maar meer info is op deze site wel te vinden hoor.

@ Mieke: idd, shakes zijn een uitkomst. Ik ontbijt normaal niet ( slecht, ik weet het). Heel af en toe smeer ik wel 2 boterhammen en deze eet ik dan als ik onderweg ben naar mijn eerste afspraak, maar vaker niet dan wel... Na mijn afvalfase wil ik de shake als ontbijt er wel in gaan houden: 1e stap naar een gezond eetpatroon: ontbijten....

Hoe gaat het bij jou? Ik zal zo ook even in jouw dagboekje kijken, als je er een hebt...

Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: do 20 sep 2012 21:21    
Vaste Weegclubfan
Vaste Weegclubfan

Reageer met quote
Tjeemig, ik merk dat dit forum toch wel erg verslavend werkt... Heb geen tijd om te mmmmmmm ha ha. Gisteren dacht ik nog dat ik af en toe mijn dagboek zou bijhouden. Maar door al jullie leuke reacties, wordt ik wel erg gemotiveerd om vandaag weer te schrijven!

Oke, mijn dag:
vandaag hadden we een teamdag, incl. lunch en diner. Ik wist niet wat ik kon verwachten dus ik heb gewoon voor de zekerheid wat zakjes meegenomen. Tijdens de lunch kon ik gelukkig een uitsmijter (geen khd, wel eiwit) bestellen. Vanavond bleken we te gaan bbq- en. Ik heb toen besloten gewoon mee te doen, dus wel vlees genomen en eiersalade. Mogelijk dat hier wel wat khd in zaten maar toch vnl eiwitten... Ik heb geleerd hier geen punt van te maken en niet in de stress te schieten. Ik heb 'gezondigd' maar wel bewust. Mogelijk dat ik niet meer in ketose ben, maar alla..morgen gewoon terug naar de strikte fase en de schade zal dan wel meevallen. Ik sta dan hooguit even stil, that's all.
Ik heb me voorgenomen de komende 12 weken het programma te volgen, daarna ga ik naar Marokko voor 2 weken. Dan wil ik weer ' normaal' eten. Ik zal dan nog niet op mijn streefgewicht staan, dus als ik terugkom doe ik weer een periode van 10 a 12 weken. Uiteindelijk kom ik toch wel op mijn streefgewicht... Dus Nee, ik maak me geen zorgen....

Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: do 20 sep 2012 21:32    

Reageer met quote
Goedzo meid, je klinkt erg positief. I LIKE THAT!

You keep going on!!

Gr

Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: vr 21 sep 2012 12:19    
Vaste Weegclubfan
Vaste Weegclubfan

Reageer met quote
Nou, vandaag inderdaad netjes terug gegaan naar mijn strikte fase. Ik had vandaag een thuiswerkdag en dan is het toch wat makkelijker dan als ik de hele dag onderweg ben.
Mijn grote pot eiwitpoeder is bijna leeg, dus ik moet de voorraad weer aanvullen. Dinsdag heb ik een probeerdoos met diverse smaken binnengekregen. Vandaag dus verschillende smaken uitgeprobeerd, zo lijkt het nog alsof ik enige variatie in mijn maaltijden heb, ha ha. Ik hou niet van hele zoete smaakjes, tot nu toe bevallen de cappuccino en chocolade/caramel me het beste. Dus eerst maar een pot cappuccino bestellen, als koffieverslaafde wel logisch dronken dronken

Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: vr 21 sep 2012 22:17    

Reageer met quote
GOEDZO!! Heb je ook geen last gehad van een honger gevoel? Ik ben ook geen zoetekauw. Heb je alleen shakes, geen soep of pudding vorm?

Succes meid!

Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: za 22 sep 2012 11:45    
Berichten van afgelopen:   
Plaats reactie Tijden zijn in GMT + 1 uur
Ga naar pagina 1, 2, 3 ... 16, 17, 18  Volgende
Pagina 1 van 18